Uitlaat los bij vrij jonge auto

24-08-2014 18:29 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
H
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel kilometers heb je met die auto gereden? Als je iedere keer maar weinig rijdt, krijgt de uitlaat geen tijd om warm te worden en zal deze eerder gaan roesten.



Klinkt niet heel gek hoor bij zo'n klein autootje om na een jaar of 4 delen van de uitlaat te moeten laten vervangen.
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor is vrij normaal.



Trio is ook met bepaalde kostenbesparing ontworpen en vandaar de beperkte levensduur.



Bij zijn zusje 107 gaat een uitlaatdemper slecht 2 jaar mee.
Alle reacties Link kopieren
Oke, nou de auto stond op 119.000 en nu op zo'n 120.000



Ik rijd ook niet heel veel, meer korte afstanden zegmaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:slobberbone schreef op 24 augustus 2014 @ 18:46:

Nee hoor is vrij normaal.



Trio is ook met bepaalde kostenbesparing ontworpen en vandaar de beperkte levensduur.



Bij zijn zusje 107 gaat een uitlaatdemper slecht 2 jaar mee.Wat een onzin. Onze Citroen C1 hebben we al 5 jaar en is ondertussen 7 jaar oud en heeft 66.000 km op de teller en tot nu toe dit soort problemen niet gehad en in april vanuit de garage na kleine beurt en APK terug gekregen zonder extra kosten met de mededeling dat alles er nog prima uitzag en volgend jaar APK we rekening moeten houden met vervangen van de remmen (dus na 8 jaar).
Wij hebben jaarlijks onderhoud aan de uitlaat (vervangen, plekken dichtlassen), omdat wij veel kleine stukjes rijden. Uitlaat word nooit echt goed warm en dat gaat ten koste van de levensduur.
Alle reacties Link kopieren
Niet gek hoor bij een auto met dergelijke km-stand.
Serieus een Aygo met 119.000 km op de teller? Logisch toch dat het gebeurt? Dat autootje is helemaal afgereden lijkt mij. Dit zijn stadsauto's geen lange afstandsauto's.



Wij hebben een C1. Ook 4 jaar uit en we hebben nu 40000 km op de teller en hij wordt regelmatig gebruikt. Ook voor woon-werk (56 km per dag). Maar 120000 in 4 jaar is veel voor zo'n auto.
Alle reacties Link kopieren
Afgereden? Nou 119.000 vind ik nog niet heel veel, maar als dat voor een Aygo dan al een teken zou zijn dat hij af is, dan ben ik er niet zo zeker meer van eerlijk gezegd.
Laten we voorop stellen dat ik geen automonteur ben, maar ik vind het ontzettend veel voor een kleine auto.



Onze station heeft 90.000 op de teller en dat vinden wij al veel. Zodra hij de 120000 km heeft gedraaid kopen wij een andere auto, omdat dan de kosten (meestal) gaan beginnen. En onze station is een goede solide auto waar je ook echt kilometers mee kunt maken.



Ik zou mij een breuk zitten om zoveel km te rijden met zo'n kleine auto. Daar zijn dat soort auto's volgens mij niet op gemaakt. Toyota is een ijzersterk merk dat wel. Misschien overdrijf ik.
Alle reacties Link kopieren
Met korte stukjes kan je nooit je uitlaay helemaal droog rijden. Zo af en toe is een lang stuk rijden echt noodzakelijk. Dat het rubbertje knapt kan gebeuren, heb ik ook wel eens. Bij als je tehard een drempel over bent gegaan.

Als je uitlaat nu al roest, van het winter goed uitkijken met zout, dat vreet je uitlaat echt uit en na een zout/sneeuw periode direct door de wasstraat.
Normaal koop je 'n tweedehands auto met een half jaar garantie, dus je rijdt de verborgen gebreken er binnen 'n half jaar echt wel uit als je geen ouwe omaatjes rijstijl hebt en er alleen mee naar de bakker om de hoek rijdt.
Alle reacties Link kopieren
K
Alle reacties Link kopieren
Ik vind 120.000 km in vier jaar voor een Aygo echt veel. Ik heb ook een Aygo en ben er heel blij mee, maar heb niet het idee dat een Aygo gemaakt is voor 30.000 km per jaar. Ik heb mijn auto tweeëneenhalf jaar geleden gekocht. Hij heeft nu ongeveer 15.000 km op de teller.

Heb je de auto gekocht bij een Toyota garage? Mijn ervaring is dat de service van Toyota uitstekend is.
Alle reacties Link kopieren
Een auto heeft nu eenmaal onderhoud nodig en er gaat wel eens iets kapot. 119.000 is niet veel voor een auto, ook niet voor een kleintje. Een kleine auto moet, mits goed onderhouden, makkelijk 200.000 kunnen rijden. Maar dan nog heeft hij in tussentijd af en toe gebreken.
Ik vind wel dat je 'n auto met veel km's hebt gekocht. Heb zelf altijd liever iets nieuwer (50.000 km vind ik echt de uiterste bovengrens) want ik doe er liefst weer 'n aantal jaar mee.
Alle reacties Link kopieren
G.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tuorrebout schreef op 24 augustus 2014 @ 19:58:

Laten we voorop stellen dat ik geen automonteur ben, maar ik vind het ontzettend veel voor een kleine auto.



Onze station heeft 90.000 op de teller en dat vinden wij al veel. Zodra hij de 120000 km heeft gedraaid kopen wij een andere auto, omdat dan de kosten (meestal) gaan beginnen. En onze station is een goede solide auto waar je ook echt kilometers mee kunt maken.



Ik zou mij een breuk zitten om zoveel km te rijden met zo'n kleine auto. Daar zijn dat soort auto's volgens mij niet op gemaakt. Toyota is een ijzersterk merk dat wel. Misschien overdrijf ik.



Misschien eens proberen om een kwalitatief goed product te kopen? Een solide gevoel is vaak wat anders dan top betrouwbaarheid, dus minimaal 300.000 km zonder reparaties.
Alle reacties Link kopieren
quote:slobberbone schreef op 24 augustus 2014 @ 18:46:

Nee hoor is vrij normaal.



Trio is ook met bepaalde kostenbesparing ontworpen en vandaar de beperkte levensduur.



Bij zijn zusje 107 gaat een uitlaatdemper slecht 2 jaar mee.



Mee eens, in die categorie moet elk dubbeltje 6 keer worden omgedraaid, al worden met iedere nieuwe generatie de stadsautootjes groter en beter/degelijker/veiliger, zie Picanto/i10 e.d.
Alle reacties Link kopieren
Quattrp35, en jij hebt zeker een Audi?
Alle reacties Link kopieren
Quattro35, en jij hebt zeker een Audi?
Alle reacties Link kopieren
quote:gordijn87 schreef op 24 augustus 2014 @ 19:15:

[...]





Wat een onzin. Onze Citroen C1 hebben we al 5 jaar en is ondertussen 7 jaar oud en heeft 66.000 km op de teller en tot nu toe dit soort problemen niet gehad en in april vanuit de garage na kleine beurt en APK terug gekregen zonder extra kosten met de mededeling dat alles er nog prima uitzag en volgend jaar APK we rekening moeten houden met vervangen van de remmen (dus na 8 jaar).



Ok voorbeeld zo zijn er nog veel meer.



http://www.autoweek.nl/autoreview/26296 ... -107-xs-10
Alle reacties Link kopieren
quote:vlinderzz schreef op 24 augustus 2014 @ 22:18:

Quattro35, en jij hebt zeker een Audi? Vast een Volvo met Moosepower
quote:Tuorrebout schreef op 24 augustus 2014 @ 19:58:

Laten we voorop stellen dat ik geen automonteur ben, maar ik vind het ontzettend veel voor een kleine auto.



Onze station heeft 90.000 op de teller en dat vinden wij al veel. Zodra hij de 120000 km heeft gedraaid kopen wij een andere auto, omdat dan de kosten (meestal) gaan beginnen. En onze station is een goede solide auto waar je ook echt kilometers mee kunt maken.



Ik zou mij een breuk zitten om zoveel km te rijden met zo'n kleine auto. Daar zijn dat soort auto's volgens mij niet op gemaakt. Toyota is een ijzersterk merk dat wel. Misschien overdrijf ik.



Als je dat zegt ben je zeker geen automonteur

Zonde om hem dan al weg te doen. Als jij een kwalitatief goede auto koopt (bijv. Duits) en je hebt van te voren wat navraag over de motor gedaan, kan je zo ergens 350xxx mee rijden hoor. Mijn vriend is wel automonteur dus wij hebben het geluk dat hij precies weet welke motoren sterk zijn en veel aankunnen. En als jij dan goed voor je auto zorgt kan je er heel lang en heel veel km plezier van hebben.



Bij TO is het een ander geval. Die auto's zijn gemaakt voor korte afstanden en zullen daardoor ook wat minder lang meegaan. De motoren zijn minder sterk, en het materiaal is allemaal wat goedkoper. Wat niet erg is, want het zijn ook geen dure auto's. Maar na 4 jaar krijg je dit soort dingen. Nu is het aan jouw de vraag wat je wilt. Wil je hierna ook nog een stadsauto? Rijd deze dan gewoon op en koop dan wanneer de echte grote reparaties komen, een nieuwe. Reparaties horen er bij dus ik zou hem niet bij de eerste beste reparatie van 300 euro afschrijven..
Wat n93 zegt.



Die Japanse motoren gaan niet kapot. Halen makkelijk de 500k als je er goed voor zorgt. (Er zijn gevallen bekend in Nederland die de miljoen hebben gehaald.)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven