Waar ter wereld het fijnste (voorgoed) wonen?

24-08-2014 19:20 146 berichten
Heb jij ideeen over waar ter wereld (mag ook dicht bij huis zijn), je fijnste zou kunnen wonen voor lange tijd?



Dank je voor de input.
Alle reacties Link kopieren
Hier.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Mallorca
Of als goede tweede Tenerife.
In de buurt van Bath of in de buurt van Rome.
Alle reacties Link kopieren
Hier. Ooit met ex een B&B in Frankrijk gehad... Was best leuk. Zomers. De herfst en winters waren een regelrechte hel
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Hier.



Ik vind het heerlijk in warme landen, maar ik hecht toch wel erg aan de hygiëne hier, en het wisselen van de seizoenen en de variatie qua eten.
In de omgeving van Dubrovnik. Hopelijk ooit.
in mijn eigen huis
Frankrijk.
Alle reacties Link kopieren
In Nederland, waar nog altijd de meeste van mijn vrienden en familie wonen. Op welke plek precies? Geen idee, ik heb het idee los gelaten dat er één plek is waar ik mijn leven lang zal wonen. En tussendoor een paar jaar expatten sluit ik ook nog niet uit.
Hier vanwege familie en vrienden, maar niet vanwege de mentaliteit, de mooie omgeving, de gezelligheid. Elders waar ik zou kunnen aarden is in de woonplaats van mijn man, vind het een hartelijk dorp en mooi ook. Is gelukkig niet zo ver, maar wel in België, misschien dat ik die stap nog wil maken met hem.



Verder droom ik wel eens van Ierland. Stom eigenlijk, ben er nog nooit geweest, maar de natuur is er heel mooi en de mensen lijken mij er echt ge-wel-dig. Engeland zou mij ook prima lukken, dan wel in een fijn mooi dorp. London bijvoorbeeld niet, maar heb wel 4 maanden in Cambridge gezeten en ik wilde daar uiteindelijk liever niet weg.
Alle reacties Link kopieren
In een liberaal land met behoorlijke welvaart, goede voorzieningen, een mooi landschap, alle voorzieningen binnen handbereik en mijn familie en vrienden vlakbij. Gewoon hier dus.



Maar ff serieus, als ik nou, zonder jou, je situatie en je wensen te kennen zomaar "Uruguay" roep, wat is dan het nut van die tip? Om zinnige adviezen te krijgen, voor zover dat kan, moet je toch iets meer info geven.
Hier.



Hier wonen mijn vrienden en familie en ik vind Nederland een prima land om te wonen. Ergens anders aarden lijkt me lastig.



Voor werk zou ik best voor langere tijd naar het buitenland willen, dat heb ik tijdens mijn studie ook twee keer gedaan, maar echt emigreren zou ik niet willen.
1. Australië

2. Oman (niet voorgoed, wel voor een jaar of 5)

3. VS (misschien wel, misschien niet voorgoed)



In ieder geval geen Nederland
Alle reacties Link kopieren
Nederland, heb het prima naar mijn zin hier.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Ik denk dat je je woonplaats of land niet los kan ziet van waar je familie en vrienden wonen, ervan uitgaande dat je die contacten koestert en wil onderhouden, en ook niet van je afkomst. Ik pas nou eenmaal in Nederland omdat ik Nederlands ben.



In theorie kan ik me best indenken dat ik in Spanje of Australië zou willen wonen, maar daar zitten vooral praktisch toch wel veel haken en ogen aan. Binnen Nederland geldt dat in mindere mate ook trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het fijn wonen in de VS, maar iedereen verklaart me altijd voor gek. Wonen in Oostenrijk vond ik ook heerlijk maar wonen in een ontwikkelingsland, hoe interessant mijn stage daar ook was, hoe heerlijk het weer ook was, hoe aardig de mensen ook waren, zou ik uiteindelijk niet volhouden denk ik. Zit nu weer voor (bijna) een maandje in de tropen (op huwelijksreis dit keer) en 't is hier gewoon zo vervuild. Al die rotzooi op straat, de geuren, de toiletten, de afgebrokkelde golfplaten huisjes en de kinderen die al jong straatventertjes zijn, de etenskarretjes, het leven op straat. Ik weet niet, ik vind de tropen echt práchtig en de mensen altijd (tot nu toe dan) ontzettend aardig en veel minder materialistisch dan ik of andere westerlingen... Heel andere manier van leven en als ik er dan ben kan ik wel heel blij worden van hun manier van in het leven staan. Maar ergens word ik ook heel blij van de hygiëne en hoe góéd alles geregeld is in NL en zou ik niet de rest van mijn leven tegen zoveel chaos kunnen denk ik, zoveel moeite doen om iets geregeld te krijgen.



Maar als ik rijk was en mezelf wat beter kon vermaken ging ik in het hotel wonen waar ik ben getrouwd (wij zijn aan het begin van onze huwelijksreis hier in de tropen getrouwd en toen gaan 'luxe' backpacken (we houden van rondreizen maar niet van hostels en full moon parties en dat soort ongein). 't Wordt niet veel mooier dan zo'n suite met privézwembad, elke dag 30+ graden maar aan zee dus wel aangenaam, buitendouche, buitenbubbelbad, wakker worden met uitzicht op een turquoise oceaan en elke avond van de Aziatische zonsondergangen genieten en een steengoed restaurant, maarrrr je gaat je wel een beetje vervelen als je er langer dan een dag of 4 bent denk ik ik zou dan al mijn boeken wel zo'n beetje uit hebben iig.



Een ander land dat me zeker wel aantrekt is Zweden, daar zou ik ook graag wonen.



Maar in NL hebben we het ook lang niet slecht vind ik :-)
Lupine, ik begrijp dat je zo denkt maar ben het er niet mee eens. Ik houd van mijn familie of ze nu om de hoek wonen of dat er een paar duizend km tussen zit. Natuurlijk zijn er wel eens logistieke/praktische problemen (verjaardagen, geboorten, sterfgevallen) maar daar stel je je op in. En daar heb je vliegtuigen voor.
Alle reacties Link kopieren
Voor mij is het de VS. En dan aan de oostkust, in de Smokey Mountains. Ik ga dan niet voor de mensen, maar voor het land. Ik heb er al eerder 3 jaar mogen wonen (in de VS) en ik heb me nergens meer op mijn plek gevoeld dan daar. Ik weet ook dat het komt door mijn eigen karakter komt dat ik me daar zoveel beter voel dan hier in Nederland.
Nieuw Zeeland, op het Zuidereiland op het Otago Peninsula, of op het Noordereiland in de Bay of Islands of Coromandel.
Ik hoef trouwens niet per se dicht bij familie te wonen. Afstand verandert niks aan onze relaties. Ik zou wel ergens willen wonen waar ik binnen 24h bij ze kan zijn mocht het nodig zijn. En vanuit kroatie kan dat prima, als je in je auto springt ben je er in 18 uur inclusief genoeg pauze onderweg.
Alle reacties Link kopieren
Frankrijk (Languedoc) en als tweede keus Duitsland.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
In Nederland als het gaat om sociale voorzieningen.



Het meest voel ik me thuis in de VS. Als vriend en moeder meegaan, ging ik gister.
Ik wil de rest van mijn leven wel op een eiland in de Malediven door brengen (wel met personeel dan graag).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven