Welke kamer/huis kiezen? (Student)

13-09-2014 11:32 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,



Ik zit een beetje met een dilemma en wellicht hebben wat mensen zin om mee te denken. Ik denk er nu al een hele dag overna, en kom er niet echt uit. Ik heb een voor en nadelen lijstje gemaakt. Wat vinden jullie?



House 1; 1 huisgenoot met 3 jarig kindje, 1 andere huisgenoot



Pro's

Grotere mooiere tweepersoons kamer, wat het makkelijker en leuker maakt mij in mn eigen kamer terug te trekken - meer privacy.

Grotere keuken, makkelijk in te koken.

Mooie locatie, vlakbij de zee.

Fiets

Grotere badkamer (maar wel delen met jongen)



Con's

Er komt een drie jarige bij, hoeveel zal die overlast veroorzaken?

Het huis is vrij gehorig, ik weet niet of die andere kamer (sluit aan op beide kamers) veel geluid door laat.

Misschien is dit toch te eenzaam?

Ik maak verder weinig gebruik van de keuken en woonkamer (niet gezellig/staat niks)

Ik kan er pas over drie weken in.



House 2, delen met stelletje, nog 1 meisje, en hond



Pro's

Met mensen van mijn studie/leeftijd, meer aanspraak

Gezelliger maar ook kleiner huis, ik zal vaker beneden zitten een kop thee te drinken en meer gebruik maken van de keuken/zitkamer (allemaal in 1 kamer).

Ik kan er al over een week in!



Con's

Er is een hond die erg nerveus is en moet wennen, maar als je eenmaal in huis bent is het oke.

Kleinere tweepersoons kamer, en iets lelijker (haha, van alles valt iets te maken)

30 euro meer per maand

Kleine badkamer (maar delen met meisje)



Samengevat:

Zou ik denken dat ik in huis 1 het wat meer voor mezelf doe, ik zou meer in mn kamer leven maar weet nog niet hoeveel een drie jarige in huis invloed heeft op mn dag.



In huis 2 zou ik meer voor de gezelligheid zijn en meer gebruik maken van het hele huis, maar word ik dus ook meer geconfronteerd met mn mede bewoners en hond, meer een sociale aangelegenheid.
Ik zou verder zoeken naar een huis waar geen stelletje, kind of hond woont. Maar dat ben ik.
Alle reacties Link kopieren
Als je qua karakter meer op jezelf bent, kamer 1. Als je juist het liefst de hele dag mensen om je heen hebt, kamer 2.
Alle reacties Link kopieren
Of inderdaad verder zoeken. Maar ik kan me voorstellen dat er niet gigantische veel kamers beschikbaar zijn.
Ik wil niet met een hond in een huis wonen. Kinderen vind ik niet erg. Grote kamer, strand in de buurt. Ik begrijp je twijfel dus niet en zou nr 1 kiezen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou verder zoeken. Samenwonen met een kind is echt niks als je studeert en met een stelletje zijn de ervaringen ook niet geweldig.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou strootje trekken om te kiezen en dan vanuit de suboptimale kamer verder gaan zoeken naar iets dat wel leuk is.



Badkamer delen met jongen of meisje zou voor mij geen snars uitmaken maar hond, stel of kind zou ik als student niet per se gewild hebben.
Puur op basis van wat je schrijft: kamer 2.



Bij kamer 1 noem je 5 voordelen, waarvan je 1 voordeel al afzwakt, en 5 nadelen.



Bij kamer 2 noem je 3 voordelen en 4 nadelen, waarvan je 3 nadelen al afzwakt.



Persoonlijk zou dat ook mijn keuze zijn, ik wil niet met een 3 jarige in een huis wonen. In mijn ervaring zijn die namelijk veel drukker en luidruchtiger dan een hond. Ook denk ik dat het sociale deel leuker is. Als je al twijfelt of je bij kamer 1 wat eenzaam wordt, niet doen. Ik heb zelf een half jaar op een kamer gewoond waar de bewoners elkaar niet spraken, en dat viel echt vies tegen. Niet dat je permanent op elkaars lip wil zitten, maar even wat aanspraak om te vertellen hoe je dat geweest is, is wel erg fijn.
Alle reacties Link kopieren
Haha ik moest wel lachen om de eerste reactie. Dat zou inderdaad het beste zijn! Maar de kamer markt hier is echt verschrikkelijk op dit moment.



Ilonadenise bedankt voor je analyse met de (afgezwakte) voor en nadelen. Ik neig ook erg naar de tweede keus, maar hou er opzich wel van om op mezelf te zijn en hoewel ik denk dat het leuk is om wat meer aanspraak te hebben, weet ik dat eigenlijk niet zeker.. (Qua persoonlijke voorkeur). Ben ondertussen master student en vind wat rustiger leven ook weer niet zo heel erg.



Zie je, ik blijf maar draaien. Gek word ik ervan.
Alle reacties Link kopieren
Als student zou ik kiezen voor optie 2.

Het ritme van een student is vaak laat naar bed, laat weer op (tenzij vroege colleges) en dat van een kind is precies andersom. Dan moet je naar mijn gevoel echt veel te veel rekening houden met je medebewoner en andersom kun je van je medebewoner niet verwachten dat het rekening houdt met jou.

Kortom, dat zou voor mij wel veel kans op grote ergernissen zijn.
quote:betjebig schreef op 13 september 2014 @ 11:42:

Ik wil niet met een hond in een huis wonen. Kinderen vind ik niet erg. Grote kamer, strand in de buurt. Ik begrijp je twijfel dus niet en zou nr 1 kiezen.Dito
Alle reacties Link kopieren
quote:budapest schreef op 13 september 2014 @ 11:35:

Ik zou verder zoeken naar een huis waar geen stelletje, kind of hond woont. Maar dat ben ik.Dit +1
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Tsja en de hond/kind. Met kinderen heb ik best veel ervaring als au pair, en voelt dus aan de ene kant vertrouwd maar aan de andere kant twijfel of ik dat wel wil.

Met honden heb ik helemaal geen ervaring, maar die zijn toch wat minder intens dan kinderen haha?



Goed, nu besef ik ook iets meer dat ik ook nog lekker kan verder zoeken. In welk huis ik ook zit. Het is geen permanente beslissing, maar het liefst natuurlijk wel. Steeds verhuizen is ook niet leuk!
Ik had als student nooit bij een kind in huis willen wonen

stel hangt er van af hoe plakkerig ze zijn.
Alle reacties Link kopieren
Steeds verhuizen is niet leuk, maar als je te kieskeurig bent vind je niets en vanuit je studiestad is het makkelijker zoeken
Alle reacties Link kopieren
Dit is kiezen uit the best of the worst..



Al heb je met een kind meer rekening te houden dan je lief is.
Eens met budapest. Ik zou verder zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Als dit mijn keuze's zouden zijn zou ik voor kamer 1 gaan. Grote kamer, grote keuken, vlakbij zee. Maar dat ga ik er wel vanuit dat je sociaal sterk staat en dat je sociale leven zich vooral op fietsafstand bevind. Bovendien zou ik liever samen wonen met een kind dan met een hond en het lijkt mij geweldig om vlakbij zee te wonen.
Alle reacties Link kopieren
Heb je al geïnformeerd naar het huurcontract, hoe lang je opzegtermijn is?



En betaal nooit sleutelgeld.
Ik heb in de hoofdstad gewoond, ik weet hoe moeilijk het is. Toch zou ik hier niet voor kiezen.



Jij wel: doe dan wat je gevoel zegt,
Alle reacties Link kopieren
ik zou denk ik ook verder zoeken,



in welke plaats ven je opzoek? op facebook heb je van die paginas'waar veel kamers op voorbij komen
Kamer 1, of verder zoeken.
quote:budapest schreef op 13 september 2014 @ 11:35:

Ik zou verder zoeken naar een huis waar geen stelletje, kind of hond woont. Maar dat ben ik.

+1



Maar als je echt moet kiezen zou ik voor optie 2 gaan. Mits je van honden houdt.
Alle reacties Link kopieren
No way dat ik met een kind in 1 huis zou gaan wonen, dus zeker kamer twee.

Je hebt toch niet voor niets zelf (nog) geen kinderen? Oh echt ik word al chagrijnig als ik alleen maar dénk aan een huis waar een kind bij in woont, en dan helemaal zo'n dwarse peuterpuber. Gruwel
Ik spreek toch geen Chinees?!
Optie 2 klinkt veel gezelliger!

Hou je van honden? Dat beestje is snel genoeg aan je gewend als je daar in huis woont. Je moet dus vooral bedenken hoe je het zelf vindt om een hond in huis te hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven