Warmtepomp droger of condens en kattenharen

20-07-2014 20:24 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ik ben Ilona en ik zit erover te denken om een warmtepomp droger aan te schaffen, mede omdat wij hier gek worden van de kattenharen in onze kleding.

Nu twijfel ik alleen of de kattenharen in een warmtepomp droger wel verwijderd worden aangezien deze een stuk minder warm wordt als een normale condens..

Zijn hier toevallig mensen die een warmtepomp droger en katten/honden hebben dan zou ik graag horen wat jullie ervan vinden!

Bedankt alvast!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een warmtepompdroger en inderdaad ook katten. De belangrijkste reden waarom ik een droger heb aangeschaft is kattenharen verwijderen van kleding. En dat doet mijn droger heel goed, ben er erg tevreden over. Ik had ooit eens een droger die geen warmtepompdroger was en daar ervaar ik geen verschil tussen.



Overigens wordt een warmtepompdroger naar mijn mening wel even warm, maar wordt de warmte op een andere manier gegenereerd.
Alle reacties Link kopieren
@pixiemorgan



Heel erg bedankt voor je reactie!



Ik ben echt gek op m'n katten alleen die haren daar wordt je af en toe helemaal gek van, en zeker op je net schone was haha!



Ik dacht ik ga hier gewoon even om ervaringen vragen en dan merk ik snel genoeg of het een warmtepomp droger kan worden of niet, want ik vind het energie zuinige gedeelte wel erg fijn klinken!
Ik zou ipv een nieuwe droger een goede borstel aanschaffen . Het schijnt dat als je je kat iedere week borstelt met, jawel, de furminator (mag ook een neppert zijn) de haaruitval tot 90% verminderd.



Ik had er zelf 1 en was hier super blij mee . (Nu geen kat meer dus ook geen borstel)
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij heeft de temperatuur er niets mee te maken. Hij moet lucht blazen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
ik heb na een condensdroger nu een warmtepompdroger, en zie qua kattenharen geen verschil.
Alle reacties Link kopieren
quote:charriejj schreef op 20 juli 2014 @ 21:11:

Ik zou ipv een nieuwe droger een goede borstel aanschaffen . Het schijnt dat als je je kat iedere week borstelt met, jawel, de furminator (mag ook een neppert zijn) de haaruitval tot 90% verminderd.



Ik had er zelf 1 en was hier super blij mee . (Nu geen kat meer dus ook geen borstel)Bedankt voor de tip! Alleen die furminator heb ik al en toch hebben we daarnaast nog heel erg last van de haren, we hebben een open zolder en laat dat net hun favoriete plek in t huis zijn! Het zijn maine coons halflang haar hebben ze
Alle reacties Link kopieren
quote:Fame schreef op 20 juli 2014 @ 21:14:

Volgens mij heeft de temperatuur er niets mee te maken. Hij moet lucht blazen.Ja na me er nog wat verder in verdiept te hebben las ik het ook ja! Ik heb nog nooit een droger gehad haha dacht dat de hitte de haren een soort verbrandde.
Alle reacties Link kopieren
quote:ambra schreef op 20 juli 2014 @ 21:32:

ik heb na een condensdroger nu een warmtepompdroger, en zie qua kattenharen geen verschil.Bedankt voor de reactie! Ik denk dat t tot nu toe gewoon een warmtepomp droger wordt :D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven