Wonen naast het spoor

23-09-2014 19:08 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop echt intens hier wat geruststellende verhalen te kunnen horen, want ik raak aan het einde van mijn latijn..



Ik ben recent verhuisd naar een appartement op 2 hoog wat zich langs het spoor bevindt. Bij de bezichtigingen hoorde ik hier eigenlijk nauwelijks iets van, maar hoe anders is het 's nachts (slaapkamer is aan straatkant)! Vooral het gedender van de intercity's is echt oorverdovend (zo voelt dat 's nachts )

Gevolg is dat ik nu al nachten zo'n 4/5 uur per nacht slaap en ik begin echt wanhopig te worden. Normaliter dacht ik na een slechte nacht: morgen vroeg naar bed, maar dat heeft nu absoluut geen zin. Het lijkt wel of ik een baby heb, om half 6 wakker en ik slaap niet voor 1 uur/half 2 (dan houdt dienstregeling op). Het begint nu zo door te werken dat ik ertegenop zie om na werk naar huis te gaan, maar op mijn werk begin ik ook minder te functioneren door de moeheid.



Ik weet echt niet meer wat ik moet doen. Ik heb allerlei oordopjes in huis (die gebruikte ik hiervoor ook al regelmatig) maar het zware geluid gaat overal doorheen. Ik heb voor morgen een afspraak gemaakt met huisarts om slaappillen te vragen als tijdelijke oplossing, maar ik voel me an sich zwaar ellendig hieronder. Ik ben iemand die relatief veel slaap nodig heeft en ik heb de pech dat ik licht slaap. Mensen om me heen zeggen dat het went, maar ik kan me niet voorstellen dat ik hier ooit lekker kan slapen



Ervaringsdeskundigen hier? Als iemand tips heeft om dieper te leren slapen of wat dan ook wat kan helpen, ik zou je heel dankbaar zijn!
Alle reacties Link kopieren
Heb je ook al op maat gemaakte oordoppen? Heb je dubbele beglazing? Kan je niet aan de andere kant gaan slapen? Ik snap je probleem, heb geen last van treinen maar lawaaierige buren. Woon schijnbaar in een flat van karton
Help iedereen een handje
Alle reacties Link kopieren
Tja, ik woon thuis en thuisthuis relatief dicht bij het spoor (1 vrijstaand huis ertussen) beide slaap ik op de eerste verdieping en ik heb er weinig last van. Nooit gehad ook. Maar dit zijn geen tips.

Oordopjes proberen of misschien ramen dicht doen, vind ik zelf beide niet fijn.
Silence is golden. Duct tape is silver.
quote:maree schreef op 23 september 2014 @ 19:08:

Mensen om me heen zeggen dat het went, maar ik kan me niet voorstellen dat ik hier ooit lekker kan slapen



Als kind had ik een vriendinnetje dat was opgegroeid aan het spoor. Die had wel eens slecht geslapen, want er reden geen treinen. Tja, en dan ging ze zich toch liggen afvragen waarom er geen treinen reden. Was het spoor stuk, of de bovenleiding, of was er iemand voor de trein gesprongen? Dus ja, zij was er helemaal aangewend. Ik hoorde daar echt elke trein!
Mijn eerste eigen huisje lag direct aan een grote doorgaande weg, waar oa een aantal bussen overheen reden.

En aangezien mijn slaapkamer aan de straatkant was en er geen voortuin was, reden die op pakweg anderhalve meter van mijn bed langs.



Ik ben net als jij een lichte slaper en in het begin werd ik van elke bus wakker. Met als gevolg ongeveer wat jij nu ook hebt, ik sliep van pakweg één uur tot een uur of half zes.



Hoe ondenkbaar ook, voor mij geldt dat de mensen om je heen gelijk hadden. Ik heb pakweg twee maanden beroerd geslapen en toen was ik er blijkbaar aan gewend.



En in mijn geval voelde je ook echt de trillingen van de bussen en vrachtauto's.

Dus houdt moed, het komt vast goed!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook jaren aan het spoor gewoond. De eerste week (of 2) nauwelijks geslapen. Daarna sliep ik er gewoon doorheen.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook jaren langs het spoor gewoond. Geef het de tijd, het went echt wel.
Alle reacties Link kopieren
Oh ik kon ook nooit bij opa en oma slapen want daar zoefden auto's voorbij, heb ik toch liever een trein en 's nachts rijden hier enkel goederen treinen.
Silence is golden. Duct tape is silver.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook langs het spoor gewoond. Daarvoor woonde ik bij een drukke kruising met verkeerslichten, alles went, ook goederentreinen die 's nachts langsdenderen. Ik hoor hier dag en nacht verkeer, nou ja, als ik erop ga letten en dat doe ik niet, ik kan me gelukkig goed afsluiten voor herrie van buiten. Het hoort er nou eenmaal bij.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Ik woonde eerst bij mijn ouders in een vrijstaand huis aan de rand van het bos, waar je werkelijk níets hoorde. Toen ik dus op mezelf ging wonen heb ik heel wat nachten slecht geslapen als ik weer eens verhuisd was. Bij mijn huidige huis heb ik een tijdje moeten wennen aan de drukke weg met bussen en vrachtwagens, inmiddels slaap ik werkelijk overal doorheen.
Natte tosti..
Alle reacties Link kopieren
Ik was laatst bv ook kamperen met mensen en de volgende ochtend werd er geklaagd over de vele goederentreinen 's nachts. Ik had dus niks gehoord
Natte tosti..
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel voor jullie reacties, dat doet me echt goed! Met het raam open slapen zou echt niet in me opkomen

Ik ben sowieso al vrij gevoelig voor geluid, dat vind ik zo stom. Ik denk dan steeds: Maree, stel je niet zo aan!

In mijn oude huis had ik een vrij vervelende situatie met mijn huisbaas, vandaar dat dit een beetje de druppel is; ik keek er zo naar uit om te gaan verhuizen!

Ik heb inderdaad dubbele beglazing, maar de ramen (en mijn bed) trillen bij elke trein die voorbijkomt (elke paar minuten...) Ik overweeg inderdaad op maat gemaakte oordoppen, maar ze zijn vrij prijzig en er schijnt wel een filter in te zitten zodat je nog je kinderen bijv kan horen. Dan denk ik; een zwaar geluid van de trein gaat er dan al helemaal doorheen.



Echt heel erg bedankt voor jullie woorden, het kan dus echt dat je eraan went Ben er echt heel blij mee! (ben nu volgens mij overemotioneel van de moeheid en wanhoop ;))
Ik denk dat het wennen is. Maar ook hoe je je zelf erop instelt. Wij hebben direct naast t spoor gewoond voor een jaar, met onze slaapkamer daaraan grensend. De eerste paar weken was t wennen, maar had ik er eigenlijk geen last meer van. Ja, soms hoorde ik t, maar ik draaide me om en sliep weer verder. Mijn man is een ander verhaal. Hij kan absoluut niet tegen geluiden, en slaapt t liefst met het raam dicht (vind ik weer vervelend). Maar hij wind zich dan ook op over alles wat ie hoort. Vogels die fluiten, regendruppels, krekels, treinen, auto's op de weg etc etc. Alles vind ie irritant en houdt hem uit zijn slaap. Mijn inziens wind ie zich teveel erover op en kan ie daarom niet meer slapen. (vogens hem maak ik ook teveel geluid;-)) Als je er ontspannen mee omgaat val je ook weer sneller in slaap als je er dan wel wakker van wordt.
Wat voor oordopjes heb je nu? Mijn ervaring is dat die foamen dingen zoals herriestoppers niet zo goed werken. Wasbolletjes zijn het prettigst, daarmee kan je je oor goed afsluiten zeg maar.

En idd, het went. Ik woonde vroeger vlakbij het spoor (zat 1 straat tussen) en hoorde de trein niet. Vriendinnen die bleven slapen wel.
Alle reacties Link kopieren
Het went echt. Ik woon in een grote stad naast een hoop openbaar vervoer. Ook treinen vlakbij en de eerste tijd word je wakker, maar ik hoor ze echt niet meer. Het is eerder dan een loge me erop attent maakt.

En nu ik erover nadenk; ik heb ook naast een moskee gewoond. In een islamitisch land, waar als de moskee niet loeide de honden losgingen. Na een week sliep ik overal doorheen, je raakt vanzelf moe genoeg;-)

Probeer er niet op te letten en laat al helemaal je woongenot niet vergallen. Je bent van je huisbaas af, een nieuw huis is wennen zeker met al die geluiden maar over een maand ben jij dolgelukkig in je huis:)
Alle reacties Link kopieren
Ik slaap ook heel licht, mijn oordoppen waren 75 euro zoiets en er zit geen filter in. Mijn wekker hoor ik nog, wel ver weg . Als iemand tegen mij praat hoor ik dat ook een beetje, maar niet heel goed. Ik kan ook tegen geluid wat steeds hetzelfde is, maar helaas word ik hier weer steeds van ander geluid wakker..........
Help iedereen een handje
Ik woonde langs een drukke straat waar 's nachts ook vrachtwagens etc voorbij kwamen denderen en ja het went. Van getik in huis kon ik uren wakker liggen maar de herrie op staat sliep ik gewoon doorheen. Een keer bleef iemand logeren en die zei de volgende dag "ik snap niet hoe jij door die herrie heen kan slapen."



Heb nu nog steeds dat ik juist moeite heb met slapen als het heel stil is want dan hoor ik geluiden in huis beter.
Alle reacties Link kopieren
quote:tantetilly schreef op 23 september 2014 @ 19:37:

Ik denk dat het wennen is. Maar ook hoe je je zelf erop instelt. Wij hebben direct naast t spoor gewoond voor een jaar, met onze slaapkamer daaraan grensend. De eerste paar weken was t wennen, maar had ik er eigenlijk geen last meer van. Ja, soms hoorde ik t, maar ik draaide me om en sliep weer verder. Mijn man is een ander verhaal. Hij kan absoluut niet tegen geluiden, en slaapt t liefst met het raam dicht (vind ik weer vervelend). Maar hij wind zich dan ook op over alles wat ie hoort. Vogels die fluiten, regendruppels, krekels, treinen, auto's op de weg etc etc. Alles vind ie irritant en houdt hem uit zijn slaap. Mijn inziens wind ie zich teveel erover op en kan ie daarom niet meer slapen. (vogens hem maak ik ook teveel geluid;-)) Als je er ontspannen mee omgaat val je ook weer sneller in slaap als je er dan wel wakker van wordt.Ik snap wat je bedoelt. Ik probeer ook echt om er wat ontspannender mee mee om te gaan (ik heb er tenslotte alleen mezelf maar mee als ik gefrustreerd in bed lig) maar dat lukt helaas niet elke nacht. Ik word echt gek als het een paar keer achter elkaar gebeurt dat ik bijna slaap en vervolgens komt er weer een trein en ben ik er weer uit. Het helpt natuurlijk ook niet om geforceerd ontspannen proberen te zijn ;) maar je post helpt me wel, dank je wel!
Alle reacties Link kopieren
Bij een gehoorwinkel (bv. Beter Horen) kan je oordoppen op maat laten maken. Ja, het is prijzig, maar je doet er jaren mee. En je hoort nog gewoon de kinderen, de wekker en het brandalarm.



Geluid komt niet alleen door je oren binnen, maar ook via je schedel. Je kan eens proberen om met een donkere doek over je hoofd te slapen. (Neus en mond vrijlaten.) Of je koopt een slaapmuts: http://www.obilot.nl/coll ... kkelhemdje-zijde-341.html

http://www.pinkaminka.nl/c-61105/slaapmutsen-volwassen/

Dat scheelt enorm.
Alle reacties Link kopieren
quote:closednote schreef op 23 september 2014 @ 19:55:

Ik woonde langs een drukke straat waar 's nachts ook vrachtwagens etc voorbij kwamen denderen en ja het went. Van getik in huis kon ik uren wakker liggen maar de herrie op staat sliep ik gewoon doorheen. Een keer bleef iemand logeren en die zei de volgende dag "ik snap niet hoe jij door die herrie heen kan slapen."



Heb nu nog steeds dat ik juist moeite heb met slapen als het heel stil is want dan hoor ik geluiden in huis beter.

Ik kan ook heel slecht tegen een tv die hard aan staat of muziek van de buren. Dan ga ik er de hele tijd op letten. Ook bij snurkers word ik héél chagrijnig.



Onweer slaap ik dan vaak juist weer extra goed door.
Natte tosti..
Alle reacties Link kopieren
quote:Desperate_Housewive schreef op 23 september 2014 @ 19:39:

Wat voor oordopjes heb je nu? Mijn ervaring is dat die foamen dingen zoals herriestoppers niet zo goed werken. Wasbolletjes zijn het prettigst, daarmee kan je je oor goed afsluiten zeg maar.

En idd, het went. Ik woonde vroeger vlakbij het spoor (zat 1 straat tussen) en hoorde de trein niet. Vriendinnen die bleven slapen wel.Ik heb ze allebei. Een vriendin gebruikt die wasbolletjes en is daar erg blij mee, ik begrijp geloof ik niet goed hoe ik ze moet gebruiken ;) Ik rol ze totdat ze langwerpig worden (en mijn handen onder de was zitten, bah ;) en stop ze dan een stukje in mijn gehoorgang en druk de rest aan, maar op de een of andere manier werkt het niet echt. Ik plaats ze misschien verkeerd waardoor het niet afsluit.
Alle reacties Link kopieren
quote:pollen schreef op 23 september 2014 @ 19:43:

Het went echt. Ik woon in een grote stad naast een hoop openbaar vervoer. Ook treinen vlakbij en de eerste tijd word je wakker, maar ik hoor ze echt niet meer. Het is eerder dan een loge me erop attent maakt.

En nu ik erover nadenk; ik heb ook naast een moskee gewoond. In een islamitisch land, waar als de moskee niet loeide de honden losgingen. Na een week sliep ik overal doorheen, je raakt vanzelf moe genoeg;-)

Probeer er niet op te letten en laat al helemaal je woongenot niet vergallen. Je bent van je huisbaas af, een nieuw huis is wennen zeker met al die geluiden maar over een maand ben jij dolgelukkig in je huis:)Dank je wel voor je lieve reactie, helpt echt! Jullie allemaal trouwens!
Geef het even de tijd. Nu hoor je alles nog, je moet nog wennen.

Alles wat anders is, dan wat je gewend was, valt op.

Ik heb jarenlang bijna naast het spoor gewoond, en ik hoorde de treinen(stop/intercity/goederentrein) wel, maar had er geen last van 's nachts.



Hopelijk kun je er snel aan wennen, en slaap weer lekker door 's nachts.
Alle reacties Link kopieren
Ga voor de wasbolletjes! Of voor die oordoppen die je kan halen bij festivals, die vind ik zelf altijd ook goed werken.



Net als vele die hier al gereageerd hebben heb ik totdat ik uit huis ging bij mijn ouders langs het spoor gewoond. Ik heb er nooit last van gehad, volledige gewenning waarschijnlijk. Vrienden klaagden er namelijk standaard over. Ik had hetzelfde als ik bij een vriendinnentje sliep waarbij haar ouders en klok had die elk uur sloeg oid. Ik werd elke keer wakker, zij niet. Moraal van het verhaal, geef het de tijd, wennen, wennen, wennen. En vooral, lekker die oordoppen in en je niet gek laten maken. Succes! Hoop dat je snel weer lekker kan slapen
Niet echt 'n slimme keus he, om een huis vlakbij het spoor te kiezen. Hopelijk is het huur en kun je er snel weer vanaf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven