Wie is wat aan het haken? Deel 4

01-10-2013 19:57 777 berichten
Alle reacties Link kopieren
En we zijn bij nummertje 4 aangekomen!!!!

Linkjes naar de vorige delen:

Deel 1

Deel 2

Deel 3



Linkjes waar je o.a. wol en haaknaalden kunt kopen:

www.haakidee.nl

www.hobbydoos.nl

www.hetwolhuis.nl

www.ltcleiden.nl

www.echtstudio.nl

www.robbelien.nl

www.kuddelz.nl



Sites om inspiratie op te doen:

Ravelry (gratis registreren en dan gratis patronen downloaden)

Lionbrand (gratis registeren en dan patronen downloaden)

Etsy (betaalde patronen, vaak in het Engels)

Delicious Crochet

Ma-ak



Handige linkjes:

Streepjesmaker



En wees niet bang om foto's van jullie creaties te posten, daar zijn we dol op!



Kun je nog niet haken? Google dan eens op Haken voor Dummies, daar vind je veel informatie en links naar YouTube filmpjes zodat je lekker aan kunt sluiten bij ons gezellige groepje.
Nu het weer eerder donker wordt en het licht aan moet krijg ik steeds meer moeite om het goed te zien helaas.

Heeft er iemand ervaring met een daglichtlamp ?
Nee geen ervaring, ik heb een simpele halogeen lamp die een stuk goedkoper is dan een daglichtlamp en prima zijn werk doet. En geeft voldoende licht om zelfs met zwart te kunnen haken
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook gekeken naar een daglichtlamp, maar vond de prijzen echt te duur. Ik heb nu een staande lamp van Ikea. Die bevalt me super goed!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook geen ervaring met een daglichtlamp (heb er zelfs nog nooit van gehoord. Of is dat dezelfde soort lamp die mensen gebruiken als ze bijvoorbeeld een winterdip hebben?).

Ik gebruik een staande lamp met een dimmer en die gaat voluit als ik 's avonds haak.
Alle reacties Link kopieren
Onze staande lamp is doorgebrand. Is nu idd moeilijker haken..
Alle reacties Link kopieren
Haha, oeps ;).
Ik heb een daglichtlamp. Je ziet er heel goed bij, alleen is het niet handig om 'em 's avonds te gebruiken, omdat het invloed heeft op je dag-nacht ritme. Ze zijn meer bedoeld ter voorkoming van een winterdip.
Alle reacties Link kopieren
Wel fijn toch als het helpt tegen een winterdip

Maar niet als je bioritme in de war raakt...

Wat doet zo'n lamp anders?
quote:Yin schreef op 11 oktober 2013 @ 21:38:

Ik heb een daglichtlamp. Je ziet er heel goed bij, alleen is het niet handig om 'em 's avonds te gebruiken, omdat het invloed heeft op je dag-nacht ritme. Ze zijn meer bedoeld ter voorkoming van een winterdip.Oh Yin dat is niet zo best heb al een beroerde nachtrust . Ik dacht dat daglichtlampen speciaal voor handwerken etc iets heel anders was dan die voor lichttherapie .
Volgens mij kan je beter kijken voor een lamp met led verlichting. Dit is wit licht ipv het gele licht van een halogeen/spaarlamp. En voor zover ik weet heeft led verlichting geen invloed op je dag/nacht ritme.
Zeker fijn dat het helpt tegen een winterdip Mirjam, want daar heb ik 'em voor. Een daglichtlamp is volgens mij echt voor licht therapie, maar je kan natuurlijk gewoon eens Googlen. Denk dat Tum ook wel een goede tip heeft.



Ik ben nog steeds aan het haken, alleen omdat het wat beter gaat qua gezondheid, heb ik ervoor gekozen om minder tijd op het forum door te brengen. Vandaar dat ik ook minder op dit topic te vinden ben. Maar nu het toch echt herfst wordt, moet je toch iets met je tijd

Zal proberen hier weer wat meer te komen laten zien. Ben nu bezig met een babydeken en speenkoord op bestelling.
Bedankt voor de tips ledverlichting werkt voor mij niet prettig krijg ik geirriteerde ogen van. Er bestaan dus speciale daglichtlampen voor hobbies zoals schilderen en borduren maar die zijn vrij kostbaar dus had de hoop dat iemand ervaringen had ga er nog eens over denken.



Ben nu bezig met restjes wol innocent smoothie mutsjes te haken tbv het ouderenfonds toevallig nog iemand daarmee bezig ?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een ontzettend leuk idee voor de ramen van mijn kledingkast. Ik wil ze graag bedekken met zoiets als op de foto. Wie heeft er een patroon daarvan? Het is de eerste keer dat ik ga haken dus tips zijn heel welkom!



De raampjes zijn 1 meter lang en27 cm breed.



klik voor foto
Alle reacties Link kopieren
@Pretzel66: leuk, die mutsjes, maak je een foto? Ik haak ze zelf niet, omdat ik te druk ben met mijn Dierendagactie en overige opdrachten.



@Shabby: ik heb helaas geen patroon voor je.. Hopelijk kan iemand anders je helpen!



De verkoop van de Pluisjes gaat erg goed! Ik zit nu al op 27! Ik ben nu bezig met een viertal in bruintinten.
Alle reacties Link kopieren
:( Mijn haaknaald is aangevallen door één van mijn katjes... Het gevolg is een hele stroeve haaknaald. Ik heb al t één ander uitgeprobeerd, maar ik heb toch maar een nieuwe besteld.

Vanavond dus geen Pluisjes gehaakt, maar een stukje van tekkeltje Sam. Die maak ik met dikker garen, dus ook een andere haaknaald.
Ik berg mijn naalden altijd op in een doosje, ook twee katten in huis die de wereld aan speeltjes hebben maar het liefst met dingen spelen die niet voor hun bedoeld zijn.

Niet zoveel gehaakt dit weekend maar denk dat ik dat deze week lekker in ga halen!



@Shabby, er zijn genoeg patroontjes/vormen die je zo lang en breed kunt maken als je zelf wilt. Bij de goedkope boekenwinkel hebben ze vast wel een boekje met allerlei soorten steken, dan kun je lekker inspiratie op doen.
Alle reacties Link kopieren
@SilverShadow: ze lag gewoon bij mij op schoot toen het gebeurde, het ging zo snel... haha, of ik was langzaam ;). Ik ruim het ook altijd goed op, omdat ze ook al eens een haaknaald kwijt hebben gemaakt...!
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal'! Ben hier ook al een tijdje niet geweest maar het haken gaat gewoon door haha. Zal binnenkort wat foto's plaatsen. Inmiddels ben ik met het haken van Goofy begonnen. Hij gaat erg groot worden, leuk
Is er iemand bekend met het garen Marlene? Is 90% acryl en 10% mohair. Ik wil er graag een omslagdoek van haken.
Alle reacties Link kopieren
Ik niet, sorry...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb begin dit jaar een poging gewaagd om te haken. Maar wat ik ook deed, altijd scheef na de eerste rij vasten.

Vandaag toch maar weer eens geprobeerd, en tot mijn verbazing heb ik nu 2 rijen gedaan en het is nog steeds recht. En het wordt steeds duidelijker waar je je naald doorheen moet steken.



En nu weet ik ook wat ik eerder steeds fout heb gedaan.

Nu maar flink oefenen en dan eens wat lapjes proberen te maken, voordat ik andere dingen ga maken.
Alle reacties Link kopieren
Hoi, mag ik even inbreken?

Heeft iemand een tip waar ik van die stoffen labeltjes kan laten maken (niet al te duur ) die ik aan mijn haakwerken kan naaien?
There's only one difference between tattooed and non-tattooed people: people with tattoos don't give a shit you don't have tattoos!
Alle reacties Link kopieren
Bij Holland-label. nl kan je voordelig labeltjes bestellen!!
Alle reacties Link kopieren
En hele leuke
Alle reacties Link kopieren
Thanks!
There's only one difference between tattooed and non-tattooed people: people with tattoos don't give a shit you don't have tattoos!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven