Welke auto heb jij?

21-08-2014 10:27 140 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat brengt jou van A naar B?

Omdat ik nieuwsgierig ben en ik een nieuwe (tweedehands) auto zoek maar nog niet weet welke het gaat worden.

Ben je tevreden met je auto, is hij het geld waard en is ie een beetje zuinig?
Alle reacties Link kopieren
TO begint



Ik heb een Nissan Micra uit 1993. Nooit problemen mee gehad, echt een hele goede aankoop geweest. Is gelukkig zuinig maar begint nu langzaamaan wel wat af te takelen. Geen comfort, ik heb niet eens stuurbekrachtiging. Nu ik wegens een nieuwe baan dagelijks 50 km moet rijden word het toch wel tijd voor iets anders.
Alle reacties Link kopieren
MX5 Niet echt zuinig, weinig laadruimte, 2 zitter, maar wel een carbio en een 2 liter motor en 6 versnellingen. Voorlopig voor mij geen andere auto. Alleen jammer dat mijn vriend nu steeds mijn auto inpikt
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Een audi. Ik ben tevreden, hij is het geld waard maar hij zuipt wel. 1/10 ongeveer.
Alle reacties Link kopieren
Mitshubishi Colt, 2010, fijne ruime auto.
Computer says nooooo
Ik heb en Citroën C3 en een Seat Arosa. De eerste is echt een topwagen. Rijdt heerlijk, zuinig en is gewoon fijn. De tweede is echt een rammelbak en rijdt niet zuinig. Ik vind het een aardige auto voor kleine ritten, verder niet.



Waar ik wel echt tevreden over ben geweest is een Daihatsu Sirion.



We zijn nu aan het kijken voor een andere tweede auto, dat zal dan vermoedelijk een fun auto worden (Mini, Pluriel, dat soort auto's).
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Hyundai I30 CW uit 2012. Rijdt heel fijn, is alleen niet heel erg zuinig, rijdt ongeveer 1/12.
Alle reacties Link kopieren
C1.

Zuinig: ja

Goedkoop in onderhoud: ja

Tevreden: niet meer



Ik ben al maanden een 'nieuwe' aan het zoeken. Mag ook een jonge tweedehands zijn. Ik twijfel gewoon zo erg (benzine of lpg, weer een kleintje of kleine middenklasser, driedeurs of vierdeurs). Ik zit nu te kijken voor een Toyota Yaris. Maar zo'n groot geval lijkt mij ook leuk. Of weer wat ik vroeger deed: tweedehands leasebak kopen en na een jaar (voor grote reparaties) weer inwisselen voor een andere. Nooit zorgen over een krasje meer of minder en flink wat power onder de kap en zowat fulltime option voor bijna nop.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Toyota Yaris, we hebben er hier twee. We rijden allebei zo'n 30.000 km per jaar en ze mankeren nooit wat. Deze zijn in Japan gebouwd (na een bepaald jaartal) worden ze in Polen gebouwd, er zit nogal kwaliteitsverschil in. De beste auto die ik ooit heb gehad. Lage onderhoudskosten en ze rijden lekker zuinig
quote:hamerhaai schreef op 21 augustus 2014 @ 10:31:

MX5 Niet echt zuinig, weinig laadruimte, 2 zitter, maar wel een carbio en een 2 liter motor en 6 versnellingen. Voorlopig voor mij geen andere auto. Alleen jammer dat mijn vriend nu steeds mijn auto inpikt



Met jou kan ik praten



Ik heb een Mini Cooper S Cabrio, mijn leukste auto ooit! Praktisch gezien is het een tweezitter, er passen amper twee kleine kinderen op de achterbank. En zuinig? Wat is dat? Zulke auto's koop je niet omdat ze zuinig zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:GreetBilspleet schreef op 21 augustus 2014 @ 10:34:

Toyota Yaris, we hebben er hier twee. We rijden allebei zo'n 30.000 km per jaar en ze mankeren nooit wat. Deze zijn in Japan gebouwd (na een bepaald jaartal) worden ze in Polen gebouwd, er zit nogal kwaliteitsverschil in. De beste auto die ik ooit heb gehad. Lage onderhoudskosten en ze rijden lekker zuinig Uit welk bouwjaar is die van jou? Ik heb een automonteur in de familie en wat hem betreft is de Yaris zeker wel een aanrader. Het is voor mij wel een optie maar ik vind ze van binnen niet mooi eigenlijk
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een diesel Citroën C3 uit 2011, erg zuinig en erg tevreden over, ik rij zo'n 40000 per jaar en gemiddeld 1 op 25.



Hiervoor gehad: Renault twingo, kever uit 1982 en een fiat barchetta
Alle reacties Link kopieren
quote:SeBastassaUnaCanzone schreef op 21 augustus 2014 @ 10:32:

Ik heb en Citroën C3 en een Seat Arosa. De eerste is echt een topwagen. Rijdt heerlijk, zuinig en is gewoon fijn. Welk bouwjaar is de C3? en zuinig, waar moet ik dan in de praktijk ongeveer aan denken?
Ik heb een Opel Corsa, uit bouwjaar 2008. Toen nieuw gekocht en na 6 jaar ben ik nog steeds dol op mijn Opeltje! Was mijn eerste en tot nu toe enige auto.



Is een benzine, rijdt 1 op 16 ongeveer.
Alle reacties Link kopieren
quote:misssuus schreef op 21 augustus 2014 @ 10:48:

en een fiat barchetta



Ook een leuke auto, lekker knus.



Ik heb en Alfa Spider (916). Snel, sportief, geweldige wegligging. Niet geschikt voor de boodschappen en ook niet zuinig. In ruil daarvoor wel veel rijplezier. Zo'n Barchetta gaf ook veel rijplezier.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man heeft een Citroën C3.. ook erg fijn en lekker zuinig ! :D

Ik heb een daihatsu Cuore uit 2003.. fijn autootje.. helaas geen airco maar arko.. met de zomer is dat soms echt niet uit te houden..
Call it magic, Call it true, I call it magic, When i'm with you !
Alle reacties Link kopieren
Audi A4 avant. Niet zuinig, wel fijn. Als ik werk rij ik ongeveer 36000 km per jaar. Fijne auto. Vriend heeft een A6. Beiden lease
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Blusher, die van mijn vriend komt uit 1999 en de mijne uit 2001.
Ik vind de binnenkant juist wel mooi. Mooi dashboard ☺
Zuinig in de praktijk is tussen de 1:16 en 1:20 bij de Yaris.
Mijn C3 komt uit 2012, dus is misschien wat te nieuw voor tweedehands. Hij kan 1/25 rijden. Maar mijn collega heeft een oudere C3 en zij is daar ook heel tevreden over.
Alle reacties Link kopieren
Een bmw 320 cabrio uit 1996, maar ben al maanden opzoek naar een "gezinsauto" met een kleine op komst is zo'n cabrio helaas niet te doen, heel jammer, maar veiligheid voor alles!
We all gonna die, we bleed from similar veins..
Alle reacties Link kopieren
Oh hiervoor had ik n Crysler Le Baron coupé uit 1988 , leuk bakbeest, minder leuk bij de pomp. Maar het comfort en dergelijke was zo tip top, dat ik hem mis tot op de dag van vandaag.
We all gonna die, we bleed from similar veins..
Alle reacties Link kopieren
We hebben een alfa spider , een hyundai tuscon en een fiat seicento.Geef mij qua kosten de fiat maar!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een Kia Carnaval, een feestbus!

Heerlijke auto, super degelijk.

Loopt 1 op een emmer, maar is in onderhoud heel goedkoop.

Alles kan erin, kinderen, vriendjes, kasten, kinderwagens, bolderwagen!

En je zit zo lekker hoog, ik kijk altijd boven het verkeer uit. daar wen je snel aan., als ik nu in een lage auto zit dan heb ik het idee dat ik met mijn gat op de weg zit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven