Wie is wat aan het haken? Deel 4

01-10-2013 19:57 777 berichten
Alle reacties Link kopieren
En we zijn bij nummertje 4 aangekomen!!!!

Linkjes naar de vorige delen:

Deel 1

Deel 2

Deel 3



Linkjes waar je o.a. wol en haaknaalden kunt kopen:

www.haakidee.nl

www.hobbydoos.nl

www.hetwolhuis.nl

www.ltcleiden.nl

www.echtstudio.nl

www.robbelien.nl

www.kuddelz.nl



Sites om inspiratie op te doen:

Ravelry (gratis registreren en dan gratis patronen downloaden)

Lionbrand (gratis registeren en dan patronen downloaden)

Etsy (betaalde patronen, vaak in het Engels)

Delicious Crochet

Ma-ak



Handige linkjes:

Streepjesmaker



En wees niet bang om foto's van jullie creaties te posten, daar zijn we dol op!



Kun je nog niet haken? Google dan eens op Haken voor Dummies, daar vind je veel informatie en links naar YouTube filmpjes zodat je lekker aan kunt sluiten bij ons gezellige groepje.
Ik heb er ook mee gestoeid in het begin, anders even zoeken op internet, ripple deken haken of ripple crochet, er zijn vast filmpjes op Youtube te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bij toer 79 van de ripple deken.

De eerste toer was drama. Las na uren klooien de tip om een haalknaald te nemen die maat groter is
Of de foundation chain gebruiken, die "veert" een beetje mee
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een haaknaald vijf gehaald vandaag :-).



Ik heb naar die foundation chain gekeken. Lijkt me een goede oplossing ipv al die losse. Voor die deken moet ik altijd een vermenigvuldiging van 14 + 3 hebben. Dus stel ik maak een proeflapje. Doe ik dan 28x de foundation en dan drie losse? Sorry voor de vragen
Ja klopt, 28 steken en de 3 lossen zijn dan de steken voor je eerste stokje.

Nee hoor, lekker blijven vragen, we zijn allemaal zo begonnen
Alle reacties Link kopieren
Babyslofjes. Binnenkort naar een markt.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad zo ben ik ook begonnen. Plaatjes hier neergezet omdat ik niet snapte wat ik fout deed :-)
Alle reacties Link kopieren
Hallo Dames,



Na heel veel gefrutsel, en YouTube filmpjes kijken, vaak opnieuw beginnen is het gelukt. De eerste toer is een feit



Vandaag maar eens verder met schaapje Suus, die moet ook nog af, maar ik moest en zou die 1e toer in orde krijgen.



Fijne zaterdag
Alle reacties Link kopieren
Ik ben inmiddels met de rand van mijn ripple deken begonnen.
Alle reacties Link kopieren
Oh Mirjam, goed bezig! Hoe lang heb je er in totaal over gedaan. Het is wel echt een dag om te haken. Een regenachtige zondag
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 1 januari begonnen en doe allerlei projectjes tussendoor.

De deken is een jaarproject.
Hier nu ook een ripple deken in de planning! Voor een beginner toch iets makkelijker dan de eerder geplande ruitendeken.



Maar inderdaad, die eerste toer! Het is dat ik hier al had gelezen dat dat niet soepel zou gaan, anders had ik waarschijnlijk het proeflapje niet eens afgemaakt. Nu bleek een haaknaald een maat groter de oplossing te zijn.



Toch handig, zo'n haaktopic!
Komend weekend het garen kopen!

Dit worden waarschijnlijk de kleuren.
Mooie kleuren! Heb je ook al eens gekeken naar de ripple pakketten van Echtstudio (Lucy's Attick). Die zijn ook erg leuk, van acryl en mooie kleuren.
Alle reacties Link kopieren
Persoonlijk zou ik voor acryl gaan voor een deken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb idd dat pakket
Meteen even gekeken op de site van Echtstudio. Inderdaad mooie kleuren! En veel keus!



Maar ik ben eigenlijk geen fan van acryl. En wel van katoen. Heb al veel gebreid met Drops Paris en ben er heel tevreden over.



Wat is dan het voordeel van acryl boven katoen voor een deken? Is dat het gewicht?
Alle reacties Link kopieren
Gewicht. Zeker weten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook het pakket van Echtstudio! Vind alleen de link van het patroon dat ze geven niet goed. Heb op internet een betere vertaling gevonden. Veel duidelijker. Voor mij dan :-)



Die eerste toer heeft me grijze haren opgeleverd lol
Gewicht! Ik heb een granny stripe gemaakt van Phildar 3, het ding is loeizwaar (wel mooi maar echt zwaar).

De acryl die in de pakketten van Echtstudio worden gebruikt is van Stylecraft en het haakt subliem! De kleuren zijn prachtig en het is lekker zacht en warm.

Neem het zeker nog in overweging, het is de moeite waard....
Hmm, nu begin ik toch wel te twijfelen. Hoewel de deken bedoeld is om op te zitten en niet om onder te zitten of liggen. Dus dan maakt het gewicht weer niet zoveel uit denk ik.



Komend weekend kom ik bij Echtstudio. Dan kan ik zowel de katoen als de acryl uitgebreid zien en voelen.



Bedankt voor het meedenken!
Er komt ook een nieuw pakket aan van Attic 24, een ripple in zee kleuren, The Coast Pack, ook heel gaaf!

Coastpack
Wow, die is ook mooi!



Ik zit nu even op Ravelry te struinen en de ripples die gemaakt zijn van Stylecraft special DK zien er toch wel mooi uit! Ik twijfel nog even verder..
Alle reacties Link kopieren
Ook mooi die kleuren.

Heb ook een deken gezien met roze en paarse tinten. Dat vind ik geweldige kleuren
Als je toch naar Echtstudio gaat kun je misschien wel een stukje haken met Stylecraft, kun je voelen hoe het verwerkt, ik was eerst ook wat terughoudend maar ben fan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven