Stoomreiniger voor de keuken?

24-10-2014 14:09 11 berichten
Helpt een stoomreiniger bij het ontvetten in de keuken, bijvoorbeeld van een granieten werkblad of een afzuigkap?



Andere tips voor het schoonmaken van de keuken zijn ook welkom.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet zeggen dat ik mijn stoomreiniger niet op mijn granieten blad wil houden... Je weet nooit wat het doet...

Graniet blijft een natuurproduct en kan opzich best veel hebben maar je moet wel opletten met wat je erop of ertegen houdt.

Ik zelf gebruik voor mijn blad een speciale granietreiniger van bling, werkt als een trein! En voor mijn afzuigkan dasty van de wibra werkt ook erg goed! En lekker voordelig
Alle reacties Link kopieren
Een fles Dasty bij de Wibra kopen. Goedkoop en héél effectief! Dat werkt in de keuken veel beter dan een stoomreiniger, want dat heb ik ook al eens geprobeerd. Als je een stoomreiniger op de deurtjes van je keukenkastjes gebruikt dan laat de bovenlaag los heb ik al ondervonden.
Alle reacties Link kopieren
Afzuigkap natuurlijk sorry...
Dasty, te koop bij de wibra.
Dank jullie wel. Ik zal eens Dasty gaan kopen.



Voor het granietenblad lijkt mij een speciaalreiniger beter.
Alle reacties Link kopieren
HAra ik gebruik t overal voor... VAn Schoonmaken tot druppels op de scharnieren als de deuren piepen
Graniet;

Schoonmaken met water en een scheutje schoonmaakazijn. Een scheutje is ongeveer 2 eetlepels op een emmer water, geen halve fles dus.



RVS;

Dasty. Daarna dun insmeren met olie. Liefst zwitsal massageolie, maar gewone olijfolie doet het ook prima.



Keukenkastjes;

Een beetje schuurmiddel op een sponsje (binnenkant), daarmee krijg je ook zwarte afdrukken weg. Voor de buitenkant volstaat de schoonmaakazijn. Als het daar te vettig voor is, kun je eerst dasty gebruiken. Trek wel handschoenen aan. Dasty ontvet niet alleen je keuken...



Glaswerk;

Een scheutje ammonia in het water. Een scheutje is bij ammonia ongeveer 2 theelepeltjes.

Ammonia kun je ook gebruiken voor je oven. Zet een schaaltje water met ammonia in de oven en zet hem aan. Als het water eenmaal goed stoomt, ongeveer een half uurtje laten stomen. Daarna veeg je de rommel er zo uit. Wel eerst ventileren, anders ga je van je stokje.



Vloer;

Weer die schoonmaakazijn . Het grootste voordeel is dat het niet schuimt. Je kunt dus de vloer schrobben en daarna dweilen.



Een stoomreiniger werkt maar voor een deel. Als je een apparaat wilt dat echt helpt in je huishouden, kun je beter een waterzuiger aanschaffen. Emmer water over de vloer, schrobben, water + rotzooi in één keer zuigen, klaar. Ideaal (maar wel afhankelijk van je vloer, geen goed plan bij parket of laminaat).
Dank je wel voor je keukenschoonmaaktips, Exces.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik mijn stoomreiniger voor het reinigen van de afzuigkap. Verder geen andere producten nodig voor het ontvetten, alleen heet water. Ik vind het een handig ding. Granieten blad heb ik niet, dus geen ervaring.
Ja hoor werkt prima.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven