Welkom. Je laatste bezoek was dinsdag 22 mei 2012 10:59.

Snel inloggen of registreer jezelf - (Wachtwoord vergeten?)

1. Viva
  2. Forum
  3. Thuis
  4. Wat kan een poetshulp in drie uur doen?

Dit onderwerp heeft 49 reacties, en bestaat uit 2 pagina's. Je bent momenteel op pagina last van 2.
De laatste reactie is geplaatst op 19-06-2011 15:15.

[ Wat kan een poetshulp in drie uur doen? - Laatste pagina ]

Ga naar een onderdeel

1. Ik ga vanaf vandaag op zoek naar een huishoudster voor een keer per 2 weken. Graag zou ik haar de grotere taken willen laten doen. Stofzuigen en stoffen kan ik zelf wel.
    Maar wat doet een gemiddelde poetshulp in 3 uur tijd?

1. quote:
    suikervrij schreef op 27 oktober 2010 @ 13:31:
    Ik ga vanaf vandaag op zoek naar een huishoudster voor een keer per 2 weken. Graag zou ik haar de grotere taken willen laten doen. Stofzuigen en stoffen kan ik zelf wel.
    Maar wat doet een gemiddelde poetshulp in 3 uur tijd?

Zolang het niet in strijd is met het protocol lichamelijke belasting , hangt het af van een aantal zaken :
    - Voldoet jouw huishoudtrap wel aan de arbo norm ?
    - Zijn de electrische apparaten wel veilig ?
    - Is de steel van de dweil /spaanse mop wel van de juiste lengte?
    - Is de werkomgeving in zijn algemeenheid wel veilig ?
    Er zijn nog een aantal zaken zoals recht op pauze juiste ,schoonmaakmiddelen enz.
    Btw 'poetshulp' ...ikke nie denke da iek bai jauw wille werke...

2. Peppermind Patty, kun je niet bij mij komen werken???
    Ik beloof dat ik je niet "poetshulp" zou noemen.

3. [...]

vrijeflierefluiter wijzigde dit bericht op 31-10-2010 20:57 met 98%

4. Zo hé, wat doet iedereen veel in 3 uur. Het is wel duidelijk dat ik geen huishoudelijke hulp moet worden, want ik zou er zo weer uit vliegen ;-)

Iemand die niets heeft wil iets, iemand die iets heeft wil meer en iemand die meer heeft wil alles!

5. die van mij is ook altijd retesnel. Ik vraag me wel eens af wat ze slikt/snuift/spuit voordat ze aan de slag gaat ;-)

- Badkamer: muren, vloeren, badkuip, wastafel, toilet
    - Toilet beneden
    - Ramen beneden binnen+buitenkant
    - Ramen boven binnenkant (maar ik heb spullen van HaRa en daarmee gaat het ook echt heel snel)
    - Grondig stofzuigen hele huis (woonkamer, keuken, bijkeuken, eetkamerstoelen, gang, 2 trappen, overloop, 3 vrij grote slaapkamers)
    - Diezelfde ruimtes dweilen
    - Koelkast + oven

En dan drinkt ze ook nog een keer koffie tussendoor.
    Daar heb ik wel 30 euro voor over!!

6. quote:
    Marriss schreef op 28 oktober 2010 @ 20:10:
    die van mij is ook altijd retesnel. Ik vraag me wel eens af wat ze slikt/snuift/spuit voordat ze aan de slag gaat ;-)

- Toilet beneden
    - Ramen boven binnenkant (maar ik heb spullen van HaRa en daarmee gaat het ook echt heel snel)
    - Grondig stofzuigen hele huis (woonkamer, keuken, bijkeuken, eetkamerstoelen, gang, 2 trappen, overloop, 3 vrij grote slaapkamers)
    - Koelkast + oven

:-O:-O:-O Die wil ik ook ;-)

Iemand die niets heeft wil iets, iemand die iets heeft wil meer en iemand die meer heeft wil alles!

7. Nou hier is ze! Haha
    ik ben ook hulp en wat er hierboven word gezegd, dat doe ik ook in 3 uur
    lachend! Vind het normaal dat je dat in 3 uur kan

8. Dit boek is mijn schoonmaakgoeroe. :)

http://www.simplifylife.nl/UserFiles/contentimg/457/457_boek_schoon.jpg

De wc in 3 minuten en 20 seconden, de woonkamer in 22 minuten en 20 seconden en de keuken in 12 minuten en 52 seconden schoon. Onmogelijk! Niet als je de tips uit Schoon!, het grote schoonmaakboek voor mannen én vrouwen opvolgt.

anoniem0207 wijzigde dit bericht op 28-10-2010 22:25 met 49%

9. Sorry suikervrij. Ik heb 4 clienten, dus voorlopig meer dan genoeg want ik werk er ook nog bij via een schoonmaakbedrijf.
    Maar bedankt voor het aanbod. :-d
    Trouwens, ik noem mezelf gewoon hulp in de huishouding.
    Al heb ik een client gehad die me de werkster noemde waar haar buurvrouw bij was. Ik vond dat wel heel vervelend.

10. quote:
    Marriss schreef op 28 oktober 2010 @ 20:10:
    die van mij is ook altijd retesnel. Ik vraag me wel eens af wat ze slikt/snuift/spuit voordat ze aan de slag gaat ;-)

- Toilet beneden
    - Koelkast + oven

Dat klinkt goed. Is ze nog op zoek naar nog een adresje?

Fortis et liber

11. quote:
    moppetoet schreef op 28 oktober 2010 @ 22:24:
    Dit boek is mijn schoonmaakgoeroe. :)

[afbeelding]

De wc in 3 minuten en 20 seconden, de woonkamer in 22 minuten en 20 seconden en de keuken in 12 minuten en 52 seconden schoon. Onmogelijk! Niet als je de tips uit Schoon!, het grote schoonmaakboek voor mannen én vrouwen opvolgt.
    Dit Boek wordt in de opleiding tot thuishulp A gebruikt

12. Hier doet ze alles in 3 uur. Behalve de extra slaapkamer, dat is onze rommelkamer. Dus wel de rest. Ze vraagt ¤10 per uur.

13. Overigens de oven niet, vaak wel een extra klus zoals de ramen of andere extra dingen.

14. Ik denk persoonlijk dat wat een hulp in drie uur kan afhangt van meerdere factoren:
    - in hoeverre houd je zelf dingen bij (bijv. zijn het aanrecht en de kookplaat schoon of niet). Als je zelf ook af en toe karweitjes oppakt dan kan de poets de grotere zaken aanpakken;
    - heb je een groot huis (al gezegd hier) of niet?
    - heb je huisdieren/ kinderen etc die het huis vies kunnen maken. (En voor kinderen geldt bij veel ouders, denk ik, dat ze het huis ook schoner willen hebben dan anderen.)
    - Hoe hoog leg je zelf de lat? Wil je dat de poets als ze (of ie) je dressoir schoonmaakt ook alle beeldjes, kaarsjes, fröbeltjes optilt of mag ze eromheen poetsen (en wat doe je zelf)?

Ik vind dat de meesten hier wel erg veel in 3 uur kunnen. Ik weet van mezelf dat ik een snelle maar degelijke/kritische poetster ben. Zo til ik alles op wat in de weg staat, doe ik ook de plinten iedere keer en ook de deuren krijgen bovenop (die richel) een beurt. Als je het minder nauw ziet, ja dan kan er veel in 3 uur. Maar als ik een poets zou nemen dan zou ik niet snel tevreden zijn, vrees ik. En even voor de duidelijkheid: ik poets alleen uit noodzaak en wil van mijn 'hobby' geen beroep maken. Maar ben bij mij moeder in de leer geweest die jaaaren heeft schoongemaakt bij meerdere gezinnen die allemaal erg tevreden waren. Goed voorbeeld.....

15. Ik werk als huihoudelijke hulp en ik poets in 3 uur een heel huis. Je mag dus best vragen of ze voor je kan stofzuigen of stoffen. Of is het meer dat je niet van strijken enzo houdt? Ook dan moet het te doen zijn. Ligt er helemaal aan wat je eisen precies zijn.

Etiketten plak je op flessen, niet op mensen.

16. Ik werk ook als hulp
    maar stof niet om spul heen, gewoon alles optillen
    altijd alle plinten, deuren etc etc
    een hulp kan best een heel huis doen

17. Hoi,

ik ben zelf jaren huishoudelijke hulp geweest en ben het eens met de meeste bovenstaande reacties: er kan veel in drie uur.
    Punt van aandacht vind ik wel je huisdieren, of je van prullaria houdt en hoe netjes je zelf bent.
    Huisdieren geven veel stof en haren. Fatsoenlijk dweilen is lastig wanneer er kort daarvoor niet is gestofzuigd (zoiets zei een andere forummer ook al). Je kunt er voor kiezen of je dat doet terwijl je hulp bv de badkamer aan het doen is, of dat ze dat zelf wel nog doet voor ze gaat dweilen. Reken daar dan wel extra tijd voor.

Als je veel prullaria hebt, kost het schoonmaakwerk ook meer werk en tijd, dan wanneer je van de minimalistische stijl bent.

Hoe netjes ben je zelf? Ik bedoel dit heel neutraal hoor, begrijp me niet verkeerd! Maar als je bijvoorbeeld zelf je gasfornuis na een kookbeurt of 2 zelf afneemt, kost het je hulp minder tijd dan wanneer ze na twee weken, twee weken aangekoekte resten eraf moet zien te schrobben. Je volgt me vast wel :)

18. Wat doen jullie veel in drie uur! Mijn hulp doet lang zoveel niet... Daar moet ik eens over nadenken...

19. Ik werk ook in de thuiszorg en als ik iedere week bij een client kom kan ik in een uur of anderhalf het hele huis bijwerken en heb ik meestal nog ruim een uur voor extra dingen zoals ramen,keukenkastjes uitdoen,houtwerk buiten,of zelfs in de tuin werken!!!

oh enne 12.50 euro pwr uur daar droom ik van!!!!!!

20. Vandaag is onze nieuwe hulp voor het eerst geweest.

Ze heeft als ik het vergelijk met wat hier geschreven is niet zo veel gedaan geloof ik?

- Grote ramen beneden gelapt (binnen en en buiten + houtwerk)
    maar ze is in de keuken vergeten(?) het raam van binnen te doen.
    - Alles goed gestofzuigd en gedweild beneden (heb 2 honden)

Maar dus niet de toiletten en de wasbakken. Misschien moet ik dat de volgende keer er even duidelijk bij zeggen?

We hadden in de eerste instantie afgesproken dat ze de de ene keer de benedenverdieping uitgebreid onder handen neemt, en de andere keer de bovenverdieping.
    Maar ik ben niet echt tevreden over hoe ze de benedenverdieping nu onder handen heeft genomen. Of zeur ik?

21. quote:
    boysmum74 schreef op 27 oktober 2010 @ 13:45:
    Onze hulp deed(we zijn ermee gestopt) teveel önzin"dingen in 3 uur.
    Ze deed bv elke week ramen wassen,en elke week alle deuren afsoppen.
    Een badkamer poetsen deed ze liever niet,dus betaalden we elke week 30 euro voor wat stofzuigen-dweilen-en ramen wassen.
    Dit vonden we zonde van het geld, dus doen we nu in het weekend zelf een uurtje poetsen,ik boven, man beneden, en komt 1x per 2-3 maanden de glazenwasser voor 30 euro.

Bekend verhaal, een beetje dan. Jaren terug werkster gehad voor enkele jaren Ze kwam eens per 2 weken , behalve de schoolvakanties. Weliswaar niet zo vaak ramen zemen (wat een onzin), maar wel de ene keer boven stofzuigen , dweilen , badkamer , wc , slaapkamers etc. (behalve zolder) en de andere keer beneden stofzuigen , dweilen van woonkamer, gang, keuken.. En dan zogenaamd nauwkeurig en netjes. Het was best handig, want ik deed toen praktisch helemaal niets qua schoonmaken , wel wat stofuigen omdat ik net een baan had met 2 kid (nu doe ik alles zelf ). Ze liet zich een keer ontvallen dat ze bij P. ook niet zohard hoefde te werken....
    Ze werkte 3 uur ,waarvan een kwartier koffiepauze, normale betaling (niet heel duur ofzo). Maar ik vond het wel een stok achter de deur, op gegeven moment kreeg ik meer tijd en toen had zij een andere baan, in loondienst. Ik vond dat ik het zelf sneller kon, je moet het een beetje bijhouden he, dat scheelt wel. Deuren afnemen doe ik echter zelden...

Maar stofzuigen vind ik best een grote taak hoor.

Die glazenwasser hebben we ook 5 jaar gehad ofzo, maar vorig jaar afgezegd. Hij kwam 1 x per maand en vroeg ¤ 11,- (voor alleen boven). Mis het totaal niet eigenlijk en zie ook niet het verschil. Het iritants vond ik nog dat ze altijd kwamen als ik vrij was en ze konden zo naar binnen kijken. En je moest weer gepast geld hebben. Ik doe het nu ongeveer 3 x per jaar ofzo, binnen en buiten.

22. Ik heb respect voor mensen die in de Thuiszorg werken!!!

23. Het gangbare tarief ligt tussen 10 euro en 12.50

Ligaa wijzigde dit bericht op 25-11-2010 23:05 met 94%

24. k heb adresjes.

Bij de 1 heb ik 3 uur de tijd om alles te doen en schrijf ik op hoelang ik geweest ben en dat krijg k de keer erop betaald. Ik begin dan op zolder met de was. Daar ben k meestal zon 1,5 uur mee bezig.
    Dan doe ik de boven en beneden verdieping stoffen, stofzuigen en dweilen. Vaak kom k dan niet aan de 3 uur.

Bij het andere adresje blijf k 3 uur.
    Dan doe ik de hele benedenverdieping. Elke week 2 ramen zemen en 2 deuren poetsen.
    Wc schoonmaken, hal schoonmaken, woonkamer schoonmaken (ik hoef niet te dweilen), keuken en eetkamer schoonmaken, en dan bijkeuken en badkamer schoonmaken. 9douchecabine hoef ik niet te doen.

Dweilen hoef ik dan niet, het is meer elk hoekje met n vochtige doek schoonmaken en stofzuigen.
    Als k dan keer tijd over heb, dan doe k de keukenkastjes of een raam etc

25. Bij het eerste adresje zijn die mensen niet thuis, heb k de huissleutel. En heb ik geen pauze, mag wel drinken pakken als k dat wil maar dat doe ik eigenlijk nooit
    Bij het 2e adres zijn ze wel thuis en dan doet die vrouw de bovenverdieping als k daar ben. Halverwege doen we altijd ff 15 min ofzo thee drinken en een koekje.

Bij alle 2 krijg ik 10 euro per uur