Verhuizen naar Nijmegen, wie heeft tips

14-09-2014 23:41 105 berichten
Alle reacties Link kopieren
We willen verhuizen ik ben blij, opgelucht !!

Ik, vriend, puberzoon en peuter wonen nu in een dorp in het Noorden van Limburg oorspronkelijk kom ik uit de randstad.

Ik woon hier vier jaar maar kan niet wennen aan dit dorp, we hebben de knoop nu doorgehakt en willen verhuizen naar Nijmegen of omstreken.

Waar we rekening mee willen houden, zoon wil straks aan de uni gaan studeren dat moet dus enigszins bereikbaar zijn.

Vriend werkt in Duitsland dus dat moet s'ochtends qua verkeer te doen zijn.

Voor de kleine is een leuke school en kindvriendelijke wijk wel echt een must.

Wie heeft tips, waar kunnen we het best gaan kijken, de beste sfeer, leukste mensen, huizen
Alle reacties Link kopieren
quote:viennas schreef op 15 september 2014 @ 06:39:

Lent vind ik wel mooi (tegenwoordig os dat Nijmegen Noord...tssk) maar persoonlijk vind ik dat te ver van de stad en veel voor jonge gezinnen.

Lent is nog steeds Lent, Oosterhout is Nijmegen-Noord geworden Ik vind ver van de stad wel meevallen, maar dat is persoonlijk natuurlijk. Het is minder dan een kwartier fietsen. Wel omhoog En inderdaad, het stikt hier van de jonge gezinnen.
Alle reacties Link kopieren
Ik sluit me als Nijmegenaar helemaal aan bij de wijken die genoemd zijn. Maar je moet wel realistisch blijven, voor het budget dat jullie hebben wordt het wel een zoektocht.



Wij hebben zelf begin dit jaar een huis gekocht in de Hazenkamp. Huizen in deze wijk zijn vaak binnen een paar weken verkocht. Ook valt er niet altijd veel te doen aan de vraagprijs.



Het hangt er dus volledig van af wat je zoekt. Ik weet zeker dat de mensen die in Dukenburg en Lindenholt wonen ook heel gelukkig zijn met hun huis en de wijk waar ze wonen. Al zou ik als geboren Nijmegenaar er inderdaad niet willen wonen. :-) Maar dit wil niet zeggen dat dit een ongeschikte wijk voor jullie is!!



Hebben jullie al een aankoopmakelaar?
Alle reacties Link kopieren
@Viennas Ik denk dat we niet ver van elkaar wonen ;)



Eens met @theeleut. Voor het genoemde budget vind je in Oost een beneden/bovenwoning of een mooi maar klein arbeidershuisje van rond 1900.

Met veel geluk een behoorlijke opknapper.

Hazenkamp is beter te doen, check Oud West. Verkoopprijzen liggen doorgaans niet heel veel lager dan de vraagprijs, gedateerde opknappers uitgezonderd.



Wachtlijsten voor psz zijn aan het verdwijnen wegens de bezuinigingen. Voor advies over scholen moet je te zijner tijd de Nimwegenoaren op het forum polsen. Hier ook kinderen in kleuterleeftijd/groep 3.



PS voor de Nijmegenaren: Ik geloof niet dat er ooit een lied gemaakt zal worden door Frank Boeijen met als titel 'Over de brug'...
De toekomst is niet meer wat het was
Alle reacties Link kopieren
Oosterhout (Nijmegen Noord) is misschien wel wat. Zit een mooie nieuwbouwwijk en ook binnen budget.

bv

http://www.funda.nl/koop/ ... -48959556-dillestraat-24/

of nieuwbouw

http://www.funda.nl/koop/ ... e-ii-tussen-oost-bwnr-50/
Alle reacties Link kopieren
Oosterhout / Nijmegen noord vind ik echt vreselijk eruit zien. Iedereen is daar nieuw, vaak jong en veel komen uit het westen. Er zijn nog niet super voorzieningen.



Lent zou ik wel willen wonen



Zwanenveld is ook zo erg nog niet en vlakbij parken / snelweg / groot winkelcentrum / station en je fietst ook zo naar de stad.
Geniet van elke dag!
Alle reacties Link kopieren
Sluit me aan bij wat gezegd is,Hazenkamp, Nijmegen Oost en Brakkestein zijn fijne wijken. Nijmegen Noord en Lent vind ik helemaal niets, maar ik ben geboren en getogen in Nijmegen dus wellicht niet objectief.
Alle reacties Link kopieren
Fijn weer wat reacties...



Budget is gelukkig geen vast gegeven, het huis wat nu de verkoop in gaat heeft een overwaarde van 80.000 euro maar je weet gewoon niet wat de markt gaat doen en we willen scherp in de prijs gaan zittten, wat zou een beter budget zijn denken jullie ?



Ik zou persoonlijk na jullie reacties en wat rondneuzen op google niet over de brug willen wonen, dan liever wat meer betalen.



Een kinderrijke wijk is voor ons natuurlijk niet erg en uit het westen tja kom uit de omgeving Rotterdam dus dat is ook geen probleem ;)





Ga zo even een overzicht maken met jullie voors en tegens dan kom ik wat beter beslagen ten ijs.



We hebben nog geen aankoopmakelaar maar wel contact gehad met claase makelaars maar die zitten in. Malden.



Is Weezenhof iets ?
quote:llara schreef op zondag 14 september 2014 23:51 Ja toevallig hebben we via de makelaar wat huizen meegekregen, die nu net gebouwd zijn of in de bouw zitten..

Kneuterig is goed maar kom je er wel tussen ? We willen wel wat leuke mensen leren kennen In nijmegen hoef je er niet tussen te komen, het is geen ons kent ons en iedereen gaat zijn eigen gang. Heerlijk
Alle reacties Link kopieren
Dillestraat is an sich niet heel lelijk maar water voor de deur, heb nu het besloten dat ik dat niet wil

Moet er niet aan denken dat ik daar die kleine uit moet vissen :(
quote:GrannyWeatherwax schreef op maandag 15 september 2014 00:28 Alles over de brug is fout, Dukenburg en Lindenholt. Hatert is een prachtwijk, need i say more? Brakkenstein zou voor jullie qua prijs en woonwensen (puber en peuter en voorliefde jaren 30 huis, afstand tot scholen, werk en uni) de geschiktste wijk zijn. Let ook op het schooltoewijssysteem dat geldt voor basisscholen. Verkeerde postcode is foute basisschool.Nou nou, alles over de brug is fout? Kom ke vanaaf even bij mij op bezoek anders:D Er staat zelfs een hele mooie villa wijk aan het water in Lindenholt
Alle reacties Link kopieren
quote:Caviahaar schreef op 15 september 2014 @ 16:02:

Sluit me aan bij wat gezegd is,Hazenkamp, Nijmegen Oost en Brakkestein zijn fijne wijken. Nijmegen Noord en Lent vind ik helemaal niets, maar ik ben geboren en getogen in Nijmegen dus wellicht niet objectief.Je hebt in ieder geval een goede beslissing gemaakt om naar Nijmegen te komen. De leukste stad van Nederland. Persoonlijk vind ik Nijmegen Oost de leukste wijk van Nijmegen maar dan mag je ook wel iets meebrengen qua geld. Brakkestein is echt een hele leuke wijk en dicht bij de uni. Lent en Nijmegen Noord daar kun je denk ik nog iets betaalbaars vinden.
Alle reacties Link kopieren
Lindenholt en Dukenburg heeft ook mooie plekjes en is nog enigzins betaalbaar. Je zit alleen wel een km of 8 van het centrum af....
Geen enkel deel van nijmegen (behalve de goffert) heeft trouwens zoveel groen en water als lindenholt. Ik heb ijsvogels in de tuin!
quote:viennas schreef op maandag 15 september 2014 06:44 Oh en de nieuwbouw in het Willemskwartier vind ik op Veel plaatsen erg mooi. Compleet nieuwe wijk met veel koopwoningen. En heerlijk dichtbij het centrum.Yuk!
Alle reacties Link kopieren
Nijmegen Noord zie ik net in het linkje word veel gebouwd en zitten ook wel betaalbare en aardige huizen bij..



http://www.funda.nl/koop/ ... -48074862-weezenhof-6633/



Fijn dat je niet op alles word nagekeken dat vind ik zo bleeeeeeh hier in dit ahum dorp liever vandaag dan morgen weg maar goed alles moet in de goede volgorde.



Nou larva kom wel een kop koffie doen hoor leer graag nieuwe mensen kennen..



Iemand nog interesse in een twee onder een kapper in Limburg komt dat zien, komt dat zien ;)
Ik, vrouw, heb als puber in de Weezenhof gewoond. En ik moest na elke feestje en uitgaan alleen over die lange brug fietsen. Vond ik niet plezierig.

Maar je bent wel snel bij de Beerendonck en Overasselt.

Over de Weezenhof is onlangs een documentaire gemaakt.
quote:llara schreef op 15 september 2014 @ 16:32:

Fijn weer wat reacties...



Budget is gelukkig geen vast gegeven, het huis wat nu de verkoop in gaat heeft een overwaarde van 80.000 euro maar je weet gewoon niet wat de markt gaat doen en we willen scherp in de prijs gaan zittten, wat zou een beter budget zijn denken jullie ?



Ik zou persoonlijk na jullie reacties en wat rondneuzen op google niet over de brug willen wonen, dan liever wat meer betalen.



Een kinderrijke wijk is voor ons natuurlijk niet erg en uit het westen tja kom uit de omgeving Rotterdam dus dat is ook geen probleem ;)





Ga zo even een overzicht maken met jullie voors en tegens dan kom ik wat beter beslagen ten ijs.



We hebben nog geen aankoopmakelaar maar wel contact gehad met claase makelaars maar die zitten in. Malden.



Is Weezenhof iets ?In Weezenhof staan heeeeeele mooie huizen en het lig vlakbij een groot natuurgebied. Maar dan weer wel "over de brug", dus dat wil je niet zei je.
quote:larva schreef op 15 september 2014 @ 16:37:

[...]



Nou nou, alles over de brug is fout? Kom ke vanaaf even bij mij op bezoek anders:D Er staat zelfs een hele mooie villa wijk aan het water in LindenholtLarva schat, woon jij ook "over de brug". High Five!!
quote:Merisi schreef op maandag 15 september 2014 16:51 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="llara in "Verhuizen naar Nijmegen, wie heeft tips"" class="messagelink">llara schreef op 15 september 2014 @ 16:32</a>:</b>

Fijn weer wat reacties...



Budget is gelukkig geen vast gegeven, het huis wat nu de verkoop in gaat heeft een overwaarde van 80.000 euro maar je weet gewoon niet wat de markt gaat doen en we willen scherp in de prijs gaan zittten, wat zou een beter budget zijn denken jullie ?



Ik zou persoonlijk na jullie reacties en wat rondneuzen op google niet over de brug willen wonen, dan liever wat meer betalen.



Een kinderrijke wijk is voor ons natuurlijk niet erg en uit het westen tja kom uit de omgeving Rotterdam dus dat is ook geen probleem ;)





Ga zo even een overzicht maken met jullie voors en tegens dan kom ik wat beter beslagen ten ijs.



We hebben nog geen aankoopmakelaar maar wel contact gehad met claase makelaars maar die zitten in. Malden.



Is Weezenhof iets ?</div></blockquote>In Weezenhof staan heeeeeele mooie huizen en het lig vlakbij een groot natuurgebied. Maar dan weer wel "over de brug", dus dat wil je niet zei je. Over de brug is alleen maar dood en verderf ;p
Alle reacties Link kopieren
quote:viennas schreef op 15 september 2014 @ 07:08:

Guts, wat zijn de Nijmegenaren het eensgezind!Nou nee, want ik vind de Lindenholt dus wel leuk! Mijn kinderen zijn hier heerlijk in de vrijheid opgegroeid, veel groen, veel speeltuintjes, school, groot winkelcentrum vlakbij. Nu ze uitvliegen is het station handig, en je bent zo in het centrum. We wonen in een heel groot, betaalbaar huis, met oude appel en perenboom in de tuin en vrij aan het water. Ik zou weer niet ergens anders willen wonen. Gezelligheid maak je samen in je wijk en buurtje.
Alle reacties Link kopieren
quote:GrannyWeatherwax schreef op 15 september 2014 @ 00:11:

Malden is een bijna helemaal nieuwbouw lintdorp. Zou er nog niet begraven willen liggen.dat dus. op de oppasmoeders en pensioengerechtigden na is malden dood tussen 8 en 18 uur
En doooooor!
quote:Merisi schreef op maandag 15 september 2014 16:52 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="larva in "Verhuizen naar Nijmegen, wie heeft tips"" class="messagelink">larva schreef op 15 september 2014 @ 16:37</a>:</b>

[...]



Nou nou, alles over de brug is fout? Kom ke vanaaf even bij mij op bezoek anders:D Er staat zelfs een hele mooie villa wijk aan het water in Lindenholt</div></blockquote>Larva schat, woon jij ook "over de brug". High Five!! Jaa merisi!! Zometeen zijn de nog buren!
quote:larva schreef op 15 september 2014 @ 16:52:

[...]



Over de brug is alleen maar dood en verderf ;p

h



Ja, en Gajes
quote:larva schreef op 15 september 2014 @ 16:56:

[...]



Jaa merisi!! Zometeen zijn de nog buren! Ik woon in een ackerIk in Swan Meadow (oftewel Zwanenveld in een onpretentieuze bui )
Alle reacties Link kopieren
Ik woonde in Lindenholt...en ben naar de benedenstad gegaan.

De grootste fout die ik ooit heb gemaakt.

In Lindenholt is het veel gemoedelijke dan de benedenstad.

Hier groet niemand elkaar. Ik zou morgen weer terug willen naar Lindenholt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven