Wie heeft dat ooit verzonnen ?

16-09-2014 18:28 145 berichten
Ik vraag me af welke idioot heeft verzonnen dat er overhemden moeten bestaan die zo kut te strijken zijn (met die plooien op de mouwen richting manchet) dus wie verzon ooit het mouwstrijkplankje waar je niks aan hebt , wie verzon ooit snij/hak/kneedmachines voor huishoudelijk gebruik die zo kut te reinigen zijn voor dat beetje waar een mes of wat ook evengoed zijn werk doet. Ik zal het niet eens hebben over een bladblaas/zuiger waar de gewone plastic hark het beste is, sneller werkt met minder herrie en zo, kortom, hoeveel zooi is er die slecht bedacht is, overbodig maar wel je garage/keuken vult met een boel ongein die je zelden gebruikt (afgezien van je strijkijzer dan indien overhemden )?

Wat vindt jij nou echt een ding wat ergens in een kastje staat waarvan je denkt: wáárom heb ik dat nou ooit gekocht?



Ergo, wat staat er in jouw keuken/garage/schuur/zolder wat amper zoden aan de dijk zet omdat blijkt dat je er nou echt veel aan hebt , mag álles zijn
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 16 september 2014 @ 19:36:

[...]





Fijn dat je er zoveel plezier aan beleeft! Maar begrijp dat het ook voor jou niet tegen een echt boek op kan. Ik vind een scherm niet prettig om ontspannen te lezen.Een e-reader heeft een ander soort scherm dan een beeldscherm/Ipad/smartfoon ed . Het is e-inkt. Lastig uit te leggen ik ben niet zo technisch. Maar is heel rustig voor de ogen.
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Broeken of jasjes zonder zakken. Ik heb echt geen zin om altijd een tas mee te nemen, bijvoorbeeld als ik de hond uitlaat.
Alle reacties Link kopieren
De Hutzler 571 banana slicer!

En als je de recensies (en vraag en antwoord) leest op Amazon: hilarisch.
Because when you stop and look around this life is pretty amazing.
quote:lala87 schreef op 16 september 2014 @ 19:13:

[...]





+1 en de e-reader. Echte boeken lezen is veel fijner en als je het gewicht vervelend vindt, kun je altijd nog een dwarsligger kopen (als jouw titel bestaat als dwarsligger).Niet met je eens, ik heb 40 jaar gewone boeken gelezen en lees nu 3 jaar met mijn reader en wil hem niet meer missen. Zo handig die dingen om op bed mee te lezen
Alle reacties Link kopieren
Het spel "Live Quiz".

Een soort Triviant, maar dan kun je de antwoorden op de vragen via een code op de site van het spel zien. De antwoorden zouden altijd up to date worden gehouden!

Je raadt het al: "Sinds de start in 2007 hebben we besloten de antwoorden op livequizspel.nl niet meer up-to-date te houden. U kunt het spel nog spelen door de antwoorden zelf op internet op te zoeken. Onze excuses voor het ongemak! "
Alle reacties Link kopieren
Een stoomreiniger. Eerst al een poos wachten voor het ding op stoom is, en dan alles zeiknat hebben omdat ie meer water spuit dan stoom.
Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.
Ik ben me ervan bewust dat dit waarschijnlijk echt heel lomp is, maar ik snap ff niet waarom zo'n plastic vorkje met kartelrandjes voor rechtshandigen zou zijn. Je houdt hem dan toch altijd ondersteboven, of je hem nu in je linker- of rechterhand vasthoudt?
quote:typfoudt schreef op 16 september 2014 @ 20:30:

Ik ben me ervan bewust dat dit waarschijnlijk echt heel lomp is, maar ik snap ff niet waarom zo'n plastic vorkje met kartelrandjes voor rechtshandigen zou zijn. Je houdt hem dan toch altijd ondersteboven, of je hem nu in je linker- of rechterhand vasthoudt?Nee, die snapte ik ook niet, als linkshandige zijnde
Alle reacties Link kopieren
Zo'n draai-uiensnijder (T*pperware), dat is namelijk zo'n uitkomst! Dat je vantevoren toch al een mes en snijplank vies moet maken, omdat je die ui moet schillen en halveren voordat hij er uberhaupt inpast, dat is de ontwerper blijkbaar ontgaan. En dan moet je nog dat ding uit de kast pakken, en achteraf weer afwassen. Ik snij m'n uien wel gewoon met een mes!
Alle reacties Link kopieren
quote:meivogel schreef op 16 september 2014 @ 20:43:

[...]





Nee, die snapte ik ook niet, als linkshandige zijnde Hier ook een linkshandige, maar ik kan echt niet met zo'n vorkje overweg. Misschien is het omdat je rechtshandig sneller het vorkje kan gebruiken als mes en als linkshandige hem echt moet omdraaien? Lastig uit te leggen wat ik bedoel.
Die vorkjes breken ook altijd.. (of ben ik buiten linkshandig ook lomp?)
quote:pejeka schreef op 16 september 2014 @ 20:06:

[...]





Maar heb je dan ook de typografie en lay-out van het gewone boek?

Ja hoor. Je kunt zelfs de lettergrootte, lettertype en de regelafstand aanpassen aan wat je zelf prettig vindt.



En er zit een woordenboek in, als je eens een onbekend woord tegenkomt best fijn. Dat vind ik vooral in het Engels vaak praktisch.

Het enige dat ik minder fijn vind is dat je niet zo heel makkelijk even terugbladert.
Ja sorry maar ik kan maar niet voor me zien wat het nu uitmaakt met welke hand je dat doet. Het zijn wel ondingen daar niet van.
Alle reacties Link kopieren
-knoflookpers;waarom weer een keukengerei viesmaken als het ook met een mesje kan?(heb geen vaatwasser)

- wasmachine met een inhoud van meer dan 4 kilo.Hoe krijg ik die ooit economisch goed vol in mijn eentje , zeker met al die kleuren was?

-keukenmachine; ding is nooit gebruikt, maar begint nu ook nog te scheuren

-hometrainer; het komt nooit uit om hem te gebruiken en de frisse lucht is veel plezieriger.

-senseo; wat een bocht!

-smartphone; het ding bleef maar berichten weergeven, maar verder kon ik er niks mee.Bellen en sms-en kan ik tienmaal makkelijker op een eenvoudige nokia
Alle reacties Link kopieren
quote:typfoudt schreef op 16 september 2014 @ 21:01:

Ja sorry maar ik kan maar niet voor me zien wat het nu uitmaakt met welke hand je dat doet. Het zijn wel ondingen daar niet van.



Als je hem rechtshandig vasthoudt, zit het mesdeel naar je toe en hoef je alleen je hand naar je toe te draaien.

Als je hem linkshandig vasthoudt, zit het mesdeel van je af en moet je je hand van je af draaien om te kunnen snijden. Alleen heb je dan geen kracht om te snijden. Dus moet het toch met je rechterhand (of gewoon je stuk vlees afhappen hahaha).
Alle reacties Link kopieren
Mouwplankjes zijn handig als je zelf jasjes, colberts, blazers maakt.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind strijken pure idioterie en bezigheidstherapie voor mensen die niets te doen weten.

En welke idioot heeft bedacht dat er geen bladeren mogen liggen???? Dat is toch de natuur!!! Hoe kun je bedenken als mens dat zoiets niet hoort???
Alle reacties Link kopieren
Mijn dvd speler staat al 5 jaar stof te vangen. Nog nooit gebruikt want ik kijk films on demand.



Verder een bijbel, ooit gekregen maar ik ben overtuigd atheïst. Dus ook vrij nutteloos.
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
quote:bestpittig schreef op 16 september 2014 @ 19:10:

Wat ik me dan weer afvraag is waarom vrouwen jasjes vaak geen binnenzak hebben of zakken die dichtgenaaid zijn. Hoezo, wij hebben toch ook sleutels?



Zakken van jasjes/blazers zitten met een paar steken dichtgenaaid om het jasje mooi in model te houden. Zodat de zakken niet al tijdens het passen e.d. uitlubberen. Ook bij mannenkleding is dit bij mijn weten zo.

Wie na aankoop van het jasje, de zakken wil gaan gebruiken, moet ze even opentornen (met een tornmesje).

Dat ze dichtgenaaid zitten, wil namelijk niet zeggen dat het nepzakken zijn.
Alle reacties Link kopieren
Nog zoiets godvergeten irritant. Geen binnenzakken in damesjasjes of blazers. Omdat men in de verwachting is dat je continu met een tasje rond loopt. Yeah right....

Dus niet he.
quote:pokkewijf schreef op 16 september 2014 @ 20:07:

[...]



Een e-reader heeft een ander soort scherm dan een beeldscherm/Ipad/smartfoon ed . Het is e-inkt. Lastig uit te leggen ik ben niet zo technisch. Maar is heel rustig voor de ogen.Ik vind het zelfs nog fijner lezen dan een gewoon boek. Het enige wat ik onhandig vind is dat je niet even terug kan bladeren.
Alle reacties Link kopieren
quote:nlies schreef op 16 september 2014 @ 19:59:

[...]





ja daar hebben ze weer een speciaal soort schaaf voor, geen idee of die echt goed werkt, ik heb nooit jonge kaasIk heb een kaasschaaf voor jonge kaas. Werkt als een tierelier. Kost iets van 6/7 euro bij de kaasboer. Heeft een zwart handvat met een dof metalen schaaf. Vind het juist erg fijn omdat ik nu zelf makkelijk hoeveelheid kaas kan bepalen en verse kaas snijden is goedkoper dan voorverpakte plakjes.
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 16 september 2014 @ 19:17:

[...]





Helemaal met je eens. Heb een e-reader geprobeerd, maar op de één of andere manier voelt het niet als "ontspannen lezen".Ik ben er juist heel erg blij mee! Een gewoon boek is vaak te zwaar, het omslaan van de pagina's doet pijn. Maar goed, ik heb dan ook een ziekte waarbij het juist op deze kleine aanpassingen aankomt die het leven fijn maken.
Een stoomreiniger. Hij maakt geweldig goed schoon, want als je hem gebruikt kun je daarna echt van de vloer eten, maar het is een hoop gedoe om hem te vullen en de borstels die je erbij nodig hebt moet je ook weer schoonmaken... teveel gedoe dus. Hij staat al jaren in de schuur weg te stoffen.
quote:ikdus2010 schreef op 16 september 2014 @ 19:14:

[...]

Net als een schuifmaat, rolmaat, duimstok en nog wat gereedschap. (Hmm, ben een technische vrouw)Linkshandig gereedschap

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven