Wat is dit voor beestje?

20-07-2014 10:05 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Gisteren hebben we wat waterlelies uit een vijver gehaald en tussen het spul dat we uit de vijver gehaald hebben zag ik dit beestje.

Het lijkt op een embryo van iets.

En nu willen we weten wat het is.



Op de foto's lijkt het groter dan het is, het is iets van 5 cm.







Cum non tum age
Volgens mijn vriend (=bioloog) lijkt het op een slak of op een cocon van een groot insect.
Alle reacties Link kopieren
Geen idee wat het is, maar krijg er wel de kriebels van.
Ik vind het er ook heel akelig uitzien. Leeft het nog?
Alle reacties Link kopieren
quote:ilonadenise schreef op 20 juli 2014 @ 10:09:

Volgens mijn vriend (=bioloog) lijkt het op een slak of op een cocon van een groot insect.



Ik dacht eerst ook dat het een slak was, maar het heeft echt een hoofdje en oogjes en een mondje in wording.

Het leefde niet meer.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Salamander?
Alle reacties Link kopieren
Zielig, wanneer is de begrafenis?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren




Ik dacht een insect te gaan zien.....



Geen idee wat het is.

5 cm is flink aan de maat voor een embryo.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben geen bioloog, maar je ziet toch zo dat dit geen slak of cocon is...
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Alle reacties Link kopieren
Is het niet de larve van een soort waterkever?
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Iiieuw, ik vind het wel eng hoor.



Ik ben totaal onervaren op het gebied van tuin en of vijverbevolking maar.......babyvis, babyschildpad, babysalamander, babykikker........nee, dat zal het heus niet zijn, of toch!
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt op de larve van een kever.
Alle reacties Link kopieren
Bah wat een vies beest.

Ik moet meteen aan de cocons denken van de film Aliens vs predators
quote:viva-amber schreef op 20 juli 2014 @ 10:22:

Zielig, wanneer is de begrafenis?
Alle reacties Link kopieren
Getver, ik denk dat het een monster aliën is.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen idee.



Misschien is het een exoot, wat best kan omdat veel mensen tegenwoordig dat hobbymatig doen.

(toen wij ons huis kochten lag er een kleine, dode, gifslang in de tuin)
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Watertorren en kevers kunnen zelf ook wel 4-5 cm zijn, dus ik zou denken een ontwikkelende larve van een watertor.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Misschien was het deze in wording



http://www.bolckmans.net/ ... eren/kevers/larve-06.html



en wit uitgeslagen omdat hij dood is.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Ik (bioloog) kan 100% zeker zeggen dat dit geen larve is..

Wat het wel kan zijn denk ik nog heel even overna en kom ik zo op terug
Alle reacties Link kopieren
quote:boebezoebe schreef op 20 juli 2014 @ 10:43:

Misschien was het deze in wording



http://www.bolckmans.net/ ... eren/kevers/larve-06.html



en wit uitgeslagen omdat hij dood is.Baaaaah! Ik laat dit topic even voor wat het is
Gooi 'm op de bbq, misschien smaakt 't wel lekker?
Alle reacties Link kopieren
Bloedzuiger?
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Alle reacties Link kopieren
Een salamander zou een platte staart hebben aan het uiteinde. Het is ook zeker geen insect.



Ik denk, als mis ik dan de armpjes en beentjes maar dat kan wel de reden zijn voor doodliggen of wellicht zijn ze er voor kleine vissen eraf gegeten) een gestrekte embryo van een klein zoogdierachtige als een muis (ik kan de grootte niet echt inschatten) of bet iets groter, een marterachtige oid. Google maar op muizen embryo.
Alle reacties Link kopieren
quote:pamelacourson schreef op zondag 20 juli 2014 10:45 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="boebezoebe in "Wat is dit voor beestje?"" class="messagelink">boebezoebe schreef op 20 juli 2014 @ 10:43</a>:</b>

Misschien was het deze in wording



<a href="http://www.bolckmans.net/fotogallerij/d ... ve-06.html" class="link">http://www.bolckmans.net/ ... eren/kevers/larve-06.html</a>



en wit uitgeslagen omdat hij dood is.</div></blockquote>Baaaaah! Ik laat dit topic even voor wat het is Insecten slaan niet wit uit als ze dood zijn;) maar goede poging:)
Alle reacties Link kopieren
quote:masque schreef op 20 juli 2014 @ 10:52:

Een salamander zou een platte staart hebben aan het uiteinde. Het is ook zeker geen insect.



Ik denk, als mis ik dan de armpjes en beentjes maar dat kan wel de reden zijn voor doodliggen of wellicht zijn ze er voor kleine vissen eraf gegeten) een gestrekte embryo van een klein zoogdierachtige als een muis (ik kan de grootte niet echt inschatten) of bet iets groter, een marterachtige oid. Google maar op muizen embryo.Hoe komt een muizenembryo in de vijver? En heo kan een muizenembryo 5 cm zijn?
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven