Wie heeft hier (nog meer) een beagle?

01-06-2010 19:13 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi

Ik ben helemaal verliefd geworden op een beagle die ter overplaatsing wordt aangeboden in het dierenasiel bij ons in de stad.

Uit zelf bescherming ben ik nog niet wezen kijken want ik weet zeker dat wanneer ik dat doe ik helemaal verkocht ben en niet meer reeel kan nadenken.



Ik ben opgegroeid met een beagle en ik weet dondersgoed dat er geen eigenwijzere honden bestaan maar ik vind het zo'n leuke en mooie honden!



Nou is mijn situatie als volgt. Momenteel woon ik nog thuis en in okt-nov dit jaar hoop ik eindelijk in mijn appartement te komen (begaande grond-klein tuintje). Ik heb een baan waarbij ik lange dagen maak maar wel tussen de middag minstens een uur pauze heb en dus naar huis ga.

Afgelopen september is onze hond overleden en mijn beide ouders houden veel van honden maar willen de verantwoordelijkheid niet meer aangaan door een nieuwe hond te nemen ivm de tijd ed. Wel willen ze een soort van 'back up gezin' worden voor mij. Dus stel ik neem een hond dan willen zij ervoor zorgen als ik bijvoorbeeld op vakantie ga oid. Dat vinden ze hartstikke leuk. De overbruggingstijd totdat ik in mijn eigen appartementje kan vinden ze het ook niet erg om een hond in huis te hebben.



De hond in kwestie is nooit opgehaald door zijn oude baas dus wat er precies is gebeurd is dus niet duidelijk. wel is duidelijk dat de hond heel veel nestjes heeft gehad. Volgens het asiel is het een hele lieve en vrolijke hond.



Dus wie heeft hier nog meer een beagle en wat vind je van hun karakter? Misschien kan je ook wat vertellen over je hond en wat typisch is hem/haar.



Groetjes Lotte
Alle reacties Link kopieren
ik heb 2 jack russels.

mijn vriend en ik werken 38 uur in de week en zijn soms in het weekend ook een dagje weg.

sommige mensen vinden het zielig maar ze weten niet beter.

maar als we thuis zijn gaan we overal met ze naar toe!

ik woon nu nog op een flat maar we gaan verhuizen eerdaags (als het goed is) naar een eengezinswoning dus dan hebben ze alle ruimte!

die van mij zijnhele drukke en zenuwachtige honden maar ook ZO lief!!

en ze komen niks te kort!

hoe oud is die??
Alle reacties Link kopieren
ik zou dit toch niet zo snel doen. Beagles zijn heel erg groepsgericht, en kunnen slecht tegen alleen zijn. Je neemt een dier voor jou lol, maar de hond mag er ook iets aan hebben toch? En lange dagen alleen (ook als je er in de middag wel even bent) is niet fijn. Kan je nog beter een cavia/hamster of iets in die richting doen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi

zo denk ik er ook over. Als een hond niet beter weet hoeft het niet meteen te betekenen dat ze mishandeld worden of dat ze zich diepongelukkig moeten voelen als ze een keer alleen thuis zijn!

Het lijkt me zo leuk om weer een hond te hebben maar het is ook weer een hele verantwoordelijkheid en dat besef ik me dondersgoed. Maar daar krijg je weer een hoop leuke dingen voor terug natuurlijk! En elke dag een paar wandelingen is natuurlijk voor niemand slecht en daar wordt je door een hond wel een beetje in gedwongen!

Ze is 5 jaar (+/- ik weet niet hoe strak ze dit kunnen schatten).



Hoe doen jullie dat tussen de middag of kan 1 van jullie tussendoor naar huis?

groetjes
Alle reacties Link kopieren
Ohja over dat alleen zijn doet me denken aan belle (onze hond voor de vorige, ook een beagle) die was altijd zo sneaky. Als we weg waren geweest ging ze altijd op de bank liggen (mocht ze niet) en als we terug kwamen lag ze lief in de mand te 'slapen' maar wel met een warme plek op de bank! hahaha dus zo erg vond ze het dus schijnbaar niet om alleen thuis te zijn!
Alle reacties Link kopieren
heel stom maar ik heb een bak staan en daar plast de 1e in.

de ander houd het op.

misschien zielig maar 's nachts doen ze het ook.

het is jammer dat je niet weet of dat hondje ook alleen kan zijn.

denk dat je beter voor een pup kan gaan.. die kan je nog dingen aan leren. ik ken trouwens geen beagle hondjes. daar kan ik niet over mee praten dus
Alle reacties Link kopieren
quote:saded schreef op 01 juni 2010 @ 19:36:

ik zou dit toch niet zo snel doen. Beagles zijn heel erg groepsgericht, en kunnen slecht tegen alleen zijn. Je neemt een dier voor jou lol, maar de hond mag er ook iets aan hebben toch? En lange dagen alleen (ook als je er in de middag wel even bent) is niet fijn. Kan je nog beter een cavia/hamster of iets in die richting doen.

hoi

had door gelijke plaatsing je berichtje nog niet gezien. Het klopt inderdaad dat een hond ook lol moet beleven bij hem/haar thuis.

Ik laat me natuurlijk voordat ik een besluit neem uitgebreid informeren bij het asiel over deze hond en als zij zeggen dat deze hond echt veel aandacht ed nodig heeft dan weet ik dat het niet door kan gaan.

maar een hamster of cavia of konijn is echt niets voor mij hahaha.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben er ook één.

Als puppy gekregen in januari 2009 en echt ik zou hem niet meer willen missen.

Onze beagle is niet vaak alleen thuis want ik werk over het algemeen op tijden dat mijn man thuis is en vice-versa. Als we weg gaan gaat ie meestal mee en als dat niet kan blijft ie maximaal 5 uur alleen thuis (omdat wij niet willen dat het langer is) of hij gaat een dagje naar het pension.

Of hij langer alleen kan weet ik niet nooit geprobeerd, ik moet ook zeggen dat als wij beiden fulltime overdag zouden werken, wij geen hond zouden hebben genomen.

En onze beagle is echt een gezelschapsdier, als we thuis zijn is hij het liefst bij ons in de buurt en volgt ons overal waar hij ook komen mag (de benedenverdieping) hij kan zich heerlijk uitleven in de tuin en iedere dag lopen wij 10-15 kilometer, soms iets minder soms iets meer. Na zijn komst zijn zowel mijn partner als ik flink afgevallen!

Alle reacties Link kopieren
quote:_lotte85_ schreef op 01 juni 2010 @ 19:51:

[...]



hoi

had door gelijke plaatsing je berichtje nog niet gezien. Het klopt inderdaad dat een hond ook lol moet beleven bij hem/haar thuis.

Ik laat me natuurlijk voordat ik een besluit neem uitgebreid informeren bij het asiel over deze hond en als zij zeggen dat deze hond echt veel aandacht ed nodig heeft dan weet ik dat het niet door kan gaan.

maar een hamster of cavia of konijn is echt niets voor mij hahaha.vraag niet alleen na bij het asiel(die hebben een reden om te zeggen dat het kan) maar ook bij een rassenvereniging bv.

rassen vereniging beagles

hier staat veel info over het ras en wat ze wel niet kunnen.

Ik dekn dat het niet de hond is voor zoveel alleen. geen enkele hond eigenlijk, maar de beatle al helemaal niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:_lotte85_ schreef op 01 juni 2010 @ 19:51:

[...]



hoi

had door gelijke plaatsing je berichtje nog niet gezien. Het klopt inderdaad dat een hond ook lol moet beleven bij hem/haar thuis.

Ik laat me natuurlijk voordat ik een besluit neem uitgebreid informeren bij het asiel over deze hond en als zij zeggen dat deze hond echt veel aandacht ed nodig heeft dan weet ik dat het niet door kan gaan.

maar een hamster of cavia of konijn is echt niets voor mij hahaha.vraag niet alleen na bij het asiel(die hebben een reden om te zeggen dat het kan) maar ook bij een rassenvereniging bv.

rassen vereniging beagles

hier staat veel info over het ras en wat ze wel niet kunnen.

Ik dekn dat het niet de hond is voor zoveel alleen. geen enkele hond eigenlijk, maar de beatle al helemaal niet.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een Beagle. Qua karakter heeft ze voor- en nadelen: het voordeel is dat ze heel lief en gelijkmatig is, andere dieren en kinderen moeiteloos accepteert en alles best vindt. Het nadeel is dat ze niet met goed fatsoen los kan lopen want als ze een haas ruikt smeert ze 'm (we wonen bij een heel groot polderpark en dan is ze echt uren kwijt, de laatste keer konden we haar in het asiel oppikken waar andere mensen haar heen gebracht hadden). En ze is erg dol op eten, en doet daar ook alles voor -dat kan positief zijn, maar ze jat dus ook als ze de kans krijgt.



Ze is nu 8 en is de laatste twee jaar tijdens schoolweken twee dagen in de week van ongeveer 8.30-14.30u alleen thuis en dat gaat prima. Maar dat vind ik ook wel het maximum eigenlijk. Oh, en dan hebben we wel nog twee katten waar het ook prima mee gaat, dus wel wat gezelschap.
Alle reacties Link kopieren
quote:saded schreef op 01 juni 2010 @ 20:27:

[...]





vraag niet alleen na bij het asiel(die hebben een reden om te zeggen dat het kan) maar ook bij een rassenvereniging bv.

rassen vereniging beagles

hier staat veel info over het ras en wat ze wel niet kunnen.

Ik dekn dat het niet de hond is voor zoveel alleen. geen enkele hond eigenlijk, maar de beatle al helemaal niet.Ik weet dat het asiel hier echt voor de dieren opkomt. als ze vermoeden dat een plaatsing niet kan door bepaalde redenen geven ze de hond echt niet mee. daar zijn ze best strikt in hier.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mille schreef op 01 juni 2010 @ 20:29:

Wij hebben een Beagle. Qua karakter heeft ze voor- en nadelen: het voordeel is dat ze heel lief en gelijkmatig is, andere dieren en kinderen moeiteloos accepteert en alles best vindt. Het nadeel is dat ze niet met goed fatsoen los kan lopen want als ze een haas ruikt smeert ze 'm (we wonen bij een heel groot polderpark en dan is ze echt uren kwijt, de laatste keer konden we haar in het asiel oppikken waar andere mensen haar heen gebracht hadden). En ze is erg dol op eten, en doet daar ook alles voor -dat kan positief zijn, maar ze jat dus ook als ze de kans krijgt.



Ze is nu 8 en is de laatste twee jaar tijdens schoolweken twee dagen in de week van ongeveer 8.30-14.30u alleen thuis en dat gaat prima. Maar dat vind ik ook wel het maximum eigenlijk. Oh, en dan hebben we wel nog twee katten waar het ook prima mee gaat, dus wel wat gezelschap.



haha ik ken het

als wij onze beagle toen der tijd kwijt waren moesten we bij het 'kampje' achter onze straat kijken. daar zat ze altijd al het los slingerende eten op[ te eten!
Alle reacties Link kopieren
Altijd beagles gehad vroeger. Allemaal hun eigen karakter, maar bijna altijd wel: vuilnisbakken (álles gaat erin, ook vreetgedrag op straat), geurtjesverslaafd (type stofzuiger, altijd neus op de grond), lief, veel behoefte aan beweging en mentale spelletjes, eigen willetje ( beslist zelf wel wat hij/zij gaat doen; heeft ook zijn charme als je ermee om weet te gaan), fanatieke zelfstandige (!) jager, kan over het algemeen slecht tegen alleen zijn, wat vocaler dan andere rassen.
Ik heb er zelf geen, maar mijn buren wel.

Elke dag geniet ik ervan mee, want ze kunnen geweldig hard blaffen. Voor je toekomstige buren hoop ik dat het appartement dat je in de herfst wilt betrekken, een beetje sound proof is. Mijn ervaring is beperkt, maar onze buur-Beagle blaft al-tijd als er bij de buren iemand thuiskomt of weggaat, als er daar iets in de brievenbus wordt gegooid en als iemand (maakt niet uit wie) in de buurt van de voordeur parkeert...
Alle reacties Link kopieren
quote:Mille schreef op 01 juni 2010 @ 20:29:

Wij hebben een Beagle. Qua karakter heeft ze voor- en nadelen: het voordeel is dat ze heel lief en gelijkmatig is, andere dieren en kinderen moeiteloos accepteert en alles best vindt. Het nadeel is dat ze niet met goed fatsoen los kan lopen want als ze een haas ruikt smeert ze 'm (we wonen bij een heel groot polderpark en dan is ze echt uren kwijt, de laatste keer konden we haar in het asiel oppikken waar andere mensen haar heen gebracht hadden). En ze is erg dol op eten, en doet daar ook alles voor -dat kan positief zijn, maar ze jat dus ook als ze de kans krijgt.Ze is nu 8 en is de laatste twee jaar tijdens schoolweken twee dagen in de week van ongeveer 8.30-14.30u alleen thuis en dat gaat prima. Maar dat vind ik ook wel het maximum eigenlijk. Oh, en dan hebben we wel nog twee katten waar het ook prima mee gaat, dus wel wat gezelschap.





Ja, dat is een groot nadeel. Ze kunnen echte uren gaan zwerven.

Sommige mensen beweren dat je een beagle goed los kunt laten lopen. Dat hangt heel erg van de beagle af en of je hem/haar als als pup had om mee te oefenen.

Het merendeel (is mijn ervaring) zoeft zo achter een haas of ree aan als ze de kans krijgen en blijven lang weg (en gevaarlijk met verkeer)

Wel weer positief: ze keren meestal terug naar het beginpunt van de wandeling of de auto. Uiteindelijk komen de meeste beagles wel weer terug, hetzij na een lange tijd. Heb ook wel eens eentje gehad die maar een half uur wegbleef en daarna weer netjes bij de auto stond te wachten.



En wat betreft eten: inderdaad, het gaat 2 kanten op. Voedselmotivatie is handig bij het trainen, maar als ze de kans krijgen jatten ze ook snel.





quote:cicely schreef op 02 juni 2010 @ 10:42:

Ik heb er zelf geen, maar mijn buren wel.

Elke dag geniet ik ervan mee, want ze kunnen geweldig hard blaffen. Voor je toekomstige buren hoop ik dat het appartement dat je in de herfst wilt betrekken, een beetje sound proof is. Mijn ervaring is beperkt, maar onze buur-Beagle blaft al-tijd als er bij de buren iemand thuiskomt of weggaat, als er daar iets in de brievenbus wordt gegooid en als iemand (maakt niet uit wie) in de buurt van de voordeur parkeert...



Ja! Meeste mensen weten niet dat er uit zo'n klein hondje zo'n geluid kan komen.

Wel vervelend voor je. Dat klinkt als een beagle die het iets te ver doorvoert.
Alle reacties Link kopieren
Hoi

Dat is wel raar dat een jachthond (van oorsprong) zoveel en hard blaft! over het algemeen zullen ze niet zoveel blaffen omdat ze dan al het wild weg jagen. en inderdaad in een appartement is een veel balffende hond geen optie!



Als ik heel diep en reeel kijk weet ik ook wel dat ik beter een kat kan nemen dan een hond maar ben echt verliefd. maar ik moet het reeel bekijken dus ik ga nog eens verder hard nadenken!
Alle reacties Link kopieren
Eigenschap van brakken (dus ook van beagles) in het algemeen:

- ze worden moeilijker zindelijk

- ze kunnen slecht alleen zijn.



Nu kunnen alle honden wel slecht tegen alleen zijn maar voor brakken geldt dit erger.



Ik denk als dit een goed asiel is, dat je de hond niet eens mee krijgt.
Alle reacties Link kopieren
quote:ttsss schreef op 01 juni 2010 @ 19:23:

ik heb 2 jack russels.

mijn vriend en ik werken 38 uur in de week en zijn soms in het weekend ook een dagje weg.

sommige mensen vinden het zielig maar ze weten niet beter.

maar als we thuis zijn gaan we overal met ze naar toe!

ik woon nu nog op een flat maar we gaan verhuizen eerdaags (als het goed is) naar een eengezinswoning dus dan hebben ze alle ruimte!

die van mij zijnhele drukke en zenuwachtige honden maar ook ZO lief!!

en ze komen niks te kort!

hoe oud is die??

2 jackrussels in een flat met baasjes die beide 38 uur werken en de honden moeten het op de bak doen?



Sorry hoor, maar waarom neem je dan honden? Ik vind dit dus wel zielig. Het "ze weten niet beter" vind ik ook niet echt kunnen. Zo praat je het makkelijk voor jezelf goed.
quote:Waldorf114 schreef op 02 juni 2010 @ 12:52:

[...]



2 jackrussels in een flat met baasjes die beide 38 uur werken en de honden moeten het op de bak doen?



Sorry hoor, maar waarom neem je dan honden? Ik vind dit dus wel zielig. Het "ze weten niet beter" vind ik ook niet echt kunnen. Zo praat je het makkelijk voor jezelf goed.



Ik vind dit zo'n rare (maar helaas veel gehoorde) reactie. Zeg je dat ook tegen mensen die hun kinderen 5 dagen per week naar school laten gaan? Als de honden er tegen kunnen en je er genoeg mee doet als je vrij bent, dan kan het best. Het is geen ideale situatie, maar er zijn ook genoeg mensen die wel thuis zijn en behalve de 3 verplichte rondjes per dag niets met hun hond doen.



On topic, Lotte....als je fulltime gaat werken en alleen woont in een Beagle wellicht niet de handigste keuze. Probeer zoveel mogelijk info te verzamelen over dit hondje, dan kun je een weloverwogen keuze maken.
Alle reacties Link kopieren
quote:HEMAlover schreef op 02 juni 2010 @ 14:26:

[...]





Ik vind dit zo'n rare (maar helaas veel gehoorde) reactie. Zeg je dat ook tegen mensen die hun kinderen 5 dagen per week naar school laten gaan? Als de honden er tegen kunnen en je er genoeg mee doet als je vrij bent, dan kan het best. Het is geen ideale situatie, maar er zijn ook genoeg mensen die wel thuis zijn en behalve de 3 verplichte rondjes per dag niets met hun hond doen.



On topic, Lotte....als je fulltime gaat werken en alleen woont in een Beagle wellicht niet de handigste keuze. Probeer zoveel mogelijk info te verzamelen over dit hondje, dan kun je een weloverwogen keuze maken.

Ik zeg ook niet dat ik dat niet zielig vind? En hoezo is mijn reactie raar? Omdat ik een andere mening heb?

Ik vind dat wanneer je weinig thuis bent en geen tuin hebt er dus ook geen plaats is voor een hond. Niets raars aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:_lotte85_ schreef op 02 juni 2010 @ 12:39:

Hoi

Dat is wel raar dat een jachthond (van oorsprong) zoveel en hard blaft! over het algemeen zullen ze niet zoveel blaffen omdat ze dan al het wild weg jagen. en inderdaad in een appartement is een veel balffende hond geen optie!



Als ik heel diep en reeel kijk weet ik ook wel dat ik beter een kat kan nemen dan een hond maar ben echt verliefd. maar ik moet het reeel bekijken dus ik ga nog eens verder hard nadenken!





Beagles moeten het spoor al "luid gevend" uitwerken.



Ik weet niet of je ooit een beagle hebt gehoord die een vers spoor te pakken heeft, maar die maken een hoop kabaal ;) Dat hoort oorsponkelijk bij de beagle. Ze doen het alleen niet allemaal meer of sommigen alleen bij het begin van de jacht of af en toe tussendoor tijdens de jacht.
Alle reacties Link kopieren
quote:Waldorf114 schreef op 02 juni 2010 @ 12:52:

[...]



2 jackrussels in een flat met baasjes die beide 38 uur werken en de honden moeten het op de bak doen?

Sorry hoor, maar waarom neem je dan honden? Ik vind dit dus wel zielig. Het "ze weten niet beter" vind ik ook niet echt kunnen. Zo praat je het makkelijk voor jezelf goed.





Dit is natuurlijk verre van ideaal. Dat weet iedereen. Net zoals wel de hele dag thuis zijn en alleen de 3 verplichte rondjes lopen.

Op een flat kan best, maar wel als er genoeg met de honden gedaan word.



Ik word altijd erg boos om het feit dat mensen een argument gebruiken: "ze weten niet beter". Dat gaat trouwens ook lang niet altijd op.

.
Alle reacties Link kopieren
Mijn beagle is 15,5 jaar oud geworden (Ik kreeg hem toen ik 11 jaar was). We hebben hem laten inslapen omdat hij zijn achterkant niet meer kon bewegen of beter gezegd verlamd was.

Ik heb echt jaren lol met hem gehad en was echt mijn maatje. Tja over het weglopen, dat is algemeen bekend met beagles en een lange lijn kan ook uitkomst bieden.

Het zijn inderdaad vreetzakken en jatten bij het leven of proberen het. Ik weet nog dat meneer een pak vla uit een boodschappentas had gejat en het heerlijk zat op te eten. Hij had het pak kapot gebeten en kwam erachter als je erop stond er dan overheerlijke vla uitkwam. Zijn favo hapje was banaan. Hij ging helemaal door het lint als meneer benaan rook. Ik vraag me nog steeds af of hij het wel geproeft heeft want het was hap slik weg!



Ik vind het moeilijk om je te adviseren wat je moet doen. Tuurlijk is het geweldig om een z´n prachtige hond om je heen te hebben, dit geldt trouwens voor elke ras. Ze vergen alleen heel veel van je. Misschien is het een optie om je hond mee naar je werk te nemen. Mijn tante nam haar hond ook mee in overleg met de baas. Die lag heerlijk te snurken onder haar bureau. Maar misschien is dat niet echt voor een beagle weggelegd.



veel succes met je beslissing
quote:Equus schreef op 02 juni 2010 @ 10:52:

[...]Wel vervelend voor je. Dat klinkt als een beagle die het iets te ver doorvoert.Ik vind het nu niet meer zo vervelend (ook niet leuk natuurlijk, maar goed). Toen ze de beagle net hadden, werden we wel helemaal gek, want het dier blafte de hele dag door. Wij zaten elke keer tegen het plafond, schrokken ons helemaal kapot. Nu blaft ze (het is een vrouwtje) stukken minder hard en vaak. We zijn eraan gewend geraakt. De huizen zijn hier gehorig en wij hebben zelf een baby en een tweejarige; de buren horen ongetwijfeld ook vaak kabaal van onze kant...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven