Wat te doen met Poezenmens en onze kat?

20-10-2014 10:44 89 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd naar jullie mening. Sinds een paar jaar woon ik met vriend in een appartement en we hebben alletwee vanuit ons ouderlijk huis een kat meegenomen. Beide katten vinden het fijn om overdag lekker buiten rond te lopen en s'avonds slapen ze binnen. Tenminste.. eentje, de andere is 'ingepikt' door een vrouw uit ons appartementencomplex. We noemen haar ook wel Poezenmens, ze zet werkelijk overal bakjes voer neer voor de 'zwerfkatten' uit de buurt die daar natuurlijk in grote getale op af komen. Onze ene kat sluit ze na 7 uur binnen op in haar berging samen met een andere poes omdat ze vind dat het dan bedtijd is (tja I know..). Heel vervelend, in het begin hebben we elke keer bij haar aangebeld met de vraag of we alsjeblieft onze kat terug mochten pakken. We hebben meerdere keren tegen haar gezegd dat we dit niet prettig vinden maar daar luistert ze gewoon niet naar. Op een gegeven moment hebben we ons er maar bij neergelegd.



Dit vinden we eigenlijk niet normaal, maargoed. De andere kat slaapt nog steeds bij ons binnen en overdag met lekker weer doen we hem vaak naar buiten. De laatste tijd maakt hij echter steeds ruzie met één van die zwerfkatten van haar. Elke keer krijg ik een boos bericht dat ik mijn kat binnen moet halen enz, ik doe dit dan ook maar eigenlijk vind ik het echt heel vervelend! Mijn kat heeft toch ook recht om lekker buiten te rennen? Wij betalen een hoop hypotheek etc om hier te wonen en dan zou ik mijn kat steeds binnen moeten houden omdat zij alle buurtkatten hierheen lokt met haar bakjes kattenvoer!



Wat vinden jullie? Toch voortaan de kat maar binnenhouden en hem klaaglijk laten miauwen dat ie naar buiten wil? Misschien zelfs een ander baasje voor hem zoeken zodat hij wel lekker naar buiten kan zonder gezeur? Praten met Poezenmens heeft echt geen zin..



Sorry voor het lange verhaal
Alle reacties Link kopieren
quote:SunnyC schreef op 20 oktober 2014 @ 11:19:

En die onzin over dat katten niet overal zouden moeten lopen, pfff! Dat doen katten ook niet, die hebben een kleine actie radius en hebben onderling ook pria door van wie welk gebied is. Het is de onverdraagzaamheid van mensen die er een probleem van maakt.Zijn mensen die oprecht van katten last hebben onverdraagzaam, of zijn katteneigenaren die ze zo noemen niet ronduit asociaal?
iones, ik weet dat je vindt dat katten altijd binnen moeten blijven, maar daar gaat het hier toch helemaal niet om? De buurvrouw weet dondersgoed dat de kat van TO is, maar toch sluit ze hem op in de berging. Echt belachelijk! Ik zou elke dag blijven aanbellen bij haar en mijn kat terug eisen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou minimaal waarschuwen dat de eerstvolgende keer dat jouw kat opgesloten wordt in de berging, dat deze dan door jullie wordt opengebroken. Kom op zeg, dat is gewoon catnapping, no way dat ik me daar ooit bij neer zou leggen.



Dan hoef je het probleem met kat 2 vermoedelijk niet eens meer op te lossen. Mensen gaan alleen over jouw grenzen als je ze zelf niet bewaakt.
Alle reacties Link kopieren
quote:liara schreef op 20 oktober 2014 @ 11:26:

iones, ik weet dat je vindt dat katten altijd binnen moeten blijven, maar daar gaat het hier toch helemaal niet om? De buurvrouw weet dondersgoed dat de kat van TO is, maar toch sluit ze hem op in de berging. Echt belachelijk! Ik zou elke dag blijven aanbellen bij haar en mijn kat terug eisen.

Ik denk dat ze niet wil dat die kat steeds bij haar komt om het voer op te eten dat voor de zwervers bedoeld is.



Ik heb ook een vriendin die van zichzelf 12 katten heeft, en ze woont in buitengebied. Maar daar lopen ook zwervers omdat er veel katten zomaar bij boeren geboren worden en zich maar moeten zien redden. Die verwilderen. Die helpt zij ook, maar dan komt de kat van de overburen daar alles opvreten omdat de overbuur niet naar zijn dier om kijkt.
Alle reacties Link kopieren
quote:iones schreef op 20 oktober 2014 @ 11:29:

[...]



Ik denk dat ze niet wil dat die kat steeds bij haar komt om het voer op te eten dat voor de zwervers bedoeld is.



Ik heb ook een vriendin die van zichzelf 12 katten heeft, en ze woont in buitengebied. Maar daar lopen ook zwervers omdat er veel katten zomaar bij boeren geboren worden en zich maar moeten zien redden. Die verwilderen. Die helpt zij ook, maar dan komt de kat van de overburen daar alles opvreten omdat de overbuur niet naar zijn dier om kijkt.Dit is wel een heel sterk staaltje projectie. We hebben het hier over een appartementencomplex he, niet een boerengebied.
Alle reacties Link kopieren
Aangifte doen, wijk agent erbij, je kat met onmiddelijke ingang terug halen en haar een fikse uitfoeter geven als ze het in dr hoofd haalt nog een keer met dr tengels aan jullie kat te komen. Ze steelt je kat gewoon en jullie pikken dat??



Is deze kat geen onderdeel van jullie gezin?
..popcorn?
Alle reacties Link kopieren
Projectie van de andere kant.
Alle reacties Link kopieren
quote:iones schreef op 20 oktober 2014 @ 11:32:

Projectie van de andere kant.Je kunt een boerenlandsituatie toch niet projecteren op een appartementencomplex met bergingen?!
quote:kerol schreef op 20 oktober 2014 @ 11:31:

[...]





Dit is wel een heel sterk staaltje projectie. We hebben het hier over een appartementencomplex he, niet een boerengebied.Ja precies. Ik denk niet eens dat het allemaal zwerfkatten zijn, maar gewoon katten uit de buurt die even lekker komen eten bij de buurvrouw.
Alle reacties Link kopieren
Precies! Als je het zo nodig vind om je katten buiten te laten lopen, ga dan niet in de bebouwing wonen en al helemaal niet op een plek zonder tuin die je kunt omheinen zodat je kat toch veilig naar buiten kan!
Alle reacties Link kopieren
Precies, een appartementencomplex waar mensen wonen die katten houden, geen 12, maar 2. En die buurvrouw heeft geen last van de katten, sterker nog, ze bemoeit zich ermee, ze voert ze en bepaalt wie er wanneer naar buiten mag. Eeeeh, niet vergelijkbaar dus.

Iones, als het over honden gaat ben ik het meestal wel met je eens en zeg je meestal zeer zinnige dingen, maar over katten... Laat maar, is wel heel off topic.

TO, haal je kat terug en zorg dat je buurvrouw hem niet meer opsluit. (lekker fris ook in de berging, heeft ze daar dan ook een kattebak staan of worden die beesten geacht de hele nacht niet te plassen of poepen? Als het daar gaat stinken heb je pas echt problemen, gaan de buren klagen dat ze last hebben van jouw kat. lekker dan
Alle reacties Link kopieren
quote:iones schreef op 20 oktober 2014 @ 11:29:

[...]



Ik denk dat ze niet wil dat die kat steeds bij haar komt om het voer op te eten dat voor de zwervers bedoeld is.







Nou ik weet van vroeger in een gewone woonbouwwijk dat de overbuurvrouw een van mijn katten lokte met verse zalm. Ja welke kat vindt dat niet lekker? De hele dag stonden er bij ons brokken en elke avond een lekker blikje. Wat ze ook heerlijk vonden maar toch even sneaky die zalm daar opeten.



Ik denk dat het niet uitmaakt wat voor eten je zelf aan je katten geeft, maar een extraatje slaan ze niet af. Van een vriendin die een aantal katten heeft weet ik dat de buurkat gewoon via het kattenluikje naar binnen komt om het lekkere eten wat er staat op te eten.



Nu heb ik makkelijk praten omdat ik nu binnenkatten heb maar die buuf zou aan mij geen makkelijke hebben als ze mijn kat elke dag in huis zou opsluiten. Zou voor mij al een reden zijn om te kijken of het mogelijk is ze binnen te houden of de tuin af te zetten dat ze er niet uitkunnen. Maar wat die buuf flikt, daar zou ik korte metten mee maken.



(relax, denk aan je bloeddruk )
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:iones schreef op 20 oktober 2014 @ 11:36:

Precies! Als je het zo nodig vind om je katten buiten te laten lopen, ga dan niet in de bebouwing wonen en al helemaal niet op een plek zonder tuin die je kunt omheinen zodat je kat toch veilig naar buiten kan!Dat riedeltje van je kennen we nou wel, en daar gaat het hier niet om.
En ik geloof geen seconde dat die buurvrouw zwerfkatten voert, TO zet dat niet voor niets tussen aanhalingstekens. Zoveel zwerfkatten lopen er inderdaad niet rond in bebouwde gebieden in Nederland.



Het is gewoon iemand die te bescheten is om zelf een kat te nemen - en dus andermans katten inneemt.
Alle reacties Link kopieren
Wat lief van dat mens, katten lekker binnen snachts.

Als je dat voor jouw kat niet wilt zou je hem gewoon binnen kunnen houden hé, dan ziet zij hem ook niet als zwerver. Want hoe doe je dat in een appartementen complex? Touwtje met bakje naar beneden? Of heeft poes een sleutel.
Alle reacties Link kopieren
Hoe kunnen jullie nou zo stellig uitsluiten dat daar in de buurt geen zwerfkatten zitten?



Niet alle katteneigenaren houden van hun kat! Weten jullie niet hoeveel katten er gewoon gedumpt worden of zelfs achtergelaten worden bij verhuizing? In de bebouwde kom!
Alle reacties Link kopieren
quote:Suziiiie schreef op 20 oktober 2014 @ 10:50:

Wat een vreselijke situatie.

Ga je eigen kat terug halen! Ik zou het echt niet waarderen dat iemand mijn kat inpikt.

En probeer inderdaad je eigen tuin af te zetten zodat jij jouw katten in de buurt hebt.Het is een appartementen complex, die hebben geen persoonlijke tuinen.
quote:nina1966 schreef op 20 oktober 2014 @ 11:47:

Wat lief van dat mens, katten lekker binnen snachts.

Als je dat voor jouw kat niet wilt zou je hem gewoon binnen kunnen houden hé, dan ziet zij hem ook niet als zwerver."Hallo buuf, ik merk dat je 's avonds allerlei katten opsluit in je berging, maar daar zit dus ook de mijne bij. Je weet wel, die met dat bandje/penninkje/vlekje/befje/drie poten/nogal goed doorvoed. Die moet je maar gewoon laten lopen hoor, dan kan ie bij ons weer braaf naar binnen!"
Alle reacties Link kopieren
quote:lilyofthevalley schreef op 20 oktober 2014 @ 11:46:

En ik geloof geen seconde dat die buurvrouw zwerfkatten voert, TO zet dat niet voor niets tussen aanhalingstekens. Zoveel zwerfkatten lopen er inderdaad niet rond in bebouwde gebieden in Nederland.



Het is gewoon iemand die te bescheten is om zelf een kat te nemen - en dus andermans katten inneemt.Helemaal mee eens!!!
Alle reacties Link kopieren
Je moet je balkon dusdanig omheinen dat ze daar niet van af gaan. Hebben anderen ook geen last van jouw katten. En je kattenbuuv een laatste waarschuwing volgende keer aangifte doen.
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
Waarom haal je je kat niet terug? Is de buurvrouw nogal fel in de communicatie? Geef duidelijk aan dat de kat van jou is en dat je de politie inschakelt als ze jouw kat weer opsluit.
Alle reacties Link kopieren
Wauw wat een reacties!



@vivamila, de katten kunnen bij ons op het balkon maar dat is nogal klein, daarom mogen ze naar buiten. Kunnen ze lekker achter de blaadjes en beestjes aanrennen. Van het dieet hebben we al geprobeerd. Onze kat heeft nogal vaak last van blaasontsteking, en de dierenarts heeft gezegd dat dit vaker voorkomt bij dikkere poezen. Omdat ze natuurlijk 24/7 beschikt over al die bakjes voer die buitenstaan en snachts geen beweging krijgt, is ze idd steeds zwaarder geworden (volgens mij is het nog net geen obesitaskat). We hebben toen meerdere keren voorgesteld dat ze onze kat niet meer opsluit in het hokje en dat wij haar dan 's avonds binnenhalen, of buiten laten bij lekker weer zodat ze wat beweging krijgt, maar dat kon absolúút niet.. Zoals ik al zei, er valt niet mee te praten..



@ Iones, áls ze al niet zou willen dat mijn katten haar voer op komen eten, moet ze er niet aan beginnen om al dat voer buiten te zetten. Maar in dit geval vindt ze het niet erg, als ze naar buiten gaat om alle katten eten te geven roept ze mijn kat ook altijd.



En over de zwerfkatten: het kan best dat er 1 of 2 tussen zitten, maar er lopen er minstens 6 rond. Af en toe heeft ze er een nieuwe bij, nou geloof mij, die zien er echt niet uit als een zwerfkat! Goedverzorgde katten met een gezond gewicht zijn het. En dan nog even over je opmerking dat mensen die katten buiten willen laten lopen, maar buiten de bebouwing moeten gaan wonen, beetje kort door de bocht hoor! Denk je dat mensen die in een appartement wonen, geld hebben om een mooi stulpje buitenaf te kopen?! Uit de reacties maak ik op dat jij vindt dat katten binnen moeten blijven, maar hier ben ik het niet mee eens. Zielig toch, als ze niet lekker buiten achter de blaadjes en beestjes aan kunnen rennen? :s



@ een heleboel reacties, Ik ga idd ook eens even googlen of we hier überhaupt een wijkagent hebben (nooit gezien). Naar de VVE stappen heeft weinig zin, de man van poezenmens is hier namelijk de voorzitter..



Elke dag aanbellen hebben we dus al geprobeerd, dan krijgen we de kat ook wel mee hoor maar op een gegeven moment waren we er echt klaar mee. Ik zit er niet op te wachten om zeven dagen per week bij poezenmens voor de deur te staan omdat zij persé onze kat in de berging wil opsluiten. We zijn s'avonds ook wel eens laat thuis en het voelt voor ons nogal bezwaard om dan om 10 uur nog aan te bellen. Ik weet dat ze dit dan aan zichzelf te danken heeft maar toch.. Misschien helpt het juist wel haha, gewoon elke avond laat aanbellen, misschien houdt ze er dan vanzelf mee op. Ik ga het proberen! Of misschien kan ik om een sleutel vragen..



@ Maranara HAHA katnapping! Goeie!



Poezenmens heeft gewoon een kattenobsessie. Ze heeft er zelf ook twee in haar appartement, ze werkt bij de dierenbescherming, spamt m'n hele timeline op fb vol met zielige kattenfilmpjes etc. Ze bedoelt het vast goed, maar ik vind het zwaar irritant dat wij geen zeggenschap meer hebben over onze eigen kat en dat onze andere kat niet buiten mag lopen omdat hij dan met haar zwerfkatten gaat vechten.



Die berging heeft trouwens een kattenbak, en warme kleedjes, in de winter zelfs een kacheltje (wat ik ook behoorlijk gevaarlijk vindt, stel dat die katten s'nacht's ruzie krijgen en er valt een kleedje tegen die verwarming, moet er niet aan denken dat er zo brand ontstaat en die katten opgesloten zitten!
Alle reacties Link kopieren
Tsja, elke dag om 10 uur savonds pas thuis zijn is ook voor een kat niet echt gezellig he!



Kan je geen kattenluikje maken?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik zou me dus absoluut niet bezwaard voelen om na 10 uur aan te bellen. Sterker nog, al wil ik midden in de nacht mijn kat terug hebben. Is ze helemaal belatafeld. Raar wijf.
quote:Mylene_Valerie schreef op 20 oktober 2014 @ 12:32:

Tsja, elke dag om 10 uur savonds pas thuis zijn is ook voor een kat niet echt gezellig he!

Dat zegt ze helemaal niet.

Kan je geen kattenluikje maken?Goeie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven