Wie is wat aan het haken? Deel 4

01-10-2013 19:57 777 berichten
Alle reacties Link kopieren
En we zijn bij nummertje 4 aangekomen!!!!

Linkjes naar de vorige delen:

Deel 1

Deel 2

Deel 3



Linkjes waar je o.a. wol en haaknaalden kunt kopen:

www.haakidee.nl

www.hobbydoos.nl

www.hetwolhuis.nl

www.ltcleiden.nl

www.echtstudio.nl

www.robbelien.nl

www.kuddelz.nl



Sites om inspiratie op te doen:

Ravelry (gratis registreren en dan gratis patronen downloaden)

Lionbrand (gratis registeren en dan patronen downloaden)

Etsy (betaalde patronen, vaak in het Engels)

Delicious Crochet

Ma-ak



Handige linkjes:

Streepjesmaker



En wees niet bang om foto's van jullie creaties te posten, daar zijn we dol op!



Kun je nog niet haken? Google dan eens op Haken voor Dummies, daar vind je veel informatie en links naar YouTube filmpjes zodat je lekker aan kunt sluiten bij ons gezellige groepje.
Alle reacties Link kopieren
quote:SilverShadow schreef op 25 december 2013 @ 22:42:

Gefeliciteerd fausty !Dank je wel en ook Jose
Twijfel is my middle name
quote:Fame schreef op 25 december 2013 @ 19:51:

Mijn Zeeman heeft geen 11 kleuren in de zelfde garensoort...Wibra heeft wel meerdere kleuren acryl voor 1 euro per bol als ik het goed heb gezien, het heet Saskia
Alle reacties Link kopieren
quote:josehaakt schreef op woensdag 25 december 2013 23:57 Leuk zeg, al die dekens! Hopelijk laat iedereen wel wat 'tussendoor-foto's' zien, want daar ben ik wel benieuwd naar!



En Fausty; gefeliciteerd!

@Fame: ik gebruik ook maar 6 kleuren voor mijn deken, dat kan prima heb ik gelezen. Ah, ok, dan komt het goed.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nog steeds bezig met m'n granny deken. Hoop hem komende week af te maken!



Tussendoor nog een sjaal en een poes gehaakt:



http://i1340.photobucket. ... 7B90F8AF8_zpsa91n6ssu.jpg
Wat leuk, majose! Ik dacht dat ik een snelle haakster was, maar jij bent volgens mij sneller.



Ik ben benieuwd naar al jullie dekens. Ik wil ook aan mijn deken gaan beginnen, maar moet eerst nog wat opdrachten afmaken.



Allemaal alvast een goede jaarwisseling en een goed en gezond 2014 waarin we kilometers katoen weg haken.



Ik ga zo maar even oliebollen en appelflappen bakken (zal niet de enige zijn denk ik )
Alle reacties Link kopieren
Ik zou willen dat ik snel(ler) haakte, dan kon ik nog meer dingen maken!



Ik ga inderdaad ook zo oliebollen bakken, voor de eerste keer! Hopelijk worden ze lekker!



Ik wens jullie ook allemaal een super 2014 en zoals ik ergens las; hou je haaks in 2014! ;)
Alle reacties Link kopieren
Jullie ook alvast een goede jaarwisseling!



Ik ben echt een trage haakster. Word ook vaak afgeleid door mijn 2 meiden. De jongste is gister 1 geworden dus wel steeds wat zelfstandiger.
Happy Haakjaar allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Oh leuk! Ik heb wel eens meegescheven in deel 1 of 2 van dit topic, maar het bestaat nog steeds!

Ik vind haken erg leuk, maar het heeft even op z'n gat gelegen. Ik heb wat WIP-jes, waaronder twee dekens. Ik wilde ze afmaken voordat mijn kind werd geboren, maar dat heb ik niet gehaald. Ze is inmiddels twee maanden oud, en nu ze regelmatige slaapjes doet, heb ik wat meer tijd om alles af te maken.

Ook heb ik ontdekt dat ik prima kan haken met haar in de draagdoek.



Wat een ontzettend leuk project van de crochet-along-deken.

Hoewel ik bakken vol met bolletjes en kleurtjes heb, doe ik toch niet mee. Eerst alle wipjes af-haken!

Ik schrijf wel graag mee hier, zal m'n best doen om het wat bij te houden.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Pop met de geboorte van je dochter.

Ik was juist van het afronden van projectjes tijdens mijn zwangerschap. Bij de 1e zwanger scriptie van heao verdedigd en bij de 2e een week voor de bevalling mijn masterscriptie



Ben gestart met mijn ripple deken! Ben benieuwd hoe mijn deken gaat vorderen.. Heb geen planning meer dan dat ik 31-12-2014 klaar wil zijn.
Ik "haak" even aan bij dit topic
Gezellig, leuk dat je weer terug bent pop!



Ik ben bijna klaar met mijn omslagdoek, als ie klaar is komt er natuurlijk een foto.
Alle reacties Link kopieren
Mirjam, wat goed van je, zulke dingen afronden tijdens je zwangerschap!

Mijn hersenen zijn ernstig verweekt door de marinade van hormonen, en het wordt maar langzaam beter :-)



Bedankt voor de felicitatie en welkom-terug!



Ik zal eens opschieten met een van de dekens, dan kan ik ook een fotootje plaatsen!
Alle reacties Link kopieren
Nou zo snel haak ik niet toch? Met die grannys ben ik al een jaar bezig haha.



Net een randje er om heen gehaakt. Twijfel nog of ik de rand ga uitbreiden. Iemand een idee voor een leuk randje?



http://i1340.photobucket. ... 8A9E168FD_zpsfykkfx0b.jpg



Ik ga morgen ook starten met de deken van crochet along. Ik heb deze kleurtjes uitgekozen en ben heel benieuwd hoe dat er uit gaat zien!



http://i1340.photobucket. ... 48C84A2E3_zpshsueolcw.jpg
Oh jee, nog een Stylecraft verslaafde



Er zijn best veel leuke randjes op internet te vinden majose, even goed zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook al met stylecraft bezig :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik doe hem ook met Stylecraft. Week 1 is al af en ik weet niet zo goed wat ik nu moet maken...
Alle reacties Link kopieren
Ik hou me niet aan een vast schema. Ben met ripple 5 van 82 bezig.
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,

Ik hou van haken! Heb hier nog niet eerder geschreven maar lees wel af en toe mee. Ik heb in september de hippo gemaakt en ben nu bezig met de megasnoopy. En in oktober twee uilenmutsen. Heb even flink de spirit te pakken haha! Die rippledeken ziet er erg mooi uit maar hoe gaat dat nu precies? Hoe groot wordt hij en kan ik nog meedoen? Lijkt me wel gezellig!!
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, en hoeveel kleurtjes heb je nodig?
Alle reacties Link kopieren
Rippledeken staat los van de crochet a long. Het eerste is een deken die ik tegelijk met vriendin ben gaan haken omdat we hem mooier vinden als de deken bij de crochet a long.

Het tweede is een deken die je op de FB groep kunt zien en meedoen mag vast nog wel :-)

Voor de rippledeken heb je 17 kleuren nodig en voor de fb deken twijfel ik even. 8 geloof ik. Staat allemaal uitgelegd op FB. Gewoon aanmelden, wol bestellen en meedoen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb afgelopen week spullen gekocht omdat ik wil leren haken, maar ik weet niet goed hoe ik moet beginnen. Op internet vind ik wel informatie over het maken van lossen en vasten etc, maar als ik dan in het haakboekje kijk naar wat ik moet maken weet ik niet waar te beginnen. Iemand tips hoe te beginnen, wat ik het beste kan doen en hoe ik het kan leren?



Bedankt alvast!
Alle reacties Link kopieren
Boemie,

Ik zou eerst een soort proeflapje maken om steken uit te proberen. Bijvoorbeeld: haak een ketting van 30 lossen en ga vervolgens een aantal rijen vasten haken, een paar rijen halve stokjes, paar rijen hele stokjes etc. Kan je goed zien of het lukt en dan is het ook makkelijker als je de steken goed kan om straks volgens een patroon te haken!
Alle reacties Link kopieren
Met een proeflapje was ik al snel klaar.. Wilde echt wat gaan doen, ongeduldig

Wat wil je gaan haken? Knuffels? Grannys?

Er is heeeeel veel op YouTube te vinden. Dat heeft mij erg geholpen. Dat samen met de uitleg in het boekje en dan kom je er wel.

Heb heeeeel vaak uitgehaald bij het begin, maar uiteindelijk krijg je de slag door.
Ik ben ook maar gewoon begonnen met een Winston de Olifant, was mijn eerste project. Daarna volgenden 8x een Olivia de Olifant, een Otto de Olifant, dekens, omslagdoek... Zpagetti tassen en nu heb ik een verslaving...

(zal ik Jimmy Geduld bellen?)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven