Tips 't weer uit kleding krijgen

15-04-2014 22:32 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een shirt wat ik vergeten ben te wassen en het was nat. Nu zit het weer erin ook is het nog een splinter nieuw shirt. Ik weet het " super dom!! ". Iemand tips ? Is dit er nog uit te krijgen? Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Nee. Het weer krijg je er niet uit
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Kansloos. Of de vlekkenschaar.
Alle reacties Link kopieren
Verven met textielverf (bij de drogist te koop).
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
Wat is 'het weer' ? Of is dat een hele domme vraag? :-)
Ligt er aan, als het wit is kan je het in verdund chloorwater leggen, als het een gekleurd shirt is kan je het ook doen, want verder er iets aan verprutsen kan je toch niet, met een beetje geluk is het shirt kleurvast en gaat alleen de schimmel eruit. Als je pech hebt krijgt het chloorvlekken en kan je hem dus alsnog weggooien.
quote:dino2011 schreef op 15 april 2014 @ 22:55:

Wat is 'het weer' ? Of is dat een hele domme vraag? :-)Van die schimmelplekken door vocht in kleding etc.
Alle reacties Link kopieren
Heel heel heel heel soms werkt 24 uur inwerken in een emmer water met ossengal of met een oxi-action product.....
Alle reacties Link kopieren
Ik denkdat ze spik bedoelen
Alle reacties Link kopieren
vlekkenschaar!
Alle reacties Link kopieren
vanish oxy action vind ik goed werken! Schepje bij de was en kleding die ik niet meer aankon (door muffigheid/het weer) kan ik ineens weer aan.



Geen aandelen overigens.
Alle reacties Link kopieren
Het weer zijn van die schimmel achtige puntjes, veel, sommige wat vagere grotere vlekken, sommige puntjes wat geconcentreerder.

Als vocht niet goed van textiel weg kan dus als het een te lange poos nat blijft "slaat het weer erin".
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het een keer uit een trui gekregen. Eerst een paar uur laten weken met (huismerk) oxi action. Vervolgens in de wasmachine met wasmiddel en een schepje oxi action.
The only difference between the animals we love and the animals we eat, is our perspective.
Alle reacties Link kopieren
Als het helemaal wit is, helpt HG schimmel-en weerplekkenreiniger. Andere kleuren gaat niet goed. Die gaan dan een eigen leven leiden.
Alle reacties Link kopieren
Probeer het eens met een nachtje weken in karnemelk, vervolgens goed uitspoelen en was in biotex......



Als je googled kom je vast nog wat meer grootmoeders mogelijkheden tegen. Volgens mij was er ook nog iets met azijn. De karnemelk tip bij mijeen buggy zo goed als weer-vrij gemaakt...
Alle reacties Link kopieren
quote:ikzegniks schreef op 15 april 2014 @ 23:07:

Ik denkdat ze spik bedoelen

heee, die term ken ik niet!

Is het dialect?
Enige manier is citroen er op sprenkelen en in de zon leggen. en nog een zuur kan er ff niet opkomen
Alle reacties Link kopieren
HG heeft een speciale reiniger voor het weer in textiel. Die zou je eens kunnen proberen.
Alle reacties Link kopieren
In de zon leggen?
Alle reacties Link kopieren
http://www.schimmelsite.c ... p_kledij_verwijderen.html
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven