Was-droog combinatie, is het wat?

19-01-2012 21:36 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit er aan te denken een was droog combi aan te schaffen nadat mijn droger al een poosje stuk is en mijn wasmachine ook op instorten staat. Ik heb 2 2-de hands machines op het oog, een indesit was-droog van 4,5 jaar oud en een miele van tien jaar oud. Mijn eerste gevoel zegt: miele, maar mijn tweede gevoel zegt: die indesit is wel een stuk jonger.



Nu is mijn vraag: is het überhaupt wat een was-droog combi en welk merk zouden jullie kiezen ( leeftijd meegerekend)
Ik zou geen wasmachine van 10 jaar oud kopen hoor, grote kans dat je dan over een half jaar weer kan.



Mijn ex had ook zo'n combinatiemachine, hij vond het heel handig, ik vond het een onding. Duurde heel lang voor alles droog was, geef mij maar gewoon 2 losse machines
Alle reacties Link kopieren
Voort een gezin is het niet echt handig, maar als je alleen bent is het ideaal. Voor die 2 wasjes in de week........
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet kiezen voor een was-droog combinatie. Ik heb er een gehad en was eigenlijk blij toen hij stuk ging. Daarna dus een aparte droger en wasmachine gekocht.



Probleem is dat een hele was uit de wasmachine niet in zijn geheel in de droger kan. Daar is de trommel te klein voor. Was ik altijd in 2 keer aan het drogen, vond het te veel gedoe. Ik heb trouwens al eerder een droger erbij gekocht bedenk ik me nu, zodra we daar ruimte voor hadden (ander huis).
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
We hadden vroeger ook zo'n combi....waardeloos ding. Duurt inderdaad heel lang voordat de boel echt droog was...geen succes dus! En doordat de machine lang moest draaien om alles droog te krijgen, vrat hij heel veel stroom. Conclusie: NIET DOEN!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind 10 jaar ook al behoorlijk oud.

Ik heb zelf een zanussi was-droogcombi. Toen gekocht omdat ik erg klein woonde en geen ruimte had om veel was te drogen en ook niet voor 2 apparaten. Drogen duurt wel iets langer als bij een normale droger (tenminste als ik vergelijk met de droger van mijn moeder).

Voor in mijn eentje vind ik hem prima en ook lang niet alles wat ik was, laat ik ook in dat ding drogen, eigenlijk alleen de handdoeken. Maar bedenk wel dat als de machine kapot zou gaan je niet meer kan wassen en drogen. Heb je 2 apparaten en gaat je droger kapot, dan kun je tenminste wel gewoon de was doen.
Alle reacties Link kopieren
Een droger mag je vaak ook minder vol laden dan een wasmachine, want drogen heeft meer ruimte nodig. Dus als je je wasmachine vollaadt kan je dit niet direct drogen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind tien jaar ook oud, maar omdat het een miele is, dacht ik: die kunnen wel 20 jaar mee als het niet langer is, dus misschien moet ik het maar proberen. En hij is 'maar' 200 euro. Vandaar.



Als ie dan niet goed droogt ligt dat er dan niet aan dat je teveel in de trommel hebt zitten?



Ik bedacht me dat ik nu ook al mijn was op hing, maar als ik straks de helft kan drogen en de andere helft kan ophangen, dan scheelt me dat al de helft in tijd en kan ik 2 keer zoveel wasjes doen op een dag.



Maar hij vreet dus stroom begrijp ik?

Hmmmmm....



Ik heb net recensies zitten zoeken, maar die zijn ook behoorlijk dun gezaaid, vandaar dat ik het hier even kwam polsen.

Mij leek het nml een uitkomst!
Alle reacties Link kopieren
De regel dat een Miele 20 jaar meegaat is van vervlogen tijden. Helaas.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Voor rond de tweehonderd euro kun je ook al een wasmachine nieuw kopen.Oke wel een onbekend merk maar wat maakt dat uit.

Hier gaat hij met een 4 personen huishouden 10 jaar mee en is nu aan vervanging toe.Dat is omgerekend 20 euro per jaar kun je je geen bult aan vallen.Hetzelfde voor de droger maar die gebruik ik weinig en functioneert nog prima na 10 jaar.
Ik heb een indesit gehad die 12 jaar dienst heeft gedaan. Ik heb ook een ... gehad (geen idee) die een stuk duurder was en na 4 jaar met de oud-ijzerboer mee moest.



Wat ik zou doen; naar de witgoedwinkel gaan, de goedkoopste uitzoeken, nieuw kopen.



Was-droog-combinaties doen het heel vaak niet zoals het eigenlijk hoort.



Oude machines verbruiken overigens veel meer water en stroom. Als je dan toch tweedehands wilt, zou ik dus de jongste nemen.
Hoe ouder hoe duurder in energie. Bij een droger tikt dat behoorlijk aan. Wasmachines zijn dusdanig complex dat er veel kapot kan en dan is een oude machine echt niks.



Ik zou 2 stuks aanschaffen (nieuw) en voor de droger eens kijken naar een warmtepompdroger, die zijn een stuk zuiniger (30%), op de afvoer aan te sluiten en maken geen sauna van je zolder/kelder.



(ik was vorig jaar dus voor 2 machines in 1 week aan de beurt, grrrr)
Ik zou geen van beide nemen. De Miele is te oud en Indesit wil ik niet (en 4,5 jaar is voor dat merk denk ik ook al aan de oude kant), en ze zullen vanwege hun leeftijd niet echt zuinig zijn. Daarnaast zou ik idd sowieso geen combi nemen om reeds genoemde redenen.
quote:panadol schreef op 19 januari 2012 @ 21:51:

Voor rond de tweehonderd euro kun je ook al een wasmachine nieuw kopen.Oke wel een onbekend merk maar wat maakt dat uit.

Hier gaat hij met een 4 personen huishouden 10 jaar mee en is nu aan vervanging toe.Dat is omgerekend 20 euro per jaar kun je je geen bult aan vallen.Hetzelfde voor de droger maar die gebruik ik weinig en functioneert nog prima na 10 jaar.Klopt, heb er ook 1 gehad voor fl 200,00 (toen nog in guldens) die het gewoon 12 jaar probleemloos heeft gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Ja zou je denken?

Een nieuw onbekend merk dat hebben wij al eens gedaan, was net na de garantie periode totall loss, Never niet meer dus. Ik ga nu het liefste wel voor een beetje een bekend merk. Indisit is voor mij een onbekend merk ( ken het wel, maar het is geen a merk, toch?)



De jongste dus?

Ai, ik neig naar de miele, is dat stom?
Een miele gaat echt nog wel 20 jaar mee hoor. Die van mijn schoonouders is ook alweer zo oud en de onze is na 10 jaar ook nog perfect. Nooit problemen mee gehad. En als er iets mee is, is het vaak iets wat makkelijk te repareren is. De onderdelen zijn al jaren hetzelfde en makkelijk verkrijgbaar. Over indesit machines hoor je veel vaker dat ze na een aantal jaren stuk gaan. Maar daar zit em dan ook het prijsverschil in. Combi zou ik trouwens niet doen. Kan je beter 2 losse miele apparaten nemen
Alle reacties Link kopieren
Een combi is niet handig, als je de was wilt drogen moet je de helft eruit halen, anders doet hij er uren over, mijn zus had er eentje en die ging al snel de deur uit maar ze had altijd wel heel erg veel was, als je met z'n tweetjes bent is het wel te doen.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Als je een droger gewend bent en hem vaak gebruikte zou ik twee aparte machines nemen. Omdat een combinatie meestal een kleinere trommel heeft en alles in een kreukelige knoet draait.
Wij hebben hier een Whirlpool wasmachine, schrik niet....hij is al bijna 17(!) jaar oud! Nog nooit wat mee aan de hand geweest....'t ding draait nog als een tierelier Nieuw gekocht toen voor 600 gulden



Misschien offtopic, maar ik wilde het even kwijt
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Samsung droger, die doet het prima.

http://www.shopwiki.nl/d/ ... amsung-SDC1H709-wasdroger
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er dan een wasmachine van hetzelfde merk bijnemen; dat staat het leukste.
Alle reacties Link kopieren
Met een gezin zeker geen combi kopen.



Indesit van 4,5 jaar oud is oud voor een indesit.

Ookal zijn er verhalen van die dingen dat ze lang mee gaan. Miele van 10 jaar oud, is op zich niet heel oud, maar als dat ding 10 jaar lang geen onderhoud heeft gehad kan hij over een jaar ook overlijden. En dan heb je geen wasmachine en geen droger.



Maar ik zou dus sowieso geen combi nemen met een gezin. Kost stroom en kost tijd (een halve was per droogbeurt en ondertussen kun je niet verder wassen).



Wij hebben nu een Samsung wasmachine en zijn daar meer dan tevreden over. Koste ¤50 meer dan en Indesit of Candy, we hebben Er ¤290 voor betaald. Ik zou eens naar de drogers van dat merk kijken.

Vriend die als bijbaan bij een grote elektronica keten werkte raadde ons Samsung aan. Kwalitatief een stuk beter dan de allergoedkoopste merken.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben er een en vinden em top! Is een Miele, en ik heb de vorige, ook een combi, klaarstaan voor op marktplaats (Miele, 10 jaar oud :-)). Wij moeten toch de helft uithangen dus het droogprobleem met hoeveelheid hebben wij geen last van. Plus het neemt minder ruimte in (tenzij je kan stapelen).

En Miele gaat echt wel lang mee, die van m'n opa en oma heeft m'n vader jaren gebruikt en nu door vrienden van mij, ook alweer een jaar of 5, zij hebben twee kinders.
Alle reacties Link kopieren
Indesit doet het hier al 6(!!!) jaar heel goed.



Nu maar hopen dat hij er niet ineens mee kapt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een was/droog combinatie van Siemens en ik ben er helemaal blij mee. Ik heb er vooral een gekozen ivm ruimte gebrek. Daarnaast droog ik maximaal 2 wassen in de week dus vond ik het zonde om daarvoor helemaal een droger aan te schaffen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven