Wie is wat aan het haken? Deel 4

01-10-2013 19:57 777 berichten
Alle reacties Link kopieren
En we zijn bij nummertje 4 aangekomen!!!!

Linkjes naar de vorige delen:

Deel 1

Deel 2

Deel 3



Linkjes waar je o.a. wol en haaknaalden kunt kopen:

www.haakidee.nl

www.hobbydoos.nl

www.hetwolhuis.nl

www.ltcleiden.nl

www.echtstudio.nl

www.robbelien.nl

www.kuddelz.nl



Sites om inspiratie op te doen:

Ravelry (gratis registreren en dan gratis patronen downloaden)

Lionbrand (gratis registeren en dan patronen downloaden)

Etsy (betaalde patronen, vaak in het Engels)

Delicious Crochet

Ma-ak



Handige linkjes:

Streepjesmaker



En wees niet bang om foto's van jullie creaties te posten, daar zijn we dol op!



Kun je nog niet haken? Google dan eens op Haken voor Dummies, daar vind je veel informatie en links naar YouTube filmpjes zodat je lekker aan kunt sluiten bij ons gezellige groepje.
Mooi, Peet! Ik heb ook de derde kleur nog niet.
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand een leuk patroon voor een herenmuts? Alvast bedankt.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Dames en evt heren,



Ik heb een probleem, ben nog niet begonnen. Ik heb 300 yards (ongeveer 275m) garen nodig, die lengte is hier niet te krijgen. Heb nu 150m gekocht verdeeld over drie bollen, als ik die ga gebruiken en meer koop hoe moet ik dan de draden aan elkaar maken als ik zoiets maak:



Ik gebruik naald 8.
Alle reacties Link kopieren
Volgende week ga ik waarschijnlijk een keer naar een haakles, in de hoop dat ik dan uit de voeten kan. Ze zeggen dat 1 à 2 keer voldoende is dus ik ga de gok wagen .
Steph de uiteinden haak je als het ware aan elkaar , als je eerste bol bijna op is haal je de nieuwe draad door een lus op je haaknaald .

Dus niet van tevoren aan elkaar knopen .

Hoop dat dit enigzins duidelijk is
Alle reacties Link kopieren
Dames!



Even een vraagje aan de haaksters hier.

Ik (beginnende breier en haker) heb een muts gebreid, maar de beide helften moet ik nu nog aan elkaar zetten. In de patroonbeschrijving staat dat dat met een matrassteek (of stiksteek, dat is hetzelfde geloof ik?) moet. Ik heb alleen geen maasnaald en nu zei mijn collega dat de helften aan elkaar haken wellicht ook een optie is.

Kan dat, en zo ja, hoe? Doe je dat dan gewoon met vasten?
het is wat het is
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat kan je haken!

Je legt beide helften van je muts op elkaar.

Je maakt een lusje in je draad en doet die om je haaknaald.

Je steekt de haaknaald in je werk op de plek waar je wil beginnen. Je haakt nu met vasten de twee helften aan elkaar.

Helemaal klaar? Knip de draad af en haal door het laatste lusje. Nu zit het aan beide kanten goed vast, je hoeft alleen maar de loshangende draad weg te werken.



Succes!
Alle reacties Link kopieren
Je hebt dan wel een randje in je muts.
Alle reacties Link kopieren
Mijn deken tot nu toe!



http://i1340.photobucket. ... 22CB3A171_zpsbd5cuzuj.jpg



Misschien kan ik al plaatjes plakken hier... Zou ik al genoeg Posts hebben? Waar kan ik dat zien?
Alle reacties Link kopieren
quote:Hertjehertje schreef op 20 januari 2014 @ 16:50:

Ja, dat kan je haken!

Je legt beide helften van je muts op elkaar.

Je maakt een lusje in je draad en doet die om je haaknaald.

Je steekt de haaknaald in je werk op de plek waar je wil beginnen. Je haakt nu met vasten de twee helften aan elkaar.

Helemaal klaar? Knip de draad af en haal door het laatste lusje. Nu zit het aan beide kanten goed vast, je hoeft alleen maar de loshangende draad weg te werken.



Succes!Dank! Ik ga dit proberen. Begrijp ik goed dat je naast de losse draad eigenlijk twee draden/lusjes op moet pakken met de naakhaald en daarmee de vaste maakt? (van beide helften een draadje). Moeilijk uit te leggen wat ik bedoel...
het is wat het is
Alle reacties Link kopieren
Kan iemand mij helpen? Ik ben vorig jaar begonnen met haken, een Granny Square deken. Nog nooit eerder gehaakt. Bij een speciaalzaakje (dat er nu helaas niet meer is) de garen en een haaknaald gekocht. Ze adviseerden mij haaknaald 7,5, ik ben best van de 'grote stappen, snel thuis', dus prima. Tegen de zomer was ik halverwege (na vele mislukte pogingen)...en toen brak ik de naald in tweeën. Het was zo'n gewone grijze (kunststof?). Ik was er daarna wel even klaar mee. Nu wil ik het project graag weer oppakken, maar kan ik toch nergens een haaknaald 7,5 vinden! Heb ik mij vergist? Bestaan ze überhaupt? En zo ja, waar kan ik er nu nog eentje bestellen?
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij bestaan die niet. Een 7 of een 8 wel. Die kun je overal kopen. Heb je de kapotte naald nog? Dan zou ik die meenemen naar de winkel en dan even vergelijken.
Alle reacties Link kopieren
In de openings post staan verschillende linkjes naar webwinkels die (o.a.) haaknaalden verkopen. Heb je daar al eens gekeken?
Alle reacties Link kopieren
Ja, daar heb ik gekeken, ook niet te vinden. Die kapotte naald heb ik weggegooid. Na er nog eens goed naar gekeken te hebben en ik dacht '7,5, heel goed onthouden'. Dus nu denk ik dat ik gek begin te worden
Alle reacties Link kopieren
Wie haakt de CAL2014 met katoen? Na een paar weekje Granny Squares haken, denk ik dat mijn haaktechniek weer goed genoeg is voor een echte deken.



Het liefste zou ik deze deken met een katoen die ik met haaknaald 4 kan haken. Wie doet dit ook? Welk katoen gebruiken jullie en hoeveel steken zetten jullie op? Ik ga er vanuit dat dit meer is dan wanneer je Stylecraft haakt. Alvast bedankt voor de info.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ik haak de cal met softfun dit is 60% katoen 40% acryl heeft wel de uitstraling van katoen maar is wat lichter. Haakt heerlijk en hij splijt ook niet je hebt idd wel meer nodig dan met acryl.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt @Pretzel66 voor je snelle reactie. Net even gekeken op het internet, Softfun ziet er goed uit. Hoeveel bollen gebruik jij in het totaal?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
De looplengte is ongeveer de helft van het garen van het originele patroon ik gok ongeveer 22 bolletjes.

Gelukkig verkopen ze het hier in het dorp en heb niet alle kleuren tegelijk gekocht.
Alle reacties Link kopieren
Ik haak voor het eerst met Stylecraft en dat bevalt me heel erg goed. Ik wilde eerst ook niet van het katoen af, want ik had alleen nog maar met katoen gehaakt (en dat bevalt me goed). Maar nu vind ik stylecraft ook wel prettig haken en het wordt een lekker zachte deken!



Ik wil ook nog een babydekentje gaan haken en ik las dat dat met natuurlijk materiaal moet. Moet je dan 100% katoen nemen, of is een mix dan ook goed?
Alle reacties Link kopieren
Ik wil na deze deken de CAL 2014 alsnog gaan doen denk ik

Elke week patroontjes opslaan dus...
Wat een rust hier! Iedereen druk bezig met zijn deken?

Plaatsen jullie nog wel wat tussendoor foto's?



Ik ben nog steeds bezig met wat opdrachten en haak af en toe een earlybirdje voor de stichting earlybirds.
Alle reacties Link kopieren
Die early birdjes zag ik ook op mijn tijdlijn van de week.



Maar ook knuffels die naar prematuren buiten NL ging. Dan kies ik toch wel voor het Nederlandse goede doel hoor.



Verder heel druk geweest met werk en taart maken. En nu weer lekker savonds tijd voor haken.

Ben op een kwart nu.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Earlybirdje gehaakt, maar dat is nog een proefmodel, had (en heb) niet de geschikte vulling, heb er een aan reepjes geknipte oude sok in gestopt. Dit weekend heb ik baby-Uggs gehaakt als kraamcadeau en met het restje een kleine Olaf (Frozen). Heb gisteren van borduurgaren een kleine winterpeen gehaakt als neus, maar die is te lang en te puntig geworden, dus daar baal ik wel van.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
En weer een project klaar



Alle reacties Link kopieren
Azil! Ik heb in Haarlem bij ' breien en zo' haaknaalden 7.5 gezien! Merk is new style

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven