Wie is wat aan het haken?

18-09-2011 20:37 3013 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg me gewoon af wat de haaksters onder ons aan het maken zijn. Ik ben vanavond aan dibbes draak uit amigurumi & more begonnen. Nadat ik vanmiddag polly van deliciouscrochet.com heb afgemaakt. Die is echt leuk geworden

(plaatje linken lukt me even niet)



Wat zijn jullie aan het maken
Alle reacties Link kopieren
Op het moment niet aan het haken, maar alle draadjes aan het afhechten van mijn granny stripe! Gemaakt voor een 2persoonsbed van 160 breed......Haken was erg leuk, alleen de volgende keer hecht ik de draadjes gelijk af.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bezig met een Granny Square deken, een grote moet het worden, ik schat dat ik 270 vierkantjes nodig heb en heb er nu 60 en dan komt er nog een afwerkrand omheen.

Ter afwisseling ook bezig met Tony de Rat van Christel Krukkert en de Matroesjka uit Amigurumi & More
Alle reacties Link kopieren
Ohh ik ken dat afwerken. Extreem saai en vervelend.
Alle reacties Link kopieren
Een granny square deken
Alle reacties Link kopieren
oh, ik had vroeger ook zo'n deken, door oma gehaakt.

Ik kan alleen zelf niet haken, vind ze nu weer geweldig!
Mogen er ook plaatjes bij, of linkjes? Klinkt zo leuk allemaal alleen ik heb geen idee wat het is
Aah, ik heb net die draak even gegoogled, die is leuk!!



Ik kan helemaal niet haken, wat is nu leuk voor een beginner?
Ha maroontje. Zo'n granny stripe is goed te doen voor een beginner. Lekker makkelijk, recht toe, recht aan.

Vorig jaar heb ik een paar dekens gehaakt. Heb er nu mijn buik van vol



















En een tas.



Alle reacties Link kopieren
Ben bezig net als lynx met een sprei, granny square, voor een bed van 180x200. Ben nu net begonnen aan de laatste rij van 24 squares. En dan idd afhechten en aan elkaar zetten, zal ook nog wel een maandje in beslag nemen.

En dan ga ik weer lekker beestjes maken (hoewel die grannystripe er ook leuk uitziet!)
Alle reacties Link kopieren
quote:friezinnetje schreef op 18 september 2011 @ 21:16:

oh, ik had vroeger ook zo'n deken, door oma gehaakt.

Ik kan alleen zelf niet haken, vind ze nu weer geweldig!

iedereen kan het leren

youtube en howcast zijn je vriend!
Alle reacties Link kopieren
Ik had trouwens 480 vierkantjes nodig, nu nog 24 te gaan dus
Alle reacties Link kopieren




Dit is polly, die zit staat nu op het plankje haakwerk



En ligt nu in bed van neefje

Alle reacties Link kopieren




dit is wat kleiner om mee te beginnen misschien In plaats van meteen een hele deken te maken
Alle reacties Link kopieren
Op zich is het makkelijk om te leren. Youtube heeft een paar goede instructie video. Wat ook een goeie is crochet for dummies. Online te vinden en bijna alle meest voorkomende steken worden eenvoudig uitgelegd
Alle reacties Link kopieren
Een sjaal voor mijn dochter. Heerlijk om te doen tijdens mijn verlof .
Alle reacties Link kopieren
Wat een geduld dames. Petje af hoor..zitten echt meesterwerkjes bij.
Bazinga!
Alle reacties Link kopieren
Ha, Chatterly, die tweede deken heb ik ook gemaakt. In de kleuren van ons interieur, lekker warm in de winter.



Ook nog een roze versie voor dochterlief, met dunnere wol en een kleinere naald. Heel schattig geworden!
Alle reacties Link kopieren
Google eens op attic 24, zij haakt echt geweldige dingen!



Begin je met haken dan is een granny stripe heel goed te doen!!
Wat ziet dat er onwijs gaaf uit allemaal! Ik heb echt twee linkerhanden, zou iets simpels dan voor mij dan ook haalbaar zijn. Een bloemetje voor op het haarspeldje van mij dochter ofzo? Ik heb echt totaal geen idee.

En jullie gebruiken dan katoendraad oid?

Misschien een leuke hobby voor de winter.
quote:friezinnetje schreef op 18 september 2011 @ 21:52:

[afbeelding]



dit is wat kleiner om mee te beginnen misschien In plaats van meteen een hele deken te maken



Mooi! Friezin. Prachtige kleuren.

Ik ben het haken ff zat. Ben nu bezig met quilten/patchwork. Beginner hoor. Nog lastig zat
quote:Quacker schreef op 18 september 2011 @ 22:02:

Ha, Chatterly, die tweede deken heb ik ook gemaakt. In de kleuren van ons interieur, lekker warm in de winter.



Ook nog een roze versie voor dochterlief, met dunnere wol en een kleinere naald. Heel schattig geworden!Leuk Quacker. Deze is van Drops wol. Heerlijk warm idd.
Alle reacties Link kopieren
Bubbelwijn,

Inderdaad gewoon katoen of acryl gebruiken. Als je losse en stokjes kan dan kan je een granny stripe haken! Voor bloemetjes etc. Moet je wat meer steken kennen! Bij de GS hoef je ook niet na te denken hahaha, gaat gewoon automatisch! Ik heb n kleine GS gehaakt en mijn kids vinden het heerlijk om er onder te kruipen als ze tv kijken......
Alle reacties Link kopieren
quote:bubbelwijn schreef op 18 september 2011 @ 22:10:

Wat ziet dat er onwijs gaaf uit allemaal! Ik heb echt twee linkerhanden, zou iets simpels dan voor mij dan ook haalbaar zijn. Een bloemetje voor op het haarspeldje van mij dochter ofzo? Ik heb echt totaal geen idee.

En jullie gebruiken dan katoendraad oid?

Misschien een leuke hobby voor de winter.Ja, ik gebruik catania en phildar haakkatoen. Op zich is het snel geleerd. In het boekje amigurumi & more staat een goede uitleg. mocht je in de randstad wonen: www.echtstudio.nl geeft workshops. Je kan daar ook de boven genoemde materialen kopen. Als ik een tip kan geven: koop een ergonomische haaknaald van b.v addi.vind ik persoonlijker fijner om mee te haken.
Alle reacties Link kopieren
alle haaksteken op een rij

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven