Ventilator uit kachel aan ?

22-08-2014 19:59 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb een gescheiden vriend opgevangen sinds half april. Had de eerste 3 maanden geen geld geen inkomen. Gaf hem maanden gratis onderdak en te eten. Hij betaald nu wel een kleine onkosten vergoeding. Eerst dag en nacht (serieus) de ventilator aan, ook in koudere nachten. Zeer ergerlijk. Tot gister toe. Nu vindt hij het opeens koud. Of ik de elektrische kachel uit de schuur wil halen. Ik heb nee gezegd wat hij niet begrijpt of ben ik nu te hard en onmenselijk ? Ik ben iemand van een vestje of wat bewegen, open raam, frisse lucht, energie besparen.
Alle reacties Link kopieren
Een elektrische kachel vreet stroom.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ik ga geen kou zitten lijden, maar de kachel???

Neu, die gaat meestal pas aan ergens halverwege oktober.



Wel wat lastig als vriend thuis is, die is een heuse koukleum,

Dus ik zit in een topje en hij in een trui
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Jouw huis, jouw regels. Zeker als hij al een tijdje gratis heeft kunnen leven bij jou.
Alle reacties Link kopieren
Alvast bedankt voor deze reacties, erg benieuwd wie er al de kachel aan gooit en wie dit onzin vindt. Voel me zo hard maar vindt het zelf echt nog veelste vroeg. En te duur al is hij wel bereid denk ik dat te vergoeden. Maar vindt het ook wel een principe kwestie of draaf ik dan door.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb t zelf ook koud, maar vind het ook nog te vroeg voor de kachel. Krom eigenlijk.. in de kou zitten omdat het te vroeg is. Maar ja. eens dus.
Alle reacties Link kopieren
Wat een koukleum, ik gooi net de balkondeur dicht, zit in een T-shirt met mouwen tot aan mijn ellebogen en ik woon gewoon in Nederland.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 22 augustus 2014 @ 20:18:

Wat een koukleum, ik gooi net de balkondeur dicht, zit in een T-shirt met mouwen tot aan mijn ellebogen en ik woon gewoon in Nederland.

Herkenbaar hier.

Ik heb ook net de ramen dicht gedaan

Maar dat is meer omdat het steeds inregent

Niet omdat het zo koud is



Sterker nog, afgelopen winter heb ik de verwarming amper aan gehad
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Ja ik ben ook redelijk hardcore meestal een shirtje aan en nu de ramen nog wijd open.



Wat het ook moeilijk maakt haha is dat hij (uit eenzaamheid en wellicht een stoornis) hardop denkt en moppert op zolder. Ik hoor straks precies wat hij ervan vindt



Hij is (meestentijds) wel een goeierd dus hard zijn is moeilijk.
Alle reacties Link kopieren
Het hangt af van de temperatuur in huis. Te koud is te koud, of het nu augustus is of oktober. Te koud is bij mij onder de 19 graden.
Alle reacties Link kopieren
Maar wat zegt je huisgenoot dan, als jij zegt, joh trek anders gewoon even een trui aan?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Oh het is hier 18 graden haha en op zijn zolder ongeisoleerd dus nog wat kouder neem ik aan. Maar hier ramen wijd open daar alleen (meestal open) zolder raampje. Maar heb zoiets doe een vestje aan, desnoods dekentje, beweeg wat... Maar is misschien iets wat je niet van een ander die hier ook maar uit nood zit mag verwachten...
Zeker als hij het tot gisteren warm genoeg had voor een ventilator, zou ik er ook voor passen. Ik vind het niet heel warm, maar het is zeker niet kouder dan gisteren.



De gewone verwarming (is hier een gaskachel) heb ik hier twee keer een minuut aan gehad om de ergste kilte te verdrijven van de week, maar dat was vandaag niet nodig ... En ik ben best een koukleum.
Alle reacties Link kopieren
Dan gaat ie mopperend en sputterend weg "wat is dit nou... Of ik zoiets geks vraag..." Of iets in die strekking. Voelt zich dan vreselijk zielig. Heb ook echt medelijden met die arme ziel, maar wil ook niet te soft zijn
Alle reacties Link kopieren
Dan vind ik het best sneu om hem te verplichten in de kou te zitten. Spreek een prijs met hem af en laat hem die kachel op zolder aanzetten.
Alle reacties Link kopieren
Nee precies eerst echt Dag EN nacht die ventilator aan, met de regen nog.
Alle reacties Link kopieren
Aan de andere kant....

Als het bij jou nu in de woonkamer 18 graden is, en op niet geïsoleerde zolder nog wat kouder....dan is het inderdaad wel koud ja



16, 17 graden vind ik ook wel erg koud om alleen met een trui op te lossen
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Vraagt hij het voor in zijn slaapkamer of in de woonkamer?



Je hebt inhoudelijk gelijk, maar ik vind zelf de reden 'dat vind ik verspilling en aanstellerij, je trekt maar gewoon een trui aan' (maar dan vriendelijk van toon) een beetje betuttelend en ongastvrij. Dus als hij het zou vragen voor zijn slaapkamer zou ik dat niet weigeren, denk ik.



De reden dat je het zelf nog veel te warm vind en niet in een benauwde woonkamer wil zitten vind ik dan weer een prime reden om het te weigeren.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Alle reacties Link kopieren
En serieus: beweeg wat?

Als ik s avonds lekker op de bank een boek zit te lezen wil ik mij niet constant hoeven bewegen om een beetje warm te blijven. Dat is wel heel spartaans, hoor.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat was ook een gedachte me over mijn principes heenzetten en gewoon de kostprijs extra energie vragen. Maar ben dan bang dat hij dag en nacht doorstookt. En de andere huisgenoot (ex) waarmee ik uit woningnood de woning nog even (?)moet delen ook de verwarming weer aanrost. Die is ook zo een koukleum. En die rekening kan ik wel betalen

en ben juist zo blij dat die dit jaar oppeens nog met een vest loopt. Ik kan niet tegen die verwarmingslucht. Benauwd bah ! Wordt er echt misselijk en hoofdpijn en benauwd van.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje je zit nou wel een beetje te miepen hoor

Je vraagt een extra bijdrage voor de verwarming (iets wat ik zelf nooit zou doen maar goed) en van een elektrisch kacheltje op zolder heb jij verder geen luchtjes hoor
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Stel je je nou niet een beetje aan?
Alle reacties Link kopieren
Hij leeft de hele dag in één ruimte op redelijk grote zolder.
Alle reacties Link kopieren
quote:unuance schreef op 22 augustus 2014 @ 20:37:

Hij leeft de hele dag in één ruimte op redelijk grote zolder.Ja en?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Nee ik vraag nu nog niets voor verwarming maar zou vanzelfsprekend wel doen als er extra kosten komen door dag en nacht stoken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven