Wonen in Haarlem

22-08-2014 16:10 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



mijn vriend en ik wonen nu 3 jaar samen in Amsterdam, maar willen graag iets groters (bij voorkeur met een tuin) dus we zijn nu in Haarlem aan het kijken om een huis te kopen. We hebben een aardig budget samen, dus er zijn best wel wat mogelijkheden maar we vinden het lastig om in te schatten wat een leuke buurt is die aan onze wensen voldoet.



We zijn op zoek naar een huis met minimaal 3 slaapkamers, een tuin, van binnen helemaal af, vlakbij het centrum (loop- of fietsafstand), gezellige buurt (mag een volksbuurtje zijn, maar wel een buurt waar je kinderen met een gerust hart kunnen opgroeien).



Kunnen jullie mij wat tips geven voor leuke buurten?
Ik heb ongeveer 35 jaar in Haarlem gewoon, waarvan de laatste paar jaar in Haarlem-Noord (Planetenwijk en Sinnevelt). Sinnevelt is betaalbaarder dan de Planetenwijk maar wat mij betreft net zo leuk. Andere leuke wijken zijn het Kleverpark (maar duurder) en 'hoe heet dat wijkje aan de overkant van de Randweg ook alweer', maar dat is weer verder van het centrum.
Alle reacties Link kopieren
Het hangt toch echt wel een beetje van je budget af... Is dat twee ton of vijf ton?



Zo'n beetje alles in Haarlem is op fietsafstand van het centrum. Leuke buurten op loopafstand zijn de Leidsebuurt, Leidsevaartbuurt, Garenkokerskwartier, Spaarnwouderbuurt, Koninginnebuurt, Kleverpark. Rozenprieel is minder.



Koninginnebuurt is duur, Leidsebuurt is een stuk betaalbaarder en de rest zit er tussenin. Allemaal zijn ze geschikt om kinderen te laten buitenspelen.
Alle reacties Link kopieren
Betjebig, bedoel je het Ramplaankwartier?
Alle reacties Link kopieren
Overigens is de woningmarkt in Haarlem heel snel aan het aantrekken. Zeker huizen waar je zo in kunt worden heel snel verkocht en regelmatig ook voor de vraagprijs.
quote:MissJuna schreef op 22 augustus 2014 @ 16:20:

Betjebig, bedoel je het Ramplaankwartier?

Nee, dat is toch bij de Zijlweg? Ik bedoel het wijkje aan de overkant van Haarlem-Noord, met het fietstunneltje naar station Bloemendaal.

Overigens is de Leidsevaartbuurt ook een leuke wijk, bedenk ik net. En heel dichtbij het centrum.

Wat is je budget TO? Ik vind het wel leuk om mee te zoeken op Funda Ik ben er alweer een paar jaar weg, maar heb nog steeds muggenbloed.
Ik weet niet wat je budget is, maar dit huis heeft alles wat je zoekt, is in een fijne buurt en dichtbij station en centrum Haarlem. Heb zelf lang in deze buurt gewoond en zou zo weer teruggaan.
quote:redhothead schreef op 22 augustus 2014 @ 16:27:

Ik weet niet wat je budget is, maar dit huis heeft alles wat je zoekt, is in een fijne buurt en dichtbij station en centrum Haarlem. Heb zelf lang in deze buurt gewoond en zou zo weer teruggaan.Wat hebben ze daar nou met die achtergevel gedaan? Heel lelijk en jammer van het huis. Er zijn heel veel huizen in die prijsklasse in Haarlem, dus daar zit vast wat tussen.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn na 15 jaar Amsterdam ons ook aan het oriënteren op Haarlem, Den Hout heeft nu onze voorkeur.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken Haarlem-Noord. Zou je dan aanraden op de kaart links van de Rijksstraatweg te kijken en niet voorbij de Jan Gijzenkade, qua leuke buurten en voorzieningen/centrum op loop- fietsafstand.



De winkelstraat Generaal Cronjestraat is heel fijn om op loopafstand te hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:betjebig schreef op 22 augustus 2014 @ 16:26:

Nee, dat is toch bij de Zijlweg? Ik bedoel het wijkje aan de overkant van Haarlem-Noord, met het fietstunneltje naar station Bloemendaal.



Overdelft.



En Haarlem is ook gewoon leuk!
Alle reacties Link kopieren
Den Hout is ook prachtig, maar dan moet je budget wel boven de vijf-zes ton liggen. Hetzelfde geldt voor Bosch en Vaart.
Alle reacties Link kopieren
quote:redhothead schreef op 22 augustus 2014 @ 16:27:

Ik weet niet wat je budget is, maar dit huis heeft alles wat je zoekt, is in een fijne buurt en dichtbij station en centrum Haarlem. Heb zelf lang in deze buurt gewoond en zou zo weer teruggaan.Ja, die buurt is ook heel mooi...en dat huis: wauw! Verder noord zou ik dus meer naar links (dus andere kant van de Rijksstraatweg) willen wonen.
quote:spectral schreef op 22 augustus 2014 @ 16:31:

Wij zijn na 15 jaar Amsterdam ons ook aan het oriënteren op Haarlem, Den Hout heeft nu onze voorkeur.Mooi! Maar dan moet je een flink budget hebben
quote:Azile schreef op 22 augustus 2014 @ 16:34:

[...]



Verder noord zou ik dus meer naar links (dus andere kant van de Rijksstraatweg) willen wonen.Ja, daar heb je gelijk in. En wat je al schreef: het is prettig om de Generaal Cronjestraat in de buurt te hebben.
quote:Azile schreef op 22 augustus 2014 @ 16:34:

[...]





Ja, die buurt is ook heel mooi...en dat huis: wauw! Verder noord zou ik dus meer naar links (dus andere kant van de Rijksstraatweg) willen wonen.Dat is in grote lijnen wel zo, maar ik vind de Indische buurt en de Jan Gijzenkade zelf ook wel wat hebben.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de snelle reacties!

Budget ligt op max 4 ton.

@redhothead: exact zo'n soort huis zoeken we! Meer tips van harte welkom
Alle reacties Link kopieren
Slachthuisbuurt is een wijk die nu flink wordt aangepakt en waar veel nieuwbouw komt, mocht dat wat voor je zijn.
Alle reacties Link kopieren
Max vier ton... Dan zou ik kijken naar:

Planetenbuurt

Bomenbuurt

Kleverpark

Ramplaankwartier

Houtvaartkwartier
Alle reacties Link kopieren
quote:naambestaatal schreef op 22 augustus 2014 @ 16:38:

Bedankt voor de snelle reacties!

Budget ligt op max 4 ton.

@redhothead: exact zo'n soort huis zoeken we! Meer tips van harte welkom

Met 4 ton kun je bijvoorbeeld Rampplaan en Kleverpark wel vergeten.

Je kun naar huizen kijken tot ongeveer 350k schat ik zo in, kk erbij, nog wat aanpassingen en je zit aan de 4ton.
Alle reacties Link kopieren
quote:betjebig schreef op 22 augustus 2014 @ 16:36:

[...]



Mooi! Maar dan moet je een flink budget hebben Dat hebben we gelukkig ook.... nadeel is alleen dat er maar sporadisch leuke huizen in de verkoop komen. We hebben dus een lange adem nodig.
Alle reacties Link kopieren
quote:betjebig schreef op 22 augustus 2014 @ 16:38:

[...]



Dat is in grote lijnen wel zo, maar ik vind de Indische buurt en de Jan Gijzenkade zelf ook wel wat hebben.Ik vind het er vies en rommelig. Hondenpoep, schots en scheve stoepen, onkruid, zwerfafval.
Alle reacties Link kopieren
Woon zelf in de bomenbuurt en ben heel tevreden. Ook in de Kleverparkbuurt gewoond. Erg leuk als je een fiets met veringen hebt want sommige wegen...
Alle reacties Link kopieren
Ik ben verliefd op de molenwijk, is wel in schalkwijk en die buurt heeft een slechte naam maar de molenwijk is een goede wijk en heel erg groen.
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand van jullie ervaring met de patrimoniumbuurt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven