Tettertopic nummer 31!

21-04-2014 23:28 2986 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuwe lente en een fris nieuw topic!







Veel plezier weer!



Nummer 30
Ik ben mijn eigen bananenschil
Ja, dat motto van Dee, zag ik ook pas een paar dagen terug. Geweldig!



Fijn dat Morgana een beetje opgeknapt is, Dee. Ben benieuwd hoe het morgen bij de DA gaat. Ik zal aan jullie denken! En ik sluit me aan bij het van dag tot dag bekijken.



Splinter ook goed aangekomen. Nu nog even mooi weer!



Ik ben net thuis en het heeft me hier toch een partijtje geregend!! De hele tuin ligt plat.

Wat was de wedstrijd spannend en zenuwslopend pfffffffff, maar goed teruggekomen! Ik was ook voor het eerst in oranje (zie FB).
Alle reacties Link kopieren
Gérardmer is een leuk plaatsje, aan het meer dus en mooie omgeving om vanalles te zien/doen!
Ik ben mijn eigen bananenschil
Alle reacties Link kopieren
Verstandig dat jullie een hotel hebben genomen Splinter. Niks ergers dan met regen een tent op te moeten zetten.



Vanavond om 7 uur naar de da met hond en kat.
Sterkte D, Ik denk aan jullie.
Een camping met wifi!



Succes zo, Dee.
Ah gelukt Splint, fijn!
Ja, gelukt! Mooie rustige camping, leuk stadje in de buurt en.....bergen! Hele nette bergen met chaletjes erop. Doet me denken aan van die hellingen met huisjes van een modelspoorbaan.

Vanmiddag 2 paar schoenen gekocht. Kon écht niet kiezen en tijdens mijn getwijfel besloot man mij een paar cadeau te doen.



In Gerardmer zijn we ook al eventjes geweest, daar zitten we zo'n 10 kilometer vandaan. Leuke omgeving!
Alle reacties Link kopieren
Weer terug. Mèt poes! Ze is de uitzondering die de regel bevestigd.

Da: 'ze kraakt, ze heeft best artrose. Springen zal wel niet meer goed gaan'.

Ik: Nou... ze springt van het dakterras, op de tuinstoel, op tafel. Op schoot.

Da: ????

Da: haar gebit is wel erg slecht. Eten zal wel niet meer zo goed gaan.

Ik: Och, ze vreet me de oren van mijn hoofd. Droge brokjes, snoepjes en blikvoer.



Maar geen longprobleem. Gelukkig. Ook geen koorts, 38.8. Plassen en poepen doet ze nog goed. Is ook nog zindelijk.



De pillen blijven we geven, en woensdag halen we een nieuw medicijn op. Dat is vloeibaar en kan over het eten gegeven worden. Ze moet nu wel op een nierdieet. Woensdag krijgen we proefzakjes, die waren nu ook op. Ze weegt 1.68 kilo. Kijken of we daar nog een onsje bij kunnen krijgen.



Voorlopig blijft ze in ieder geval nog leven!
en voor je taaie dame, Dee!

Elke dag dat ze het nog doet, is meegenomen.
Dat is goed nieuws, Dee, nog een beetje tijd erbij.

1.68 kilo??! Das echt niks, een veertje.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook erg blij. Ze kan nog een poosje bij me blijven.



Hond kreeg d'r inenting. Weer geen kik gegeven. De lieverd.



Dierenarts en assistente waren wel helemaal weg van poes. Ik denk ook niet dat ze zo heel veel oude katten hebben. Poes werd de hele tijd geaaid. Leuk om te zien.
Alle reacties Link kopieren
Dee, dat is mooi nieuws over/voor je krasse knar!! Fijn dat ze iig geen hart/vochtproblemen heeft en nog ff verder kan met haar leventje!
Ik ben mijn eigen bananenschil
Jee wat een onverwacht goed nieuws D!

Ik hoop dat de oude dame nog een poos fijn door kan leven
Alle reacties Link kopieren
Ik had het ook echt niet gedacht hoor. Ik had echt verwacht dat er een datum voor inslapen gemaakt zou worden. Maar ze is echt een krasse knar. Voor zo'n klein opdondertje doet ze het nog best wel goed.



Ik kneep m wel hoor, de hele dag buikpijn gehad van de zenuwen.

Nog een goede tip gekregen voor de pillen er in krijgen. Het is beter als ze er heel in gaan. Stukjes kaas op een handdoek leggen en dan een kaasje met een pil er in. Katten vinden het ruwe van de handdoek niet fijn aan de tong dus pakken ze het anders op. En dan maar hopen dat ze het niet weer uitspuugd. Ik ga het iig proberen.



We hebben gisteren ook nog vreselijk gelachen. Dochter kwam eten met vriendje. Maar wij moesten weg dus ging zij wel macaroni maken...

K legt nog van alles uit, water koken dan pasta er in. Gehakt rul bakken. Je weet wat dat is? Ja hoor. Nou, dàt kon ze ook, ik heb nog nooit zulk rul gebakken gehakt gezien, stukjes van een paar milimeter...

K draait zich om om weg te lopen en wat doet ze? Flikkert zo alle macaroni in het koude water. Ja zo doe ik het altijd.

We hadden een potje pastasaus en nog 2 blikjes tomatenpuree op het aanrecht staan. Komen we terug, kijk ik in het pannetje. Eh, heeft kvv al gegeten? De saus is zo weinig. Kijk ik verder op het aanrecht en zie ik daar een dicht potje saus staan... heeft ze de tomatenpuree gekookt....



Het was al met al best te eten maar oh oh oh, wat heb ik gelachen!
Alle reacties Link kopieren
Kom even om het hoekje gluren...

't gaat hier niet zo lekker. Ik ben enorm depressief en ik weet niet goed wat ik met mijzelf moet. Het kan vd MS komen maar ook vd medicijnen. Ben nu aan het afbouwen met sommige pillen om te zien of dat helpt.

Ik zit helemaal stuk. Zit eraan te denken om met St Janskruid te beginnen.



Verder weet ik het eventjes niet meer....het zonnetje schijnt maar ik geniet er niet van. Zit als een zombie op de bank.
Optimist tot in de kist!
Alle reacties Link kopieren
Ach arm Fantje toch. Wat een akelig gevoel is het toch he? Ik hoop voor je dat afbouwen helpt.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit alweer te huilen....om je lieve woorden, de doos met tissues staat naast me op de bank. Vandaag al drie huilbuien gehad.

Ik ken dit niet, weet ook niet wat ik ermee moet. Had Cymbalta (duloxetine, AD) gekregen maar daar reageert mijn maagzweer nogal op, dus moest ik stoppen. Had die pillen sowieso gekregen voor de zenuwpijn want toen was er nog geen sprake van depressie.
Optimist tot in de kist!
Wat een goed nieuws Dee Ouwe taaie



Vervelend Fant. Hoe lang heb je dit al?

Hoop dat het afbouwen van medicijnen helpt en de wolken snel weer wegtrekken.



Ik hoop dat jij lekker van je vakantie geniet Splint
Hè Fantje, wat naar. Het blijft klote, dat zoekennaar de juiste medicijnencombi. Ik denk dat je er gerust van uit kunt gaan dat het aan je medicatie ligt en niet aan jou. Brul maar lekker af en toe en laat je maar een beetje verzorgen door G en je kinders.



En als luchtige afsluiter: ik kwam er gisteravond achter dat ik 8 paar schoenen bij me heb!



Teenslippers om gewoon op te lopen.

Teenslippers voor onder de douche.

Ballerina`s met een stevige zool (van Puma) waar ik de hele dag op kan lopen.

Sneakers.

Nieuwe sandaaltjes.

2 paar schoenen die ik hier in het dorp heb gekocht.

Stevige wandelschoenen.

En m`n sloffen.



Je gaat kamperen of kamperen hè.
Ach, lieve Fantje, wat naar. Ik hoop dat je je snel weer wat happier voelt. Misschien is er een andere AD waar je beter op reageert? Volgens mij moet je met St. Janskruid ook oppassen of het te combineren is met andere medicatie. Ik herinner me ooit zoiets gelezen te hebben. Een grote knuffel van mij!



haha Splinter, red je het daarmee, denk je?
Ja, net.
Alle reacties Link kopieren
Splint wat een schoenenparade, zoveel schoenen heb ik niet eens denk ik...



Hier is het de tijd vd cowboylaarzen, het is Stampede, dus alle cowboys en indianen zijn weer blij Het is elk jaar wel weer bijzonder om mee te maken, dan zie je weer hoe Calgary ooit is ontstaan.



Kom net bij de dok vandaan, mijn Vit D is nog steeds flink laag zelfs nu ik al een half jaar 5000 iu pillen per dag slik. Vreemd. Ook nog een beetje bloedarmoede dus ijzerpillen erbij en nog maar meer Vit D slikken. Maar heb ook een groter doel en dat is om helemaal vd codeine af te komen maar dat zal wel na de zomer gaan worden want dat is nog wel een gedoe.
Optimist tot in de kist!
Dat verklaard wel waarom je je zo kut voelt Fant. Dat kan ik beamen en Olijf ook.

Dus veel in de zon. Krijg je een stootkuur vit D dmv vloestof? Dat is dacht ik 25.000 iu of meer zelfs en dat een paar weken achter elkaar.

Is je B12 ook geprikt?

'Fijn' dat er iets uit je bloed komt iig wat je depressiefheid kan verklaren.
Alle reacties Link kopieren
Ik prik al zo'n 5 jaar B12, en slik al meer dan twee jaar Vit D waarvan het laatste half jaar 5000 iu ipv 1000 iu.

Ik had eigenlijk "gehoopt" op iets nieuws hoe maf het ook mag klinken. Ik zit nu een paar weken zo down te zijn, dat past helemaal niet bij mij en ik weet er ook niet goed raad mee. Mssch moet ik een keertje kijken hoe het gaat als ik een week verdubbel.



Ik vraag me weleens af of niet iedereen in de noordelijke delen vd wereld een laag Vit D heeft. Man heeft hier ook een laag vit D en ik hoor het eigenlijk heel vaak.
Optimist tot in de kist!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven