Welkom. Je laatste bezoek was dinsdag 22 mei 2012 10:56.

Snel inloggen of registreer jezelf - (Wachtwoord vergeten?)

1. Viva
  2. Forum
  3. Thuis
  4. Thermostaat spoort niet, snelle raad gevraagd

Dit onderwerp heeft 24 reacties, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 07-02-2012 16:16.

[ Thermostaat spoort niet, snelle raad gevraagd ]

Ga naar een onderdeel

1. Goedemorgen,

Onze thermostaat stelt zichzelf in op 35 graden. Iemand enig idee waar dit aan ligt? Mijn vriend kwam rond 6:45 in de woonkamer en toen was het er al 27 graden. Hij heeft hem toen teruggezet op de standaard instelling van 19 graden. Nu heb ik de thermostaat het afgelopen uur ook al 3x terug moeten zetten naar 19 graden omdat 'ie weer op 35 graden stond.

Vriend komt straks even naar huis en ik ga om 9 uur weg, maar ik denk: ik doe alvast vooronderzoek en vraag raad op het alwetende vivaforum X-D

Dus iemand die enig idee heeft wat het zou kunnen zijn? Zelf denk ik aan een kapotte thermostaat maar misschien zijn er nog andere dingen die dit kunnen veroorzaken?

Bedankt alvast!

1. Onze thermostaat heeft verschillende standen.. Zoals opstaan, slapen, vertrekken en thuiskomst. Dan kun je per stand de gewenste tijd en temperatuur instellen. Hebben jullie ook die standen? Dan is dat misschien onbewust bij jullie gebeurd?

Some people aim at nothing in life and hit it with amazing accuracy..

2. Misschien per ongeluk geprogrammeerd? (als het een programmeerbare is)

3. Die standen hebben wij ook. Mijn vriend heeft vanochtend alle instellingen nagelopen en alles stond er nog goed in. Dat ding gaat momenteel zijn eigen weg zeg maar :-(

Ik moet zo zelf weg en mijn vriend werkt normaal ook tot 16:00. Vind het zo zielig voor de poezen en zonde van de stookkosten als het de hele dag 35 graden is hier.

4. Op program drukken en dan op wijzig, dan kan je alle tijden en temperaturen (van opstaan, thuiskomst, slapen etc) aanpassen.

5. Oh ik lees dat je vriend alle instellingen is nagelopen... Dan weet ik het ook niet!

6. Als je de instellingen bekijkt staat alles gewoon goed. Dus 'opstaan' is 19 graden en dat is tot 22:00 de normale instelling. Maar de thermostaat springt nu ineens gewoon van 19 graden normale instelling naar 35 graden tijdelijke instelling.

7. Wat je het beste kan doen? Je gasrekening verhogen.

Als je het niet simpel kunt uitleggen, snap je het niet goed genoeg.

8. knop "morgen als zondag" en "start programma" tegelijk ingedrukt houden. Dat wil zeggen dat hij dan in de fabrieks instelling staat. En alle instellingen kwijt bent met inregeling...

9. Als er batterijen inzitten even de batterijen er uit halen als je weggaat.. koelt het wel af,maar word het ook geen 35 graden

Als je een thermostaat zonder batterijen hebt en je kan bij de draad naar de ketel komen desnoods één van die draadjes loshalen,dan brand de ketel ook (tijdelijk) niet meer..

Succes!

Roses are red Violets are blue,Frankenstein is ugly,What the f*ck happend to you.

10. @Redband: Dat behoort geloof ik niet tot de opties. Nog andere ideeën? X-D

11. Voor zover ik weet werkt deze niet op batterijen. Heb hem net weer terug gezet van 35 naar 19 graden.
    Ik ga zelf verder maar niet met de instellingen zitten prutsen, dat is meer de afdeling van mijn vriend.

Ik had zo gehoopt op dé gouden tip!

12. Wat voor een is het??
    Bij ons is ie ook wel eens van slag, maar wij hebben gelukkig nog de alles overtroevende draaiknop erop zitten....

De beste manier om in te slapen is jezelf wijs maken dat het tijd is om op te staan.

13. Het is mogelijk dat ie gewoon kapot is, natuurlijk. Verder zou ik proberen om de standaardinstellingen te krijgen, en je vriend van daaruit verder laten inregelen..... O, by the way, elke gebruikershandleiding is online te vinden. Geef type en gebruikershandleiding in, en kijk dáár eens in!

14. Het is zo'n super-de-luxe van Honeywell geloof ik, waarop je per dag van alles in kan stellen. Ik snap er weinig van iig. Vriend is nu gearriveerd met 3 andere thermostaten. Er zal er toch vast wel eentje bijzitten die wel normaal doet?

15. Kan het niet aan de ketel liggen?
    En hoe is het mete de warmwatervoorziening dan?
    Ik kwam ook eens thuis in een soort sauna, maar mijn douche gaf koud water, bleek er een klep in de ketel te blijven hangen waardoor alle warmte de verwarming in gepompt werd.
    Heb dus de monteur moeten bellen, die had het zo gefixt.

16. Ik moet er nu vandoor in ieder geval. Iedereen bedankt voor het meedenken! Mocht een nieuwe thermostaat niet de oplossing zijn, dan kan ik altijd nog het advies van Redband ter harte nemen: de energie rekening verhogen X-D

17. @Newwoman: warm water heb ik gecontroleerd, dat is er gewoon.

Ben nu echt weg!

18. Heb ik ook gehad,stekker van je cv er een keer uittrekken,dan reset hij zich vaak.
    Is dat niet het geval,is er een zekering kapot en zal je er een monteur bij moeten halen.

Wat bij mij het geval was,met al die kapotte zekeringen,ik zette het thermostaat te snel omhoog,dus van 15 graden(snachts)zo naar 20 graden.Daar sloeg mijn thermostaat van op tilt zeg maar.
    Het wondermiddel,elk uur 2 graden omhoog zetten.
    Dus bijv om 7 uur van 15 naar 17,dan om 8uur van 17 naar 19,en om 9 uur van 19 naar 21graden.
    Dat was het enige wat hielp bij mij om niet in een sauna te leven.

Succes,en het kan erger,je kan nu ook in de kou zitten hahahaha...

Als het zo is,dan is het zo!

19. Ow ik wil met je ruilen! Op mijn werk is momenteel in de kantoorgedeeltes geen verwarming.. zit met een sjaal om achter mn pc en moet hard door blijven typen om geen stijve vingers te krijgen.

Een sauna van 35 graden klinkt momenteel hemels..
    Ik ga nog maar eens een kop thee halen om aan op te warmen..

20. ruilen? Mijn CV ketel is bevroren doordat hij koude lucht van buiten aanzuigt... Dus hier is het errug koud

21. Klinkt bekend. Wij hebben dat ook eens gehad (midden in de zomer, pff), er was een bepaalde klep defect, waardoor de thermostaat de gewenste kamertemperatuur verwarde met de boiler temperatuur en dus maar bleef verwarmen. Zweten! Gelukkig had de monteur het zo verholpen, schijnt regelmatig voor te komen.

22. Die verwarmingsmonteurs hebben het druk in deze tijd. Alles wat er mis kan zijn in een installtie, komt er nú uit.
    Overigens is de Honeywell een heel bekende thermostaat, en zijn de handleiding online te zien. Maar vriendlief zal het vást oplossen!

23. Wat! Gek, de ketel is in elk geval prima als ie met deze kou 27Gr. kan stoken :S.

24. Voor degenen die willen weten hoe het afgelopen is; vriendlief heeft een nieuwe thermostaat opgehangen en sindsdien volgt het apparaat netjes zijn dagelijkse programma. Voor nu lijkt het verholpen te zijn.

Sterkte aan iedereen die nu in de kou moet zitten. Wel een lullige periode voor een ketel om het nu te begeven.