Wonen in de Previnairestraat in Haarlem?

23-10-2014 10:13 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!



Mijn vriend en ik willen graag naar Haarlem verhuizen. Nu staan er regelmatig leuke appartementjes te koop in het complex aan de Previnairestraat, [...]



Omdat we Haarlem qua wonen niet goed kennen, vroeg ik me af of iemand van jullie wat meer kan vertellen over de buurt en eventueel over het appartementencomplex. Is het een fijn, rustig buurtje/complex? Wat voor mensen wonen er ongeveer? Is het complex erg gehorig?



Weinig geluidsoverlast en een fijne (redelijk rustige, maar liefst ook een klein beetje sociale) buurt zijn onze twee grootste wensen. Daar leveren we graag wat woonruimte voor in! We hebben namelijk eerder in een enorm gehorig huis gewoond met veel geluidsoverlast van niet erg sociale buren en we willen het liefst zo veel mogelijk voorkomen dat we dat nogmaals treffen.



Mocht je nog een andere opties weten of tips hebben, dan zijn die natuurlijk ook van harte welkom! Alvast bedankt!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-10-2014 10:52
Reden: spam
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jouw huis dat te koop staat?
Sodeju, 56 vierkante meter voor 2 ton! Wat is het daar duur! En ik maar denken dat het hier in de randstad bij Utrecht duur was
Alle reacties Link kopieren
Dat is een prima buurt, redelijk rustig maar toch heel dichtbij Centrum. Over het complex op zich kan ik je niet meer vertellen maar de buurt is leuk!
Alle reacties Link kopieren
quote:Desperate_Housewive schreef op 23 oktober 2014 @ 10:21:

Sodeju, 56 vierkante meter voor 2 ton! Wat is het daar duur! En ik maar denken dat het hier in de randstad bij Utrecht duur was Haarlem, zeker vlakbij centrum, is ook duur. Haarlem is een zeer gewilde stad, veel mensen uit A'dam trekken daar naartoe, zeker als er kinderen op stapel staan. Ik weet wel dat je in andere, ook leuke buurten, grotere huizen kunt vinden voor die prijs. Maar daar moet je je wel in verdiepen, de Indische buurt vlakbij het station heeft ook mooie huizen, maar de buurt verschilt per straat. Soms is het ene deel van de straat nogal volks, terwijl het andere deel van de straat wordt bewoond door keurige jonge gezinnen.
Alle reacties Link kopieren
Haha! Nu ik heb teruglees snap ik dat het zo kan overkomen, maar nee: we wonen in een huurhuis in Hilversum ;) Was alleen even ter illustratie welk complex ik bedoelde.
Alle reacties Link kopieren
quote:cochise schreef op 23 oktober 2014 @ 10:21:

Dat is een prima buurt, redelijk rustig maar toch heel dichtbij Centrum. Over het complex op zich kan ik je niet meer vertellen maar de buurt is leuk!Bedankt voor je reactie!
Alle reacties Link kopieren
jeetje voor dat bedrag heb je hier in de Achterhoek compleet vrijstaande huizen

Weet je zeker dat je zoveel geld in zo'n klein oppervlak wil stoppen?
De buurt is prima, heb zelf jaren lang met heel veel plezier gewoond. Ik vond het ideaal omdat je zo in het centrum zit, en t is vrij rustig.

Nadeel is alleen wel als je met de auto in de spits de stad in en uit moet voor je werk.
Alle reacties Link kopieren
quote:tantetilly schreef op 23 oktober 2014 @ 10:27:

De buurt is prima, heb zelf jaren lang met heel veel plezier gewoond. Ik vond het ideaal omdat je zo in het centrum zit, en t is vrij rustig.

Nadeel is alleen wel als je met de auto in de spits de stad in en uit moet voor je werk.



Ja, is dat zo'n gedoe? Hoe lang doe je er in de spits ongeveer over om Haarlem uit te komen, weet je dat toevallig?



Bedankt voor je reactie trouwens ;)
Alle reacties Link kopieren
Dit is ook een erg leuk huis in een prima buurtje, 10 minuten fietsen naar centrum, winkels op 5 minuten lopen. Uitvalswegen vlakbij. Weet niets over de spits in Haarlem want ik heb geen auto.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 25-10-2014 13:55
Reden: link verwijderd
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:groenebroek schreef op 23 oktober 2014 @ 10:27:

jeetje voor dat bedrag heb je hier in de Achterhoek compleet vrijstaande huizen

Weet je zeker dat je zoveel geld in zo'n klein oppervlak wil stoppen?Haha, ja ik weet het, vrienden van ons hebben ook in het oosten van het land meer huis voor dit geld! Er wordt over nagedacht in ieder geval, bedankt voor je reactie!
Alle reacties Link kopieren
quote:loulou85 schreef op 23 oktober 2014 @ 10:33:

[...]





Ja, is dat zo'n gedoe? Hoe lang doe je er in de spits ongeveer over om Haarlem uit te komen, weet je dat toevallig?



Bedankt voor je reactie trouwens ;)



Is natuurlijk afhankelijk van waar je precies woont en waar je heen moet, maar het is wel behoorlijk druk 's ochtends en dat geldt ook voor bijvoorbeeld de A9, als je richting Amsterdam zou moeten. Met de trein ben je er dan weer zo, dus wellicht is dat ook nog een optie.



En even algemeen: Haarlem vinden wij echt een heerlijke stad om te wonen! Willen jullie op termijn kinderen? Is een appartement van dit formaat dan handig? Ik denk dat je, als je bereid bent om met de fiets naar de stad te moeten, nog wel meer huis voor je geld kan krijgen (al is het wel echt een dure stad).
Alle reacties Link kopieren
quote:Tmaar schreef op 23 oktober 2014 @ 10:46:

[...]





En even algemeen: Haarlem vinden wij echt een heerlijke stad om te wonen! Willen jullie op termijn kinderen? Is een appartement van dit formaat dan handig? Ik denk dat je, als je bereid bent om met de fiets naar de stad te moeten, nog wel meer huis voor je geld kan krijgen (al is het wel echt een dure stad).Zeker weten dat je meer huis voor dat geld kunt vinden, kijk maar in de link die ik eerder postte.
Alle reacties Link kopieren
Loulou, ik zoek met veel plezier nog verder voor je hoor, laat het maar weten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven