Welk kledingstuk ben jij aan het maken?

06-03-2012 09:46 1932 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit op naailes en ben er erg enthousiast over! Ik koop stofjes en speur Knipmode en Burda's af naar leuke kledingstukken om te maken!!!



Het lijkt me leuk om hier te schrijven over wat je aan het maken bent, welk stofje je gebruikt, waar je mooie/leuke/goedkope stoffen kunt kopen etc.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eindelijk een foto van mijn drager geupload.



en dit is de zijkant.

Alle reacties Link kopieren
mooi, knap!
Knap gedaan, ik zou 'als de dood zijn' dat ie er tussendoor zou vallen ;)
Alle reacties Link kopieren
@Michael Miller tas:

Hoe krijg je die touwtjes onderaan zo strak in de stof? Zit daar een ringetje met een knoop om de touwtjes erin te laten blijven? Of heb je die touwtjes goed vastgenaaid in de tussenvoering?



Zou ik misschien ook het patroon mogen? Wie moet ik daarvoor een berichtje sturen?
Niets hoeft, paarden wel
Alle reacties Link kopieren
quote:beelicious schreef op 26 januari 2014 @ 01:09:

Knap gedaan, ik zou 'als de dood zijn' dat ie er tussendoor zou vallen ;)

Dat is ook de reden dat ik die ringen aan de zijkant heb en dat de schouderbanden daar doorheen moeten. Zo kan het kind nooit er aan de zijkant uitvallen. De buikband zit als een strakke riem om mijn buik/heupen, dus daar kan ze zeker nooit tussenuit glijden.

Ik had mijzelf overigens voorgenomen om nooit een baby op de rug te gaan dragen. Vond dat er zo raar uitzien. Alsof je geen zin hebt in het kind en het daarom maar op je rug slingert. Ik heb nu wel gemerkt dat dat zo niet gaat. Zij zit heerlijk op mijn rug en ik heb zoveel meer bewegingsvrijheid. (Ik kan bijv laten mijn schoenen weer aandoen nu ze niet meer op mijn buik zit)
quote:miaauw schreef op 26 januari 2014 @ 09:13:

@Michael Miller tas:

Hoe krijg je die touwtjes onderaan zo strak in de stof? Zit daar een ringetje met een knoop om de touwtjes erin te laten blijven? Of heb je die touwtjes goed vastgenaaid in de tussenvoering?



Zou ik misschien ook het patroon mogen? Wie moet ik daarvoor een berichtje sturen?
*dubbelpost*
Alle reacties Link kopieren
Het rugzakje heb ik van deze site. De lusjes heb ik ook in de naad meegestikt.



Komende week (en) wil ik aan de broek van zoon beginnen en misschien de winterjas voor volgend jaar uittekenen. Ik vind het lastig welke maat ik moet nemen, hij zit nu in 86 en ik denk dat het met 98 wel moet lukken.
Alle reacties Link kopieren
Seol 98 zal inderdaad goed zijn, nu gaat het lang zo hard niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Help!

Ik ben een nieuw naaiproject voor mijn naailes aan het bedenken en kom uit op een vest voor mijn zoon. En dan met een borgvoering.

Wie heeft voor mij tips voor een site met leuke stoffen? Gaat dus om tricot (leuk voor jongens) en borg. Het patroon komt uit de nieuwst ottobre en die stofjes vind ik vaak ook erg leuk. maar waar kun je die het beste bestellen? via estsy zijn ze best duur.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb laatst wat gekocht bij "de lapjesschuur", niet duur en snel en netjes bezorgd. http://www.lapjesschuur.nl/
Alle reacties Link kopieren
Dit zijn een aantal sites waar ik altijd op kijk als ik nieuwe stofjes wil. Ik heb bij allemaal ook weleens besteld.



Www.3pp.nl

Www.herberttextiel.nl

Www.boraillustraties.nl

Www.joyfits.nl

Www.kleurenmix.nl
Bambiblauw.be

'T versturen is niet eens zo duur ;)
Dubbelzijdig broekje maat 62 als kraamkado







Alle reacties Link kopieren
Erg leuk!
breek even in op jullie topic ;)

Ik ga deze week met zwangerschapsverlof, dus eindelijk tijd om achter de naaimachine te kruipen. Ik ben daar (nog) niet heel goed in, maar heb er wel veel lol in.

Nu wil ik graag een korte broek maken voor zoon van bijna 2.

Waar vind ik leuke patronen, en vooral ook patronen die niet al te moeilijk zijn? Ik zoek een beetje naar van die 'surf- shorts' modellen.



Het enige wat ik tot nu gemaakt heb is een zomerslaapzak, inclusief rits, biesbandjes etc. Ondanks dat een ervaren naaister vast allerlei dingen ziet die beter hadden gekund, ben ik er toch trots op. Zoon heeft er vorige zomer heerlijk luchtig in geslapen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zelf dan vooral in de knippie en ottobre zoeken. Mij zelf spreekt de ottobre het meest aan. Maar het lijkt mij best pittig om met een (korte)broek te beginnen, helemaal wanneer er een rits in zit....



Aan de anderen, bedankt voor de tips voor stofjes sites. Zitten veel leuke dingen bij!
Alle reacties Link kopieren
up!
Alle reacties Link kopieren
Oh, leuk dit topic! Ik ga hier maar een beetje rondneuzen. Heb net een ander topic geopend voor mensen die kleding maken, tot Thee me op deze wees. Ik heb er nu al zin in!
Alle reacties Link kopieren
Nou teaspooncat, aan je enthousiasme zal het niet liggen als iets niet lukt



Heb hier zelf wel eens meegeschreven maar al jaren niets gemaakt (gezondheid en zo) maar hoop de draad wel weer op te pakken en zal in dat geval hier ook zeker schrijven.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een handdoek tas aan het maken die je ook als tas kan gebruiken. Aan de achterkant van mijn badhanddoek heb ik een vak gemaakt en heb lussen gemaakt van een oude handdoek. net een hengsel gemaakt. en ik doe er druk knoopjes op zodat de tas ook dicht kan.
Alle reacties Link kopieren
Broek voor zoon is bijna af, inclusief paspelzak! Daar heb ik een paar blogs voor gelezen en het is redelijk gelukt. Afgelopen weekend heb ik stofjes voor mijn nichtje gekocht om een tas en slingers te maken. Zolder is opeens bezaaid met rose lapjes



Als het goed is krijg ik half maart mijn kledinglabels , ik wil ze dan in de zijnaad meestikken.
Ik bestel de kledinglabels bij cottontrends. En jullie?
Alle reacties Link kopieren
Ik kon moeilijk iets vinden om een eigen ontwerp voor een label te laten maken. Via facebook en een paar blogs ben ik op deze uitgekomen. Als het goed is krijg ik 350 labels voor 45 euro. Ik kan 10 jaar lang 30 gelabelde projecten maken



Zoon is ondertussen alweer 87 cm, zijn nieuwe broek staat goed. Ik ga proberen om hem deze week op de foto te zetten. In zijn nieuwe maat hoef ik niet veel kleding te maken, ik heb nog veel tweedehands spullen liggen. In april ga ik aan zijn winterjas beginnen, wel weer spannend.



Zijn jullie nog druk bezig?
Alle reacties Link kopieren
Wat super gaaf; die eigen labeltjes! Ik kom net kijken en ben nu vooral druk bezig met het uitvinden hóe de naaimachine werkt en wat hij allemaal kan Volgende stap is uitzoeken hoe ik patronen van leuke rokjes kan uitwerken (uit een boek), dus met labeltjes houd ik me nu nog niet bezig, maar het ziet er super leuk uit!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven