Wanneer huis af na verhuizing?

24-10-2014 13:41 56 berichten
Toen jullie voor het eerst van een studentenplek naar een 'echt huis' verhuisden, hoe lang duurde het toen bij jullie voordat je een beetje (niet alles, want wanneer is een huis ooit echt af) alles op orde had? Dus ook met decoratie, dingen aan de muur, de meeste meubels gekocht?
Alle reacties Link kopieren
Zoals je zelf al zegt, wanneer is dat? Wij hebben twee maanden geklust en meubels gekocht etc voordat we in ons huisje trokken, maar na twee jaar kochten we nog steeds dingen voor aan de muur of aankleding of een ander kastje etc... Ligt er natuurlijk ook aan watvoor soort huis het is, moet er veel gebeuren of niet? Zijn zoveel factoren waar de antwoorden op jou vraag vanaf hangen dat ik niet denk dat iemand daar een kant-en-klaar antwoord op kan geven...
Alle reacties Link kopieren
Een jaar of 8.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nog steeds niet klaar met mijn inrichting. Een keer in het half jaar (ongeveer) krijg ik de kriebels en moet alles anders... T is een rare tic, ik weet het, maar ik vind dat fijn.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Alle reacties Link kopieren
Nooit
Na tien jaar hebben we de laatste plint gezet. 😉



met een maand of drie was het gros wel af. Ik vind het ook niet fijn om alles meteen te doen. Als ik meubels etc neergezet heb kan ik pas beoordelen wat voor (kleur) gordijnen ik wil en wat waar aan de muur moet.

Als je het te snel doet dan doe je straks nog een miskoop..
Alle reacties Link kopieren
Een maandje of 3/4 voordat alles gewoon fijn leefbaar was en ik niet meer het gevoel had in een on-af huis te zitten. Alleen nu, 9 maanden later, nog steeds geen lamp boven de eettafel :P
Alle reacties Link kopieren
Wat maakt het uit hoe dat bij anderen ging?

Ik had het 'geluk' dat mijn opa overleed net voor ik uit mijn studentenhuis vertrok. Daardoor had ik wel redelijk wat meubels, maar niet echt in mijn smaak. Gedurende de daarop volgende jaren hebben we steeds wat vervangen (als we geld hadden) en na een paar jaar zag het huis er heel anders uit. (En toen gingen we weer verhuizen. )
Nou ja, de reden dat ik het vraag: mijn vriend is bijna een jaar geleden verhuisd van een studentenkamer naar een tweekamerappartement. Hij had nog vrijwel niks, of spullen die echt vervangen moesten worden.



Ik snap best dat je niet meteen in de eerste maanden al het meubilair gekocht hebt (ook omdat hij qua geld niet alles in één keer kan kopen natuurlijk), maar ook wat betreft gordijnen, muurdecoratie, servies, kastje hier en daar, dingetjes die makkelijk te kopen zijn en meteen een veel 'affere' sfeer geven moet ik achter hem aan zitten.



Ik ben regelmatig bij hem, en vind het leuk als we in een beetje gezellig huis zitten. Als het zo doorgaat als nu zie ik hem over een paar jaar nog steeds met kale muren, verhuisdozen in de slaapkamer en onvolledig meubilair.



Vroeg me af of het normaal is dat het zo lang duurt. Misschien heb ik er een onrealistische kijk op, dat kan. Of is het man-eigen, dat ze niet zo nodig de boel hoeven af te maken en decoreren?
Precies een jaar voor alle grote en kleine klussen aan het huis af waren, alle meubels, decoratie en huishoudartikelen compleet waren. Ook de tuin was precies binnen een jaar af (moest aardig wat aan gedaan worden) Wel bewust voor gekozen om alles direct te doen omdat je vaak ziet dat klussen anders blijven liggen en dan heb je na 10 jaar nog dat lelijke behangetje of die kale muur of een verzakt tuinhek bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
quote:jellybelly schreef op 24 oktober 2014 @ 14:24:





Ik snap best dat je niet meteen in de eerste maanden al het meubilair gekocht hebt (ook omdat hij qua geld niet alles in één keer kan kopen natuurlijk), maar ook wat betreft gordijnen, muurdecoratie, servies, kastje hier en daar, dingetjes die makkelijk te kopen zijn en meteen een veel 'affere' sfeer geven moet ik achter hem aan zitten.

Zijn huis is zijn huis.

Pas als je samen zou gaan wonen is het jullie huis en heb je er iets over te zeggen
Zowel bij mij als mijn vriend ongeveer een maand. Iets minder misschien zelfs. Dat het man-eigen is om de boel niet af te maken herken ik niet. Alles ging aan de muur zo'n twee weken na de verhuizing en de gezellige frutsels waren er ook vrijwel meteen.
Heeft hij het geld er wel voor? Gordijnen en kasten etc zijn niet bepaald goedkoop.
Alle reacties Link kopieren
En "het gezellig maken" in huis zal van jou af moeten komen denk ik. De frutsels zijn mannen volgens mij niet zo van. Als het zijn huis is, is het ook zijn beslissing. Als het jullie huis is, heb jij er ook een aandeel in.



Ik ken het ook niet dat de man alles maar laat. Wij hebben allebei hier wel de drang om netjes alles af te werken.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend is ook niet heel erg van alles zo snel mogelijk op orde hebben, maar hij wilde wel in ieder geval de slaapkamer en de woonkamer netjes hebben (ik ook trouwens!).



Verder hebben we eerst tijdelijk oude gordijnen opgehangen, die niet dicht pasten, zodat het er in ieder geval gezellig uit zag. Dit soort dingen kwamen net zoveel van hem als van mij.



Ik merk alleen dat echt de laatste dingetjes, zoals de zolder op orde maken, een snoer wegwerken e.d. niet voor heel veel enthousiasme zorgen bij hem, terwijl ik het graag af wil hebben.
Wat we doen, doen we goed. Eerste huis was na tien jaar klaar, en te klein, tweede huis is nu, na veertien jaar, nog nooit klaar. Maar ondertussen is het hier wel gezellig! We hebben, door omstandigheden, bijna een jaar op de betonvloer geleefd, in de huiskamer. Rest tapijt als rafelend vloerkleed, oude gordijnen van mijn ouders, en met kerst gewoon een boom! Mensen maken gezeliigheid, niet de spullen!
Alle reacties Link kopieren
binnen 1 week,,, ik zou het dan ook echt NIET trekken als je er langer over zou doen....
Nog tussen de verhuisdozen zitten zou ik ook niet leuk vinden.



Bij veel jongens die ik ken, helpt familie mee het huis op orde te maken. Bij hem is dat dus niet zo?



Misschien een keer voorstellen het samen te doen?
Alle reacties Link kopieren
quote:sandt2.0 schreef op 24 oktober 2014 @ 14:42:

Wat we doen, doen we goed. Eerste huis was na tien jaar klaar, en te klein, tweede huis is nu, na veertien jaar, nog nooit klaar. Maar ondertussen is het hier wel gezellig! We hebben, door omstandigheden, bijna een jaar op de betonvloer geleefd, in de huiskamer. Rest tapijt als rafelend vloerkleed, oude gordijnen van mijn ouders, en met kerst gewoon een boom! Mensen maken gezeliigheid, niet de spullen!wow dat vind ik wel heel heftig !!! een betonen vloer wowww... wow wow...
Alle reacties Link kopieren
"mousson, 12 minuten geleden

binnen 1 week,,, ik zou het dan ook echt NIET trekken als je er langer over zou doen...."



Dit is wel heel erg knap. Zo niet onmogelijk.



Dat lukte ons beide keren niet eens met verven en een vloer leggen.



Ons oude huis is nooit afgekomen. De vloer heeft al die 3 jaar geen plinten gezien.

Ons nieuwe huis wonen we sinds juni in. Ook nog geen plinten. Wel sinds afgelopen weekend overal lampen opgehangen ipv die lelijke peertjes.

Eigenlijk is een huis nooit helemaal af, er is altijd wel wat.



In dit geval vind ik dat je je er niet mee moet bemoeien. Zijn huis niet het jouwe.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat jij hem twee standaarden opleft: jouw standaard en een vrouwenstandaard.

Vraag evt of hij een keer samen iets wil doen, maar als hij niet wil houdt het op, het is zijn appartement.
Alle reacties Link kopieren
Tja, mousson, wij hebben al 7 jaar geen af plafond. Er zit een kaal plafond in wat nog verlaagd moet worden. Niet alles gaat altijd even snel en makkelijk.
Alle reacties Link kopieren
We wonen nu 4 jaar op dit adres, maar nog steeds niet de plinten geschilderd, hier en daar hangen nog peertjes, plafond in de badkamer moet nog afgemaakt worden enz. enz. enz.
The time is now
Alle reacties Link kopieren
quote:jellybelly schreef op 24 oktober 2014 @ 14:24:

Nou ja, de reden dat ik het vraag: mijn vriend is bijna een jaar geleden verhuisd van een studentenkamer naar een tweekamerappartement. Hij had nog vrijwel niks, of spullen die echt vervangen moesten worden.



Ik snap best dat je niet meteen in de eerste maanden al het meubilair gekocht hebt (ook omdat hij qua geld niet alles in één keer kan kopen natuurlijk), maar ook wat betreft gordijnen, muurdecoratie, servies, kastje hier en daar, dingetjes die makkelijk te kopen zijn en meteen een veel 'affere' sfeer geven moet ik achter hem aan zitten.



Ik ben regelmatig bij hem, en vind het leuk als we in een beetje gezellig huis zitten. Als het zo doorgaat als nu zie ik hem over een paar jaar nog steeds met kale muren, verhuisdozen in de slaapkamer en onvolledig meubilair.



Vroeg me af of het normaal is dat het zo lang duurt. Misschien heb ik er een onrealistische kijk op, dat kan. Of is het man-eigen, dat ze niet zo nodig de boel hoeven af te maken en decoreren?



Jullie wonen dus niet samen?

Het is natuurlijk zijn huis, jij kunt wel van alles willen en normaal vinden, maar het is uiteindelijk aan hem wat hij belangrijk vindt.

Daarnaast; ik ben nu bijna 10 jaar samen met een man die het ook niets interesseert en geloof me; laat het los. Hoe eerder hoe beter, kan je jaren frustraties en ruzies schelen
The time is now
Alle reacties Link kopieren
quote:bootje_op_de_golven schreef op 24 oktober 2014 @ 15:09:

Tja, mousson, wij hebben al 7 jaar geen af plafond. Er zit een kaal plafond in wat nog verlaagd moet worden. Niet alles gaat altijd even snel en makkelijk.Tuurlijk dat snap ik, maar vind een jaar lang leven op een betonnen vloer wel heel erg ! En ja binnen 1 week inderdaad, had het ongelofelijke mazzel dat mn huis al helemaal klaar was... En heb super lieve vrienden en familie en zij weer vrienden die paar dagen vrij namen om mij te helpen, met wat werk mannen... SNap ook wel dat dat een bijzondere situatie is en niet iedereen heeft, maar goed

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven