Wat is dat toch met die hondenliefhebbers?

14-02-2014 16:08 314 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste viva forummers,



Ik ben elke keer weer gefascineerd door mede-forummers of mensen in mijn omgeving die zo ongelofelijk veel om hun honden geven dat die echt voor ALLES gaan. Mensen die in een hele benarde positie zitten en dit zou opgelost zijn als de hond(en) weg gaat/gaan maar die doen ze voor geen goud weg. Mensen die honden als kinderen behandelen en soms helemaal geen kinderen willen ook. Ik had een buurman met 6 honden! Die poepte en plaste ook rustig in de tuin en lagen gewoon bij hem op de bank. Misschien ligt het aan mij, maar ik vind 6 honden veel en absoluut niet hygiënisch als honden bij je op de bank liggen. Ik had ook een dame in de sportschool met wie ik regelmatig aan kickbocks lessen deed, en die had altijd een hele sterke hondengeur. Werd daar echt misselijk van. Mensen die honden op de mond en neus kussen. Ik kan me er zo moeilijk in verplaatsen, dus mensen die stapelgek zijn op hum honden en anderen. Leg eens uit waar dit toch vandaan komt!! Ik ben zo benieuwd
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk zeg ik dat. Lijkt mij dat ik t beste kan beoordelen of mijn hond naar mij luistert. Dat andere mensen daar anders over denken, nooit klachten gehoord idd, maar daar zou ik ook niet zoveel mee kunnen.



Verder, los van mijn situatie, nogmaals er zijn geen klachten, maar je kunt t ook omdraaien; wil je geluidloos wonen ga dan niet in een rijtjeswoning wonen. Je wordt daar gegarandeerd geconfronteerd met geluiden, mensen en vaak ook dieren.
quote:Safiya schreef op donderdag 14 augustus 2014 22:38 De plek was verboden voor loslopende honden. De honden vlogen op mijn zoontje met zijn bal af. Ik snap dat die honden op de bal afkwamen, mijn 5 jarige niet dus rende in paniek weg. De honden vonden dat rennende jongetje veel interessanter als die bal dus renden achter hem aan. Ik snap het oorzaak gevolg principe wel maar vind het enorm sneu voor mijn zoontje. Hij heeft een uur lang helemaal lamgeslagen naast me gezeten, de blaren op zijn lichaam door de brandnetels voelde hij niet eens.Als de honden daar niet los mochten, dan was de baas idd hardstikke fout! En ik snap de honden ook wel, die wilden vast leuk spelen. Maar idd, dat mag daar dus gewoon niet!
En een blaffende hond in een drukke omgeving vind ik ook niet kunnen. Ik heb het ras van de mijne zelfs serieus uitgezocht op het feit dat ze weinig blaffen. En natuurlijk slaat hij wel eens aan, maar dan een normaal kort en zacht blafje om te laten weten dat er bezoek is. Hij is 1x echt uit zijn dak gegaan, en zijn blaf was toen zo hard dat ik er zelf bijna bang van werd, maar toen stond er ook echt fout volk aan de deur. (Of tenminste, 2 louche mannen voor de deur met 2 vrouwen in een wachtende auto met draaiende motor en open deuren, dat vertrouwde ik zelf ook echt niet).
quote:bestpittig schreef op donderdag 14 augustus 2014 23:07 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="marie8e in "Wat is dat toch met die hondenliefhebbers?"" class="messagelink">marie8e schreef op 14 augustus 2014 @ 22:50</a>:</b>

Eens dat een hond zich moet gedragen. Mijn hond is goed opgevoed en luistert goed.</div></blockquote>

Dooddoener nr. 1, want dat roept elke baas van zichzelf. Dus laat dat oordeel dan ajb over aan andere mensen...als jij geen opmerkingen of klachten hoort, dan zal het wel goed zitten. Maar als mensen klagen, lijkt me er toch een aanleiding te zijn wat klachtenswaardig is.





Dooddoener nr. 2. Want sommige dingen "zijn nu eenmaal zo" is wat jij ervan maakt. Beetje rekening houden met mensen die geen honden hebben is niks mis mee.



Nogmaals, tenzij je op een boerderij woont of vrijstaand met genoeg ruimte, geeft een blaffende hond meestal niks. Daar dient het een doel. Maar in een rijtjeswoning is een blaffende hond die om willekeurig welke voorbijganger aanslaat gewoon not done. Je bent daarmee een irritante buur voor je buurtgenoten die niet gevraagd hebben om een overwaakse hond en ook die liefde niet delen die jij wel voelt voor je boeliewoelie. "quote: marie8e schreef op 14 augustus 2014 @ 22:50 :

Eens dat een hond zich moet gedragen. Mijn hond is goed opgevoed en luistert goed.

Dooddoener nr. 1, want dat roept elke baas van zichzelf. Dus laat dat oordeel dan ajb over aan andere mensen...als jij geen opmerkingen of klachten hoort, dan zal het wel goed zitten. Maar als mensen klagen, lijkt me er tocuh een aanleiding te zijn wat klachtenswaardig is.



quote: Sommige dingen zijn nu eenmaal zo en zijn je eigen keuze als je je daarover druk gaat lopen maken.

Dooddoener nr. 2. Want sommige dingen "zijn nu eenmaal zo" is wat jij ervan maakt. Beetje rekening houden met mensen die geen honden hebben is niks mis mee.



Nogmaals, tenzij je op een boerderij woont of vrijstaand met genoeg ruimte, geeft een blaffende hond meestal niks. Daar dient het een doel. Maar in een rijtjeswoning is een blaffende hond die om willekeurig welke voorbijganger aanslaat gewoon not done. Je bent daarmee een irritante buur voor je buurtgenoten die niet gevraagd hebben om een overwaakse hond en ook die liefde niet delen die jij wel voelt voor je boeliewoelie."



Wat een rare opmerking, dat het oordeel over luisteren aan anderen overgelaten moet worden. Je mag toch hopen dat een baas zelf goed weet hoe zijn/haar hond in elkaar steekt en daar ook verantwoord mee om gaat.



Ik weet precies wanneer mijn hond relaxed is, nerveus wordt, waakt of boos wordt. En dat is maar goed ook, want een hond van 70 kilo is een gevaarlijk en ongeleid projectiel als de baas dat niet begrijpt. Ik grijp in indien nodig, bijv door hem aan te lijnen of door te vertellen dat iets OK is. Maar doe ik dat niet op tijd, dan neemt mijn hond de leiding, vooral om mij te beschermen. Juist omdat ik mijn hond ken, vormt hij geen gevaar voor anderen!
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine schreef op 14 augustus 2014 @ 10:37:

Haha, ik vind mijn hond lief, maar hij is geen mens en zo behandel ik hem ook niet. Verder ben ik heel nuchter over leven en dood. Laatst wass hij ziek en heel even was er sprake van dat het iets heel ernstigs zou kunnen zijn. Prognose zou zijn een Ook levenlang medicijnen en veel pijn. Als het dat was geweest hadden we hem acuut in laten slapen. Maar dat is ook liefde, dat je zo'n beestje veel pijn bespaart.



Enfin, hond mag niet op de bank, mag niet bedelen aan tafel, mag niet in het gezicht likken, krijgt geen jasjes aan etc. Hij is een hond en dat blijft hij. In het gezin/roedel staat hij ook onderaan de rangorde. Daarom mag hij niet op de bank (de beste plaatsen zijn voor hogere gezinsleden), daarom krijgt hij pas eten als wij gegeten hebben. Het is niet zo moeilijk.

Oja, ik ruim zijn poep op.





Dat van zijn prognose kan ik me helemaal in vinden. Als je dier de rest van zijn leven moet lijden en je kunt hem dat besparen, is dat ook liefde inderdaad.



Dat van die roedelmethode is grotendeels achterhaald natuurlijk he. Ik zelf wil uiteraard ook niet dat mijn honden met de neus boven tafel hangen, en dat ze op bank gaan wanneer ze enorm aan het verharen zijn.



Maar dat is omdat IK dat niet wil, niet omdat het zo zou 'horen'. Dat eten geven nadat het gezin heeft gegeten is niet handig juist. Als je hond heeft gegeten is de neiging naar schooien minder.



Hier nog een stukje tekst:



'Instructies die aan hondeneigenaren vaak worden gegeven, zoals het eerder eten dan hun hond, of als eerste door een deur te gaan, blijken totaal geen invloed te hebben op de algemene perceptie die de hond heeft van de relatie. Het leert ze alleen maar wat ze kunnen verwachten in deze specifieke situaties.'
It takes a smart brunette, to play a dumb blonde
Alle reacties Link kopieren
quote:wateengedoe schreef op 14 augustus 2014 @ 19:09:

[...]





Helemaal mijn manier ook! Bovendien zijn niet alle honden makkelijk qua rangorde.

Mijn hond is ook ontzettend belangrijk voor me! En daarom behandel ik hem als hond, dus niet op de bank en al helemaal niet in bed. Niet eten van mijn bord/bestek, niet schooien etc. Wel lekker wandelen, geestelijk bezig zijn dmv spelletjes en traningen, voertjes verstoppen, speuren, etc. Heerlijk beest!

Maar hé, ieder zijn ding. Mijn vriendin slaapt met haar 2 honden in bed en laat zich IN haar mond likken. Moet zij weten, als ik maar niet hoef

Dus mijn honden mogen op de bank en worden daarom niet als hond behandeld? Dat is toch bullshit! Ze zijn helemaal wat ze zijn, met hun typische hondenmaniertjes. Ze vinden het fijn om besloten in de roedel bij ons, hun leiders op de bank te liggen. Verder hebben ze alle ruimte om hun hondse passies uit te voeren, zoals jacht op ratten, en lopen ze altijd los als we met ze gaan wandelen.



Ik vind hond wel of niet op de bank mogen, totaal los staan van `als hond behandelen`.
Alle reacties Link kopieren
quote:Safiya schreef op 14 augustus 2014 @ 20:02:

Ik wordt altijd zo moe van de opmerking 'hij doet niks hoor....' als ze zien dat mijn oudste bang is.

Dit is irritant ja. Ik herken dat. Niet met mijn kind want ik heb geen kinderen. Maar ik had een hond die bang was. En dan riepen ze `hij doet niets hoor`, als die hond achter de mijne aan joeg. Ja, leg dat eens gvd aan mijn hond uit! Ik kon dan zo kwaad worden.



Ik weet niet wat jij overigens doet of jouw kind als jullie een hond passeren, maar de meeste honden lopen gewoon straal langs je heen en zo hoort dat ook. Ze hoeven zich niet aan jullie op te dringen. Maar gewoon langs je heen lopen, daar moet je gewoon niet moeilijk over doen, want door te troosten of mee te gaan in de schrik voed je de angst van je kind. Je kunt hem beter gewoon bij de hand nemen en zeggen `kom op, meelopen!`. Niet reageren verder.



quote:Safiya schreef op 14 augustus 2014 @ 20:02:



Elk dier kan schrikken of reageren op pijn door te bijten, dus ook elke willekeurige hond.

Jij maakt dieren kwaadaardig. Is dit wat jij jouw kinderen leert, dat dieren per definitie onbetrouwbaar zijn? Logisch dat ze bang zijn.

Waarom zou een dier zomaar schrikken? Maak je ze dan aan het schrikken, of leer jij je kinderen dat ze dieren moeten laten schrikken of pijn doen?
Alle reacties Link kopieren
quote:blue_lagoon schreef op 14 augustus 2014 @ 20:08:

Ik zal nooit zeggen dat mijn kat niets doet. Dat weet ik namelijk niet. Mijn kat vlucht als er kleine kinderen op bezoek komen, van die onstuimigheid moet hij niets hebben.



Maar als een klein kind zijn staart te pakken krijgt of hem al dan wel of niet bewust pijn doet, kan ik niet garanderen dat mijn kat geen krab geeft. Dat vermeld ik altijd duidelijk.



Zoals gezegd slaat mijn kat uit zichzelf al op de vlucht voor kleine kinderen en hij verstopt zich ervoor, maar ik houd hem zelf er ook het liefste bij uit de buurt. Want als kind kat pijn doet en kat haalt uit (waar kat ook niets aan kan doen) dan hebben kat en ik het natuurlijk weer gedaan, en daar pas ik voor.Effe in alle eerlijkheid he, wie is er nu vals en onbetrouwbaar van de twee? Het kind dat de kat bij de staart grijpt, of de kat die zich genoopt ziet om voor zichzelf op te komen?
Alle reacties Link kopieren
quote:bestpittig schreef op 14 augustus 2014 @ 22:08:

[...]





Onvoorwaardelijke liefde? Ach. Mijn poes is toch vooral gehecht aan haar huis en echt niet zozeer aan mij. Die illusie maak ik mezelf dan ook niet. Zolang ze maar haar natje en droogje krijgt is ze blij, maar als ze denkt ergens anders een beter leven te hebben, is een kat zo weg hoor.



En honden? Dat zijn roedeldieren. Of die nou onvoorwaardelijk van je houden of gewoon hun plek kennen, that´s the question. Een hond vraagt zich dat simpelweg niet af, tenzij het beest merkt dat je als baasje niks voorstelt. Dan gaat het dier jou willen domineren. Zolang jij dat doet, maakt het zich ondergeschikt aan jou. Niks meer, niks minder. Een mens maakt daar onvoorwaardelijke liefde van, maar dan plak je menselijke eigenschappen (?zie topic ouders die wel of niet onvoorwaardelijk van hun kinderen houden) op dieren en is het een eigen projectie.

Katten hechten zich niet onvoorwaardelijk nee.

Honden kunnen dat wel. En ze kunnen ook echt rouwen als ze een geliefde verliezen. Het is geen menselijke eigenschap, dat houden van. En onvoorwaardelijk is al helemaal geen menselijke eigenschap. Het is arrogantie om dat te beweren.



Zelfs de wetenschap heeft kunnen aantonen dat honden kunnen rouwen maar ik heb dat zelf allang gezien. En dat is geen eigen projectie. Dat is ogen open houden, veel geobserveerd hebben. En het zijn niet alleen wetenschappers die dat kunnen.
Alle reacties Link kopieren
quote:NummerZoveel schreef op 14 augustus 2014 @ 22:21:

Het grappige is dat er veel wetenschappelijk onderzoek is gedaan naar het denken en voelen van dieren, en daaruit blijkt bijv dat honden wel degelijk "menselijke" eigenschappen hebben, zoals bijv:

- Jaloezie ( http://www.rtlnieuws.nl/n ... jaloerse-hond-het-bestaat )

- Het herkennen van gevoel van de ander ( http://mobiel.nu.nl/weten ... s-in-menselijke-stem.html )

- liefde ( http://www.dogsenco.nl/je-hond-geeft-echt-om-je/ )Dit zijn feitelijk maar heel basale eigenschappen hoor. Het zijn allemaal emoties die een doel hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:NummerZoveel schreef op 14 augustus 2014 @ 22:27:



En bovendien, ik lees nergens dat de honden daadwerkelijk bij het kindje in buurt kwamen. Het kindje schrok en rende weg, maar daar kunnen die honden en de eigenaren van die honden toch niets aan doen?

Ik las in het verhaal dat ze afstormden op het kind. Dat vind ik niet kunnen. Ook niet afstormen op een hond. Mijn honden mogen dat gewoon niet.



En mijn honden mogen anderen ook niet aanblaffen. Niet elders, en niet hier in huis. Maar soms weigeren mensen gewoon op te voeden, omdat ze te lamlendig zijn.
quote:Safiya schreef op 14 augustus 2014 @ 22:38:

De plek was verboden voor loslopende honden. De honden vlogen op mijn zoontje met zijn bal af. Ik snap dat die honden op de bal afkwamen, mijn 5 jarige niet dus rende in paniek weg. De honden vonden dat rennende jongetje veel interessanter als die bal dus renden achter hem aan. Ik snap het oorzaak gevolg principe wel maar vind het enorm sneu voor mijn zoontje. Hij heeft een uur lang helemaal lamgeslagen naast me gezeten, de blaren op zijn lichaam door de brandnetels voelde hij niet eens.



Dat is een heel vervelende ervaring inderdaad, arm kind

Hier zat de eigenaar dus hartstikke fout.
Alle reacties Link kopieren
quote:NummerZoveel schreef op 15 augustus 2014 @ 07:27:



Wat een rare opmerking, dat het oordeel over luisteren aan anderen overgelaten moet worden. Je mag toch hopen dat een baas zelf goed weet hoe zijn/haar hond in elkaar steekt en daar ook verantwoord mee om gaat.



Ik weet precies wanneer mijn hond relaxed is, nerveus wordt, waakt of boos wordt. En dat is maar goed ook, want een hond van 70 kilo is een gevaarlijk en ongeleid projectiel als de baas dat niet begrijpt. Ik grijp in indien nodig, bijv door hem aan te lijnen of door te vertellen dat iets OK is. Maar doe ik dat niet op tijd, dan neemt mijn hond de leiding, vooral om mij te beschermen. Juist omdat ik mijn hond ken, vormt hij geen gevaar voor anderen!

Owkee, je bent heel goed op je hond in gespeeld. Dat is alleen maar mooi natuurlijk.



Maar ik snap niet hoe dat ontkracht dat een vaak blaffende hond in een woonwijk irritant is?
Alle reacties Link kopieren
ik zal onze hond vanavond even vertellen dat we even alles gaan omgooien. dus niet meer op de bank en niet meer mee naar bed als hij onder de tafel zit te rillen door het onweer.



dat zal 'm leren!
En doooooor!
Alle reacties Link kopieren
quote:saartjuhzes schreef op 15 augustus 2014 @ 10:37:

[...]



Maar ik snap niet hoe dat ontkracht dat een vaak blaffende hond in een woonwijk irritant is?

Laat ik vooropstellen dat ik blaffen heel irritant vind, omdat ik herrie haat. Dit geldt voor de meeste geluiden, zoals geschreeuw, snerpende brommers of de bus. Daarom woon ik ook op het platteland.



Maar een keer aanslaan omdat er gebeld wordt of vreemden het huis naderen is iets anders dan continu blaffen om het minste of geringste omdat de hond zich feitelijk verveelt, of erger nog, niet tegen alleen zijn kan.



Om de eerste reden vermijden inbrekers het adres waar een hond is, en ik vind dat maar wát prettig! Het heeft dus een functie. En zolang het alleen de functie aangaat, vind ik dat honden best mogen blaffen, het is wat hun natuur ze ingeeft.
Alle reacties Link kopieren
quote:iones schreef op 15 augustus 2014 @ 10:48:





Maar een keer aanslaan omdat er gebeld wordt of vreemden het huis naderen is iets anders dan continu blaffen om het minste of geringste omdat de hond zich feitelijk verveelt, of erger nog, niet tegen alleen zijn kan.

Daarom gebruik ik ook het woordje 'vaak' he? Een keertje aanslaan is niet irritant.. continue geblaf wel
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 14 augustus 2014 @ 18:57:

Mijn hond(jes) mogen ALLES!



Over tafel lopen, in bed slapen onder of boven de dekens.

Als ik yoghert of vla eet, eten ze mee van de lepel, ze mogen de borden aflikken, zitten naast mij in de auto.

Gaan elke maand naar de trimmer, nagels verzorging, tanden poetsen.

En ook overal mee op visite, iedereen is stapelgek op ze, ze zijn dan ook keurig opgevoed, blaffen niet, schooien niet kortom ze zijn ideaal.

Als ik bij mijn vrienden kom zonder de snuiten ben ik niet zo welkom



ik kan me niet voorstellen dat helemaal niemand hierop gereageerd heeft. Dat zal ik dan maar doen:

gadverdegadvderdamme. eerst likt hij dus zijn achterste en daarna je lepel????
Alle reacties Link kopieren
quote:grenada schreef op 15 augustus 2014 @ 10:55:

[...]





ik kan me niet voorstellen dat helemaal niemand hierop gereageerd heeft. Dat zal ik dan maar doen:

gadverdegadvderdamme. eerst likt hij dus zijn achterste en daarna je lepel????



Ja hoor, en vervolgens verdwijnt de lepel zo weer in mijn mond.

Geen enkel probleem.



Nee tuurlijk niet, ze eten als laatste wat er nog over is.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:_isis_ schreef op 14 augustus 2014 @ 19:47:

[...]



azijnzeiker AzijnzeikerT
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Met honden heb ik vrij weinig. Ik ben meer een crazy cat lady, maar wel met vriend (al jaren), dus voldoe niet volledig aan het clichebeeld Ze worden wel verwend ja, maar zal ze nooit aankleden oid Dure speeltjes en manden hebben ze ook niet, ze liggen liever in dozen of spelen met een lege pleerol (of mijn pot met creme, deo-bus etc ) . Kan geen balletje tegenop. Besteed het geld liever aan goed voer en af en toe wat lekkers..



Het zijn wel net mijn kindjes ja, maar beperk het hele social media posten. Ik hou er ook niet van als ik 1000 shots van iemand's baby of hond moet zien, dus ga ik ze ook niet lastig vallen met mijn katten Een echt schattige of grappige foto post ik nog wel eens, maar behalve dat echt vrijwel niets over de kattenfamilie hier. Ik stalk jullie gewoon met kattenverhalen hier op het forum, in de kattenthreads uiteraard
Alle reacties Link kopieren
Degene die net zei dat katten geen liefde geven/zich aan je hechten; toch wel!

Een van mijn katten is net een stalkertje. Als ik een nacht ergens anders slaap/erg lang weg ben gaat ze me echt zoeken en miauwen bij de slaapkamerdeur omdat ze denkt dat ik daar dan ben. Mijn vriend moet haar dan op de arm nemen en de slaapkamer laten zien, dan pas 'snapt' ze dat ik er echt niet ben. Dan stopt ze met miauwen en gaat ze voor het raam zitten wachten En als ik dan thuiskom sprint ze naar de deur. Bij mijn vriend doet ze dit niet, ookal is hij degene die de katten meestal voert. Haar bijnaam is dan ook 'hondpoes'; het is net een hondje.



Oude kat van mijn vader deed hetzelfde. Die zat klokslag 6 uur bij de voordeur te wachten tot hij thuiskwam, en dan rolde hij over de grond en was hij superaanhalig (de kat dan he )
quote:vrouwtje89 schreef op 15 augustus 2014 @ 09:47:

[...]





Dat van zijn prognose kan ik me helemaal in vinden. Als je dier de rest van zijn leven moet lijden en je kunt hem dat besparen, is dat ook liefde inderdaad.



Dat van die roedelmethode is grotendeels achterhaald natuurlijk he. Ik zelf wil uiteraard ook niet dat mijn honden met de neus boven tafel hangen, en dat ze op bank gaan wanneer ze enorm aan het verharen zijn.



Maar dat is omdat IK dat niet wil, niet omdat het zo zou 'horen'. Dat eten geven nadat het gezin heeft gegeten is niet handig juist. Als je hond heeft gegeten is de neiging naar schooien minder.



Hier nog een stukje tekst:



'Instructies die aan hondeneigenaren vaak worden gegeven, zoals het eerder eten dan hun hond, of als eerste door een deur te gaan, blijken totaal geen invloed te hebben op de algemene perceptie die de hond heeft van de relatie. Het leert ze alleen maar wat ze kunnen verwachten in deze specifieke situaties.'



Oh, geen idee. Wij doen het zo en het werkt voor ons. Als wij gaan eten gaat hij gewoon netjes op zijn plaats liggen en als hij toch bij de tafel komt is hij makkelijk weg te sturen.

Als hij dan eten krijgt mag hij ook pas beginnen als wij het zeggen. Dat voorkomt dat hij de bak zowat uit je handen trekt. En het is handig dat hij dus ook geleerd heeft dat hij niet zomaar alles van straat opschrokt. Als er voedsel op straat ligt ruikt hij eraan en kijkt mij dan aan van 'mag ik dat hebben?'
quote:saartjuhzes schreef op 15 augustus 2014 @ 10:37:

[...]



Owkee, je bent heel goed op je hond in gespeeld. Dat is alleen maar mooi natuurlijk.



Maar ik snap niet hoe dat ontkracht dat een vaak blaffende hond in een woonwijk irritant is?Ach, het is geven en nemen in een woonwijk. Op een zomerse dag is onze hond in de tuin en die blaft dan wel eens, vooral als buurkinderen door de steeg gaan, want dat gaat ook met een hoop herrie gepaard. Als buurvrouw dan zou klagen over mijn hond, dan kan ik een boekje open doen over haar kinderen. Vooral als ze expres bij onze poort gaan staan om de hond uit te lokken.
quote:broadway schreef op 15 augustus 2014 @ 10:41:

ik zal onze hond vanavond even vertellen dat we even alles gaan omgooien. dus niet meer op de bank en niet meer mee naar bed als hij onder de tafel zit te rillen door het onweer.



dat zal 'm leren!waarom? Als jullie dat prettig vinden.
quote:broadway schreef op 15 augustus 2014 @ 10:41:

ik zal onze hond vanavond even vertellen dat we even alles gaan omgooien. dus niet meer op de bank en niet meer mee naar bed als hij onder de tafel zit te rillen door het onweer.



dat zal 'm leren!



Dat zal hem inderdaad leren, want die aanstellerij met onweer is natuurlijk grote onzin. Begrijp je wel dat jij zijn angst in stand houd door hem te bevestigen in dat gedrag?



Dat is net zoiets als tegen een bange peuter zeggen dat de tandarts inderdaad een beul is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven