Wat betaal jij aan huur en vaste lasten?

19-01-2008 12:45 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben van plan om binnenkort op mezelf te gaan wonen. Nu wil ik graag een inschatting maken hoeveel me dat zal gaan kosten.



Mijn vraag aan jullie:

- Hoeveel ben je aan huur kwijt elke maand? (Na aftrek evt. huursubsidie)

- Wat zijn gemiddeld je vaste lasten per maand?

- Welke woning betreft het? (2 kamer-app. / rijtjeshuis / etc)

- Hoe oud ben je en wat is je salaris?



:worship: alvast bedankt
Alle reacties Link kopieren
Wij wonen trouwens in een 1gezinswoning met 4 slaapkamers en grote tuin nabij centrum.
Alle reacties Link kopieren
teveel ....
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend, ons kindje en ik wonen in een benedenwoning, met redelijk grote tuin en 3 slaapkamers richting het oosten van het land. Wij zijn per maand het volgende kwijt:



Huur: 417,- (via de woningbouw, geen subsidie)

Gas, water, licht: 90,-

Mobiel bellen: 30,-

Vast bellen: 30,-

Tv: 7,- (geloof ik)

Internet: 20,-

Ziektekostenverzekering: 220,-

Inboedelverzekering e.d: 50,-

Benzine: 40,-

Autobelasting: 17,-

Autoverzekering: 40,-

Boodschappen: 300,-



Dat was het volgens mij.. En dan idd de gemeentelijke heffingen er nog bij.



Wij zijn midden 20 en verdienen netto rond 2600,-
Alle reacties Link kopieren
Jeetje zeg wat een lage huren...



Wij hebben een koophuis en betalen alleen al aan hypotheek 930 euro netto



En dat is een doodnormaal rijtjeshuis met 3 slaapkamer en een tuintje. Wel in de Randstad.



Je kunt hier met een inkomen boven de 1600 netto niet via de gemeente huren.

Bovendien zouden dan de wachtlijsten zo lang zijn dat je minimaal 11 jaar moet wachten.
Alle reacties Link kopieren
Isabon, het viel mij ook al op dat de meest genoemde huren vrij laag liggen..

Vooral omdat wij binnenkort ons eigen huis krijgen en we dan 830 aan hypotheek moeten gaan betalen (ruim 400 meer dan we nu betalen, maar goed, daar kiezen we zelf voor natuurlijk).
Geen huurhuis maar een koophuis, met de volgende vaste lasten (twee personen).



Per maand:

Gas, licht, rioolrecht, afvalstofheffing: 178

Water: 18

televisie + internet: 45

mobiele telefoon: 15 (andere mobiel wordt betaald door werkgever)

ziektekostenverzekering: 210

"woonzekerpakket" (inboedel, opstal, glas en WA): 21,45

krant: 12,15

sport: 37

- geen vaste telefoon

- leaseauto kost ons alleen de bijtelling, maar dat wordt automatisch ingehouden van salaris. Weet het exacte bedrag nog niet.

- OZB weet ik even niet precies.



Doorlopende reisverzekering: 65 euro per jaar
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn op het moment op huizenjacht en hebben nu een huis gevonden waar we waarschijnlijk een hypotheek voor zouden kunnen krijgen. Maar om nu een goede beslissing te maken, probeer ik een inschatting te maken van de vaste lasten die je naast je hypotheek lasten nog hebt, zoals gas, licht en water. Wij huren al 3 jaar inclusief, dus ik heb geen idee. Van gemeentelijke belastingen weet ik wel alles, daar werk ik zelf, maar het gaat mij dus echt om voorgenoemde lasten en verzekeringen. We rijden geen auto dus dat hoeft niet meegenomen te worden. Wie kan mij vertellen waar ik dit soort info kan vinden?
Alle reacties Link kopieren
Wij betalen in een flat 130 euro voor gas en electriciteit per maand, en 40 euro in de 3 maanden voor water.



Wat je kunt doen is een leverancier bellen en vragen wat ze jullie op dat adres voor voorschotbedrag per maand zouden laten betalen.
Er zijn wat sites die hier informatie over kunnen geven (probeer anders via Funda te kijken of je daar een link kunt ontdekken).



Los van de kosten voor gas/water/licht heb je ook te maken met (duurdere) verzekeringen, dus daar moet je ook rekening mee houden.
Alle reacties Link kopieren
Wij wonen in een twee onder 1 kap en betalen voor gas/licht ong. 160 euro. Voor water zo'n 60 euro per 2 maanden(geloof ik). Dan heb je natuurlijk nog ziektekosten, telefoon/internet abonnement, diverse verzekeringen(inboedel, etc). Ik weet niet exact wat we daar voor betalen.



Ff rekenen. Als ik de kosten van de hypotheek aftrek van wat we per maand nodig zijn, dan betalen we nog zo'n 1000 euro zelf bij aan vaste lasten inclusief boodschappen en kinderopvang. Kinderopvangtoeslag en kinderbijslag niet mee gerekend. Wat een geld eigenlijk....



groetjes, Josje
Up voor Emily!
En ik heb net een topic voor je geupt waarin een aantal forummers hun vaste lasten doorgeven, misschien heb je daar iets aan!
Alle reacties Link kopieren
opstal verzekering... ik kan nergens vinden wat je daar onngeveer aan kwijt ben per jaar/maand... als je een huis koopt van ong. 350.000 in stad utrecht? who knows?
Alle reacties Link kopieren
dus idd mijn vorige vraag van opstalverzekering

en mijn vraag aan jullie: wat betalen jullie aan water (2 personen) per maand?
Alle reacties Link kopieren
en aan electriciteit? los van de verwarming? verwarming reken ik op 150 euro per maand... elek?



ben bezig met een lijstje voor toekomstige vaste lasten om zo te kijken op hoeveel ik ong moet rekenen per maand...
Alle reacties Link kopieren
sorry en nog een allerlaatste vraag...



wat kost een parkeervergunning in stad utrecht ongeveer per maand?



ik ben jullie eeuwig dankbaar!
keuteltje schreef op 29 januari 2008 @ 18:29:

sorry en nog een allerlaatste vraag...



wat kost een parkeervergunning in stad utrecht ongeveer per maand?



ik ben jullie eeuwig dankbaar!
Ja hallo keuteltje, ik heb in je vorige topic een link geplaatst naar de prijzen van parkeervergunningen in Utrecht. Je hebt dus blijkbaar niet de moeite genomen daarnaar te kijken?
Alle reacties Link kopieren
huh? weet ik niks van hoor celeone??? misschien verwar je mij met iemand anders??? of heb je het heel lang na de posting het er neer gezet..

ik kijjk niet elke dag op dit forum namelijk.....
ZIe je topic "vaste lasten?". Misschien moet je 't gewoon bij één topic houden, in plaats van in allerlei topics dezelfde vragen te stellen. Dan kan je de reacties misschien ook daadwerkelijk bijbenen. :)
Alle reacties Link kopieren
sorry celeone, maar ik heb nog steeds geen antwoord gekregen op de opstalverzekering. ben naar de site gegaan maar werd niks wijzer.



voor de anderen: wat betalen jullie aan de opstalverzekering? (gem. utrecht, huis van 3,5 ton)



en aan water voor twee personen per maand?

bedankt
Alle reacties Link kopieren
Beste Keutel,



Onderstaande is mijn rechtstreekse antwoord op jouw vraag in jouw topic aangaande opstalverzekering:



Verder zou je in Google de term 'opstalverzekering' kunnen typen en via de Verzekeringssite een heel eind kunnen komen met prijzen. Wil je weten wat het betekent? De site van Vereniging Eigen Huis is voor elke (toekomstige) eigenhuis-bezitter een uitkomst.
(de links willen niet kopieren maar Celeone heeft heel vernuftig jouw topic nog weer even voor je naar boven gehaald).



Maar ik begrijp dat je een bedrag wilt horen.... euuhhhh *steekt natte vinger in de lucht* pfff ¤38,76 ? @-(

:sigh:
Alle reacties Link kopieren
keuteltje schreef op 30 januari 2008 @ 08:36:

huh? weet ik niks van hoor celeone??? misschien verwar je mij met iemand anders??? of heb je het heel lang na de posting het er neer gezet..

ik kijjk niet elke dag op dit forum namelijk.....




8-.

topic van nick keuteltje: Vaste lasten?

Nu kun je het zelf heel goed nakijken.

Plus: als je in staat bent om je vragen weer in een ander topic te stellen, kan je vast ook even de tijd nemen om je eigen topic er nog eens op na te slaan, al was het maar uit beleefdheid jegens de mensen die reageren... :no:
@Keuteltje



De opstalverzekering is afhankelijk van de herbouwwaarde van de woning, niet van de aan-/verkoopwaarde. Wij hebben een woning gekocht in Utrecht en de herbouwwaarde ligt aanzienlijk lager dan de verkoopwaarde (uit mijn hoofd, verkoopwaarde tegen de 6 ton en herbouwwaarde iets van 260.000). Wij betalen voor de opstal iets meer dan 200 euro per jaar (201 of 203 ofzo).
Alle reacties Link kopieren
- Hoeveel ben je aan huur kwijt elke maand? (Na aftrek evt. huursubsidie)

¤ 306,52. En ik krijg ¤ 89,00 subsidie terug.



- Wat zijn gemiddeld je vaste lasten per maand?

Rond de ¤ 600,00. Huur, bewonersvereniging, gas, electra, water, inboedelverzekering, aansprakelijkheidsverzekering, zorgverzekering, internet, kabeltv en mobiele telefoonkosten.



- Welke woning betreft het? (2 kamer-app. / rijtjeshuis / etc)

Tussen H.A.T.-woning.



- Hoe oud ben je en wat is je salaris?

Ik ben 23, maar zit momenteel in de WW.
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in het centrum van amsterdam met een kale huur van (en daar komt ie!) : maar 430 euro. Heb 100 vierkante meter. Wat een mazzel heb ik gehad he!!



Betaal dan nog 200 euro aan vaste lasten en 40 euro an tv en internet. Verdien rond de 2100 bruto.



Best netjes vind ik X-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven