Stuk hout behandelen voor in huis.

12-09-2014 23:36 18 berichten
Ik heb een heel mooi stuk dood hout gevonden en wil dat in de huiskamer hangen. Hoe kan ik dat behandelen tegen beestjes en dergelijke?
.
Alle reacties Link kopieren
Met haarlak meende ik.
Oke, dat ga ik morgen kopen. Bedankt!
Alle reacties Link kopieren
In de fik steken.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Invriezen.
quote:Tickel schreef op 13 september 2014 @ 00:17:

In de fik steken.Nee, daarvoor koop ik haardhout, dit is te mooi!
quote:scriptum schreef op 13 september 2014 @ 00:22:

Invriezen.Dat is ook een goede, hoe lang moet je dat doen, 24 uur genoeg?
24 uur lijkt me lang genoeg. Toch?
Ga ik doen, beter dan haarlak, ik gebruik dat ook nooit. Een vriezer heb ik wel.
Alle reacties Link kopieren
Geen idee eigenlijk, ik plemp het gewoon in mijn huis.

Volgens mij moet het gewoon droog hout zijn?



Ik heb nog nooit beestjes gezien in ieder geval.
Succes! Op de hoogste (of juist laagste??) stand moet het wel lukken.
Alle reacties Link kopieren
Soms moet het gewoon niet in huis, ik heb een "oude" meidenkast in de tuin staan. Sinds jaar en dag zit er houtworm in, oma heeft het ooit gekregen en ingesmeerd met petrolium (meer dan 100 jr geleden) er zit foute beits op, in de vriezer past ie niet.

Ouders wilden de kast weggooien, ondertussen staat ie buiten, in de lak (de losse onderdelen vastgemaakt). hopen dat ie het nog een poosje volhoud, het verhaal is bijna mooier dan de kast.
Alle reacties Link kopieren
Een week in de vriezer minimaal 21 graden. Serieus!
Alle reacties Link kopieren
Idd invriezen. Eventueel nog nabehandelen met vlooienspray.
Ik heb een soort 'venus van Milo' van hout in huis.



Die heeft een tijd in water met veel zout gelegen voordat ik hem binnen durfde te halen. Geen enkel beest gezien.
Alle reacties Link kopieren
quote:jsv schreef op 13 september 2014 @ 01:06:

Soms moet het gewoon niet in huis, ik heb een "oude" meidenkast in de tuin staan. Sinds jaar en dag zit er houtworm in, oma heeft het ooit gekregen en ingesmeerd met petrolium (meer dan 100 jr geleden) er zit foute beits op, in de vriezer past ie niet.

Ouders wilden de kast weggooien, ondertussen staat ie buiten, in de lak (de losse onderdelen vastgemaakt). hopen dat ie het nog een poosje volhoud, het verhaal is bijna mooier dan de kast.Voor grote meubelstukken en houtworm kun je vaak terecht bij de gemeentereinigingsdienst. Tenminste, in grotere plaatsen, bijv. in Utrecht kan dit, daar werken ze met een blauwzuurgasbehandeling in containers. Ze zamelen gedurende een tijd meubelstukken e.d. op, die dan in 1 keer samen behandeld worden. Daarna laten ze de boel weer luchten/uitdampen, waarna het weer opgehaald kan worden. De boel is daarna gegarandeerd dood...
Het ligt in de vriezer in een plastic zak.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven