Stoer bed voor zoon, incourante maat.

12-10-2014 20:40 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie wil mee helpen zoeken? Eeuwige dank voor de gouden tip



Ik zoek een bed voor zoon van bijna twee. Hij begint uit zijn ledikant te klimmen, dus het is tijd voor een groot bed. Probleem is alleen dat een bed van 2 meter nét niet past op zijn kamer (op 2 centimeter na -_- ) . Een kinderbed van 1.50 wil ik liever niet, een eenpersoons vind ik handiger, dan kunnen we er eventueel zelf ook nog eens bij gaan liggen als dat nodig is (zoon is ziek, of verdrietig etc).



Op zoek dus naar een bed van 190 bij 80 cm en het liefst redelijk betaalbaar. Maar dat is best lastig te vinden merk ik nu.



'Eisen' die we hebben:

- een beetje stoer bed

- opstaande rand is een pré

- lade onder het bed is een must, ivm de beperkte ruimte op zijn kamer wil ik graag alle ruimte die ik kan benutten ook benutten



Waar ik nu op uitkom is een bed op maat laten maken van bijvoorbeeld steigerhout, maar ik ben behoorlijk geschrokken van de prijzen die hier aan gehangen worden. Dus als iemand een goede, betaalbare tip heeft, zou ik dat heel erg waarderen! Alvast bedankt.
Een bodem op pootjes geen optie? Pootjes kosten ¤30 (zoiets). Eronder is genoeg ruimte voor plastic dozen.
Wat vindt je betaalbaar?
80x190 was ooit de standaardmaat voor een eenpersoonsbed.

Ik deed net op marktplaats als zoekactie 80x190 en 190x80 en er kwamen heel veel bedden tevoorschijn! Leuk verven en klaar ben je.

Wat die opstaande rand betreft, daarvoor kan je bij Ikea terecht.

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/30099293/
Alle reacties Link kopieren
quote:Sjors007 schreef op 12 oktober 2014 @ 20:44:

Wat vindt je betaalbaar?Max 200 euro?
Alle reacties Link kopieren
quote:SpringDing schreef op 12 oktober 2014 @ 20:43:

Een bodem op pootjes geen optie? Pootjes kosten ¤30 (zoiets). Eronder is genoeg ruimte voor plastic dozen.Dank voor het meedenken, maar dat vind ik een rommelig geheel. Kamer is al klein, dus het mag van mij wel strak en opgeruimd.
Alle reacties Link kopieren
quote:netniet schreef op 12 oktober 2014 @ 20:47:

80x190 was ooit de standaardmaat voor een eenpersoonsbed.

Ik deed net op marktplaats als zoekactie 80x190 en 190x80 en er kwamen heel veel bedden tevoorschijn! Leuk verven en klaar ben je.

Wat die opstaande rand betreft, daarvoor kan je bij Ikea terecht.

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/30099293/



Thanks. Opstaande rand van de IKEA weet ik van het is een pré, geen must. Als we een bed vinden dat naar ons zin is en dat geen rand heeft is dit ^^ een goede optie.



Ik heb ook al gezocht op Marktplaats -onder andere- maar kan echt geen bed vinden dat de goede maat heeft en een lade heeft eigenlijk én er een beetje leuk uitziet. Misschien zie ik iets over het hoofd?
Alle reacties Link kopieren
Ik zie voornamelijk opklapbedden en logeerbedden namelijk.. O, een Cars-bed ofzo vind ik zelf niet zo, die had ik al wel gespot
En 2 cm van een 1pers bed afhalen?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een handige klusser zoeken! En houd in je achterhoofd "hout is goud" oftewel hout is duur.

Ik heb een bed laten maken, kamer is exact 2 m breed, en dat was een simpel ding waar het matras gewoon op lag.
Alle reacties Link kopieren
quote:rianne323 schreef op 12 oktober 2014 @ 21:00:

En 2 cm van een 1pers bed afhalen?Dat is natuurlijk een optie, maar dat lijkt me nogal omslachtig.
Alle reacties Link kopieren




Kun je verven.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
http://www.marktplaats.nl ... f8598c624&previousPage=lr

Is dit niet wat? Er zit bergruimte onder, even verven en toch een heel neutraal bed wat je zelf leuk kan maken?
Alle reacties Link kopieren
In frankrijk is 1.90 de standaardlengte van een matras. Als je in Zuid-Nederland woont is het misschien een optie om naar Lille te rijden en daar een bed aan te schaffen
quote:Nouschi schreef op 12 oktober 2014 @ 21:03:

[img]http://i.marktplaats.com/00/s/NzY4WDEwM ... B/$_84.JPG[/img]



Kun je verven.Ja leuk toch? En een paar stoere handgreepjes maakt het ook totaal anders.
Wij hebben een bed wat je uit kan schuiven (meegroeibed) die kan je naar gelang uitschuiven tussen 1,40m en 2,05m. Je kan er ook een lade bijkopen. Zal zo even op de comp een plaatje plakken
Alle reacties Link kopieren
Ik sla jullie opties alvast even op
Alle reacties Link kopieren
Een meegroeibed misschien?
Je wil een 1 persoonsbed, dus dat gaat nog zeker 10-15 jaar mee. Ik zou een bed op maat laken maken.




Deze hebben wij, de lade zit er onder. Die moet wel apart gekocht worden.
Alle reacties Link kopieren
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ik zie altijd bij meegroeibedden dat de lade er maar half onder past/er nog een stuk ruimte over is. Misschien daar iets meer in verdiepen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind die eerste van je beter, Nouschi, die lijkt me overschilderbaar, want hout? Kajuitbed kom ik ook tegen als term nu, even kijken of ik daar wat mee vind.
quote:lisha schreef op 12 oktober 2014 @ 21:12:

Ik zie altijd bij meegroeibedden dat de lade er maar half onder past/er nog een stuk ruimte over is. Misschien daar iets meer in verdiepen.Lijkt me ook logisch, want als je het bed op de kleinste stand hebt moet die la er ook onder passen natuurlijk. Bij het bed van zoon is de lade best groot hoor vind ik.
Ik zou trouwens als het qua breedte wel kan liever een bed nemen van 90 cm breed. Dan ligt je zoon in een net wat breder bed en dat is ook fijner als je er eens naast wil liggen met voorlezen en zo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven