Verhuizen naar Nijmegen, wie heeft tips

14-09-2014 23:41 105 berichten
Alle reacties Link kopieren
We willen verhuizen ik ben blij, opgelucht !!

Ik, vriend, puberzoon en peuter wonen nu in een dorp in het Noorden van Limburg oorspronkelijk kom ik uit de randstad.

Ik woon hier vier jaar maar kan niet wennen aan dit dorp, we hebben de knoop nu doorgehakt en willen verhuizen naar Nijmegen of omstreken.

Waar we rekening mee willen houden, zoon wil straks aan de uni gaan studeren dat moet dus enigszins bereikbaar zijn.

Vriend werkt in Duitsland dus dat moet s'ochtends qua verkeer te doen zijn.

Voor de kleine is een leuke school en kindvriendelijke wijk wel echt een must.

Wie heeft tips, waar kunnen we het best gaan kijken, de beste sfeer, leukste mensen, huizen
Alle reacties Link kopieren
Ik Lent



20-30 minuten fietsen naar de universiteit, inmiddels drie basisscholen, heerlijk kneuterig (daar moet je van houden ), de stad op minder dan een kwartier fietsen. Maar voor een puber/student is er niet veel te beleven denk ik. Voor kleinere kinderen is het echt een Walhalla. Een en al nieuwbouw, en er komt nog van alles bij, in allerlei soorten en maten.
Ik zou tussen Arnhem en Doetinchem kijken. Dichtbij de Duitse grens en Nijmegen is goed te bereiken. Huizenprijzen zijn ook niet heel hoog.



Je kan natuurlijk ook rondom Nijmegen kijken, vanaf daar is Duitsland ook goed te bereiken maar zijn de woningen gewoon duurder.
Alle reacties Link kopieren
Ja toevallig hebben we via de makelaar wat huizen meegekregen, die nu net gebouwd zijn of in de bouw zitten..

Kneuterig is goed maar kom je er wel tussen ? We willen wel wat leuke mensen leren kennen
Alle reacties Link kopieren
Dankje plofkipje heb gelijk even zitten googelen maar dat word al weer een stuk verder rijden voor vriend die moet elke dag weer een stukje omlaag vanaf hier een half uur omhoog vanaf Nijmegen een half uur omlaag.

Kent iemand Malden ?
Alle reacties Link kopieren
Ja, je komt er zeker makkelijk tussen, vooral omdat er dus continu nieuwe instroom is. Er wonen veel mensen die in Nijmegen gestudeerd hebben, maar ook allerlei andere import. Het is dus niet zo'n 'oud dorp' met ons kent ons zegmaar.
Alle reacties Link kopieren
M
Alle reacties Link kopieren
Budget, Dat is een goede vraag we hebben een flinke overwaarde op dit huis dus dat kunnen we in ieder geval meenemen.

Tja laten we het tussen dus 225 en 275 duizend euro houden.
Alle reacties Link kopieren
Theeleut , wat zou jij roepen aan wijken.

I jaren dertig stijl maar dat is een gevoel geen must huis moet je gewoon verliefd op worden.
Alle reacties Link kopieren
Nijmegen Oost, Hazenkamp, Brakkenstein (postweg eo).
Ye ken.
Alle reacties Link kopieren
Malden is een bijna helemaal nieuwbouw lintdorp. Zou er nog niet begraven willen liggen.
Ye ken.
Bottendaal is ook leuk, en Hengstdal. Zelf vind ik Hatertse Hei ook wel aardig, maar Hatert zelf niet. Vanaf Hatertse Hei ben je ook zo bij de Uni en in Duitsland. (Geldt ook voor Brakkenstein, wat Granny hierboven noemt)



Vermijden: Willemskwartier, Wolfskuil en Waterkwartier.



Nijmegen is leuk!
Alle reacties Link kopieren
Merisi, dorpsgenoot?
Ye ken.
Alle reacties Link kopieren
Ooh heerlijk die reacties zit nu op funda te kijken naar huizen ben bij brakkenstein aan het kijken, dichtbij de uni zie ik..

Zwijmel zie een jaren dertig twee onder een kap woning.. Verkocht onder voorbehoud ;)
Alle reacties Link kopieren
Vermijden ook genoteerd Dukenburg zie ik ook vaak voorbijkomen, is dat goed, slecht
Alle reacties Link kopieren
Die van 80m2? Dat lijkt me best klein voor 4 personen
quote:GrannyWeatherwax schreef op 15 september 2014 @ 00:20:

Merisi, dorpsgenoot? Ja Granny, al noem ik Nijmegen soms ook wel een stad
Alle reacties Link kopieren
Zie hier groenestraat in Hazenkamp voorbij komen die ga ik morgen even aan vriend voorleggen.
quote:llara schreef op 15 september 2014 @ 00:24:

Vermijden ook genoteerd Dukenburg zie ik ook vaak voorbijkomen, is dat goed, slechtDukenburg is een groot gedeelte aan de zuidkant van Nijmegen, allemaal jaren 60/70 woningen en flats. Sommige delen kun je beter vermijden (Meijhorst / Malvert/Tolhuis) maar in sommige delen van bijv. Zwanenveld en Lankforst kun je best wonen. Het is alleen lang niet zo gezellig als de wijken die hierboven zijn genoemd.
Alle reacties Link kopieren
Alles over de brug is fout, Dukenburg en Lindenholt. Hatert is een prachtwijk, need i say more? Brakkenstein zou voor jullie qua prijs en woonwensen (puber en peuter en voorliefde jaren 30 huis, afstand tot scholen, werk en uni) de geschiktste wijk zijn. Let ook op het schooltoewijssysteem dat geldt voor basisscholen. Verkeerde postcode is foute basisschool.
Ye ken.
quote:llara schreef op 15 september 2014 @ 00:27:

Zie hier groenestraat in Hazenkamp voorbij komen die ga ik morgen even aan vriend voorleggen.De Groenestraat is wel een hele drukke straat.
Alle reacties Link kopieren
Ja Stella die is ook wel te klein...

Wat vind je van deze ?

http://www.funda.nl/koop/ ... 47245888-groenestraat-17/
quote:GrannyWeatherwax schreef op 15 september 2014 @ 00:28:

Alles over de brug is fout, Dukenburg en Lindenholt. Hatert is een prachtwijk, need i say more? Brakkenstein zou voor jullie qua prijs en woonwensen (puber en peuter en voorliefde jaren 30 huis, afstand tot scholen, werk en uni) de geschiktste wijk zijn. Let ook op het schooltoewijssysteem dat geldt voor basisscholen. Verkeerde postcode is foute basisschool.



Inderdaad, daar moet je niet zijn.



Enne......Zwanenveld is echt zo erg niet hoor. Alleen maar erg saai.
Alle reacties Link kopieren
Groenestraat is drukke doorgaande weg. Kijk liever bij de beesten straten (leeuw, ijsbeer die buurt) of de paterstraten in Brakkenstein.
Ye ken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Merisi schreef op 15 september 2014 @ 00:31:

[...]





Inderdaad, daar moet je niet zijn.



Enne......Zwanenveld is echt zo erg niet hoor. Alleen maar erg saai. Ik woon in Oost en ben verwend.
Ye ken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven