Welk kledingstuk ben jij aan het maken?

06-03-2012 09:46 1932 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit op naailes en ben er erg enthousiast over! Ik koop stofjes en speur Knipmode en Burda's af naar leuke kledingstukken om te maken!!!



Het lijkt me leuk om hier te schrijven over wat je aan het maken bent, welk stofje je gebruikt, waar je mooie/leuke/goedkope stoffen kunt kopen etc.
Alle reacties Link kopieren
Wow! Ziet er ingewikkeld uit. Vooral om het mooi aansluitend te maken. En draag je er dan ook zo 'n hoedje bij ?
Alle reacties Link kopieren
Locken gaat zo snel, lock jij over de spelden heen dan? Want je bent nog niet begonnenof je hebt weer 10 spelden gemist...
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik minder spelden gebruik. Steek jij ze dwars op de stof ofzo? Want dan kan ik me voorstellen dat je er veel moet gebruiken en ook bang bent dat ze onder het mes komen.

Ik heb daar echt nooit problemen mee. Maar zoals ik al eerder zei: ik ben een luie naaister. Weinig spelden, bijna nooit rijgen, alles meteen op de lock.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb weer een nieuw project voor de wintermaanden bedacht.

Deze trui van de knippie. Ik heb al een gedeelte van de wol gekocht en ga morgen proberen langzaam aan te beginnen. Het duurt nog wel even voordat zoon het aan kan, dus ik heb alle tijd! Eigenlijk heb ik nog nooit een trui gebreid, dus enige hulp van mijn mams is wel nodig...



Vorige weekend heb ik stof voor het broekje geknipt, maar was iets te haastig want de streepjes zijn niet helemaal recht. Morgen waag ik weer een poging, ik heb genoeg stof. Zoon is wel bol aan het worden, ik ga nogmaals zijn taille voor het elastiek meten



Audrey, moet je het model nog aanpassen naar de maten van deze tijd?
Alle reacties Link kopieren
Leuk Seol! Ik brei ook veel, vooral in de trein, en haal de patronen maar vooral ook heel veel uitleg en tips bij dropsdesign vandaan. Ideaal, met filmpjes en alles, ik kan nu bijna alles breien!
Alle reacties Link kopieren
Phips, ik had de site gisteren ook gezien, idd veel filmpjes, ik heb een boek waar ook wel het eea in staat. De patronen vind ik wel eens lastig om te lezen, maar met deze gaat het vlgs mij wel lukken met een klein beetje hulp van mijn mams. Vorig jaar heb ik van rowan een bolero gebreid, die was wel aardig gelukt. De eerste paar rijen boordsteek van het achterpand staan al op de pennen.



Nu snel nog het broekje knippen voordat zoon wakker wordt...
Alle reacties Link kopieren
Breien kan ik niet. Gelukkig heb ik een schoonmoeder die graag en veel breit.



Nieuwe naaiproject is lakensetjes voor de wieg. Morgen beginnen.



En ik speld inderdaad haaksop de stof en dat werkt niet met een lockmachine. In de lengte zou wel werken, mits ik voldoende naadtoeslag heb. Ik houd het in gedachten.
Alle reacties Link kopieren
Ik speld ook in de lengte, maar ben nooit op tijd met weghalen. Dat ding gaat als een razende...... Ik hou het wel bij eerst naaien....
Alle reacties Link kopieren
Ha ha, ik snap wel dat jullie locken dan niet zo fijn vinden als het zo hard gaat. Is het voetpedaal niet zo gevoelig misschien? Ik kan hem heel snel, maar ook langzaam laten gaan.



Seol, leuk zeg, dat je aan het breien slaat. Die trui ziet er best ingewikkeld uit eerlijk gezegd. Of zijn al die figuurtjes er later opgemaasd?



Gisteren een spijkerovergooiertje voor de oudste gemaakt. Vandaag staan er een paar leggings op het programma. Heb er altijd al zin in als ik wakker wordt.
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het verder met jou Zwarte Zwanen?
Alle reacties Link kopieren
helana; de figuurtjes moet je meteen breien aan de hand van een patroon. Vorige jaar heb ik een kerstbal met 2 kleuren gebreid en dat ging wel goed. Ik hoop dat het gaat lukken.



Ik lock eigenlijk ook eerst de stof af en ga het daarna naaien, helemaal als ik het nog een keer moet uithalen.
Alle reacties Link kopieren
quote:seol schreef op 15 oktober 2012 @ 12:09:

Ik lock eigenlijk ook eerst de stof af en ga het daarna naaien, helemaal als ik het nog een keer moet uithalen.

ha ha, ja, als ik dat vantevoren zou weten, dan zou ik dat ook doen



Ik wil een andere naaimachine. Ik heb een singer, maar eigenlijk vind ik het een lastig ding.

Het is echt heel moeilijk om de draadspanning goed te krijgen. En soms lukt het helemaal niet, zoals vandaag. Dan is de spoeldraad veel te los, terwijl ik die goed heb aangespannen. En de bovenspanning staat dan al op z'n strakst.

Ik word er helemaal gek van. Heb ik aan de bovenkant een mooie naad, aan de onderkant een slordig, te slap touwtje. En het lukt me gewoon niet om het beter te maken.



Ik kan er ook heel slecht tricot mee naaien.



Weg met dat ding. Ik ruil hem wel in voor een andere. Alleen welke?

Als ik toch een nieuwe koop ( of 2e hands) wil ik het liefst een aantal dingen:

Draadspanning goed te regelen

Ook tricot kunnen naaien

Automatische knoopsgatenmaker

Stretch steken



Nog meer dingen die handig zijn? Of een tip voor een machine?
Alle reacties Link kopieren
Pfoeh, lastig! Ik zou met je wensen naar een winkel gaan, kijken of zij advies voor je hebben. Of kijk eens bij Sanchez, een naaiforum, staan ook veel tips.

Wel leuk!
Alle reacties Link kopieren
Woon je in de buurt van Den haag? Bij Nottet kun je volgens mij ook machines uitproberen.



Ik heb een janome, ben ik zeer tevreden over.
Alle reacties Link kopieren
Helena, ik heb een husqvarna. Die kan alle dingen die jij benoemt. Hij heeft een soort locksteek maar tricot gaat toch beter op de lockmachine.
Alle reacties Link kopieren
quote:Uggla schreef op 16 oktober 2012 @ 16:52:

Helena, ik heb een husqvarna. Die kan alle dingen die jij benoemt. Hij heeft een soort locksteek maar tricot gaat toch beter op de lockmachine.

Ja, ik overweeg inderdaad husqvarna. Als ik hoor wat die allemaal kan!

Moet je de draadspanning dan ook steeds zelf instellen, of gaat dat automatisch?

Ik hoef geen ding dat kan borduren enzo. Hou ik toch niet van.



Woon niet in de buurt van Den Haag helaas. Andere kant van het land zelfs



Ik ga inderdaad eens langs bij een zaak, maar ik vind het toch lastig. Vooral ook omdat een zaak toch een bepaald merk het liefst ( of alleen) verkoopt. En wat is nu een goed merk? Ik weet het echt niet. En wat kost zo'n ding? En wat krijg ik als ik de mijne inruil?



Mmm, morgen maar eens op zoektocht gaan.
Alle reacties Link kopieren
Helena welke overweeg je? Ik heb 2 husqvarna's. 1 oude, en 1 nieuwe. Ik ben begonnen met de oude, zo'n metalen machine, super sterk ding, heel weinig steken maar kan met gemak door 8 lagen spijkerstof, fijne stevige machine dus. Op een bepaald moment wilde ik alleen toch wel shirtjes gaan maken enzo, dus toen op zoek naar een machine met meerdere steken. Oja en ik kreeg toen ook problemen met de draadspanning. Nog een reden om op zoek te gaan. Toen werd ik verliefd op deze. Dit is een nieuwe, van plastic. De motor is niet zo krachtig als m'n oude en hij naait ook wel minder netjes denk ik. Alhoewel ik niet precies kan zeggen wat dat dan is. Hij heeft veel verschillende steken, spanning is goed te regelen alhoewel ik dat niet vaak doe. Wat ik erg fijn vind is dat je de snelheid kan aanpassen. Als je hem op z'n langzaamst zet kan hij gewoon niet harder. Ik had vaak dat ik heel voorzichtig probeerde een aantal steken te naaien en frrrt vloog ie er zo doorheen. Dat is nu verleden tijd! Al met al ben ik heel tevreden met husqvarna.
Alle reacties Link kopieren
O, dat is handig zeg, de snelheid aanpassen. Ik naai low budget dus dan is het alles of niets haha. Dat is dus (tot nog toe het enige) het nadeel van mijn locker: alles of niets. Aan de andere kant: ik heb voor heel weinig geld een verder heel fijn apparaat, anders had ik niets gehad en ik ben er erg blij mee. Maar als je wat beters zoekt zijn zulke dingen handig om te weten.

Ik heb een patroon klaar liggen, ik kan me er helaas nog niet toe zetten er iets mee te gaan doen. Misschien volgende week, hebben we vakantie...
Alle reacties Link kopieren
He? Ik dacht dat je op de locker ook snelheid kunt regelen? *gaat zometeen even de machine van dichtbij bekijken*

En anders kun je altijd nog 'minder gas geven' toch?



Mijn naaimachien heeft iig een schuifje van schildpad naar haas



Ik ga een oude Ottobre nabestellen uit 2007, daar hebben toen patroontjes voor kleertjes voor premature babies ingestaan. Lijkt me nuttig voor ons.
Alle reacties Link kopieren
Zwartezwanen wat lijkt het me moeilijk om zo'n zwangerschap mee te maken. Voorbereiden op een niet gezond kindje, prematuur wellicht. Heel veel sterkte daarmee.



Dat minder gas geven kan ik niet zo goed. Ging 9 van de 10 keer alsnog te hard terwijl ik heel voorzichtig probeerde steeds een beetje gas bij te geven.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij is het ook alles of niets, bij de naaimachine gaat het beter. Maar die gaat sowieso wat langzamer, mijn locker is echt een snelheidsduivel haha.
Alle reacties Link kopieren
Helena, ik heb een (tweedehands) Pfaff en vind hem lekkee naaien. Maar goed, hiervoor had ik een lidl machine dus dit is wel anders. Het is wel een oud model, maar met veel steken (borduursteken). Die gebruik ik weinig. Verder wel handig, knoopsgaten stand, draaddoorsteker.



Mijn jurkje is klaar, ga zondag hopelijk allemaal leuke stofjes inslaan op het stoffenspektakel. En dan ga ik met een broekje bezig voor mijn zoontje denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Joehoe!! Ik heb een nieuwe gekocht! Ik heb uiteindelijk een husqvarna gekocht, een computergestuurde. Toch een nieuwe, want was een aanbieding en daardoor ongeveer net zo duur als een tweedehandse.

Ik ging kijken, en ik dacht: laat ik de oude maar vast meenemen. Ik was eigenlijk al snel weg van deze. Dus ik kon de nieuwe meteen meenemen! Fijn fijn.



Bleek gelukkig ook makkelijk te bedienen te zijn. Dus nu dit weekend weer naaien .
Alle reacties Link kopieren
simpelerdansimpel ik haak een das voor mn zoontje
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag een paar leuke stofjes kunnen scoren maar baalde wel dat er zo weinig was voor jongens... Toch nog maar op internet kijken. Dusss, als jullie nog tips hebben!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven