Uitvalbeveiliging raam gezocht!

12-09-2014 11:02 7 berichten
Ik ben opzoek naar beveiliging voor het raam zodat het wel open kan, maar niet verder dan een bepaalde stand.

Nu heb ik bij iemand eens een speciale soort gezien, met een dik speciaal soort touw met een klemmetje van het kozijn naar een klemmetje op het raam. Het touw kon je er dan inklikken en er weer uit halen door iets in te drukken en het klemmetje er weer uithalen.

Het zag er heel mooi en handig uit. Maar, ik vind overal alleen maar volledig plastic klemmen en die zijn natuurlijk opzich prima en functioneel, maar ik vind ze niet zo mooi.

Zijn er hier google wonders die die met touw voor mij kunnen vinden?
Alle reacties Link kopieren
Ik kan het niet vinden met google, maar het klinkt ook niet erg veilig. Je zou aan een soort deurkettinkje kunnen denken, maar dan met staaldraad. Maar een beetje inbreker knipt dat met een tang zo door, lijkt me. Aangezien ze zelfs kettingsloten van fietsen in een mum van tijd kunnen openknippen.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Ik ga voor een metalen bar (of twee) voor het raam. Niet heel charmant, maar dan weet ik in ieder geval zeker dat mijn kinderen er niet uitkukelen. En het raam kan gewoon helemaal open tijdens het luchten.
Alle reacties Link kopieren
Je heb ze tegenwoordig met ijzeren pin bij de Gunters en Meuser (in Amsterdam dan). Sowieso heeft elke goede ijzerwarenzaak dit.



http://www.guntersenmeuser.nl/

Als particulier kun je ook gewoon binnenlopen. Succes!
Het gaat met niet om de boeven hoor, het gaat me erom dat als mijn kind alleen boven speelt het raam toch open kan staan, een stukje.

Het zal ongetwijfeld speciaal touw zijn waardoor kinderen het niet zelf door kunnen knippen.
Alle reacties Link kopieren
Heb je draai/kiep ramen? Anders zou je er een slotje op kunnen zetten.



Mijn buren hebben ooit eens zo'n plastic geval gehad. Dat was echt niks. Die trok zelfs het kleinste kind er gewoon van af.
Alle reacties Link kopieren
Bedoel je niet een kierstandhouder?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven