Wie is wat aan het haken? Deel 4

01-10-2013 19:57 777 berichten
Alle reacties Link kopieren
En we zijn bij nummertje 4 aangekomen!!!!

Linkjes naar de vorige delen:

Deel 1

Deel 2

Deel 3



Linkjes waar je o.a. wol en haaknaalden kunt kopen:

www.haakidee.nl

www.hobbydoos.nl

www.hetwolhuis.nl

www.ltcleiden.nl

www.echtstudio.nl

www.robbelien.nl

www.kuddelz.nl



Sites om inspiratie op te doen:

Ravelry (gratis registreren en dan gratis patronen downloaden)

Lionbrand (gratis registeren en dan patronen downloaden)

Etsy (betaalde patronen, vaak in het Engels)

Delicious Crochet

Ma-ak



Handige linkjes:

Streepjesmaker



En wees niet bang om foto's van jullie creaties te posten, daar zijn we dol op!



Kun je nog niet haken? Google dan eens op Haken voor Dummies, daar vind je veel informatie en links naar YouTube filmpjes zodat je lekker aan kunt sluiten bij ons gezellige groepje.
quote:SilverShadow schreef op 07 september 2014 @ 23:37:

[...]



Is geen probleem, gewoon goed kijken . Maar je kunt je project ook met een kleinere haaknaald maken, is je probleem ook opgelost.

Dankjewel, dat klinkt goed! Ik ga het gewoon proberen met dubbele draad. Eerst maar eens een proeflapje haken.



Een kleinere haaknaald zou inderdaad ook kunnen, maar vind ik in dit geval minder mooi. Ik wil deze deken gaan haken. Met een kleinere naald worden de ruiten me te klein. Ik vind juist die grote ruiten leuk.
Het is een leuke deken, heel benieuwd hoe deze gaat worden!
Alle reacties Link kopieren
Steph, ja dat zie je wel. Bij de uil is dat niet erg.

Volgens mij worden ze altijd zichtbaar aan elkaar gemaakt..
Alle reacties Link kopieren
Reoba,

Kijk maar eens op lalylala.com. De patronen kan je ook in het Nederlands bestellen. Heb het patroon vandaag ontvangen en het ziet er goed duidelijk uit!
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag dames,



Ik heb eens meegelezen en zie mooie dingen voorbij komen. Ik haak al even maar dat gaat met vlagen. Juist gisteren een nieuw boekje besteld. Ben benieuwd.



Mirjam ik zie dat jij schaapje Suus gemaakt hebt, ik heb het patroon met bijbehorende spullen een half jaar geleden al gekocht, alleen ik kan dus niet met de douce haken:( heb jij misschien tips voor mij. Ik vind het een onwijs leuk patroon. Ik ben nu maar met catania grijs begonnen, maar met de douce zal het toch mooier worden. Het is alleen zo lastig.
Ik heb Suusje ook gemaakt, in gewoon Catania of Phildar. Ik HAAT Douce, je ziet letterlijk en figuurlijk geen steek
Alle reacties Link kopieren
Hahaha Silvershadow, je hebt helemaal gelijk. Toch zou ik het een mooie uitdaging vinden. Dus blijf nog even op zoek naar tips :Imao:
Gisteren en vandaag ben ik hier mee bezig geweest



Het is af, ik heb één toer naar eigen inzicht gedaan omdat het werk erg ruim werd. Hoe kan je voorkomen dat je steken steeds groter worden bij het gebruik van dezelfde haaknaald?

Mijn oplossing was één toer aanpassen en soms een halve of een hele naald dunner te gebruiken . . . .



Mijn versie was in 6 groen-tinten. Ik moet de draden nog afhechten en het kleedje opspannen, eerst nog ergens een plaatje zacht board vandaan halen.



En het belangrijkste, er moet nog een Boeddha gekocht worden
Alle reacties Link kopieren
Leuk Carenza!! Boedha moet je wel ontvangen hé
Amandelen ik kreeg ooit de tip eerst met gewone katoen in dezelfde kleur het patroon te haken alleen in de achterste lus , daarna haak je met de douce dezelfde toeren door het voorste lusje . Begrijp je wat ik bedoel ?
Alle reacties Link kopieren
Pretzel ik heb die tip vanmiddag nog gevonden via google. Lijkt me handig maar ook omslachtig. Wie weet heeft Miriam nog een andere tip:-)
Alle reacties Link kopieren
Ik vind douce juist heerlijk haken.

En als je een foutje maakt is dat niet erg, een extra keer vermeerderen en verminderen valt toch niet op.

En voor de rest volledig op gevoel haken :-)



Amandelmeel, gewoon beginnen! Komt goed!
Alle reacties Link kopieren
Nou dames na de post van Mirjam ben ik vol goede moed begonnen. Op gevoel, kijken en heel goed tellen :-). Ik ben inmiddels bij toer 10 en het is wel lekker zacht aan de handjes de douce :-;
Held, na de eerste tour heb ik het aan de kant gemikt, een hobby moet wel leuk blijven
quote:amandelmeel schreef op 09 september 2014 @ 19:18:

Leuk Carenza!! Boedha moet je wel ontvangen hé



@ amadelmeel: dat schijnt een fabeltje te zijn. Wanneer je Boeddha aanschaft met louter goede intenties dan zal Boeddha goed voor je zijn, heb ik ergens gelezen. Ik merk wel wat het voor me doet. Iig is Boeddha welkom want hij heeft al een kleedje :-)



Bezig aan deze maar mijn werk was te strak, het ging krom staan. Heb 1 toer uitgehaald en heb het naar eigen inzicht opgelost, 2 toeren verder is het werkje weer plat en rond.



Voor de rest doe ik ook eigen variatie, dus wordt het een doily met halve attitude, of een halve doily met attitude??



Verder nog een hele berg mandala's gezocht voor kleurencombi's, meiden doen kleuren bij elkaar die ik nooit bij elkaar zou doen. Toch maar eens proberen :-)
Deze was een lastige, geen makkelijke granny mandala. Ik had de kleurtjes, ben gewoon begonnen en eigenlijk ging het wel lekker! Resultaat is mooi geworden!!
Alle reacties Link kopieren
Mijn knoopjes zijn eindelijk binnen



Alle reacties Link kopieren
Carenza en wat doe je daar dan mee? Maak je er meerdere aan elkaar ofzo??
Alle reacties Link kopieren
@Carenza, dat van de boedha dat wist ik niet.



@Silvershadow, ik heb het lijfje bijna af.



@Mirjam, leuk die knopen, waar heb je die besteld?



Het zou toch een mooie zonnige dag worden vandaag? Het is hier maar grauw. Hoop dat het zonnetje nog door gaat komen.
Alle reacties Link kopieren
Amandelmeel bij Girlsfever.

Duurt wel een tijd voordat je ze binnen hebt want komt uit hong kong maar zit een Nederlander achter volgens mij. Site is gewoon Nederlands nl.
Wat een snoezige knoopjes!
Alle reacties Link kopieren
Ik kan melden dat het lijfje van Suus met Phildar douce af is nu de rest nog
Alle reacties Link kopieren
Heel goed! Ben benieuwd amandelmeel.
Alle reacties Link kopieren
Bij deze, het hoofdje is ook af (klein yihaaaa). Ik moet wel zeggen het is de moeite waard, maar dit was eens en nooit meer haken met Phildar Douce voor mij :-)
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond



Wie heeft er ervaring met de ripple deken van attic24? Ik snap alle steken, maar die eerste toer, ik raak er maar niet doorheen. Heeft iemand tips?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven