Verhuizen naar een andere stad...

19-08-2014 21:18 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er hier al mensen die dit eens gedaan hebben, zo ja, wat zijn je ervaringen?

Ik wil namelijk verhuizen van Goor naar Rotterdam binnenkort. Echter zou ik niet weten wat er nou allemaal eigenlijk bij komt kijken.

Vandaar eigenlijk dit topic.

Ik wil graag weten wat je allemaal moest doen om het te realiseren, problemen die je tegenkwam etc etc.



Voor de mensen die zich afvragen waarom ik wil verhuizen... heb veel meegemaakt in Goor en word tijd voor een nieuwe start omdat ik bijna elk weekend (dit is al paar jaar zo) in Rotterdam ben bij vrienden dus op sociaal gebied lijkt het me geen probleem...



Alvorens bedankt.
Alle reacties Link kopieren
Tja...waar ben je bang voor?

Want ik kan zo 123 niet bedenken waar je rekening mee zou moeten houden.

Ga ervoor, geniet van je nieuwe start!
Alle reacties Link kopieren
Baan zoeken in nieuwe stad/omgeving



Huis zoeken in nieuwe stad



Dozen inpakken



En gaan
Alle reacties Link kopieren
Hetzelfde als bij iedere andere verhuizing.



Huis zoeken.

Huur oude huis opzeggen.

Gas water licht etc opzeggen op oude adres.

Gas water licht aanvragen op nieuwe adres.

Inboedel en opstalverzekering aan laten passen.

Organisaties waar je iets hebt lopen en vrienden verhuiskaart sturen.

Spullen inpakken en verhuizen.

Inschrijven bij (nieuwe) gemeente op het nieuwe adres.



Wat wil je nog meer weten dan?
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
Ik zou ook even geen problemen kunnen bedenken. Gewoon doen!

Ohja verzamel vast oude kranten. Handig om breekbare spullen in de wikkelen.



Geef je verhuizing door bij PostNL en laat je post doorsturen.



Verder weet ik niet echt in welke hoek je tips zoekt?
Alle reacties Link kopieren
Bij een verhuizing binnen Nederland komt net zoveel kijken als bij een verhuizing naar een huis dat drie straten verderop ligt. Begin eerst met het aanvragen van een woonpas voor het geval je op zoek gaat naar een sociale huurwoning, de wachtlijsten zijn erg lang, acht jaar is geen uitzondering, de meeste sociale huurwoningen liggen in niet al te prettige wijken. Rotterdam zuid is sowieso geen aanrader, daar zijn de meeste achterstandswijken op de Kop van Zuid na maar daar zijn voornamelijk koopwoningen (appartementen) of huurwoningen in de vrije sector. Stadsdriehoek, Overschie, een deel van Kralingen en Blijdorp zijn de beste delen om te wonen, Hillegersberg is nogal prijzig en de buitenwijken zijn niet echt gezellig, tenzij je van betonnen kolossen en rijtjeshuizen houdt.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Dat is ook toevallig. Ik wil naar omgeving Goor en Eibergen en ik woon in Schiedam.

Zie ook best wel op tegen al die verhuistoestanden maar heb er wel zin in.

En als je een (koop)huis zoekt: ik heb er nog een in Schiedam voor je :-), dichtbij Rotterdam dat makkelijk per openbaar vervoer te bereiken is. Succes en kijk ook eens op Google bij www.helpikverhuis.nl

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven