Wat te doen?

21-10-2014 18:27 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt een paar dagen een hond en daar wordt hij depressief van? Snel naar de ha inderdaad want er zal wel meer aan de hand zijn.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je vriend gewoon moet wennen en een band opbouwen met de hond. Is het een pup? Die zijn ook wel heel erg vermoeiend
Het leven is te kort om met lelijke mannen te dansen!
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me stug dat het alleen door de hond komt. Goed idee om naar de huisarts te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Binnen een paar dagen depressief?

Dan is er meer mis, daar heeft de hond niet zoveel mee te maken denk ik. Ik zou daar zeker hulp voor zoeken
Alle reacties Link kopieren
Wauw, had een goudvis genomen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 21 oktober 2014 @ 18:38:

Wauw, had een goudvis genomen.Daar zou ik nou echt depressief van worden.
Alle reacties Link kopieren
.
als hij na een paar dagen een pup, al depressief is dan is het inderdaad tijd voor een bezoekje aan de arts (en dat staat er rotter dan dat ik het bedoel)
Heeft jouw partner aangegeven dat het door de pup komt? De langere nachten en kortere dagen hebben namelijk ook vaak invloed op iemands welbevinden en deze tijd van het jaar wordt door veel mensen als lastig ervaren. Mensen hun weerstand is minder, hun lontje wat korter, enz.



En wat doet jouw partner precies met de hond? Laat hij het beestje uit? Traint hij ermee? Enz?
Alle reacties Link kopieren
Regenbogen, chocolade, pretparken en puppies zijn bekende triggers mbt depressie dat hadden jullie toch kunnen weten.



Een blik op een schattig hondje en hij had in een psychose kunnen schieten. Het is een wonder dat hij maar een beetje depressief is. Baby's zijn trouwens nog erger dan puppies.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Goed dat hij naar de ha gaat. De verandering zal voor hem misschien een trigger zijn geweest
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
Als je partner hier geen energie voor heeft, dan zou ik toch eens kijken of de fokker (?) of vorige eigenaar hem wil terugnemen.



Hierboven kan iedereen er lacherig over doen, maar een depressie is geen pretje en je hebt echt alle energie nodig die je kan krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Je hoort toch juist overal dat mensen juist mindet depressief worden van een huisdier omdat het aaien van je huisdier het stressniveau verlaagt en je een reden hebt om je bed uit te komen.



Bovendien is een hond altijd blij dat je er bent en zadelt je niet op met gesprekken waar je geen zin in hebt.



Kan het geen andere oorzaak hebben?
Alle reacties Link kopieren
Een pup, of überhaupt hond, is een grote verandering in je leven. Ik kan me best voorstellen dat je daar van slag van raakt als je niet erg stabiel bent. Het lijkt me echter niet iets waar je niet aan kan wennen, het zal voor iemand als je vriend misschien meer tijd kosten om een nieuw ritme te vinden.
Heeft hij daar ook last van als hij niets voor de hond hoeft te doen? Dat jij dus alle verplichtingen op je neemt zoals voeren en uitlaten. Of stoort hij zich aan de aanwezigheid en is de hond ook erg aanwezig in de zin van om aandacht vragen als je lekker op de bank hangt of erger: piepen/janken?
quote:viva-amber schreef op 21 oktober 2014 @ 18:51:

Regenbogen, chocolade, pretparken en puppies zijn bekende triggers mbt depressie dat hadden jullie toch kunnen weten.



Een blik op een schattig hondje en hij had in een psychose kunnen schieten. Het is een wonder dat hij maar een beetje depressief is. Baby's zijn trouwens nog erger dan puppies.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven