Wie is wat aan het haken? Deel 2!

28-06-2012 08:01 3010 berichten
Voor alle haaksters op het forum: deel 2 van ons goedlopende haaktopic. Wie is wat aan het haken?

Linkje naar deel 1:

Deel 1!





Linkjes waar je o.a. wol en haaknaalden kunt kopen:

www.haakidee.nl

www.hobbydoos.nl

www.hetwolhuis.nl

www.ltcleiden.nl

www.echtstudio.nl

www.robbelien.nl

www.kuddelz.nl



Waar hebben ze leuke patronen?

www.ravelry.com (gratis registreren en dan kun je gratis veel patronen downloaden)

www.lionbrand.com (gratis registeren en dan ook patronen downloaden)

www.etsy.com (betaalde patronen, vaak in het Engels)

www.amigurumis.nl

www.deliciouscrochet.com



En wees niet bang om foto's van jullie creaties te posten, daar zijn we dol op!



Kun je nog niet haken? Google dan eens op Haken voor Dummies, daar vind je veel informatie en links naar YouTube filmpjes zodat je lekker aan kunt sluiten bij ons gezellige groepje
Alle reacties Link kopieren
joehoe een nieuwe!!!! Nou, kunnen we weer verder gaan.



Gaaf dat kussen. Is ook nog leuk om te doen, na de opdrachten.... haha. Ben nu bezig met 4 nijn mobiles. Waar zijn jullie nu mee bezig? Hoop weer wat vaker mee te kunnen praten, heb het de afgelopen tijd wat drukker gehad. Ook weinig haaktijd gehad. Nog 2 weken en dan lekker vakantie!!!! Heel veel haaktijd dus.......... haha
Alle reacties Link kopieren
www.lionbrand.com is ook een leuke patroonsite, moet je ook even voor registeren. Op ravelry.com vind je ook patronen die verwijzen naar lionbrand.com.
klopt, die was ik vergeten erbij te zetten (vast nog veel meer)

Er was in het vorige deel ook een winkel genoemd, in Leiden meen ik, weet iemand nog hoe die heet? Kon je goedkope acrylwol (en meer) halen.
Alle reacties Link kopieren
Kaatje, je bent een topper. Was net van plan te gaan doen, heb jij de eer al gehad. Ik had nooit verwacht met het openen van het topic in september zover te komen.



Gisteren een paar blaadjes gehaakt tijdens film kijken en mijn hobbykasten opgeruimd. Ik kreeg in een keer zo'n aanval van opruimen. Was best nodig hihihi
Happy new topic (en dat voor zo'n langdradige en oudbollige hobby )!!!!!!!



Kaatje, super dat je hem geopend hebt. De wolwinkel in Leiden is deze: www.ltcleiden.nl Misschien is het ook nog handig om voor "beginners" de link van haken voor dummies erbij te zetten?



Maylea, je bent weer terug! Goede vakantie gehad?



Crejo, heb je veel bestellingen gekregen toen je op de markt stond?
Alle reacties Link kopieren
Kaatje, goed bezig!!!

Het wolhuis (www.hetwolhuis.nl) heeft ook allerlei wol, acryl en katoen in de aanbieding, die werd ook in 't vorige topic genoemd.
Alle reacties Link kopieren
Ja, super dat er zo veel te schrijven is over haken........ wie had dat verwacht.... Ik niet.. haha



Nee, ik heb (gelukkig) niet veel bestellingen gehad. Ik heb op dit moment nog een aantal bestellingen. Eerst die maar eens maken. Wel heel veel sieraden verkocht. Komend weekend ben ik zaterdag en zondag in Apeldoorn bij drakenbootfestival. Gelukkig wordt het mooi weer. Ben benieuwd. Wordt in ieder geval gezellig.......
Alle reacties Link kopieren
Ik zit dit weekend net onder eindhoven, anders had ik zeker naar apeldoorn gereden. Klinkt leuk namelijk
Alle reacties Link kopieren
ja, lijkt me ook erg gezellig. Van alles te doen die dagen. En zeker met mooi weer is dat heerlijk...........
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een geweldige vakantie gehad



Kaatje, is het een idee om een linkje naar deel 1 neer te zetten?
Ik wilde vandaag een flinke "stap" maken met de babydeken, maar het is veel te klam om te haken. Is het bij jullie ook zo benauwd? Ik ben bang dat de onweersbuien het westen van het land weer eens gaan overslaan.



Crejo, klinkt leuk!!! Ik blijf dit weekend braaf thuis.
Alle reacties Link kopieren
Tumtum, thx voor die link van Leiden, daar ga ik eens langs!
Alle reacties Link kopieren
Tum, ik heb ook niets gehaakt gisteravond. Was te warm en ik was enorm moe. Lag om half 9 op bed en net wakker. Was ik nodig dus. Vanochtend boodschappen doen en dingen in huis en dan vanmiddag en vanavond haken. Het weekend komt het er ook niet van. Wil kijken of ik pieter af kan krijgen en dan weer verder met de nijntjes!! Patroon ken ik inmiddels uit mijn hoofd. haha
Jahaaaaa!!!!! Zit ik heel rustig aan mijn babydekentje te haken krijg ik bericht dat ik mijn HBO heb gehaald!!!!! Ben zo blij!!!!!!!!!!!!
Alle reacties Link kopieren
Tum van harte! Geweldig!!!

(van een meelezer die het haken maar niet onder de knie krijgt)
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Tum, knap hoor. Kind, baan, man, hobby en een studie...



@dotje geef de hoop niet op. Ik heb mijn eerste bol wol ook 10 keer door de kamer gegooid en weer in de la gelegd omdat het simpelweg niet lukte. Maar de aanhouder wint echt.



Ik weet niet waar je woont, maar er zijn best wel veel locale cursus waar je een paar lessen kan volgen. Heeft mij toen heel erg geholpen. Uiteindelijk had ik het zo onder de knie
Alle reacties Link kopieren
Hi, ik ben een nieuwkomer op het forum en in de haakwereld. Maar het gaat al best aardig ;) Ik ben een omslagdoek aan het haken volgens dit patroon: http://hakenenmeer.blogsp ... 0/patroon-omslagdoek.html Heel gemakkelijk en haakt lekker snel weg. Daarvoor heb ik allerlei bloemen gehaakt. En het volgende project staat ook al op de rit: http://accordingtomatt.bl ... 12/04/crochet-oclock.html Een klok voor op mijn dochters kamer. Dit laatste blog is overigens vreselijk verslavend. Ik wil eigenlijk alles wat ze daar maken hébben!
Dank voor de felicitaties! Ben nog steeds aan het glimmen.



Dotje, bij mij duurde het ook wel even voordat ik het door had en gelijkmatig was het in het begin al helemaal niet! Dus vooral niet opgeven! En je kan inderdaad ook even bij je in de buurt kijken voor een workshop.
Hanneke, welkom! Leuke omslagdoek. De blog van de klok heb ik meteen onder mijn favorieten gezet. Die kende ik nog helemaal niet.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Tum!!!!!!!
Alle reacties Link kopieren
Tum gefeliciteerd!!! super gedaan!!!!
Wat een rust hier! Iedereen aan het genieten van het mooie weer?

Vanavond ga ik mijn babydeken afmaken en dan mag de kleine komen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zat op de camping in het zuiden van het land. Effe geen internet, heerlijk.... En geen steekgehaakt



Was net voor de regen binnen . Ga nu eerst de was in de machine doen. Voor de liefhebbers van paris drop garen. Hij is in de aanbied bij echtstudio. 30% korting.
Proficiat Tum



Ik ben weer een Rhinka the Rhino aan het maken...was een bestelling, dus dan moet je wel.

Verder ga ik daarna een Tux de pinguin van DC maken, voor Xionz van dit forum. Die heeft me enorm uit de brand geholpen dit weekend!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven