Wat te doen met Poezenmens en onze kat?

20-10-2014 10:44 89 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd naar jullie mening. Sinds een paar jaar woon ik met vriend in een appartement en we hebben alletwee vanuit ons ouderlijk huis een kat meegenomen. Beide katten vinden het fijn om overdag lekker buiten rond te lopen en s'avonds slapen ze binnen. Tenminste.. eentje, de andere is 'ingepikt' door een vrouw uit ons appartementencomplex. We noemen haar ook wel Poezenmens, ze zet werkelijk overal bakjes voer neer voor de 'zwerfkatten' uit de buurt die daar natuurlijk in grote getale op af komen. Onze ene kat sluit ze na 7 uur binnen op in haar berging samen met een andere poes omdat ze vind dat het dan bedtijd is (tja I know..). Heel vervelend, in het begin hebben we elke keer bij haar aangebeld met de vraag of we alsjeblieft onze kat terug mochten pakken. We hebben meerdere keren tegen haar gezegd dat we dit niet prettig vinden maar daar luistert ze gewoon niet naar. Op een gegeven moment hebben we ons er maar bij neergelegd.



Dit vinden we eigenlijk niet normaal, maargoed. De andere kat slaapt nog steeds bij ons binnen en overdag met lekker weer doen we hem vaak naar buiten. De laatste tijd maakt hij echter steeds ruzie met één van die zwerfkatten van haar. Elke keer krijg ik een boos bericht dat ik mijn kat binnen moet halen enz, ik doe dit dan ook maar eigenlijk vind ik het echt heel vervelend! Mijn kat heeft toch ook recht om lekker buiten te rennen? Wij betalen een hoop hypotheek etc om hier te wonen en dan zou ik mijn kat steeds binnen moeten houden omdat zij alle buurtkatten hierheen lokt met haar bakjes kattenvoer!



Wat vinden jullie? Toch voortaan de kat maar binnenhouden en hem klaaglijk laten miauwen dat ie naar buiten wil? Misschien zelfs een ander baasje voor hem zoeken zodat hij wel lekker naar buiten kan zonder gezeur? Praten met Poezenmens heeft echt geen zin..



Sorry voor het lange verhaal
Alle reacties Link kopieren
Goed, het zijn dus grotendeels geen zwerfkatten. Maar dan is jouw kat niet de enige die daar opgesloten wordt.

Er moeten meer mensen zijn met katten die dat probleem hebben. Is het mogelijk dat uit te zoeken?



Je zou bij de politie verhaal moeten kunnen halen.

Als ze bij de dierenbescherming werkt, zou ze toch iets van katten af moeten weten. Stel dat sommige katten op een dieetvoer zitten en haar voer helemaal niet mogen hebben?
quote:marloes1989 schreef op 20 oktober 2014 @ 12:26:

We zijn s'avonds ook wel eens laat thuis en het voelt voor ons nogal bezwaard om dan om 10 uur nog aan te bellen. Ik weet dat ze dit dan aan zichzelf te danken heeft maar toch.. Misschien helpt het juist wel haha, gewoon elke avond laat aanbellen, misschien houdt ze er dan vanzelf mee op. Ik ga het proberen! Of misschien kan ik om een sleutel vragen..



spamt m'n hele timeline op fb vol met zielige kattenfilmpjes etc. Ze bedoelt het vast goed, maar ik vind het zwaar irritant dat wij geen zeggenschap meer hebben over onze eigen kat.





Ik lees hier al een paar dingen die ik zou doen. Gewoon 's avonds laat aanbellen en je kat terugeisen.



Op haar timeline zetten dat je je kat terugwil en of ze hem niet meer wil opsluiten. Laat iedereen maar weten wat voor gek gedrag ze zelf vertoont.



Dat van een eventuele brand is inderdaad beangstigend.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou echt elke avond gewoon aanbellen. En niet zachtjes. Het is jouw kat, klaar.
Jullie worden het zat om constant de kat terug te halen.

Denk dat zij het zat wordt om steeds de deur van haar berging te vervangen.

Men neme een breekijzer en youtube, zoek op forced entry crowbar.
Ik zou compleet uit mijn plaat gaan als er hier een buurvrouw mijn kat opsluit. En dan elke avond weer, eventueel met politie als ze willen komen.

Katten luikje lijkt me wel handig inderdaad, kunnen ze zelf terug komen wanneer ze willen. Succes hoor, dat mens spoort echt niet.
Alle reacties Link kopieren
Super irritant dit! Ik hen zelf ook zo'n buurman gehad en die kreeg ik ook niet aan het verstand dat het helemaal geen zwerfkatten zijn (vaak zelfs met bandje om). Ze bedoelen het goed, maar ze slaat nogal door in haar zorgzaamheid. Volgens mij kun je twee dingen doen, namelijk erin meegaan of vol gas er tegenin. Mijn advies is om eerst het eerste te proberen (if you can't beat them, join them). Dus nogmaals met haar in gesprek gaan en vertellen dat je het fantastisch vindt dat ze zo begaan is met dieren en met katten in het bijzonder. Dat je haar graag wilt helpen om zoveel mogelijk katten een fantastisch leven te geven en vragen of zij tips voor je heeft. Zorg dat ze zich gewaardeerd voelt en dat ze ziet dat jij zelf heel goed voor je katten zorgt. Immers als je iemand raar/stom/arrogant vindt is de kans groter dat je denkt dat ze ook niet leuk is met katten (vanuit buurvrouw geredeneerd). Vertel haar dat je dierenarts aangeeft dat je kat waarschijnlijk vroeg dood gaat door overgewicht en vraag haar tips om overgewicht bij je kat te voorkomen. Geen idee of dit werkt, maar je hebt weinig te verliezen behalve wat energie, tijd en ego.

De andere manier is de aanval openen, zoals je nu eigenlijk ook doet. Ik zou dan zeker wel de VVE erbij betrekken. Wellicht is het juist handig dat haar man voorzitter is (wie weet stoort die zich er ook aan). Mocht je met de VVE niet verder komen dan kan de wijkagent bij zulke situaties goed helpen. Op deze manier zal de buurvrouw wellicht het idee hebben dat je haar 'goede' werk saboteert en als reactie manieren zoeken om toch door te gaan. Ik zou dus eerst de eerste optie proberen.
Alle reacties Link kopieren
Als het dier een bandje om heeft en er goed uitziet kwa verzorging en eten. Dan kan ze toch weten dat hij ergens woont.



Die vrouw is doorgeslagen in haar kattenhulpbieden.



Is misschien ook iemand die niet dol is op mensen.?

Als je psycisch " normaal" functioneert dat sluit je toch geen kat van de buren op? Omdat het bedtijd is??



Klinkt als als iemand die niet goed meer bij zijn verstand is.
Als buurvrouw bij de dierenbescherming werkt dan zou je denken dat ze haar kennis beter gebruikt,

dit is meer een obsessie en ik had bij haar eerste weigering om je kat terug te geven al met wijkagent kat terug gehaald.

bovendien houdt ze nu de zwerfkatten populatie in stand.

Ze moet vangkooien neer gaan zetten en op haar werk de zwerfkatten steriliseren/castreren en dan op een boerderij loslaten, boeren gedogen ze vaak dus daar hebben ze bij haar dierenbescherming vast wel een adresje voor.
Ik zou de poes ophalen en de buurvrouw vanaf 19.00 uur opsluiten in jouw berging. Wel een bakje eten voor haar neerzetten en niet vergeten haar 's ochtends weer vrij te laten. Na 7 dagen, dit vol te houden zal ze er zeker mee stoppen.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, ik ben echt verbaasd dat jullie je erbij neer hebben gelegd dat ze jullie kat opsluit. Dat hoeft niemand met mijn katten te proberen, ook al was het 12 uur 's nachts, ik ging iedere dag mijn kat opeisen! En idd op haar FB zetten wat voor raar mens het is, eens zien of ze het dan nog zo leuk vindt.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle goede tips! Ik ben blij te horen dat ik niet de enige ben die dit raar vind



En HAHA monalisalove en HAHA melbrw Die van de timeline vind ik ook een goeie!



Ik ga iig nogmaals met haar proberen te praten en een sleutel proberen te regelen zodat we niet elke avond aan hoeven te bellen. Ik ga ook nogmaals zeggen dat ik het niet normaal vind dat mijn kat binnen moet blijven zodat haar 'zwerfkatten' niet gaan vechten. Ben benieuwd hoe ze nu weer reageert.. Ik zal proberen aardig en geduldig te blijven haha.



Bedankt allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp eerlijk gezegd totaal niet waarom je je erbij neerlegt dat ze jullie kat opsluit!? Dat beestje weet dan toch ook niet wat m overkomt. Als zo'n vrouw mijn kat zou "jatten" dan weet ik niet of ik daar rustig onder kan blijven.. Bah.



Wat een gestoord wijf zeg.. Dat doet zo'n vrouw 1x, daarna zal ik dr dwingen kattenvoer te eten als ze het weer flikt.
quote:marloes1989 schreef op maandag 20 oktober 2014 13:46 Bedankt voor alle goede tips! Ik ben blij te horen dat ik niet de enige ben die dit raar vind



En HAHA monalisalove en HAHA melbrw Die van de timeline vind ik ook een goeie!



Ik ga iig nogmaals met haar proberen te praten en een sleutel proberen te regelen zodat we niet elke avond aan hoeven te bellen. Ik ga ook nogmaals zeggen dat ik het niet normaal vind dat mijn kat binnen moet blijven zodat haar 'zwerfkatten' niet gaan vechten. Ben benieuwd hoe ze nu weer reageert.. Ik zal proberen aardig en geduldig te blijven haha.



Bedankt allemaal!



Jouw kat hoeft ook helemaal niet om 19 uur al naar binnen omdat het "bedtijd" is!! Dat bepaal jíj als baasje, niet zij.

Is ze nou helemaal besodemietert!?

Aan mij had ze echt geen makkelijke gehad.

Anderen blijven met hun gore tengels van mijn poes af! Maar dat had ze zelf ook wel geweten als ze mijn poes zou proberen op te pakken. NIEMAND, behalve vriendlief en ik, mag aan haar komen



Je hebt al gemerkt dat aardig en rustig zijn niet werkt.

Probeer het eens dwingend en dreigend? Maak haar duidelijk dat je gewoon niet wil hebben dat zij met haar vieze vuile gore handen aan jouw kat zit!



(En nu ga ik even tot 10 tellen...)
Alle reacties Link kopieren
Tjonge, die buuv van jou spoort niet.

Eerst je kat inpikken en dan ook nog eisen dat je andere kat binnen blijft omdat hij ruzie maakt?
Alle reacties Link kopieren
Ze werkt bij de dierenbescherming?!
Had ik maar een motto.
Alle reacties Link kopieren
quote:iones schreef op 20 oktober 2014 @ 11:12:

Die zullen dat ook doen ja, en die zouden ook niet overal moeten kunnen zwerven. Dat katten overal maar moeten kunnen gaan en staan waar ze willen is onzin.



Katten zijn zo ongeveer de eigenwijstste beesten op aarde, die kan je echt niet leren om ergens niet te komen of iets niet te eten. Dus dit vind ik echt een onzin opmerking. Ik vind het daarentegen wel prima, als iemand niet wil dat mijn kat in zijn tuin komt dat mijn kat dan een bak water over zich heen krijgt. Dan is het na 1 keer ook klaar. Maar ik kan als baasje de kat echt niet leren waar zij wel en niet mag lopen.



TO, ik zou je kat sowieso niet binnen houden voor dat mens. Katten maken nu eenmaal snel ruzie en daar hebben beide katten evenveel schuld aan. Ze dagen elkaar vaak uit. En je andere kat zou ik ook elke avond terug halen, of kijken of je je eigen katten voor 19.00 uur binnen kan lokken en ze dan een tijdje binnen houden.
Sleutel regelen? Hoezo? En dan elke avond je kat gaan ophalen? Wat een onzin, ze moet hem niet opsluiten en DAT moet je regelen.
Alle reacties Link kopieren
Tjonge jonge... Ik zie het al gebeuren dat ik mijn kinderen bij mooi weer te lang buiten laat volgens het idee van anderen en zij ze dan vervolgens gaan voeren en opsluiten voor de nacht.



Katten zijn geen kinderen. Dat weet ik, maar ik trek vergelijkingen nou eenmaal graag door in het extreme.

You may say I'm a dreamer, but I'm not the only one.
Alle reacties Link kopieren
quote:lilyofthevalley schreef op 20 oktober 2014 @ 14:52:

Sleutel regelen? Hoezo? En dan elke avond je kat gaan ophalen? Wat een onzin, ze moet hem niet opsluiten en DAT moet je regelen.Helemaal mee eens! En proberen lief te blijven? Dat heb je al lang genoeg geprobeerd! Word maar eens goed kwaad!! Laat haar maar eens goed weten dat het niet deugt wat ze doet! Tjonge jonge, ze had aan mij ook een verkeerde gehad hoor
Zeg, ik zit op kickboksen en ik heb een paar keer niet kunnen trainen, dus ik kan wel wat extra training gebruiken... Zal ik even meegaan naar buurvrouw?



Ik zou de wijkagent eens bellen over dat rare mens...
Alle reacties Link kopieren
quote:banaaaana schreef op 20 oktober 2014 @ 14:13:

[...]





Katten zijn zo ongeveer de eigenwijstste beesten op aarde, die kan je echt niet leren om ergens niet te komen of iets niet te eten. Dus dit vind ik echt een onzin opmerking. Ik vind het daarentegen wel prima, als iemand niet wil dat mijn kat in zijn tuin komt dat mijn kat dan een bak water over zich heen krijgt. Dan is het na 1 keer ook klaar. Maar ik kan als baasje de kat echt niet leren waar zij wel en niet mag lopen..

Nee, ´jij kletst onzin! ook onder honden zijn bepaalde rassen, zoals afghaanse windhonden en huskies die je ook zulke dingen niet kunt leren. En die mogen óók niet overal in iedereens tuin komen of waar dan ook! Verder zijn er nog meer dieren die je dat niet kunt leren, en die hebben andere mensen óók maar bij zich te houden. Het argument `het gaat niet omdat het niet kan`, geld ook voor andere dieren. Jij kunt er voor zorgen dat jouw kat bij jou blijft door hem binnen te laten, of door voor een omheining te zorgen waar hij niet doorheen of overheen kan.

En het is niet zo dat katten de eigenwijste beesten op aarde zijn, het is meer dat veel katteneigenaren de asociaalste dierenhouders op aarde zijn. En dan zeg ik bewust niet allemaal want er komen steeds meer kattenhouders met verantwoordelijkheidsbesef welke niet beperkt is tot de eigen dieren, maar óók naar de omgeving.

quote:banaaaana schreef op 20 oktober 2014 @ 14:13:

[...]

TO, ik zou je kat sowieso niet binnen houden voor dat mens. Katten maken nu eenmaal snel ruzie en daar hebben beide katten evenveel schuld aan. Ze dagen elkaar vaak uit. En je andere kat zou ik ook elke avond terug halen, of kijken of je je eigen katten voor 19.00 uur binnen kan lokken en ze dan een tijdje binnen houden.

Dit vind ik dus asociaal! Er zijn katten die altijd het onderspit moeten delven. Stel dat dat jouw kat zou zijn, en die is nergens meer op z´n gemak en gestresst? Zou je dan nog steeds zo gemakkelijk er over praten?



De vrouw van de dierenbescherming hoort ook daar niet thuis. Als zij katten wil opvangen en wil verzorgen op de manier waarop zij dat doet, moet ze zich ergens anders vestigen, en niet in een apartementengebouw.
Iones, je draaft weer eens door in het verkeerde topic.
quote:iones schreef op 20 oktober 2014 @ 11:01:

"Zwerfkatten"zeg je. Mag ik je er even op wijzen dat er werkelijk katten zijn zonder tehuis, ook bij jou in de buurt? Ik vind het heel mooi dat zij voor dieren zorgt die niet van haar zijn, zodat ze niet verkommeren. Dat jouw katten er voor kiezen om daar te zijn en voer op te eten dat eigenlijk niet voor hen bedoeld is, is toch jouw schuld? Of moet ze alle echte zwerfkAtten laten verkommeren omdat jij je katten niet bij je kan houden? Want als jij dat deed, had niemand een probleem!Ze sluit TO's kat op en jij bent een beetje koekkoek volgens mij.
Alle reacties Link kopieren
Marloes, wij leven met je mee..hier is precies het zelfde aan de hand. Het lijkt wel of we het over de zelfde persoon hebben.

Ik voel mijn bloeddruk stijgen terwijl ik dit topic lees.



Dit soort kattenvrouwtjes lijden aan het Moeder Theresa complex. Ze willen dieren redden maar draven veel te ver door, en ondertussen hopen ze op de Nobelprijs van de Dierenliefde.

En zijn veel gezonde buurtkatten en hun eigenaren de dupe.



En uiteraard komt iedere buurtkat op dat voer af. Zo zijn katten. Het zou me niets verbazen als er tussen die zwerfkatten ook nog ander katten zitten die door hun baasjes vermist worden.



Ik zou zoals hierboven ook al vaak is vermeld, contact opnemen met de buurtagent.

En wellicht kan de dierenbescherming of een dierenambulance ook nog iets betekenen. Bijv.om de overige zwerfkatten te laten steriliseren of castreren en dan meteen kijken of er ook een gechipte kat tussen zit.

Ik weet dat er in mijn woonplaats ook zoiets gaande was. Inderdaad ook een kattenvrouwtje die "zwerfkatten" voerde. Uiteindelijk heeft de dierenambulance deze katten gevangen en bleken er inderdaad meerdere katten tussen te zitten die waren gechipt en al heel lang vermist waren!



In welke regio woon je TO? (Ik "ken" in mijn regio wel wat kattenvrouwtjes en dierenbeschermingsmensen) .



Mijn bloeddruk is gelukkig weer iets gezakt na het lezen van de post van monalisalove .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven