Twee vergeelde elktriciteitskabels.

15-09-2014 15:32 24 berichten
Hallo allemaal,



Doordat ik een tijdje in huis heb gerookt, heb ik van twee schemerlampjes vergeelde kabels gekregen. Nou heb ik andere kabels in de woonkamer wel wit gekregen door het schoon te maken met quick en brite en er daarna overheen te gaan met een mengsel van ammoniac en zachte zeep.

Die twee kabels blijven nicotinegeel en je zou zeggen, schroef ze eraf en zet er andere kabels op, maar deze zijn niet geschroefd maar gestanst, dus kunnen niet uit elkaar, heb al gekeken



Heeft iemand van jullie de oplossing hiervoor?
Aan de stekker zitten ze vast en zeker vast gesmolten. Maar aan de kant van het apparaat meestal niet! Dus hele kabel inclusief stekker en schakelaar vervangen! Zou niet weten welk draadje waar moet, want Sandtman vertrouwt alleen door hemzelf aangesloten snoeren.
Dankje Sandt, maar in de lamp is het gesoldeerd, dus dat wordt het hem ook niet.
Maak Sandtman maar duidelijk dat in tijden van nood jij ook alles moet kunnen, dus dat hij het je moet leren.

Zeg maar uit mijn naam dat hij helemaal betoeterd is.
quote:Cateautje schreef op 15 september 2014 @ 15:53:

Dankje Sandt, maar in de lamp is het gesoldeerd, dus dat wordt het hem ook niet. Tja, in huize Sandt draait men daar de hand niet voor om! Soldeerbout, soldeerpistool, alles echt alles ligt hier op de plank!
quote:Cateautje schreef op 15 september 2014 @ 15:55:

Maak Sandtman maar duidelijk dat in tijden van nood jij ook alles moet kunnen, dus dat hij het je moet leren.

Zeg maar uit mijn naam dat hij helemaal betoeterd is.In deze tijd? Google is my best friend! En veel geduldiger dan Sandtman, onderwijs ik echt zoooooo niet zijn ding!
Alle reacties Link kopieren
Doekje met een scheut pure chloor. Ook ideaal voor wandcontactdozen.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
quote:sandt2.0 schreef op 15 september 2014 @ 15:56:

[...]





Tja, in huize Sandt draait men daar de hand niet voor om! Soldeerbout, soldeerpistool, alles echt alles ligt hier op de plank!Dat gaat met deze lampjes echt niet, anders was ik er allang aan begonnen. Het zijn Ikealampjes en die zitten als een huis en als ik alles verander dan wordt het niets meer. Zoals geschreven, de hele boel zit ook gestanst.
quote:Tickel schreef op 15 september 2014 @ 15:58:

Doekje met een scheut pure chloor. Ook ideaal voor wandcontactdozen.

Die dozen zijn een ander soort plastic, die gooi ik onder de kraan, maar dat draad, het lijkt wel of alles er in trekt.



Ik lees net dat er een chemische verandering in het plastic van de draad plaatsvindt waardoor het niet meer kan. Pech dus, maar ik wil geen andere lampjes. Misschien moet ik ze maar wit spuiten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 15 september 2014 @ 16:02:

[...]



Die dozen zijn een ander soort plastic, die gooi ik onder de kraan, maar dat draad, het lijkt wel of alles er in trekt.



Ik lees net dat er een chemische verandering in het plastic van de draad plaatsvindt waardoor het niet meer kan. Pech dus, maar ik wil geen andere lampjes. Misschien moet ik ze maar wit spuiten.Zou toch even proberen een paar keer, niet achter elkaar, ze door een doekje met chloor heen te trekken. Wit spuiten kan altijd nog, en er bestaan krimpkousen, maar daar moet ik even verder op googlen.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Aha!!! Bleek werkt wel iets.
Alle reacties Link kopieren
Als het te geel blijft kun je een witte krimpkous kopen, bij de elektrahandelaar. Deze kun je over het snoer heen schuiven en verhitten met een föhn. Dan krimpt de kous zodat het er strak omheen komt te zitten.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
quote:Tickel schreef op 15 september 2014 @ 16:07:

Als het te geel blijft kun je een witte krimpkous kopen, bij de elektrahandelaar. Deze kun je over het snoer heen schuiven en verhitten met een föhn. Dan krimpt de kous zodat het er strak omheen komt te zitten.

Dat is fijn om te weten! Daar kan ik achteraan als dit niks wordt verder. Ik blijf voor de rest van de dag die draden insmeren met bleek en dan afwachten.



Bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Hahahaha, gewoon een keer of 3 per week is zat hoor.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
quote:Tickel schreef op 15 september 2014 @ 16:10:

Hahahaha, gewoon een keer of 3 per week is zat hoor.

Jawel, maar als ik het nu de hele dag doe, dan zijn ze vanavond misschien wit uitgebleekt en dan ben ik klaar en kan het voortaan weer met een gewoon soppie.

Ik damp nu nog alleen maar en rookte niet meer binnen, dus dan hoef ik niet meer te bleken.
Alle reacties Link kopieren
Dasty. Ik zweer er bij.



Doe wat op een watje, dep de snoeren of smeer ze in met Dasty (deppen, smeren whatever works) en dan even laten zitten. Na een paar minuten met een schoon doekje afnemen en taddaa!
Alle reacties Link kopieren
nicotine kan je van kunststof verwijderen met pure glassex...

dat geld dus ook voor de snoeren..
Ik blijf ze voorlopig even bleken, kijken wat dat wordt.



Bedankt allemaal.
Afknippen, kroonsteentje, nieuwe lamp/ kabel:)
Alle reacties Link kopieren
quote:Tickel schreef op 15 september 2014 @ 16:07:

Als het te geel blijft kun je een witte krimpkous kopen, bij de elektrahandelaar. Deze kun je over het snoer heen schuiven en verhitten met een föhn. Dan krimpt de kous zodat het er strak omheen komt te zitten.Ik ken het niet maar deze krimpkous zal dan toch een aanzienlijke diameter moeten hebben aangezien zowel stekker als lamp niet los kunnen, of is het misschien heel elastisch?
En nou is het afgelopen!
Alle reacties Link kopieren
quote:nbk schreef op 15 september 2014 @ 17:31:

[...]



Ik ken het niet maar deze krimpkous zal dan toch een aanzienlijke diameter moeten hebben aangezien zowel stekker als lamp niet los kunnen, of is het misschien heel elastisch?Stekker kun je makkelijk zelf aansluiten, dus afknippen mocht het zover komen.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Punniken in een leuk kleurtje en het snoer er doorheen halen
Alle reacties Link kopieren
Excuus, in deze tijd kun je ook een leuk koordje loomen
Alle reacties Link kopieren
Wat mondwater op een doekje en wrijven maar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven