Wat betaal jij aan huur en vaste lasten?

19-01-2008 12:45 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben van plan om binnenkort op mezelf te gaan wonen. Nu wil ik graag een inschatting maken hoeveel me dat zal gaan kosten.



Mijn vraag aan jullie:

- Hoeveel ben je aan huur kwijt elke maand? (Na aftrek evt. huursubsidie)

- Wat zijn gemiddeld je vaste lasten per maand?

- Welke woning betreft het? (2 kamer-app. / rijtjeshuis / etc)

- Hoe oud ben je en wat is je salaris?



:worship: alvast bedankt
Alle reacties Link kopieren
.
Welke regio? Dat scheelt nog wel.
Alle reacties Link kopieren
Heey, ik ga je niet precies vertellen wat ons inkomen is, zie niet echt in wat voor meerwaarde dat heeft ;-)



Maar hier een overzichtje van onze vaste lasten:

-207 euro huur pm incl. aftrek huursubsidie

-138 euro GL pm

-78 euro per kwartaal water

-38,95 euro voor tv (20 mb) en internet p.m.

-9,95 euro inboedel en aansprakelijkheidsverzekering pm

- ±220 euro voor 2 personen ziektekostenverzekering pm

------------------------

691,90 euro totaal





Dit is voor een twee kamer appartement in een dorp, de prijzen liggen hier een stuk lager dan in de stad, dus daar moet je wel rekening mee houden. Ik ben 23, mijn vriend 26 en ik studeer nog, heb wel een bijbaantje.

Verder komen hier natuurlijk kosten bij voor boodschappen en benzine, dat is bij elkaar toch ook al wel 400 euro.

Het ligt er helemaal aan of je alleen gaat wonen, wat voor huis, of je een auto hebt etc. Hoop dat je hier wat aan hebt!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 25 en woon samen in een 4 kamer appartement in het centrum van Rotterdam. Daar hebben we 6 jaar voor op de wachtlijst van de woningbouwvereniging voor gestaan.

Ik zit in het laatste jaar van mijn studie en werk parttime, mijn vriend werkt fulltime.

Wij betalen 530 euro huur, geen huursubsidie

Aan water, electriciteit en stadsverwarming (we hebben hier geen gas) betalen wij 77 euro per maand

Voor onze ziektekostenverzekering betalen wij allebei 97 euro per maand

Omdat ik nog studeer hebben we een studenten inboedel verzekering, waar we 5 euro per maand voor betalen.

Verder hebben we qua vaste lasten ook nog :

telefoonrekening: 40 euro per maand

internet:14,50 per maand

televisie-aansluiting (digitenne): 7 euro per maand

parkeerplaats in de parkeergarage: 50 euro per maand

autoverzekering: 42 euro...(per maand geloof ik)

wegenbelasting: 27 euro per 3 maanden

studieschuld van mijn vriend: 100 euro per maand

boodschappen: 100 euro per week

2 mobiele telefoons: 40 euro per maand



Veel dingen zijn niet noodzakelijk of hoeven niet noodzakelijkerwijs zo duur te zijn. Het is wel waar dat je uitgeeft wat je hebt, en als je meer te besteden krijgt je sneller kiest voor duurdere/luxere alternatieven.
Alle reacties Link kopieren
Ik woon antikraak in een hoekhuis met voor- en achtertuin en 3 slaapkamers en betaal 165 euro. Dat is inclusief gas,water,licht en gem. belastingen.

Ideaal als je het niet erg vind af en toe te moeten verhuizen.
Als je loslaat, heb je twee handen vrij.
Alle reacties Link kopieren
Onze vaste lasten bedragen 2711 en dat is inclusief 750 sparen.

Woonhuis 750

GWL 150
Alle reacties Link kopieren
Mijne zijn:



¤ 386,= hypotheek (krijg overigens wel ¤ 178,= terug van de belastingdienst, dus dat moet er dan eigenlijk van af)

¤ 141,= G & L

¤ 32,95 internet & digitenne

¤ 80 (gemiddeld) vaste telefoon

¤ 50,= (gemiddeld) mobiel

¤ 85,= ziektekosten



Verzekeringen (inboedel, opstal, auto, WA, rechtsbijstand) betaal ik allemaal per half jaar, dat zijn dan acceptgiro's van ¤ 500,= per stuk.

Eén keer per jaar nog de gemeentelijke belastingen, WOZ, rioolrecht en meer van die fratsen en geen idee wat dat is, betaal ze altijd van m'n vakantiegeld.



Auto heb ik er ook niet bijgeteld want ik weet niet of je ook wilde weten wat een auto per maand kost.



Ik heb een koophuis in de Randstad en doordat ik het huis gedeeltelijk geërfd heb, zit er niet zo'n torenhoge hypotheek op.
Alle reacties Link kopieren
niet schrikken:

wij betalen 900 pm voor een 2 kamer appartement, waarbij we de wc delen.

inclusief alles.



Behalve verzekeringen, pm ong. 150 euro.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75, woon je aan de pc hooftstraat of ben je echt enorm afgezet?
Alle reacties Link kopieren
Ik ook in de buurt van Rotterdam ongeveer half uurtje rijden vanaf hier.
Alle reacties Link kopieren
- Hoeveel ben je aan huur kwijt elke maand? (Na aftrek evt. huursubsidie)

250 euro hier zit water en electra al bij in (weet de kosten apart zo niet uit mijn hoofd)



- Wat zijn gemiddeld je vaste lasten per maand?

naast de huur

40 internet en tv

60 gas

100 - 150 boodschappen

20 mobiel

100 verzekering



- Welke woning betreft het? (2 kamer-app. / rijtjeshuis / etc)

2 kamerappartement met eigen keuken en douche in het centrum van de stad



- Hoe oud ben je en wat is je salaris?

studiefinanciering en af en toe een bijbaantje, 23 jaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil hier inderdaad ook iets meer over weten. Binnenkort heb ik mijn eigen huurwoning. Tot nu toe heb ik alleen te maken gehad met huur inclusief en ik heb totaal geen overzicht wat mij te wachten staat aan bijkomende kosten.



Ik heb wel eens gekeken op de site van het Nibud, maar daar kwam ik niet goed uit.



Welke bijkomende kosten moet ik allemaal rekening mee houden en wat zijn de werkelijke bedragen?



Overigens kost mijn huurwoning 603,- per maand exclusief, maar dan heb ik daar wel een eengezinswoning voor in midden Nederland.



Gas

Water

Elec

Kabel

Telefoon

Internet

Afvalstoffenheffing

Verzekeringen (volgens mij heb ik die al) inboedel en nog meer?



Eigenlijk vind ik het ontzettend belachelijk dat ik als eenpersoonshuishouden in aanmerking kom voor een grote eengezinswoning. Er is ontzettend veel woningnood (daar weet ik echt alles van) en ik ken genoeg gezinnen die graag groter willen gaan wonen. Ik heb eigenlijk helemaal niet zo'n grote woning nodig. Maar woningnet denkt daar kennelijk anders over.

Voor een nog iets hoger bedrag kon ik overigens ook reageren op een nieuwbouw flatwoning, maar ook nog steeds geschikt voor een klein gezin.
Alle reacties Link kopieren
ik woon niet aan de PC Hooft,



wel een andere dure straat, in het centrum van een van de 2 duurste steden in Nederland.
Ik woon in een kleine 2 kamer-appartement, in een stad.

Huur ongeveer 350 euro, inclusief G/W/E (tenzij bij veel-gebruik, dan krijg je nog een extra afrekening).

tv 13,-

internet 30,-

zorgverzekering 118,-

WA & inboedelverzekering weet ik zo niet precies uit mijn hoofd, maar dat zal niet meer dan 10,- per maand zijn.

gsm 40,- (hoewel dit weleens wisselt)

Dit is dus in totaal zo'n 560 euro.

Daar komen dan nog de boodschappen bij en de gemeentelijke belastingen (die zijn zo'n 300 euro per jaar geloof ik).
Eigenlijk vind ik het ontzettend belachelijk dat ik als eenpersoonshuishouden in aanmerking kom voor een grote eengezinswoning. Er is ontzettend veel woningnood (daar weet ik echt alles van) en ik ken genoeg gezinnen die graag groter willen gaan wonen. Ik heb eigenlijk helemaal niet zo'n grote woning nodig. Maar woningnet denkt daar kennelijk anders over.

Voor een nog iets hoger bedrag kon ik overigens ook reageren op een nieuwbouw flatwoning, maar ook nog steeds geschikt voor een klein gezin.




Op woninggebied is er zoveel oneerlijk vind ik. Zo ken ik een stel , dat een prima appartementje heeft. Maar ze verzorgden nogal wat geluidsoverlast volgens de buurman (en dat klopt denk ik ook) en nu hebben ze zomaar een eensgezinswoning aangeboden gekregen. Terwijl ik en vele anderen daar al jaren op wachten. Dus in feite worden ze voor hun asociale gedrag beloont. Is toch te gek voor woorden...



Correctie: ik wacht nog niet eens op een eensgezinswoning. Met een appartementje dat wat groter is dan mijn -wat is het- 40 vierkante meter zou ik al flink tevreden zijn.
Dubbel
Alle reacties Link kopieren
Wij wonen in een vrijstaand huis met een giga tuin, 3 slaapkamers, kelder en bergzolder en gratis parkeren voor de deur.



En we betalen "maar" 1000 per maand aan huur + water.

Dan nog bijna 250 aan gas/electriciteit.

Alles bij elkaar zijn onze vaste lasten zo'n 1500 per maand.



Valt mee voor deze buurt (vlakbij Stuttgart)

Kenissen van ons betalen ruim 3000 per maand aan huur/electriciteit/water en dan komt daar nog elke 6 maanden de olie voor de verwarming bij.

Maar ze krijgen dat allemaal terug van de werkgever. Alleen boodschappen, telefoon enzo moeten ze zelf betalen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Steefje,

Werk je? Dan heb ik misschien een rare vraag maar zouden je ouders in staat zijn je eventueel te helpen bij het kopen van een huis of een appartement?

Zo ja, dan is dat misschien ook nog een aantrekkelijke overweging..
Ik woonde een straat buiten het centrum van Amsterdam, tweekamer appartement, ¤180 per maand (Via woningbouw). ¤120 gas en licht. Verzekering ¤118. Gemeentelijke belasting ¤300 per jaar.

En de rest.... Hangt van je eigen belgedrag enzo af....
Alle reacties Link kopieren
Ik woon samen met mijn vriend in een klein dorpje tussen Rotterdam, Gouda en Utrecht.

We hebben hier een grote eengezinswoning (rijtjeshuis) met 4 slaapkamers en woonkamer/keuken, per maand betalen we 492 euro aan huur, geen huursubsidie.



Daarnaast zijn de vaste lasten per maand:

Gas en electra: 122 euro

Water: 11 euro

Internet, telefoon en tv (kabel-pakket): 52 euro

Gemeentelijke belastingen: 39 euro (467 per jaar)

Waterschapsbelastingen: 22 euro (262 per jaar)



Variabel zijn dan nog de boodschappen: bij ons voor twee volwassenen gemiddeld 150 euro per maand.
Alle reacties Link kopieren
Woon naast Amsterdam met echtgenoot en baby in eensgezinswoning. Helaas geen sociale woningbouw, lukt met die wachttijden.



huur 960

gas en elektra 200

water 15

internet, tel, tv 95

gemeentelijke belastingen rond de 500 per jaar

waterschapsbelasting rond de 250 per jaar.
Alle reacties Link kopieren
Huur ¤ 432

Gas/licht ¤ 112

Water (en gemeentelijke heffingen) ¤ 69,135

Kabel ¤ 15,20

Telefoon/internet ¤ 41,96

Wegenbelasting ¤ 34,00

Volkskrant ¤ 12,15

Eten ¤ 250

Benzine ¤ 70

Totaal: ¤ 1036,45



Daarnaast hebben we nog kosten voor onze gezamenlijke reisverzekering, nog een krant en aansprakelijkheidsverzekering. We wonen samen in Assen in een nieuwbouweengezinswoning met drie slaapkamers, grote achtertuin en een grote zolder. Qua huurprijs hebben we het vooral erg getroffen (gemeente he).



Oja, wat we verdienen. Zo'n 3000 netto per maand.
Alle reacties Link kopieren
Huur: 510

gwl: 168

verzekringen (zorg, inboedel etc): 250

tel,tv,internet: 50



Totaal: 978 euro.



Wat we verdienen? Te weinig hahaha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven