Welke auto heb jij?

21-08-2014 10:27 140 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat brengt jou van A naar B?

Omdat ik nieuwsgierig ben en ik een nieuwe (tweedehands) auto zoek maar nog niet weet welke het gaat worden.

Ben je tevreden met je auto, is hij het geld waard en is ie een beetje zuinig?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen auto maar man rijdt in een Volkswagen Caddy ivm zijn werk.

Zitten ook lekker hoog net wat Potsiedikkie zegt,als ik eens bij iemand anders in de auto zit of tijdens vakanties een auto huren vind ik het raar eng zo laag.
Alle reacties Link kopieren
BMW 114d
Alle reacties Link kopieren
Berlingo vanwege de laadruimte, de achterbank is helemaal voor de hond. Man sjouwt altijd van alles mee heen en weer naar de boot dus die ruimte hebben we wel nodig.
verba volant, scripta manent.
Sinds 2 weken een VW Up! Daarvoor 2 keer een Fiat Punto maar wat een verschil ondanks dat hij klein is toch meer auto. Onze andere auto is een VW Passat beide eigen auto's geen lease .
Alle reacties Link kopieren
Dacia Logan, nieuw gekocht vier jaar geleden. Flinke laadruimte, rijdt als een zonnetje, mankeert nooit wat en is veilig.
Citroen C5
Ik heb ook een Berlingo gehad. Als hij niet zoveel zoop had ik hem gehouden. Wat een ruimte!
Ik heb een VW Polo Blue Motion uit 2012 (lease) en per oktober een Renault Clio Estate uit 2014 (lease).

Met de VW heel tevreden. Ik hoop dat de Renault ook fijn is!
Alle reacties Link kopieren
Grote Volvo, zuipt als een alcohol verslaafde, maar wil nooit een andere. Oh en duur in wegenbelasting is hij ook.

Maar deze auto schaf je ook niet aan als goedkoop je hoofddoel is.
quote:gisellecarterx schreef op 21 augustus 2014 @ 11:12:

Oh hiervoor had ik n Crysler Le Baron coupé uit 1988 , leuk bakbeest, minder leuk bij de pomp. Maar het comfort en dergelijke was zo tip top, dat ik hem mis tot op de dag van vandaag.Die heb ik ook overwogen, zó mooi!
quote:lamadrugada schreef op 21 augustus 2014 @ 11:45:

Ik heb een VW Polo Blue Motion uit 2012 (lease) en per oktober een Renault Clio Estate uit 2014 (lease).

Met de VW heel tevreden. Ik hoop dat de Renault ook fijn is!De Clio zal wat meer vermogen hebben, wat handig is met invoegen en inhalen. Wij noemen de Polo niet voor niets Slow Motion...
Hier een 14-jaar oude opel omega 2.5 turbo diesel .



Mega groot, mega zwaar. Redelijk zuinig, met een volle tank kan ik naar Oostenrijk en dan heb ik nog wat over ook.



Mijn afweging voor deze auto; een mega kofferruimte. Als Dochter belt omdat ze een platte band heeft, dan klap ik de bank neer, mik de fiets achterin zonder te moeten passen en meten. Het halve huis is vervoerd met mijn auto. Letterlijk, want we hebben het zelf gebouwd.



Mans afweging; hij is super veilig en hij vindt het een fijn gevoel dat Dochter en ik in zo´n tank zitten.



Man zelf rijdt een fiat szeicento. Klein, wendbaar, makkelijk te parkeren, reageert onmiddelijk op gas- of rempedaal, goedkoop in wegenbelasting en verzekering. Knalgeel dus lekker opvallend.

Hij heeft geen kofferbakruimte nodig, gebruikt hem alleen voor woon-werk vervoer. Zelf vind ik zijn auto niet prettig rijden, hij is niet zo geisoleerd dus je hoort de motor en ook het geluid van de banden op de weg.
Ik heb een Seat Ibiza SC. Superfijne auto, erg sportief, redelijk zuinig, en een redelijk grote auto. Bouwjaar 2013.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Fiat Panda uit 2007 en daar gaat door de vorm heel veel in Ik heb een oranje en de binnenkant is oranje/grijs, heel gaaf. Hij rijdt ongeveer 1:16. Prima autootje en slechts ¤19 wegenbelasting per maand!!
Ik ben vrijgezel, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen
Een tweedeurs Opel Astra uit 2012. Ik heb hem nu ruim een jaar en nog nooit problemen mee gehad. Heerlijk ding!

Vriend heeft dezelfde auto, maar dan vierdeurs en een jaar jonger. Net zo geweldig, hele prima, degelijke auto.



Hiervoor had ik geen auto en vriend had een Peugeot 206SW. Daar was gewoon áltijd wat aan (echt extreem veel kosten aan dat barrel gehad). Maar goed, een aantal vrienden (autodealers/automonteurs) zegt ook dat je nóóit een Franse auto moet kopen. Letterlijke woorden van een bevriende Renaultdealer: 'Ik mag het natuurlijk niet zeggen, maar ga voor een Duitser of een Japanner. Frans is echt troep.'
Alle reacties Link kopieren
quote:adorabull schreef op 21 augustus 2014 @ 11:06:

Audi A4 avant. Niet zuinig, wel fijn. Als ik werk rij ik ongeveer 36000 km per jaar. Fijne auto. Vriend heeft een A6. Beiden leaseDeze heb ik ook. Erg fijne auto.
Alle reacties Link kopieren
Mercedes ML270 diesel.

Veel ruimte en heerlijk luxe!

Maar wegenbelasting is belachelijk duur en zuinig is ie ook niet echt

Tja en als er kosten aan zijn, dan zijn het Kosten met een hoofdletter...

Maar al bij al superblij met mijn bak!

Al zal ik bij de volgende aanschaf toch proberen een minder zware uit te kiezen, want de wegenbelasting is een rib uit mijn lijf
My way or the highway!
quote:Nickske schreef op 21 augustus 2014 @ 12:05:

Een tweedeurs Opel Astra uit 2012. Ik heb hem nu ruim een jaar en nog nooit problemen mee gehad. Heerlijk ding!

Vriend heeft dezelfde auto, maar dan vierdeurs en een jaar jonger. Net zo geweldig, hele prima, degelijke auto.



Hiervoor had ik geen auto en vriend had een Peugeot 206SW. Daar was gewoon áltijd wat aan (echt extreem veel kosten aan dat barrel gehad). Maar goed, een aantal vrienden (autodealers/automonteurs) zegt ook dat je nóóit een Franse auto moet kopen. Letterlijke woorden van een bevriende Renaultdealer: 'Ik mag het natuurlijk niet zeggen, maar ga voor een Duitser of een Japanner. Frans is echt troep.'Ik heb met een Duitse auto enorme problemen gehad (duizenden euro's). Je kan ook gewoon pech hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Fiat 500. Vooral op het uiterlijk gekocht eerlijk gezegd.
Ik zou die wegenbelasting voor een zware auto niet over mijn hart kunnen verkrijgen, maar ja ik gebruik m ook maar 1 keer in de 2 weken dat scheelt ook.
quote:nerdopviva schreef op 21 augustus 2014 @ 12:12:

[...]





Ik heb met een Duitse auto enorme problemen gehad (duizenden euro's). Je kan ook gewoon pech hebben.Klopt, is ook zo. Ik weet verder ook echt niks van auto's hoor, ik herhaal gewoon wat een - in mijn ogen - expert zegt.
Alle reacties Link kopieren
Ik rijd in een Ford Focus diesel uit 2002. Ik laat hem nooit onderhouden, kijk er niet naar om, gooi er nooit geen olie in en toch gaat hij vandaag als ik naar huis rijd over de 400.000 km heen. Beste auto die ik ooit gehad heb!!
En nou is het afgelopen!
Alle reacties Link kopieren
quote:SeBastassaUnaCanzone schreef op 21 augustus 2014 @ 11:43:

Ik heb ook een Berlingo gehad. Als hij niet zoveel zoop had ik hem gehouden. Wat een ruimte!Ongeveer 1 : 14, het kan erger.
verba volant, scripta manent.
Fiat 500 lounge uit 2010. Superfijne bak, erg zuinig ook. Gebruik hem voor woonwerk, ca 100 km per werkdag. Heb geen kids of grote huisdieren dus prima qua ruimte!
Ja dat zeg ik, een zuiperd! Wij rijden nu 1:25, nogal een verschil.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven