Tips verkoop woning

09-09-2014 19:28 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik las net mee op een ander topic waar de link van een woning die te koop staat werd gedeeld. Er werden zoveel waardevolle tips gegeven dat ik ook graag gebruik wil maken van jullie kritische blik :)!



Het huis staat nu 5 maanden te koop en we zijn vorige week in prijs gezakt. 7 kijkers maar 0 biedingen.



Benieuwd wat jullie vinden. P.s. Link volgt zo als reactie maar deze zal ik er niet zo lang op laten staan.
Alle reacties Link kopieren
"". ""
Alle reacties Link kopieren
Prachtig huisje, alleen veel te duur volgens mij. Het is boven een horecagelegenheid, gedeelde opgang, geen eigen tuin..

Ik zou er geen seconde over nadenken om met die vraagprijs te gaan kijken. Natuurlijk kun je daarmee zakken tijdens de onderhandeling maar het zou bij mij bij voorbaat dus een no-go zijn.

Verder ziet het er goed uit. Succes met de verkoop.
Alle reacties Link kopieren
quote:ambra schreef op 09 september 2014 @ 19:35:

Prachtig huisje, alleen veel te duur volgens mij. Het is boven een horecagelegenheid, gedeelde opgang, geen eigen tuin..

Ik zou er geen seconde over nadenken om met die vraagprijs te gaan kijken. Natuurlijk kun je daarmee zakken tijdens de onderhandeling maar het zou bij mij bij voorbaat dus een no-go zijn.

Verder ziet het er goed uit. Succes met de verkoop.Dank voor je reactie . Hier kunnen we wat mee. We hebben zelf niet het idee dat het te duur is als je het vergelijkbaar aanbod ziet en het aantal m2. Wij hebben het 3 jaar geleden voor 210.000 (excl kk) gekocht dus we zijn al fors gezakt. Tuin is niet gedeeld, die is prive. Maar, goed te horen hoe iemand van buitenaf er naar kijkt. Ik zal morgen de makelaar eens bellen.
Alle reacties Link kopieren
Ziet er mooi uit, maar ik vind behoorlijk wat foto's overbodig. Foto 2,3,5 van de keuken bijvoorbeeld.. De achterkant van de stoelen interesseert mij niet als kijker.

Bij foto 2 en 3 van de tuin krijg ik het gevoel dat je enorm tegen een muur opkijkt, terwijl die eerste foto wel een leuke tuin suggereert. Dus ik zou alleen die eerste erop zetten.

De foto van het balkon vind ik ook niet top. Bovendien vind ik dat je niet helemaal alles weg moet geven. Als je de foto er niet in doet, zijn mensen later verrast door dat lekkere plekje. Mogelijk die bank weghalen en er een echt zitje (tafeltje-stoeltje) plaatsen.

En de kleine slaapkamer misschien fotograferen bij daglicht, zodat het wat minder een donker hok lijkt? Die zonnehemel lekker wegzetten, zodat het ruimtelijker oogt.



Maar om heel eerlijk te zijn vind ik de presentatie in het algemeen wel goed. Niet teveel prullaria. De prijs is wel hoog en ik denk dat tegenwoordig niet veel mensen die hypotheek krijgen, althans: niet de alleenstaande die past bij zo'n type woning. Een stelletje past er ook prima in, maar die zullen sneller iets groters zoeken qua aantal kamers en die kunnen dat voor die prijs ook makkelijk krijgen.

De woningen waar jij mee concurreert qua doelgroep zijn denk ik gewoon goedkoper.



Heeft je makelaar nog nagevraagd waarom je kijkers geen interesse hadden?
Alle reacties Link kopieren
quote:theia schreef op 09 september 2014 @ 19:42:

Ziet er mooi uit, maar ik vind behoorlijk wat foto's overbodig. Foto 2,3,5 van de keuken bijvoorbeeld.. De achterkant van de stoelen interesseert mij niet als kijker.

Bij foto 2 en 3 van de tuin krijg ik het gevoel dat je enorm tegen een muur opkijkt, terwijl die eerste foto wel een leuke tuin suggereert. Dus ik zou alleen die eerste erop zetten.

De foto van het balkon vind ik ook niet top. Bovendien vind ik dat je niet helemaal alles weg moet geven. Als je de foto er niet in doet, zijn mensen later verrast door dat lekkere plekje. Mogelijk die bank weghalen en er een echt zitje (tafeltje-stoeltje) plaatsen.

En de kleine slaapkamer misschien fotograferen bij daglicht, zodat het wat minder een donker hok lijkt? Die zonnehemel lekker wegzetten, zodat het ruimtelijker oogt.



Maar om heel eerlijk te zijn vind ik de presentatie in het algemeen wel goed. Niet teveel prullaria. De prijs is wel hoog en ik denk dat tegenwoordig niet veel mensen die hypotheek krijgen, althans: niet de alleenstaande die past bij zo'n type woning. Een stelletje past er ook prima in, maar die zullen sneller iets groters zoeken qua aantal kamers en die kunnen dat voor die prijs ook makkelijk krijgen.

De woningen waar jij mee concurreert qua doelgroep zijn denk ik gewoon goedkoper.



Heeft je makelaar nog nagevraagd waarom je kijkers geen interesse hadden?



Wat fijn dat je de moeite hebt genomen zo uitgebreid te reageren. Hier kunnen we ook zeker wat mee. Goed idee om niet alles weg te geven.



We doen de bezichtigingen zelf en makelaar belt na of mailt. Reactie is al 3x: huis is helemaal naar mijn zin maar nog niet klaar om te kopen (door eigen woning bijv) 2x te weinig bergruimte en 1x te klein balkon.
Alle reacties Link kopieren
Voor een appartement best veel oppervlakte, maar wel maar 1 slaapkamer voor 189.000 euro. Ik woon in dezelfde provincie als jij en heb voor 30.000 euro minder een tussenwoning gekocht. Deze moest wel opgeknapt worden. En appartement is instapklaar, maar dan nog.



Het zit hem volgens mij niet in het appartement zelf. Het trekt terecht kijkers. Ziet er leuk uit, maar de prijs lijkt aan de hoge kant.



Als je er zelf kritisch naar kijkt, zijn de ruimtes dan realistisch op de fot, of zijn ze veel kleiner als je komt kijken, dan dat het op de foto lijkt?
Alle reacties Link kopieren
Oh en kun je ergens een mooie tuinset lenen? Ik heb precies hetzelfde type als jij hoor, dus no offence, maar deze set oogt op een foto zo armoedig. Doet me gelijk snackba-rachtig aan, terwijl je daar een leuk stukje grond hebt! Misschien de schttung iets opfleuren met een paar leuke plantjes erbij..

Ik denk dat daar echt een mogelijkheid zit in betere presentatie.
Alle reacties Link kopieren
Tof appartement en ik vind het altijd leuk om mee te kijken!



Je tekst: zelfgeschreven of een overenthousiaste makelaar? Iets te veel hoofdletters, uitroeptekens en reclameslogans naar mijn smaak. Liever iets neutraler maar wel duidelijker. Wat bedoel je bijvoorbeeld met 'gebruik van privetuin'. Is die tuin gedeeld met anderen? Koop je die er niet bij?



Foto's: doe de lampen uit, dat staat echt mooier op de foto. Of is er soms zo weinig licht in het appartement dat ze echt aanmoeten?

Keuken: dat is wel een heel sneu klein plantje links op de voorgrond en de kaarsen hebben ook hun beste tijd gehad. Even nieuwe neerzetten. Ik zou ook voor de foto een mooi boeket op tafel zetten (even door de bloemist in elkaar laten steken, met een wat luxere uitstraling dan het bosje bloemen dan we op het kookeiland zien).

Een fruitschaal of op het kookeiland een schaal met wat decoratieve groenten (aubergines, tomaten, zoiets) zou ook niet misstaan. Zorg dat bij fotograferen niet de flits te zien is in de spiegelende kast, dat is gewoon lelijk en leidt af.

Haal voor de foto de theedoeken even weg.

Kamer: Kussens op de bank even gladstrijken. Op de salontafel misschien wat luxe tijdschriften of een mooi boek. Kussen en kleedje dat over de bruine stoel onder de booglamp liggen zou ik weghalen; dat oogt wat rommelig.De foto van de achterkant van de bank (?) en de tv voegt niet zo veel toe, laat die weg.

Slaapkamer: maak je bed wat netter op! Dit ziet er slordig uit.Ook hier weer: licht uit en zorgen dat je niet je eigen flits in de weerspiegeling van de kast ziet. Ik zou een sprei of beddengoed met een warme kleur gebruiken, misschien oker of mosgroen.

Ruim de troep even op die aan de haken naast de tv hangt en haal ook de spullen die naast de tv liggen even weg.

Logeerbed: Mooie sprei, licht uit, zorgen dat de foto niet scheef is.
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
quote:costarica12 schreef op 09 september 2014 @ 19:44:

[...]





Wat fijn dat je de moeite hebt genomen zo uitgebreid te reageren. Hier kunnen we ook zeker wat mee. Goed idee om niet alles weg te geven.



We doen de bezichtigingen zelf en makelaar belt na of mailt. Reactie is al 3x: huis is helemaal naar mijn zin maar nog niet klaar om te kopen (door eigen woning bijv) 2x te weinig bergruimte en 1x te klein balkon.Sta je open voor een no risk clausule? Zo ja, misschien een idee om daar zelf over te beginnen als mensen zelf hun huis eerst nog willen verkopen. Wellicht kennen ze dat nog niet en breng je hen zo op gedachten. Niet te pusherig (wanhopig), maar gewoon laten vallen dat je daar eventueel voor open staat mochten ze besluiten toch meer interesse te hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:miss112 schreef op 09 september 2014 @ 19:44:

Voor een appartement best veel oppervlakte, maar wel maar 1 slaapkamer voor 189.000 euro. Ik woon in dezelfde provincie als jij en heb voor 30.000 euro minder een tussenwoning gekocht. Deze moest wel opgeknapt worden. En appartement is instapklaar, maar dan nog.



Het zit hem volgens mij niet in het appartement zelf. Het trekt terecht kijkers. Ziet er leuk uit, maar de prijs lijkt aan de hoge kant.



Als je er zelf kritisch naar kijkt, zijn de ruimtes dan realistisch op de fot, of zijn ze veel kleiner als je komt kijken, dan dat het op de foto lijkt?



De prijs is terugkomend inderdaad, dit gaan we zeker even overleggen met de makelaar.



De ruimtes zijn juist in het echt groter. De nok is 6 meter, lekker hoog dus. We denken erover om fotos te laten maken met een hoek lens.



Goede tip ook van het tuinset!
Alle reacties Link kopieren
quote:Spijk-er schreef op 09 september 2014 @ 19:47:

Tof appartement en ik vind het altijd leuk om mee te kijken!



Je tekst: zelfgeschreven of een overenthousiaste makelaar? Iets te veel hoofdletters, uitroeptekens en reclameslogans naar mijn smaak. Liever iets neutraler maar wel duidelijker. Wat bedoel je bijvoorbeeld met 'gebruik van privetuin'. Is die tuin gedeeld met anderen? Koop je die er niet bij?



Foto's: doe de lampen uit, dat staat echt mooier op de foto. Of is er soms zo weinig licht in het appartement dat ze echt aanmoeten?

Keuken: dat is wel een heel sneu klein plantje links op de voorgrond en de kaarsen hebben ook hun beste tijd gehad. Even nieuwe neerzetten. Ik zou ook voor de foto een mooi boeket op tafel zetten (even door de bloemist in elkaar laten steken, met een wat luxere uitstraling dan het bosje bloemen dan we op het kookeiland zien).

Een fruitschaal of op het kookeiland een schaal met wat decoratieve groenten (aubergines, tomaten, zoiets) zou ook niet misstaan. Zorg dat bij fotograferen niet de flits te zien is in de spiegelende kast, dat is gewoon lelijk en leidt af.

Haal voor de foto de theedoeken even weg.

Kamer: Kussens op de bank even gladstrijken. Op de salontafel misschien wat luxe tijdschriften of een mooi boek. Kussen en kleedje dat over de bruine stoel onder de booglamp liggen zou ik weghalen; dat oogt wat rommelig.De foto van de achterkant van de bank (?) en de tv voegt niet zo veel toe, laat die weg.

Slaapkamer: maak je bed wat netter op! Dit ziet er slordig uit.Ook hier weer: licht uit en zorgen dat je niet je eigen flits in de weerspiegeling van de kast ziet. Ik zou een sprei of beddengoed met een warme kleur gebruiken, misschien oker of mosgroen.

Ruim de troep even op die aan de haken naast de tv hangt en haal ook de spullen die naast de tv liggen even weg.

Logeerbed: Mooie sprei, licht uit, zorgen dat de foto niet scheef is.Wouuw dankjewel !! Goede tips, lekker kritisch maar daar kunnen we wat mee.
Alle reacties Link kopieren
Heb je de foto's zelf gemaakt? Ik vind ze echt niet goed namelijk, als je makelaar ze zo gemaakt heeft zou ik er echt niet tevreden over zijn.

Mijn makelaar werkte met een fotograaf, en zij kreeg de ruimtes er echt mooier op dan je zelf zou kunnen. Groothoek gebruikt volgens mij zowat iedere woning-fotograaf, zolang je er maar geen rare vervormingen door krijgt helpt dat om de ruimtes goed te tonen.
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuk en sfeervol appartement! Denk dat het daar niet aan zal liggen. Lastig is denk ik dat het geschikt is voor jongeren (single of samen) en die krijgen nu allemaal het idee mee dat je een huis moet kopen waarin je lang kunt blijven en dus beter voor een eengezinswoning kunt gaan... Daar doe je niet zoveel aan. Behalve laag prijzen... Huidige prijs zegt me niks, ken de prijzen in je omgeving niet. Eens over de tuin (niet zo gelikt als de rest zeg maar) en idee om balkon weg te laten bij wijze van bonus bij bezichtiging lijkt me ook een goeie. Maar: leuk en sfeervol, ik hoop dat jullie het snel kunnen verkopen! Succes!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het er erg leuk uitzien maar ik denk dat veel mensen het te apart vinden. Verder zou ik proberen om de foto's van iets meer afstand te nemen of met een groothoeklens te maken. Het lijkt op sommige foto's een beetje ingezoomd/te dichtbij. En wat iemand hier ook zei, kritisch naar je foto's kijken, de laatste foto van de woonkamer waar een stukje bank en TV kastje te zien is, voegt m.i. niet zoveel toe. Ook de slaapkamer kan je met 2 foto's laten zien, groothoeklens zodat je alles erop krijgt. Maar ik denk eerlijk gezegd niet dat de foto's het probleem zijn, je kan goed inschatten hoe groot het is vanaf de foto's nu. Ik denk dat het voor veel mensen te apart is en te duur

Voor iets meer kan je een eensgezinswoning kopen. En voor (ruim) een halve ton minder een appartement. Starters kunnen waarschijnlijk niet zoveel lenen dat ze dit kunnen betalen en mensen die dat wel kunnen willen misschien een gezin gaan stichten en dat doen ze dan ook niet in dit huis.
Alle reacties Link kopieren
Als je via 'zoeken' op Funda kijkt op jouw woonplaats en je zoekt op een woning met een tuin, dan komt jouw woning niet naar boven.. Je tuin is niet ingevoerd als zoekcriterium. Is dat omdat dat niet kan bij een appartement of is dat een invoerfout in Funda? Vraag even na bij je makelaar want als ik kijk hoe ik afgelopen maanden Funda heb afgezocht voor mijn huis, was dat altijd via zoeken op mijn criteria.
Alle reacties Link kopieren
quote:Spijk-er schreef op 09 september 2014 @ 19:54:

Heb je de foto's zelf gemaakt? Ik vind ze echt niet goed namelijk, als je makelaar ze zo gemaakt heeft zou ik er echt niet tevreden over zijn.

Mijn makelaar werkte met een fotograaf, en zij kreeg de ruimtes er echt mooier op dan je zelf zou kunnen. Groothoek gebruikt volgens mij zowat iedere woning-fotograaf, zolang je er maar geen rare vervormingen door krijgt helpt dat om de ruimtes goed te tonen.Dank voor je reactie. We hebben de fotos inderdaad zelf gemaakt. Ook dit zullen we eens overwegen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Aaatje schreef op 09 september 2014 @ 19:55:

Wat een leuk en sfeervol appartement! Denk dat het daar niet aan zal liggen. Lastig is denk ik dat het geschikt is voor jongeren (single of samen) en die krijgen nu allemaal het idee mee dat je een huis moet kopen waarin je lang kunt blijven en dus beter voor een eengezinswoning kunt gaan... Daar doe je niet zoveel aan. Behalve laag prijzen... Huidige prijs zegt me niks, ken de prijzen in je omgeving niet. Eens over de tuin (niet zo gelikt als de rest zeg maar) en idee om balkon weg te laten bij wijze van bonus bij bezichtiging lijkt me ook een goeie. Maar: leuk en sfeervol, ik hoop dat jullie het snel kunnen verkopen! Succes!Wat een leuke reactie. Zo kijken wij er precies naar. Helaas kunnen we de woning niet in de uitverkoop gooien maar ik denk zeker dat je gelijk hebt.
Alle reacties Link kopieren
Als ik de foto's bekijk krijg ik een beklemmend gevoel.

Er is te weinig natuurlijk licht. Daardoor benauwd, wat weer na laat denken over het natuurlijk ventilatieprobleem, want te weinig glas.



Het verlichtingsprobleem zou je al een flink stuk verbeteren door het plaatsen van LEDstrips met een daglichtkleur. Maar hoe je de natuurlijke ventilatie door openslaande ramen kunt verbeteren?



Andere foto's, wellicht meer vrolijke heldere kleuren ni de vorm van een paar mooie glasobjecten zoals vazen en wandversiering?



Denk dan aan zoiets: glaskunst

of zoiets: Annemiek Punt Glaskunst
Alle reacties Link kopieren
Ik heb uiteraard ook even gekeken en ik vind het wel een leuk appartement. Vooral de nok en vide vind ik leuk. Het komt wel wat donker over (kan aan foto liggen maar ook aan mij). De vierde foto komt het beste over van de woonkamer en de foto van de slaapkamer neemt juist de sfeer van de kamer weg. Ben zelf niet bekend in Uden dus of de prijs te hoog is durf ik niet te zeggen.



Heb je al bewoner last van de horeca? Dat zou mij dus afschrikken. Op het eerst oog heeft het n.m. wat weg van een partycentrum
Wat grappig, in die plaats heb ik op de middelbare school gezeten. Ik ken het pand al heel lang, maar ik wist niet dat er zo een mooie woningen in zaten.



Mooie foto's! Strak en alles netjes opgeruimd. Ik vond de flits van de camera wel best afleidend op sommige foto's. De tuin vind ik heel erg tegen vallen ten opzichte van de woning. De woning is heel strak, netjes en modern, de tuin daarentegen komt op mij heel rommelig en ouderwets over. Houten schutting ipv riet (alleen als je daar het geld aan uit wil geven natuurlijk) en een stenen paadje naar het tuinstel ipv alleen maar gras kan al een veel strakker aangezicht geven.
Alle reacties Link kopieren
quote:pietjepuk083 schreef op 09 september 2014 @ 20:09:

Ik heb uiteraard ook even gekeken en ik vind het wel een leuk appartement. Vooral de nok en vide vind ik leuk. Het komt wel wat donker over (kan aan foto liggen maar ook aan mij). De vierde foto komt het beste over van de woonkamer en de foto van de slaapkamer neemt juist de sfeer van de kamer weg. Ben zelf niet bekend in Uden dus of de prijs te hoog is durf ik niet te zeggen.



Heb je al bewoner last van de horeca? Dat zou mij dus afschrikken. Op het eerst oog heeft het n.m. wat weg van een partycentrumDankje . We hebben 0,0 last van de horeca. Er zit wel zoveel isolatie in het pand dat ik nog nooit wat gehoord heb en ook amper wat ruik. Gelukkig maar . Daarbij is het 1 van de bestlopende restaurants in de regio, dat zien wij als een voordeel.
Alle reacties Link kopieren
quote:_blabla_ schreef op 09 september 2014 @ 20:12:

Wat grappig, in die plaats heb ik op de middelbare school gezeten. Ik ken het pand al heel lang, maar ik wist niet dat er zo een mooie woningen in zaten.



Mooie foto's! Strak en alles netjes opgeruimd. Ik vond de flits van de camera wel best afleidend op sommige foto's. De tuin vind ik heel erg tegen vallen ten opzichte van de woning. De woning is heel strak, netjes en modern, de tuin daarentegen komt op mij heel rommelig en ouderwets over. Houten schutting ipv riet (alleen als je daar het geld aan uit wil geven natuurlijk) en een stenen paadje naar het tuinstel ipv alleen maar gras kan al een veel strakker aangezicht geven.Wat grappig, dat zeggen zoveel mensen die bij ons komen. Iedereen kent het restaurant maar niet dat er appartementen boven zitten . Tuin klopt, hier hebben we 0 euro ingestopt. Had voor ons geen prioriteit en stond op de agenda voor volgend jaar, is er echter niet meer van gekomen omdat we inmiddels een andere woning hebben. Ben het volledig met je eens dat de tuin matig is op inrichting en sfeer, daarentegen is het wel een enorme + dat we een tuin hebben (vinden wij).
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het een mooi appartement. Presentatie en foto's zijn echt niet slecht, al kan het vast nog wel wat beter. Het zijn inderdaad vaak de kleine dingen, zoals een verpieterd plantje op de voorgrond.



Ik denk eerlijk gezegd dat het te maken heeft met de courantheid van je woning. Je moet iemand hebben die genoeg heeft aan één slaapkamer en er als een blok voor valt. Die mensen zijn er wel, maar helaas wat dun gezaaid. Dus als je kunt wachten, zou ik wachten op die ene. En anders iets met de prijs doen.
Niks moet!
Alle reacties Link kopieren
quote:sylvie_m. schreef op 09 september 2014 @ 20:19:

Ik vind het een mooi appartement. Presentatie en foto's zijn echt niet slecht, al kan het vast nog wel wat beter. Het zijn inderdaad vaak de kleine dingen, zoals een verpieterd plantje op de voorgrond.



Ik denk eerlijk gezegd dat het te maken heeft met de courantheid van je woning. Je moet iemand hebben die genoeg heeft aan één slaapkamer en er als een blok voor valt. Die mensen zijn er wel, maar helaas wat dun gezaaid. Dus als je kunt wachten, zou ik wachten op die ene. En anders iets met de prijs doen.Dit zouden de woorden van de makelaar kunnen zijn, dit vertelde hij ons ook. We hebben nog twee jaar (dan is ons nieuwe huis pas af, we gaan zelf bouwen) dus wat dat betreft tijd zat .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven