Wat betaal jij aan huur en vaste lasten?

19-01-2008 12:45 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben van plan om binnenkort op mezelf te gaan wonen. Nu wil ik graag een inschatting maken hoeveel me dat zal gaan kosten.



Mijn vraag aan jullie:

- Hoeveel ben je aan huur kwijt elke maand? (Na aftrek evt. huursubsidie)

- Wat zijn gemiddeld je vaste lasten per maand?

- Welke woning betreft het? (2 kamer-app. / rijtjeshuis / etc)

- Hoe oud ben je en wat is je salaris?



:worship: alvast bedankt
Keuteltje, wat is er mis met jou? Ik neem de moeite voor jou op te zoeken wat een parkeervergunning in Utrecht kost, iets wat je zelf ook makkelijk kon doen want het was echt zo gebeurd. En er kan niet eens een 'bedankt' van af, maar je kan wel steeds nog meer andere dingen bedenken waar andere mensen jou even antwoord op moeten geven. :no: Zo kun je er wel van uit gaan dat de animo om op jouw vragen en topics te reageren steeds kleiner zal worden...
Tikje onbeschoft. Vooral als je alles even achter elkaar leest.
Van mij?
Nee joh, van Keuteltje!
Gelukkig. :)
Alle reacties Link kopieren
- Hoeveel ben je aan huur kwijt elke maand? 575,-

- Wat zijn gemiddeld je vaste lasten per maand? 350,-

- Welke woning betreft het? (2 kamer-app. / rijtjeshuis / etc)? 4-kamer app, 75 m2 te A'dam

- Hoe oud ben je en wat is je salaris? 30 / 3200 euro bruto
Wij zijn net verhuisd naar een mooi appartement in het zuiden van het land. Leuke woonkamer met open keuken, drie slaapkamers, 1 balkon en 1 dakterras, en twee bergingen. Ongeveer 110 m2 (zonder balkons). Kost ons 525 euro per maand. Ik vond het helemaal niet duur maar heb de afgelopen jaren in de stad Groningen gewoond waar woningen relatief duurder zijn. Hier (=Roermond) verklaart iedereen ons voor gek dat we dit betalen voor ons flatje maar wij zijn er dolgelukkig mee. Het moest sowieso allemaal op stel en sprong (verhuisd vanwege baan, en Groningen-Roermond forens je nu eenmaal niet elke dag op en neer ;) ) dus ik had zeker niet verwacht meteen in een echt fijne woning terecht te komen. Ben hier zeer mee in mijn nopjes!



We zijn overigens 26 en 28 jaar en verdienen samen 3000 euro netto per maand.
Alle reacties Link kopieren
Wat een lage huren allemaal! Ik huur met een vriendin een appartement in Amsterdam-West via een makelaar, wij betalen E1000,= exclusief. Wel heel mooi, maar hoe komen jullie aan die (relatief) goedkope woningen, want er is in heel Amsterdam niets te vinden!
Alle reacties Link kopieren
ff een schopje omhoog!!!



Ik ben nu opzoek naar een huis en ben nieuwsgierig welke vasten lasten men nu allemaal moet betalen.. en hoeveel..(ben zelf opzoek omgeving oost brabant)

Zoals



Hypotheek/huur

Verzekeringen ( wat voor verzekeringen heb je allemaal nodig)

gas/water/licht

extra's



enzo...Misschien kunnen jullie me een idee geven wat ik ongeveer kwijt zal zijn naast me hypotheek..
Alle reacties Link kopieren
Lage huren en lage vaste lasten lees ik hier idd veel. Ik: alleenstaand, galerijflat, wel 3 slaapkamers, hartje Randstad.



610 euro: huur en voorschot verwarming

72 euro: Nuon

10 euro: water

14 euro: inboelverzekering, WA en auto-inzittenden verz.

70 euro: wegenbelasting (diesel en nu minder km's door geen werk))

35 euro: autoverzekering

118 euro: zorgverzekering

23 euro: gemeentelijke belastingen

8 euro: uitvaartverzekering (ooit door ex afgesloten)

50 euro: mobiel telefoon (25 mij en 25 Lief, was cadeau-abo aan hem)

45 euro Ziggo: internet, tv, avond/weekend gratis bellen

60 euro: naar andere rekening voor niet maandelijkse kosten zoals lenzen, bril, anwb, schouwburg, kapper

15 euro: dongel (om reden)

16 euro (2x bankgiroloterij, ga ik opzeggen)

25 euro: MY spaarrekening voor 'nood'

400 euro: eten, drinken, roken, tanken, cadeautje, postzegels, stomerij, medische kosten etc.



maakt tesaam zo'n 1575 euro



daarnaast nog wat dingen als abonnement 1 blad, jaarlijkse hoogheemraadschapkosten, aflossing DK; doorlopende reisverzeker (vergeten op te zeggen) bedragen die ik hier niet wil noemen.



Maar met WW sinds 1-12 best even behelpen, ook al 'klinkt' het riant. Sommige kostenposten kun je nu eenmaal niet verminderen. Hoop op snel een nieuwe baan!!!
Alle reacties Link kopieren
tjonge, dit is een oud topic dat boven komt drijven. Ik lees mijn bericht van 2 huizen terug!
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in een halfvrijstaande eengezinswoning van zo'n 80 m2 in Midden-Limburg. Het is een vrij oud huis (jaren vijftig) van de sociale woningbouw, maar in een prettig dorp.



huur: 337 euro - 127 euro huurtoeslag = 210 euro

zorgverzekering: 108 euro - 61 euro zorgtoeslag = 47 euro

autoverzekering: 52 euro

overige verzekeringen: 23 euro

mororrijtuigenbelasting: 40 euro

water: 10 euro

elektriciteit + gas: 160 euro

TV/telefonie/internet: 55 euro

huisdieren: 75 euro





Dan houd ik nog 230 euro van m'n Wajong-uitkering over voor boodschappen, benzine etc. Gemeentelijke belastingen, waterschapsheffing en dat soort zaken zijn bij elkaar zo'n 400-500 euro per jaar. Dat betaal ik van m'n vakantiegeld.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mevrouw75 schreef op 12 februari 2010 @ 19:24:

tjonge, dit is een oud topic dat boven komt drijven. Ik lees mijn bericht van 2 huizen terug!





Maar nog wel een actueel topic zeker in deze tijd!!



ik denk dat er veel veranderd is in deze tijd.. Of heb je alles ongeveer nog hetzelfde als 2 huizen terug dan?
Alle reacties Link kopieren
inkomen van mij alleen (het is tenslotte ook MIJN huis)

1415 loon

90 koopsubsidie (BEW)

60 zorgtoeslag

200 voorlopige belastingteruggaaf

650 van mijn vriend (eigenlijk soort kostgeld)

2315 per maand komt er binnen



wij hebben geen samenlevingscontract momenteel omdat hij een eigen zaak heeft en we zakelijk en prive nog even gescheiden houden. we zijn dus ook geen fiscale partner OID, ik betaal in principe alles, want alles gaat van mijn rekening af en hij maakt mij 650 euro over omdat we toch eigenlijk wel " samenwonen". Samen een huis kopen wou namelijk niet omdat hij nog geen 3 jaar lang eigen baas is, dus heb ik een huis gekocht en delen we de kosten voor het huis. ieder betaald z'n eigen zorg/auto enz enz en ik heb mijn eigen spaargeld en hij ook. Ik heb geen auto gebruik de zijne meestal. Hij betaald de verzekering enz en ik de benzine



hypotheek (bruto) 640

vereniging van eigenaren 234 (inclusief 100 aan stookkosten blokverwarming)

Gas/Licht 50

Water 18

Gemeentelijke belasting 60

TV Internet telefoon 50

Woonverzekeringen en overlijdensrisico 15

Boodschappen 200 (ruim geschat)



Rond de 1250-1300 per maand aan vaste lasten



dit zijn onze gezamelijke lasten. daarbij komt nog 250 euro voor zorgverzekering,benzine en een mobieltje



2315 komt erin, 1550 gaat er uit. Dan blijft er per maand meestal rond de 700 over, daarvan gaat eerst 300 op de spaarrekening aan het begin van de maand en aan het eind van de maand ligt er aan wat er over blijft, vaak nog wel een 100

Omdat we hier nog niet zo lang wonen is ons uitgave patroon vrij hoog. Ik zou meer kunnen sparen maar elke maand is er nog wel iets zoals even schilderijtje plantjes enz enz. ik denk dat ik vanaf de zomer wel meer kan sparen omdat ik nu op een punt ben van " ik heb alles ". dan denk ik 500 per maand te gaan sparen. Niet slecht voor iemand van 22 dacht ik.
Alle reacties Link kopieren
Vriend en ik betalen 2000 pm aan vaste lasten, incl. boodschappen.



Opgesplitst ziet dat er ongeveer zo uit:

700 euro hypotheek netto

200 euro servicekosten (incl wat verzekeringen en stookkosten)

60 euro verzekering auto

200 euro ziektekostenverzekering

80 andere nutsbedrijven

50 telefoon/internet/televisie

50 wegenbelasting
Alle reacties Link kopieren
hypotheek 1200,-

g/l 170,-

water 20,-

ziektenkostenverzekering 280,-

paraplupakketverzekering 70,-

telefoons+huistelefoon 300,- (bellen veel buitenland)

internet+tv 45,-

autoverzekering 60

autobelasting 150,-

wozbelasting 60,-

zonnebloem 20,-

lotto 12,50

fnv bondgenoten 15,-

bankgiroloterij 8,75

creditcard 90,- (meestal iedere maand)

kleding minimaal 150,- p/m

sparen 250,-

boodschappen 800,-

Benzine 350,-



Ongeveer 4050,- aan vaste lasten, wat we echt iedere maan uitgeven.



Inkomen:

Van beide totaal 4700,- en belasting teruggave ongeveer 300= 5000



En nog komen we soms niet uit en we wonen in een simpele eensgezinswoning 150m2 met 4 slaapkamers en een tuintje.



Maar dat heb je met kopen in de randstad en niet kunnen huren of alleen vrij sector en dan ben je hetzelfde kwijt als je hypotheek, dus.
Alle reacties Link kopieren
quote:zusenzo schreef op 17 februari 2010 @ 15:29:

hypotheek 1200,-

g/l 170,-

water 20,-

ziektenkostenverzekering 280,-

paraplupakketverzekering 70,-

telefoons+huistelefoon 300,- (bellen veel buitenland)

internet+tv 45,-

autoverzekering 60

autobelasting 150,-

wozbelasting 60,-

zonnebloem 20,-

lotto 12,50

fnv bondgenoten 15,-

bankgiroloterij 8,75

creditcard 90,- (meestal iedere maand)

kleding minimaal 150,- p/m

sparen 250,-

boodschappen 800,-

Benzine 350,-



Ongeveer 4050,- aan vaste lasten, wat we echt iedere maan uitgeven.



Inkomen:

Van beide totaal 4700,- en belasting teruggave ongeveer 300= 5000



En nog komen we soms niet uit en we wonen in een simpele eensgezinswoning 150m2 met 4 slaapkamers en een tuintje.



Maar dat heb je met kopen in de randstad en niet kunnen huren of alleen vrij sector en dan ben je hetzelfde kwijt als je hypotheek, dus.Met hoeveel personen zijn jullie? Als ik kijk naar het bedrag wat jullie aan boodschappen uitgeven zou ik denken dat jullie een half weeshuis moeten onderhouden... no offence. Als je moeite hebt rond te komen zou ik de onnodige dingen zoals de bankgiroloterij, lotto en zonnebloem in ieder geval opzeggen. Dat zijn relatief kleine bedragen, maar je moet ergens beginnen en bij elkaar opgeteld is het op jaarbasis toch een behoorlijk bedrag. Paraplupakketverzekering. Klinkt alsof jullie bij RVS zitten. Die zijn nogal prijzig. Even rondkijken bij andere verzekeringsmaatschappijen kan erg lonend zijn. Kosten voor het telefoneren vind ik ook absurd hoog, maar misschien hebben jullie daar wel een goede reden voor. Zakelijke gesprekken ofzo. 150 euro autobelasting. Moet wel een hele bijzondere auto zijn dan, terwijl ik de kosten voor de autoverzekering nog best netjes vind. 350 euro aan benzine vind ik ook erg veel, maar misschien rijden jullie wel een auto die 1:3 zuipt of maak je enorm veel kilometers voor je werk. Is die creditcard echt nodig of kunnen jullie eigenlijk ook wel zonder? Het is zo verleidelijk om op die manier onnodig geld uit te geven. Al met al denk ik dat er nog best wat ruimte is om de vaste lasten omlaag te krijgen, maar ik ken jullie situatie verder natuurlijk niet.
Alle reacties Link kopieren
We zijn met z'n 4en maar ook vaak met z'n 8en. of 10en



Auto is een zwaardere diesel en hij rijdt iedere dag 120km naar zijn werk.



Creditcard gebruikt man vaak in het buitenland en dito voor de telefoongesprekken.



En meestal komen we goed rond hoor, maar er zijn maanden en ik ben te makkelijk met geld.



idd de Lotto en BGL moet ik opzeggen, maar dat kan weer alleen schriftelijk en dat vergeet ik dan weer.
Alle reacties Link kopieren
quote:zusenzo schreef op 17 februari 2010 @ 16:08:

We zijn met z'n 4en maar ook vaak met z'n 8en. of 10en



Toch een half weeshuis



quote:Auto is een zwaardere diesel en hij rijdt iedere dag 120km naar zijn werk.



Creditcard gebruikt man vaak in het buitenland en dito voor de telefoongesprekken.



Veel zakelijke uitgaven dus. Daar valt dan niet veel op te besparen.





quote:En meestal komen we goed rond hoor, maar er zijn maanden en ik ben te makkelijk met geld.



Als je dat van jezelf weet, heb je al de helft gewonnen. En ach, het is ook wel lekker om een beetje luxe te leven zolang je er niet door in de problemen komt.



quote:idd de Lotto en BGL moet ik opzeggen, maar dat kan weer alleen schriftelijk en dat vergeet ik dan weer.Post-Its op de koelkast!!
Alle reacties Link kopieren
Uggla:

Ik ben 25 en woon samen in een 4 kamer appartement in het centrum van Rotterdam. Daar hebben we 6 jaar voor op de wachtlijst van de woningbouwvereniging voor gestaan.

Ik zit in het laatste jaar van mijn studie en werk parttime, mijn vriend werkt fulltime.

Wij betalen 530 euro huur, geen huursubsidie

Aan water, electriciteit en stadsverwarming (we hebben hier geen gas) betalen wij 77 euro per maand

Voor onze ziektekostenverzekering betalen wij allebei 97 euro per maand

Omdat ik nog studeer hebben we een studenten inboedel verzekering, waar we 5 euro per maand voor betalen.

Verder hebben we qua vaste lasten ook nog :

telefoonrekening: 40 euro per maand

internet:14,50 per maand

televisie-aansluiting (digitenne): 7 euro per maand

parkeerplaats in de parkeergarage: 50 euro per maand

autoverzekering: 42 euro...(per maand geloof ik)

wegenbelasting: 27 euro per 3 maanden

studieschuld van mijn vriend: 100 euro per maand

boodschappen: 100 euro per week

2 mobiele telefoons: 40 euro per maand



Veel dingen zijn niet noodzakelijk of hoeven niet noodzakelijkerwijs zo duur te zijn. Het is wel waar dat je uitgeeft wat je hebt, en als je meer te besteden krijgt je sneller kiest voor duurdere/luxere alternatieven.



Ugla, wat voor auto(otje) heb je als je maar 27 euro wegenbel. in de drie maanden (=9 euro per maand) betaald???? Die wil ik ook!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik woon samen met mijn man (en over een week of 20 ook een kind) in een ruime eensgezinswoning (5 kamer) met voor en achtertuin in de provincie Utrecht. We huren deze woning van een makelaar. Wij zij 27 en 32 jaar. Onze vaste lasten per maand zijn:



- huur E724

- g/w/l E140

- ziektekostenverzekering E245

- Wa+inboedelverzekering E12

- Internet/televisie/huistelefoon E69

- Autoverzekering E45

- Wegenbelasting E50

- Afbetaling ibg man E144

- Afbetaling ibg ik E45

- Huishoudgeld E400

- Mobiele telefoon man E50

- Afbetaling eindafrekening Eneco E80 (nog 6 maanden)

- Gas auto E200

- Uitgaan/kleedgeld E200

- Spaargeld ongeveer E150



Totaal: E2554



Ik vind onze financiele situatie prima, al kunnen wij in vergelijking met veel vrienden veel minder uit eten/ op vakantie/kleding kopen etc.
Alle reacties Link kopieren
Alleenstaande moeder hier met co-ouderschap. Inkomen tussen de 1500 en 1600 afhankelijk van ORT, geen alimentatie:



hypotheek:450,- (belastingterruggave daarin verwerkt)

gas/ licht: 120,-

water: 20,-

VVE: 48,-

internet: 25,-

telefoon: 15,-

televisie: 8,50

autoverzekering: 35,-

wegenbelasting: 32,-

ziektekostenverzekering: 115,-

benzine: 150,-

erfpacht: 33,-

ANWB: 7,5

spaarrekening kind: 25,-
En sneller dan de wind, dit was ik voor...reken er goed op.
Alle reacties Link kopieren
hallo!



Wat fijn dat dit topic er is! Ik en mijn vriend zijn ook van plan samen te gaan wonen en dus een huis te gaan kopen. Ik zit zelf allerlei lijstjes te maken, maar nu zie ik dat mijn lijstje wel ongeveer zal kloppen nu ik alle reacties heb gelezen. Weet alleen niet wat mijn autoverzekering en belasting is, dit betalen me ouders namelijk... :$ hihi.. maar dat is een kwestie van navragen natuurlijk ;)



Groetjes!!
Alle reacties Link kopieren
Lees hier inderdaad ook veel lage huren zeg! Wat doe ik verkeerd? Ben wel benieuwd hoe iedereen aan die goedkope woningen in de Randstad komt..en huursubsidie is toch alleen te verkrijgen als de huur lager is dan 640 euro? (ongeveer). Net als het huren via de woningbouw; ik heb daar wel eens gekeken en dan kom ik daar niet voor in aanmerking..



Voor mijn studentenkamer(TJE) betaalde ik al bijna 400e! Betaal nu voor een appartement in 't midden van het land ruim het dubbele.
Alle reacties Link kopieren
Inkomen ¤ 2200 (kan wat meer of minder zijn afhankelijk van de reiskosten voor mn gemaakte kilometers)



Huur ¤ 430 (Rijtjeshuis in EIndhoven met achtertuin)

Gas/Elect ¤ 65

Water ¤ 14

Auto ¤ 50 (verzekering/wegenbelasting)

Benzine ¤ 200

Zorgverz die is al van mn salaris af

Verz overig ¤ 34

Internet ¤ 15

TV ¤ 15

Telefoon ¤ 15

Mobiel ¤ 20

Sparen ¤ 500

Lenzen ¤ 14

Boodschap ¤ 200

Aegon/Deltl ¤ 100

Kleding ed ¤ 100

Kattevoer ed ¤ 100

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven