Tips inrichting woonkamer gevraagd

20-09-2014 12:42 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil mijn woonkamer gezelliger maken. Nu is het veel grijs en wit en er mag wat meer gezelligheid en warmte in wat mij betreft. De kamer heeft een redelijk formaat, iets van 45m2. Voor een beeld van de kamer nu: eiken vloer, muren RAL9010, muur openhaard donkergrijs, donkergrijs dressoir, zilvergrijze kast onder televisie, eiken tafel met rvs poten en knalrode stoelen en een knalrode fauteuil. Nu komt het.....ik had een glazen salontafel, die is eruit en daar staan nu(tijdelijk?) drie kleine eiken(eentje met wit blad) tafeltjes in verschillende hoogtes voor in de plaats.



Gordijnen zijn nu gebroken wit, heb voor de winter nog donkergrijze overgordijnen liggen. Andere gordijnen is een optie.



Nu komt het.......verder een zwarte leren bank en een donkergrijs vloerkleed. Zwarte bank gaat eruit en ik heb, mogelijk in een vlaag van verstandsverbijstering , een stoffen paarse bank gekocht. Vind rood met paars prachtig en kon geen andere kleur bedenken, kwam ik weer op grijs of zwart uit en dat wilde ik dus niet.



Vloerkleed wil ik ook vervangen maar voor welke kleur? Zat zelf te denken aan roomwit en anders lichtgrijs. Vind die vintage kleden ook heel mooi maar wil geen Villa Kakelbont worden.



Hebben jullie tips, ideeën, mooie plaatjes?
Alle reacties Link kopieren
Dit vloerkleed vind ik heel mooi



Vloerkleed, ook leverbaar in ecru





Of zoiets



Vloerkleed noppen
Mooi Perzisch tapijt. Een open boekenkast. Grote kamerplant.



Zag net het huis van Ruud de Wild, beetje villa kakelbont, maar wel erg gezellig ingericht:

foto woonkamer
Schilderijen aan de muur. Kleurrijke details.



Nog een woonkamer
Alle reacties Link kopieren
Huis van Ruud de Wild is mij te druk, tweede niet mijn stijl.



Ik heb soortgelijke kunst hangen in de woonkamer:



Schilderij





Maar ook zoiets in de open keuken:

Schilderij
Gezelligheid is voor iedereen anders. Ik vind het heel gezellig als er kaarsjes staan (die ik dan 's avonds ook aan doe), kussentjes, plantjes, kleine lampjes...



Met jouw kleuren zou ik zelf voor rode, paarse en roze kaarsen gaan, of rood, paars en geel. Sowieso vind ik kaarsen zeer geschikt om te experimenteren met kleuren en kleuraccenten in huis.
Alle reacties Link kopieren
Dit vind ik heel mooi maar er mag iets meer pit in qua kleur



Woonkamer
quote:contessa70 schreef op 20 september 2014 @ 13:04:

Huis van Ruud de Wild is mij te druk, tweede niet mijn stijl.



Ik heb soortgelijke kunst hangen in de woonkamer:



Schilderij





Maar ook zoiets in de open keuken:

SchilderijMooi!
Alle reacties Link kopieren
Kaarsen heb ik, altijd gezellig inderdaad. Geel is ook mooi. Heb nu een kussen op de bank met paars, roze, rood en okergeel. Echt prachtig, zo kwam ik ook op de paarse bank.



Zou het mooi staan om bijvoorbeeld een mooi geelkoper Marokkaans dienblad neer te zetten? Of kleine koperen lampjes boven de eettafel?
quote:contessa70 schreef op 20 september 2014 @ 13:10:

Dit vind ik heel mooi maar er mag iets meer pit in qua kleur



Woonkamergeef mij Ruud's huis maar ;) Hier zou ik bijvoorbeeld knalgele kussens op de bank gooien. Maar dat is denk ik te kakelbont voor je. Volgens mij kan je in jouw huis (met grijs, wit, eiken, rood en paars) prima nog 1 knalkleur kiezen en dat consequent terug laten komen her en der. Kussens, bijzettafel, kaarsen etc.
Alle reacties Link kopieren
Dat fotobehang!



Woonkamer
Alle reacties Link kopieren
quote:vivamila schreef op 20 september 2014 @ 13:15:

[...]





geef mij Ruud's huis maar ;) Hier zou ik bijvoorbeeld knalgele kussens op de bank gooien. Maar dat is denk ik te kakelbont voor je. Volgens mij kan je in jouw huis (met grijs, wit, eiken, rood en paars) prima nog 1 knalkleur kiezen en dat consequent terug laten komen her en der. Kussens, bijzettafel, kaarsen etc.Ik ga dan voor okergeel en geel koper. Laatste zie je nu steeds meer. Misschien een mooie koperen hanglamp in de gang ipv de huidige rvs plafondlamp. Muur achter de spiegel mat paars verven. Heb een mooie grijs/paarse kleur gezien, niet te heftig paars maar wel paars.
Alle reacties Link kopieren
Maar welke kleur vloerkleed? Ecru? Geel vind ik wel heel heftig
Alle reacties Link kopieren
http://bolletjeskleed.nl/ ... -rugs/custom-rug-176.html



Dan kun je de kleuren van je banken kiezen en wat neutralere kleuren ertussen.
Alle reacties Link kopieren
Dat huis van Ruud de Wild, vind ik ontzettend bedacht



En vast niet door hem zelf
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voor een mooie Turkse kelim gaan waar rood, paars en geel in terugkomen.

Wel erg kleurrijk, maar nu je wanden en gordijnen basic zijn vind ik niet dat dat te druk wordt















Marrokaanse bladen/tafeltjes zijn daar idd erg mooi bij.

Tom Dixon heeft prachtige koperkleurige bollampen.
Alle reacties Link kopieren
quote:pearle schreef op 20 september 2014 @ 16:04:

Dat huis van Ruud de Wild, vind ik ontzettend bedacht



En vast niet door hem zelf Elk interieur is toch bedacht.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Vind het ook niet super gestyled of bedacht hoor. Gewoon een prachtig gekleurde kelim en verschillende kleuren kussentjes op de witte bank.



Hoef je geen interior decorator voor te zijn. Bovendien is Ruud de Wild geen onverdienstelijke kunstenaar dus neem aan dat hij zelf ook wel wat gevoel voor esthetiek en enige creativiteit heeft.
Alle reacties Link kopieren
Elk interieur is bedacht, maar niet altijd zo bewust. Dat was ook het eerste wat ik dacht toen ik die foto's zag: 'villa kakelbont? Juist gestileerd tot en met'. Met als gevolg dat het voor mijn gevoel wel een mooi plaatje is, maar weinig sfeer heeft. En dat terwijl ik van vrij leeg en kaal hou.
Alle reacties Link kopieren
Gaaf zo'n kelim Hiltje! Vind ik wel apart, grijs of ecru is weer zo saai. Misschien proberen en vooraf met de winkel afspraken dat ik het kleed terug kan brengen. Heb toch een standaard maat nodig. Vond al een site waar je kleden op zicht kunt bestellen.



Dat met die gekleurde bolletjes is ook leuk maar op een of andere manier vind ik dat weer erg druk.



Lampen van Tom Dixon had ik ook ontdekt....prachtig! Zag een mooie koperen bol, supermooi.



Ik laat het even bezinken. Bedankt voor jullie hulp! Meer ideetjes zijn uiteraard welkom.
Gaaf dat je uit je comfortzone bent gestapt en een paarse bank hebt gekocht

Zo'n mooie kelim wat wat verschillende kleuren kan juist alle elementen uit de kamer verbinden en geeft warmte, qua kleur.

Ik zou zelf iets kiezen met een niet te druk patroon, dat lijkt me te ver staan van jouw smaak, maar inderdaad iets met okergeel en bijv petrol zou er erg mooi bij staan.
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde iets anders en weer een grijze bank stond mij zo tegen. Interieur is ook deels de smaak van ex en die mag wel eens definitief het huis uit Zie prachtige kelims maar moet inderdaad voor iets rustigs gaan, past beter bij mij. Ik wil een mix van modern en strak en wat uitbundiger. Eigenlijk vind ik een interieur dat iets spannends heeft het leukst. Heb een lamp van Tom Dixon besteld......hebben dat ding!!!
Alle reacties Link kopieren
Het is de bronze copper shade van Tom Dixon, link plaatsen lukt niet.
Heb ff gegoogled op de lamp: mooi!



Ik zou proberen wat in de kleur van de lamp toe te voegen, en verder nieuwe aankopen beetje bij beetje te doen, dan vormt jouw interieur zich vanzelf naar jouw smaak. Na elke aankoop vanuit je nieuwe bank je kamer inkijken en zien wat er mist..
Alle reacties Link kopieren
Super dat je die lamp hebt gekocht, die is echt heel mooi.



En kelims zijn altijd druk, dat is nu eenmaal zo. Heb er een paar gezocht op marktplaats die misschien wel in jouw interieur kunnen passen. Volgens mij is bijna elke Kelim anders dus het blijft goed zoeken naar de perfecte.























Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven