Wat voor fiets hebben jullie?

23-04-2014 19:37 203 berichten
Ik ben helemaal in de wolken want ga vrijdag een nieuwe fiets kopen! Voor mij mijn hoofdvervoermiddel dus het gaat een goede fiets worden. Ik zweer bij een zwarte omafiets want dat vind ik het mooist en dat past ook helemaal bij mij. En met terugtraprem want ik kan absoluut niet met handremmen overweg. De laatste keer dat ik dat probeerde vloog ik bijna over de kop.



In december eentje gekocht via marktplaats maar dat was mijn grootste miskoop ever. Buiten gezet en toen is hij gelukkig gestolen. Maar nu gaat er dus een goede fiets komen!



Nu is mijn vraag: wat voor fiets hebben jullie en waar letten jullie op bij aankoop? Versnellingen of niet? Nieuw of gebruikt? Een elektrische fiets of een gewone? Lijkt me gewoon leuk om te lezen
Ik heb nu een cortina roots transport, maar dat is echt een moederfiets. Wel met vrij rechte zit, net zoals een omafiets. Dat vind ik het fijnst.

Hiervoor had ik een batavus old dutch had hem in het blauw en vond het een hele fijne fiets. Enige nadeel was dat hij geen versnellingen had, maar weet niet of die er nu wel is. Anders is dat misschien wel een optie voor je
Alle reacties Link kopieren
https://www.sparta.nl/fietsen/F14LOLBLU



Ik heb deze
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een gazelle cabby (bakfiets) en een cortina moederfiets.

Die laatste fiets heel zwaar itt de bakfiets.



Mijn man heeft de Batavus diva en die vind ik ook zwaar fietsen.



Ik had hiervoor een gazelle orange en die fietste zo lekker. Helaas uit mijn berging gejat.



Ik zou niet meer zonder versnellingen en handremmen kunnen.
Desperate_Housewive



Ik heb hem even gegoogeld en ziet eruit als een handige fiets! Logisch ook dat je met kinderen misschien met heel andere dingen rekening houdt als je een fiets koopt.



De Old Dutch is inderdaad een van de opties! En versnellingen hoef ik niet dus dat komt mooi uit. Goed om te lezen dat het een fijne fiets is. Ik verheug me helemaal op vrijdag
Chocoladeletter, ziet eruit als een leuke fiets! Mooie kleur ook.



Hartenvier, naar he is dat als je fiets wordt gestolen. En dan ook nog uit je berging Echt, hoe durven ze. Zal nooit vergeten hoe erg ik baalde toen tijdens een avondje stappen mijn fiets werd gestolen, toen kon ik een uur naar huis lopen.



Volgens mij ben ik 1 van de laatsten die nog zweert bij een terugtraprem
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een mat zwarte Gazelle omafiets met terugtraprem,heb hem nu 3 jaar en ben er nog steeds tevreden over. Fietst heerlijk.



Hij is dus mat zwart met creme witte letters op het frame en in dezelfde kleur banden. Verder geen poespas.
Alle reacties Link kopieren
Och man ik kon wel janken. Ook omdat de fiets niet op slot stond en ik dus kon fluiten naar een nieuwe fiets. Kreeg de dag waarde.



Veel plezier op je nieuwe fiets!
Dolfje, de Gazelle is de andere optie die ik op het oog heb En nog een omafiets-liefhebber, leuk! Ik heb ook het liefst een fiets zonder al teveel toeters en bellen, zweer vanaf mijn twintigste bij de omafiets.
Oh Hartenvier wat balen... Ik snap sowieso niet dat mensen niet van andermans spullen af kunnen blijven. Toen mijn tweede fiets voor mijn huis werd gestolen had ik gelukkig een fietsverzekering dus kon zo een splinternieuwe uitzoeken. Maar nu na acht jaar is mijn trouwe Pointer aan vervanging toe. Ik ga hem wel missen denk ik.



En dank je wel
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een ouderwetse (letterlijk) omafiets van Fongers, heeft mijn moeder als 18-jarige gekocht en gaan inmiddels al 40 jaar mee en ik rij er nu ook alweer 18 jaar op Al mijn middelbare schoolritjes, stapavonden etc. zijn met die fiets gemaakt en rijd er nog elke dag op.



Fiets is ook mij hoofdvervoersmiddel en zou echt gaan huilen als deze gejat wordt. Simpel, degelijk, terugtraprem, meer heb ik niet nodig en rij er elke dag 15-20km mee. Ik heb er wel een rekje met bak opgezet een paar jaar geleden, makkelijker met boodschappen doen.
Alle reacties Link kopieren
Overigens vind ik de Van Moof fietsen ook prachtig! Mooi design en geen poespas en handig gadgets.
Alle reacties Link kopieren


Deze
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
Bijenkoningin, wat bijzonder, dat je de fiets hebt die je moeder als 18-jarige heeft gekocht! Daar kleven vast hele mooie herinneringen en belevenissen aan. Dat vind ik nou speciaal



Mijn oma had haar trouwe fiets die nog van haar moeder, mijn overgrootoma is geweest. Wat heeft ze gehuild toen die werd gestolen...



Ik zie inderdaad vaak mensen met een rekje met bak/bierkrat op de voorkant fietsen, kan me indenken dat dat makkelijk is met boodschappen doen!
Alle reacties Link kopieren
Zonder fietstassen trouwens.
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
Jennie77, wat gaaf die print!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er 2. Een bakfiets voor kindervervoer en boodschappen en andere dingen waarbij ik veel wil vervoeren. En een fiets om te stappen en die mee kan de metro/trein in. Die laatste is een wrakje en nogal bekladderd maar daardoor zeer herkenbaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Batavus diva transportfiets met rieten mand. Fietst echt heerlijk en ik vind hem niet zwaar fietsen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb echt "bewondering" voor jullie hoor! Al die stoere meiden zonder versnelling.

Ik kan niet zonder en zie Soms idd meiden zonder versnellingen fietsen en vraag mij altijd af hoe ze dat doen.

Ik ben zo verwend dat ik altijd voor de 7-versnelling optie kies ipv 3 of 5
Alle reacties Link kopieren
Miezemuis, laatste keer dat ik op de diva fietste was toen ik 8mnd zwanger was. Daarna nooit meer op gefietst

Dus misschien valt het idd wel mee!
Mijn vader had mij een lijstje technische specificaties opgegeven waar ik op moest letten ivm dat dit degelijker was/cq minder onderhoud zou vergen. Na met die eigenschappen een selectie te hebben gemaakt, lette ik zelf nog op punten als aantal versnellingen (liever niet teveel), gewicht van de fiets (heb rugklachten), en natuurlijk kleur en uiterlijk
Nina1966: Een bakfiets klinkt inderdaad als een uitkomst voor kinderen en boodschappen te vervoeren. Een stapfiets is ook handig, maar een herkenbare fiets klinkt me ook bekend in de oren, haha! Het klinkt als een fiets waarin veel verhalen schuilen!



Miezemuis, dat vind ik ook belangrijk. Dat een fiets niet zwaar fietst.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hilary schreef op 23 april 2014 @ 19:57:

Jennie77, wat gaaf die print! Dank je vind ik hoor,maar ik heb me toch ook een opmerkingen erover gehad dat het nel veerkamp fiets is enz.Maar ach ik moet erop fietsen he .
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
Hartenvier, als je de optie tot versnelling 7 hebt gewoon lekker doen hoor Ik kan er gewoon niet mee omgaan, ik moet altijd iets met mijn voeten doen als ik iets bestuur. Dat klinkt raar, i know

Een fiets met terugtraprem of autorijden is voor mij oke, brommer, fiets met handremmen en scooter bijvoorbeeld niet.



NummerZoveel:

Dat is handig van je vader! Altijd goed wanneer je weet waar ik op moet letten. Ook al ben ik al jaren uit huis, mijn ouders gaan me vergezellen bij het uitzoeken van de fiets
quote:jennie77 schreef op 23 april 2014 @ 20:02:

[...]



Dank je vind ik hoor,maar ik heb me toch ook een opmerkingen erover gehad dat het nel veerkamp fiets is enz.Maar ach ik moet erop fietsen he .Niets van aantrekken, het is jouw fiets En ik vind het leuk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven