Wat is dat toch met die hondenliefhebbers?

14-02-2014 16:08 314 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste viva forummers,



Ik ben elke keer weer gefascineerd door mede-forummers of mensen in mijn omgeving die zo ongelofelijk veel om hun honden geven dat die echt voor ALLES gaan. Mensen die in een hele benarde positie zitten en dit zou opgelost zijn als de hond(en) weg gaat/gaan maar die doen ze voor geen goud weg. Mensen die honden als kinderen behandelen en soms helemaal geen kinderen willen ook. Ik had een buurman met 6 honden! Die poepte en plaste ook rustig in de tuin en lagen gewoon bij hem op de bank. Misschien ligt het aan mij, maar ik vind 6 honden veel en absoluut niet hygiënisch als honden bij je op de bank liggen. Ik had ook een dame in de sportschool met wie ik regelmatig aan kickbocks lessen deed, en die had altijd een hele sterke hondengeur. Werd daar echt misselijk van. Mensen die honden op de mond en neus kussen. Ik kan me er zo moeilijk in verplaatsen, dus mensen die stapelgek zijn op hum honden en anderen. Leg eens uit waar dit toch vandaan komt!! Ik ben zo benieuwd
Alle reacties Link kopieren
Onze honden zijn samen duo penotti (of is dat verboden hier )



Niet dat ik straks als racist bestempeld word
Elke les, waar je van leert, maakt het pad vrij voor nog waardevollere lessen. Elke les, die je negeert, komt steeds weer terug.
Ik houd van dieren, zijn oprechter dan de meeste mensen. Ik zie ouders ook hele vieze dingen doen: kind spuugt eten uit en ouder vangt het op met zijn/haar hand. En dan gewoon door eten. Luiers worden zonder vragen verschoond op je keukentafel. Ik zie veel kinderen met een snotneus lopen, of een melksnor. Ouders ruiken aan de achterkant om te ruiken of ze een vieze luier hebben. Soms verschonen ouders kinderen in restaurants.... Nee geef mij maar dieren....
quote:Nouschi schreef op 14 februari 2014 @ 19:21:

Iones al geweest?Nog niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:viavia2013, 10 minuten geleden

Ik houd van dieren, zijn oprechter dan de meeste mensen. Ik zie ouders ook hele vieze dingen doen: kind spuugt eten uit en ouder vangt het op met zijn/haar hand. En dan gewoon door eten. Luiers worden zonder vragen verschoond op je keukentafel. Ik zie veel kinderen met een snotneus lopen, of een melksnor. Ouders ruiken aan de achterkant om te ruiken of ze een vieze luier hebben. Soms verschonen ouders kinderen in restaurants.... Nee geef mij maar dieren....

Guilty! En met de hond en kat ben ik net zo erg en met paarden zelfs nog een graad erger...
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Mijn hondje (een reddertje uit het asiel) noem ik ook wel mijn kindje, maar meer omdat ik hem graag vertroetel en verzorg, ik vind ook dat een hond zijn plaats heeft. Juist daarom erger ik mij ook vaak aan andere hondenbezitters.



Sommigen vinden dat ze een klein hondje niet op hoeven te voeden, want... het is toch zo klein! Anderen mensen zeggen bij het uitlaten 'hij doet niets hoor!' waarna die hond alsnog uitvalt (en niet aangelijnd is). En bij weer anderen ga ik op bezoek maar zijn de enorme honden zo aanwezig en slecht opgevoed dat ze altijd aan de hapjes zitten en op de bank liggen en niet weggaan (en de eigenaren maar steeds tegen het bezoek: Oh pas op dat hij niet aan je hapjes zit!)



Nou haha wat een frustratie, moest er even uit. Er is veeel verschil in hondeneigenaren, maar ik ben gewoon gek op mijn lieve hondje omdat het zo'n heerlijk dingetje is!
Ik vind het ook goor. Als je weet waar ze aan likken.
quote:blommit schreef op 14 februari 2014 @ 19:52:

Ik vind het ook goor. Als je weet waar ze aan likken.Geef je wel je kind een kus?
quote:viavia2013 schreef op 14 februari 2014 @ 19:37:

Ik houd van dieren, zijn oprechter dan de meeste mensen. Ik zie ouders ook hele vieze dingen doen: kind spuugt eten uit en ouder vangt het op met zijn/haar hand. En dan gewoon door eten. Luiers worden zonder vragen verschoond op je keukentafel. Ik zie veel kinderen met een snotneus lopen, of een melksnor. Ouders ruiken aan de achterkant om te ruiken of ze een vieze luier hebben. Soms verschonen ouders kinderen in restaurants.... Nee geef mij maar dieren....Nou... dat is zeker een overeenkomst. Als je nog niet met kinderen of honden te maken hebt dan ben je er misschien vies van, maar als je ze eenmaal hebt dan ruim je voordat je er erg in hebt zonder blikken of blozen hun kots en poep op
Alle reacties Link kopieren
quote:blommit schreef op 14 februari 2014 @ 19:52:

Ik vind het ook goor. Als je weet waar ze aan likken.Je durft wel zonder anti-desinfectie een deurklink vast te pakken of naar een openbaar toilet te gaan?
Alle reacties Link kopieren
Toen mijn (ex) vriend en ik gingen samenwonen hebben we alles laten beschrijven ( samen delen) maar de hond heb ik ook laten beschrijven, die was hoe dan ook van mij!

Ik had er niet aan moeten denken om hem af te moeten geven.



Ik heb nu 2 hondjes en zij mogen net zoveel als de anderen in huis.

Op de bank, in mijn bed, ze kijken zelfs mee in de koelkast als ik eten ga maken ( ze zitten er nog net niet in) en we kroelen, spelen en kussen heel wat af hier. Ook gaan we heel veel en lang wandelen want dat is voor ons allemaal gezond. En ja mijn honden maken mij heel gelukkig en ik heb alles voor ze over! Het zijn mijn schatjes!!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vier honden, en twee ervan zitten nu bij mij op de bank. Soms zitten ze allevier bij mij op de bank.



En net hebben we lekker samen gegeten. Ze zitten niet aan tafel, maar wel bij de tafel.



Mijn honden zijn mijn maatjes, vriendjes, babies, kinderen, noem maar wat. Ze zijn mijn familie. Ik ben opgegroeid met honden en ik kan ze lezen en ik weet grotendeels wat in ze om gaat. Dat verbergen ze ook niet, want een hond is "what you see is what you get". Lekker gemakkelijk en ongecompliceerd.



Ze zijn heel gevoelig, kunnen zich vaak heel kinderlijk gedragen, soms echt als 'mamma's kindjes".



Hoe kan ik dat iemand uitleggen die geen hond kent, die de ideefixe heeft dat honden vies zouden zijn?



Ik ben niet vies en ik hou niet van viezigheid. Maar ik hou wel van honden. Mijn honden zijn schoon en ze stinken niet. Want ik hou niet van stank. Maar weet iemand daar nou van die zelf nooit met honden is opgegroeid, en niet weet wat "familie" is? Want mijn honden zijn voor mijn familie. Het verlies van een hond is vreselijk. Net zo erg bij mij als het verlies van een mens, het geeft bij allebei veel verdriet.



Maar dat kun je iemand niet uitleggen die dat niet snapt. Ik denk nog altijd niet dat je dat kunt begrijpen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 14 februari 2014 @ 19:21:

Iones al geweest?Aha, je miste mij al he!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het met mijn cavia haha. Ik heb er twee en ik vind ze allebei heel lief maar de jongste was nog heel piep toen ik haar kreeg en vindt het heerlijk om in een holletje onder mijn haar te kruipen en daar dan de hele avond te slapen

Cavias stinken trouwens niet, groot voordeel.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een hond. Nog niet zo lang. Een half jaartje is ze. Hiervoor 14 jaar een hond gegaan en daarna drie jaar niks en nu dus weer wel.



Mijn vorige hond was mijn alles. Ging toen ik tiener was al overal met me mee naar toe. Mijn vrienden kende mij met hond. Toen ik op mezelf ging wonen en trouwen ging ze niet meer overal mee naar toe maar kon wel uren op mijn schoot liggen. Ze sliep in mijn bed, zelfs onder mijn dekens, tegen mij aan. Mijn god wat was ik gek op dat beest. Als ik er nu aan denk mis ik d'r nog vreselijk.



Mijn nieuwe hond is ook lief. Ze slaapt niet bij ons in bed. Ze is vooral gek op mijn man maar ze ligt ook uren in d'r mandje. Wat ik met mijn vorige hond had heb ik niet met mijn nieuwe hond. Misschien komt het omdat ik nu kinderen heb en mijn behoefte om liefde te geven al door hun vervuld wordt. Of misschien hebben we gewoon niet zo een klik of moet het nog groeien. Ik vind d'r wel lief hoor. En ze gaat ook niet meer weg.



Ik vind een hond niet vies. Maar ik ben ook niet snel vies van iets. Een beetje straatvuil ga je niet dood van. En ik ben toevallig de gelukkige bezitster van een stofzuiger, dweil en jaja zelfs een wasmachine. Poep opruimen vind ik ook niet vies. Ik heb zo vaak de poep en de kots van mijn kinderen opgeruimd, waarom is dit anders? Mijn hond is geen mens maar vies vind ik d'r niet. Ik vind haar ook niet stinken maar misschien stink ik wel naar hond, ruik het zelf niet (ik betwijfel het, denk dat de sigarettenwalm die om me heen hangt de boel wel een beetje camoufleert ;))
Alle reacties Link kopieren
quote:viavia2013 schreef op 14 februari 2014 @ 19:37:

Ik zie ouders ook hele vieze dingen doen: kind spuugt eten uit en ouder vangt het op met zijn/haar hand. En dan gewoon door eten. Luiers worden zonder vragen verschoond op je keukentafel. Ik zie veel kinderen met een snotneus lopen, of een melksnor. Ouders ruiken aan de achterkant om te ruiken of ze een vieze luier hebben. Soms verschonen ouders kinderen in restaurants.... Nee geef mij maar dieren....



Hahaha, dit is mij echt uit het hart gegrepen! Ik ben totaal niet superschoon, of smetvrezend, maar ik ben wel een beetje vies van kinderen. Vooral van baby's. Stinkende luiers, dat gekwijl, die vieze melksnorren en snottebellen inderdaad. En dat ze dan met die natte kwijlvingertjes aan je gezicht zitten... Brrr.

Maar een lik van mijn eigen hond, die rustig door koeienstront of dode beesten rolt, altijd door de modder rent, de hele wandeling ganzenstront of kattenpoep vreet - geen probleem!



Poepen doet-ie overigens op commando, daar waar het gewoon mag (zulke plekken heb je nl. in de stad).
Mijn ouders hebben een hond en zijn het tegenovergestelde, juist helemaal niet van 'mijn hond is mijn alles'. Ik vind het gewoon zielig en ik haat mijn moeder dat ze het er weer doorgedrukt heeft terwijl mijn vader een hekel aan honden heeft en de vorige hond de sfeer in huis al compleet verpest heeft. En nu gebeurt het weer. Hond mag niks. Alleen in zijn mand zitten of naar buiten, maar niet door de woonkamer lopen ofzo, laat staan blaffen. Dan noemt mijn moeder hem 'oervervelend'. Mijn vader kan alleen maar schreeuwen dat het een kuthond is.



En mijn moeder ziet het niet. Ik heb een hekel aan honden gekregen daardoor. Ik weet het, hond kan er niks aan doen, beter zou ik een hekel krijgen aan mijn ouders. Ik vind het echt zielig.



Ik heb zelf trouwens een kat en die is wel mijn alles. Ze is mijn poezekind, ik noem mezelf altijd mama tegen haar. Ik weet dat menig vivaforummer daar de kriebels van krijgt. Ze slaapt bij mij in bed. Vriend heeft vanmorgen nog een heeele schattige foto gemaakt hoe we naast elkaar lagen te slapen op hetzelfde kussen. Ze loopt het liefste de hele dag achter me aan en is echt een knuffelkont. Ik zou niet weten wat ik zonder haar zou moeten en mijn grootste angst is dat ze op een dag overlijdt. Gelukkig is ze nog jong.
Alle reacties Link kopieren
Als je niet van honden houdt, kun je je niet voorstellen wat een hond voor iemand kan betekenen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Summerdance schreef op 14 februari 2014 @ 16:23:

NZ, kan mijn hond bij de jouwe in de leer?

Topdag van mijn poepseliewoepsie:



We beginnen de dag met een sprong in de sloot hier voor de deur

Dan rolt hij even lekker door een dooie vis/kraai/duif (doorhalen wat niet van toepassing is)

Dan graaft hij lekker de wortels onder het grasperk vandaan

En als hij mazzel heeft rolt hij ook nog eens lekker door een modderpoel



Daarna lekker eten, waarna dus misselijk van al het gras, en dan lekker kotsen op net de 2 bij 2 meter waar geen laminaat ligt maar een beeldschoon vloerkleed!

Daarna even lekker uit de waterbak lebberen, een goeie scheet laten en dan zichzelf zielsgelukkig op de bank werpen en mij er systematisch afwerken



Verder is het een dotje hoor!







Je vergeet nog te zeggen dat Sumhond vond dat jij veel te veel tijd besteedde aan lezen van boeken op jouw ereader. En dat Sumhond toen besloot daat iets aan te gaan doen .
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Alle reacties Link kopieren
Check 2 kalveren... ben blij dat ik nog geen 80 ben... puberkalf oftwel takkenwijf wringt en duwt me in onmogelijke posities... je blijft lenig met grote honden op de bank waar wel netjes een dekentje over ligt... slaapkamer komen ze niet... ze hebben een eigen slaapkamer namelijk met daar ook een eigen bank en stoel... poep wordt opgeruimd... en terwijl ik dat tikte probeert mn kreng van een kat mn chips te jatten... huisdieren zijn geweldig
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
Alle reacties Link kopieren
quote:

blommit schreef op 14 februari 2014 @ 19:52:

Ik vind het ook goor. Als je weet waar ze aan likken.Je doet vast ook niet aan orale seks dan.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Nou mijn hond eet wel eens een hapje drol. Zoals geloof ik het merendeel. Die mag mij echt geen kus geven in mijn gezicht hoor, moet ze eerst maar even flossen. Bah.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb altijd honden gehad.

Vroeger thuis al, en nu nog steeds.

Geen hond hebben is eigenlijk geen optie voor mij. Zoals veel mensen een kinderwens hebben, heb ik een hondewens.

Maar mijn hond is wel mijn hónd, en wordt dus ook niet als mijn kind behandelt.

De hond die ik nu heb is maar klein, en zij mag wel op de bank, mijn knots van een hond hiervoor mocht dat niet.

Er wordt niet in mijn gezicht gelikt, dat zou ik van mijn vriend ook niet prettig vinden, maar we knuffelen wel regelmatig.

Verder is ze voorbeeldig opgevoed, al zeg ik het zelf, want ik kan heel slecht tegen honden die niet luisteren.

'S nachts slaapt ze in een kleine bench naast mijn bed, maar niet bij mij in bed, voornamelijk omdat ze voor zo'n klein hondje een belachelijke hoop ruimte nodig schijnt te hebben.

En verder was ik liefdevol de stront/vis/dooievogel uit haar vacht als ze ergens in heeft liggen rollen toen ik niet stond te letten.

Ruim ik zonder morren haar kots op, en maak vrolijk haar oren schoon.

Allemaal dingen waar ik bij mijn vriend echt van over mijn nek zou gaan.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Alle reacties Link kopieren
quote:renske1975 schreef op 14 februari 2014 @ 20:13:

[...]





Je durft wel zonder anti-desinfectie een deurklink vast te pakken of naar een openbaar toilet te gaan? Nou idd. Kan iemand mij vertellen wat dat nou met al die smetvrees mensen is tegenwoordig? Ik heb wel wat beters te doen dan elke dag stofzuigen.. Ik heb ze in mijn familie en, surprise surprise, dat zijn ook de mensen die geen hond in de buurt willen hebben .
Alle reacties Link kopieren
quote:Krullevaer schreef op 14 februari 2014 @ 21:39:

Mijn ouders hebben een hond en zijn het tegenovergestelde, juist helemaal niet van 'mijn hond is mijn alles'. Ik vind het gewoon zielig en ik haat mijn moeder dat ze het er weer doorgedrukt heeft terwijl mijn vader een hekel aan honden heeft en de vorige hond de sfeer in huis al compleet verpest heeft. En nu gebeurt het weer. Hond mag niks. Alleen in zijn mand zitten of naar buiten, maar niet door de woonkamer lopen ofzo, laat staan blaffen. Dan noemt mijn moeder hem 'oervervelend'. Mijn vader kan alleen maar schreeuwen dat het een kuthond is.



En mijn moeder ziet het niet. Ik heb een hekel aan honden gekregen daardoor. Ik weet het, hond kan er niks aan doen, beter zou ik een hekel krijgen aan mijn ouders. Ik vind het echt zielig.

.Het doet mij echt pijn om dit te lezen. Je hebt een kut vader en een egoistische moeder, zoals zij met die hond omgaan. Ze moesten zich allebei schamen.
Hier lopen ook twee leuke, lieve, vrolijke, pretletters rond.

Beide als pup gekomen en beide inmiddels al ruim senior.



Ze mogen ook op de bank, zolang ik er ook maar op kan.

Als ze ziek zijn (na operaties) slaap ik met alle liefde bij ze in de woonkamer op een campingmatras. Heb toen er bij de jongste kanker werd geconstateerd, best wat tranen gelaten en tijdens de behandelingen echt wel wat slapeloze nachten gehad (inmiddels zijn we 7 jaar en heel wat euro's minder verder))



We lopen in weer en wind buiten en tegenwoordig is ivm. de oudste het tempo heel slow motion, ook omdat er tegenwoordig heel veel gesnuffeld moet worden (loop met regenbuien dan ook voor gek, want ze doet (kan) geen stap harder en haar optillen gaat niet)

Beide krijgen hun quality tijd met uitgaan.



Met vakantie in zowel binnen -als buitenland gaan ze ook altijd mee.



Ik sta als vegetariër met alle liefde vlees voor hun klaar te maken (al kokhals ik er wel eens bij) Ik krijg heel wat kleurstoffen en andere troep binnen, maar voor de honden wil ik het eten zonder troep hebben.



Hun kots of poep ruim ik zonder blikken of blozen op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven