Wie heeft dat ooit verzonnen ?

16-09-2014 18:28 145 berichten
Ik vraag me af welke idioot heeft verzonnen dat er overhemden moeten bestaan die zo kut te strijken zijn (met die plooien op de mouwen richting manchet) dus wie verzon ooit het mouwstrijkplankje waar je niks aan hebt , wie verzon ooit snij/hak/kneedmachines voor huishoudelijk gebruik die zo kut te reinigen zijn voor dat beetje waar een mes of wat ook evengoed zijn werk doet. Ik zal het niet eens hebben over een bladblaas/zuiger waar de gewone plastic hark het beste is, sneller werkt met minder herrie en zo, kortom, hoeveel zooi is er die slecht bedacht is, overbodig maar wel je garage/keuken vult met een boel ongein die je zelden gebruikt (afgezien van je strijkijzer dan indien overhemden )?

Wat vindt jij nou echt een ding wat ergens in een kastje staat waarvan je denkt: wáárom heb ik dat nou ooit gekocht?



Ergo, wat staat er in jouw keuken/garage/schuur/zolder wat amper zoden aan de dijk zet omdat blijkt dat je er nou echt veel aan hebt , mag álles zijn
Alle reacties Link kopieren
Oh, en ik wou een bladblazer kopen omdat het me zo handig leek. Niet dus????
Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.
Een bladzuiger lijkt mij een geweldige uitvinding.



Gulp voor vrouwen, dat vind ik een onzinnig iets. Vrouwen hebben helemaal geen gulp voor nodig.
Alle reacties Link kopieren
Aan strijken heb ik dan weer geen hekel.



Wat me wel opvalt is dat sommige dingen voor linkshandigen niet handig zijn. Simpel voorbeeld: het kartelrandje aan een plastic vorkje bijv. Dat is gericht op rechtshandigen want zit maar aan 1 kant . Voor een linkshandige is dat dus ondersteboven en dus achterstevoren vasthouden.



wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Een verschoonmat van koeka. Dochter heeft er 1x een plas op gedaan. Bij thuiskomst in de wasmachine. 100%katoen, dus kan op 60 graden.

Voor de veiligheid op 40 graden gedaan. Komt dat ding er gekrompen uit! Blijkt dat je hem op maximaal 30graden kunt wassen!!!

Een verschoonmatje, hoe stom/ vies is dat dan.



Ook stom van mij dat ik het wasvoorschrift niet heb gelezen. Maar toch.
quote:Keausje, 11 minuten geleden



Gulp voor vrouwen, dat vind ik een onzinnig iets. Vrouwen hebben helemaal geen gulp voor nodig.

Mwoah, zonder gulp kan ik broeken gelijk 3-4 maten groter kopen, anders gaan ze toch echt niet over mijn bevallige derrière.
quote:iceteapeach schreef op 16 september 2014 @ 18:46:

Aan strijken heb ik dan weer geen hekel.



Wat me wel opvalt is dat sommige dingen voor linkshandigen niet handig zijn. Simpel voorbeeld: het kartelrandje aan een plastic vorkje bijv. Dat is gericht op rechtshandigen want zit maar aan 1 kant . Voor een linkshandige is dat dus ondersteboven en dus achterstevoren vasthouden.



[afbeelding]Je mist er niks aan, zijn ondingen.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me erg leuk topic worden, enige wat ik me nu even kan bedenken is een tas die je in elkaar kon vouwen, hield je klein tasje over, gekocht op de huishoudbeurs....alleen als dat ding eenmaal uitgevouwen en echt gebruikt was kreeg je hem never nooit meer in elkaar tot klein tasje gevouwen. Grrrr, was gelukkig maar een tientje toendertijd.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
quote:SpringDing schreef op 16 september 2014 @ 18:52:quote:Keausje, 11 minuten geleden



Gulp voor vrouwen, dat vind ik een onzinnig iets. Vrouwen hebben helemaal geen gulp voor nodig.

Mwoah, zonder gulp kan ik broeken gelijk 3-4 maten groter kopen, anders gaan ze toch echt niet over mijn bevallige derrière. Derrière laten slinken? Of gewoon accepteren dat je geen broekenfiguur hebt?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:SpringDing schreef op 16 september 2014 @ 18:52:quote:Keausje, 11 minuten geleden



Gulp voor vrouwen, dat vind ik een onzinnig iets. Vrouwen hebben helemaal geen gulp voor nodig.

Mwoah, zonder gulp kan ik broeken gelijk 3-4 maten groter kopen, anders gaan ze toch echt niet over mijn bevallige derrière.

Ik wou net zeggen: hoe ga ik m aandoen dan?



De pastamachine staat al heel lang ongebruikt achter in mijn keukenkastje. Wat een onzin. Mijn keuken is niet groot genoeg om pasta voor 2 personen te kunnen laten drogen. En het wordt altijd te dik, echt erg stom.
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
Mijn pa had een superdeluxe koffiebonenmaal/koffiezetapparaat gekocht. Ding maakte net zo veel herrie als een opstijgende DC10 en moest een keer per week uit elkaar om de koffieprut overal uit te soppen... Wat een t*ering/t*fus/t*kkeapparaat.

Durfde het ding niet eens op Marktplaats te zetten.

Een strop van meer dan 400 euro.
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
een elektrische tandenborstel echt onnodig hoop herrie in je bek koop een harde tanden borstel
hier geen strijkijzer nog plank.
Alle reacties Link kopieren
Ga eens bij een 2e hands winkel kijken hoeveel chocolade fonteinen en sla centrifuges daar staan. Dat geeft een aardige indicatie van de onzinnigheid ervan.
Alle reacties Link kopieren
Telefoon waar je véél meer mee kan dan bellen, zodat iedereen van onder de pakweg 30/35 overal in het openbaar tegenwoordig constant als een zombie op dat ding zit te staren...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
ik koop alleen nog maar easy iron overhemden voor mijn man.. dus geen last van
Alle reacties Link kopieren
senseo apparaat. Ondingen met een bruine prut die in de verste verte niet naar koffie smaakt.



En ik weet niet wie het schreef, maar ik vind gulpen ideaal. Hoe moet ik anders mijn broek aantrekken en aanhouden? Wat ik me dan weer afvraag is waarom vrouwen jasjes vaak geen binnenzak hebben of zakken die dichtgenaaid zijn. Hoezo, wij hebben toch ook sleutels?
Alle reacties Link kopieren
quote:pokkewijf schreef op 16 september 2014 @ 19:03:

Mijn pa had een superdeluxe koffiebonenmaal/koffiezetapparaat gekocht. Ding maakte net zo veel herrie als een opstijgende DC10 en moest een keer per week uit elkaar om de koffieprut overal uit te soppen... Wat een t*ering/t*fus/t*kkeapparaat.

Durfde het ding niet eens op Marktplaats te zetten.

Een strop van meer dan 400 euro.

maar wel lekkere koffie! heb ook zo'n apparaat hij maakt inderdaad

herrie en schoonmaken is ook niet het handigste ,maar ben er zo blij

mee
het is zoals het is,daar moet je het mee doen
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 16 september 2014 @ 19:08:

Telefoon waar je véél meer mee kan dan bellen, zodat iedereen van onder de pakweg 30/35 overal in het openbaar tegenwoordig constant als een zombie op dat ding zit te staren...+1 en de e-reader. Echte boeken lezen is veel fijner en als je het gewicht vervelend vindt, kun je altijd nog een dwarsligger kopen (als jouw titel bestaat als dwarsligger).
Alle reacties Link kopieren
quote:iceteapeach schreef op 16 september 2014 @ 18:46:

Aan strijken heb ik dan weer geen hekel.



Wat me wel opvalt is dat sommige dingen voor linkshandigen niet handig zijn. Simpel voorbeeld: het kartelrandje aan een plastic vorkje bijv. Dat is gericht op rechtshandigen want zit maar aan 1 kant . Voor een linkshandige is dat dus ondersteboven en dus achterstevoren vasthouden.



[img]http://1.bp.blogspot.com/_h7tzBQR-mM8/T ... Weblog.jpg[/img]



Om verder te gaan met onhandige rechtshandige dingen, vismessen. Die zijn ook alleen rechtshandig.

Net als een schuifmaat, rolmaat, duimstok en nog wat gereedschap. (Hmm, ben een technische vrouw)
Alle reacties Link kopieren
quote:lala87 schreef op 16 september 2014 @ 19:13:

[...]





+1 en de e-reader. Echte boeken lezen is veel fijner en als je het gewicht vervelend vindt, kun je altijd nog een dwarsligger kopen (als jouw titel bestaat als dwarsligger).Helemaal met je eens. Heb een e-reader geprobeerd, maar op de één of andere manier voelt het niet als "ontspannen lezen".
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog een broodbakmachine in de aanbieding?



Verder heb ik ooit bedacht dat ik een gigantische keukenmachine nodig had. Het ding heeft jarenlang ongebruikt in de verpakking gestaan, maar vriend heeft het, tot mijn grote ergernis, een plek op het aanrecht gegeven. Helaas moet ik bekennen dat ik daar vanmiddag een superlekkere smoothie mee heb gemaakt ;). Mag dat ook, dat dingen na jarenlang afgeschreven te zijn geweest, toch nog enig nut blijken te hebben?
Tassen zijn een crime, vandaar de zakken en dicht genaaide zakjes zie ik ook best vaak maar kun je zelf openen.
Alle reacties Link kopieren
Waarom heb je niks aan een mouwenplankje?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
ik heb broeken zonder gulpen, gewoon met stiekband ofzo... waardeloos! Dingen krijg ik niet over mn heupen. Gulp is dan stukken fijner ;)



Onzinnige dingen hier: keukenmachine, hakselapparaat, multisnijder, dat soort dingen. Zijn super onhandig om schoon te krijgen, kost veel tijd. In die tijd heb ik t al lang met mes gedaan.

Evenals een enorme blender die ik ooit kreeg. Wat een rotding om schoon te maken. Staafmixer werkt net zo goed.



Wij hebben een bladblaas/zuig apparaat. Gebruik m weinig. Met blazen stuift alle zand en zooi meters hoog de lucht in en met zuigen ben ik tijdenlang bezig om vochtige blaadjes op te kunnen zuigen en dwarse takjes weg te halen voor de opening.... harken en bezemen gaat stukken sneller en schoner

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven