Te duur, maar oh zo mooi voor thuis

30-08-2013 08:44 591 berichten
Hebben jullie dat ook weleens, dat je iets heel moois ziet voor in je huis maar het toch eigenlijk te duur vind? En er dan maanden over zit te dromen, het uiteindelijk toch wil kopen en dan ineens nergens meer te krijgen is



Ik ben wel benieuwd naar welk voorwerp voor in huis jullie smachten, wat je nou echt graag wil hebben maar waarvan de prijs je tegenhoudt!



Ik ben tegen een prachtig mooie badmat aangelopen, van 50 euro. Geen mega-bedrag, maar voor een badmat...en ik wil er eigenlijk de handdoeken dan natuurlijk ook bij, maar dat word helemaal prijzig.

Dit is hem :



http://www.zalando.nl/moe ... icolor-m7871b022-554.html



En dit zijn de handdoeken :



http://www.zalando.nl/moeve-handdoek-ro ... 0-554.html



Zucht...
Alle reacties Link kopieren
Ooooooooh mooi !!!!



Maar inderdaad duur.
niet mijn smaak, maar ken het fenomeen wel ja.

Bij mij helpt het wel om mezelf voor te houden of ik dat nou echt nodig heb? Blijven mijn voeten droger op een goedkope badmat ofzo? En ik zoek evt naar een alternatief...een goedkope badmat met dezelfde kleuren bv.
quote:Starshine schreef op 30 augustus 2013 @ 08:48:

niet mijn smaak, maar ken het fenomeen wel ja.

Bij mij helpt het wel om mezelf voor te houden of ik dat nou echt nodig heb? Blijven mijn voeten droger op een goedkope badmat ofzo? En ik zoek evt naar een alternatief...een goedkope badmat met dezelfde kleuren bv.dat kan ik niet, dan koop ik liever helemaal niks. Ik blijf dan toch altijd denken "had ik toch maar die andere gekocht, want deze is het net niet" heb ooit een badjas niet gekocht op vakantie (van het hotel). Ik dacht, zoek wel iets wat net zo mooi en fijn is. Nooit gelukt, had na 3 jaar nog dat gevoel van ik had hem moeten kopen daar. Ze hebben hem uiteindelijk opgestuurd, was een aardig bedrag kwijt maar ben er zo blij mee!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind ze niet mooi. Maar als ik iets zo mooi zou vinden dan zou ik ze wel gewoon kopen / ervoor sparen/ voor mijn verjaardag vragen.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
het is ook best een oefening in loslaten ja.

Maar als ik me probeer te bedenken waar ik nou echt spijt van heb dat ik het niet gekocht heb, kan ik niks bedenken. Nou ja, ik had achteraf liever een ander huis gehad, maar daar valt helaas niks aan te doen. Ik kan alleen voor ogen houden wat ik per se in een volgend huis wil (zonnige tuin bv...'s zomers hebben we vanaf 19.00 uur geen zon meer in de tuin en 's winters alleen in de ochtend heel even. Je kunt je voorstellen dat het achter altijd vochtig is en vol mos en algen.)
Alle reacties Link kopieren
Not my cup of tea, maar als jij ze mooi vindt!

Weet niet hoevaak je iets leuks voor jezelf koopt anders mag je jezelf dit best wel gunnen toch?



En wat betreft die handdoeken, ook kopen, iemand moet toch de economie draaiende houden nietwaar?
Die economie houdt ik wel draaiende hoor, dat is het probleem niet

Ga het toch eens overleggen met mijn man. Het is voor ons huis, dus gaat van het gezamelijke geld af vind ik. Maar voor dit soort uitgaven overleggen we wel altijd even. Denk alleen dat mijn man het onzinnig vind. Er ligt toch een badmat...daarmee doelt hij op die platgestampte cavia van de ikea...
Alle reacties Link kopieren
Nee; ik kan me wel zoiets herinneren van toen ik rond de twintig was maar dan ook zeker niet zo'n sterk verlangen als jij hebt. Ik heb weleens een potje geopend voor een heel mooie cd-speler. Iedereen medelijden met me en binnen een paar maanden had ik het dus bijelkaar.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Die handdoeken vind ik niet buitensporig duur eigenlijk. De badmat wel.
quote:wendy7474 schreef op 30 augustus 2013 @ 09:04:

Die handdoeken vind ik niet buitensporig duur eigenlijk. De badmat wel.Die kleine valt idd wel mee, maar de maat waarmee wij ons afdrogen na douchen is toch weer 16,95 en daar dan 4 van. Ouch...
Niet voor in huis, maar wel iets waar ik nu nog wel eens spijt van heb dat ik het niet gekocht heb: een tas. Tijdens een reis door Japan een vreselijk mooie tas gezien. Stoer en chic tegelijk, precies waar ik altijd naar zocht. Hij was prachtig! Maar hij was ook 46.000 yen, meer dan 400 euro. En 400 euro voor een tas ging me echt veel en veel te ver. Achteraf had ik het gewoon moeten doen, want ik droom nu nog van die tas. En hier is 'ie.niet te vinden, snif.

Moraal van dit verhaal: als je iets echt echt echt echt mooi vindt en het echt echt echt echt heel graag wil hebben: kopen!
Alle reacties Link kopieren
De badmat zou best weleens mooi kunnen staan in een oosters interieur maar bij mij thuis zou hij niet veel goeds doen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Gaaf!



Ik ben dan alleen ook zo dat de rest van de badkamer in stijl moet worden aangepast



Platgestampte cavia
Been there, done that, got the T-shirt.
Omdat ik van mezelf inmiddels wel weet dat ik dit soort uitspattingen niet wekelijks heb, heb ik geleerd om het gewoon te doen.

Zo heb ik onlangs een vrij absurd bedrag uitgegeven aan nieuwe keukendoeken/theedoeken/ovenwant en bijpassend schort. Van Elias, van die pompdoeken. En al die ouwe meuk eens weg. En wat staat het netjes!

Dus ik stem voor doen
Platgestampte cavia



Tja, als je ze koopt zien ze er zo uit:





maar na een keer erop staan, ziet het er al niet meer uit. (kan geen plaatje vinden van een platgestampte cavia-badmat)
Alle reacties Link kopieren
Verjaardag, Sinterklaas, kerst?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Het is niet mijn smaak, maar als je het graag wilt en je hebt het geld, doen! Anders krijg je spijt.

Het is maar geld en het zijn maar spullen.
Er is ook een badjas van.









Alle reacties Link kopieren
Eens met cateautje.



Het is ook niet mijn smaak maar

Als je het geld hebt, doen! Anders krijg je spijt.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Alle reacties Link kopieren
Als je hem kunt betalen koop je hem toch vast voor kerst!

(En dan die badjas er ook bij, die is alvast voor je verjaardag!)
Alle reacties Link kopieren
Ik vind ze best leuk! Als je het geld kunt missen gewoon kopen. Persoonlijk vind ik het niet duur.



Ik heb meestal juist spijt dat ik wel iets heb gekocht wat ik achteraf toch niet zo mooi of handig vind.
Ik wil een lamp waarvan de voet een gouden vrouw is die de kap zeg maar omhoog houdt. Als het ware.
Alle reacties Link kopieren
Lol @ die badjas. Maar ze heeft al een dure badjas he?

Ik heb ook wel eens spijt gehad van dingen die ik niet gekocht heb uit zuinigheid. Een mooi vest van Turnover, een jas, laarzen, andere kledingstukken die later dan niet meer verkrijgbaar waren in m'n maat. Maar met de meeste dingen kun je wel even wachten om erover na te denken. Dat doe ik dan ook meestal. Als ik het na zo'n afkoelperiode toch wil hebben, koop ik het.

En komt het vaak voor dat je iets (duurs) koopt voor jezelf?
Alle reacties Link kopieren
Jullie weten dat als je mooie dingen op het forum plakt ze binnen no-time uitverkocht zijn? Tenminste dat is onze ervaring in een mode-topic.

(ik zeg het maar even voordat je gaat sparen en over een paar weken het geld bij elkaar hebt en dan blijkt dat het uitverkocht is.)
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven