Zelf een headboard maken

06-11-2009 20:42 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,



Om mijn slaapkamer wat op te fleuren en ter bescherming van de muur wil ik een headboard gaan maken voor aan het hoofduiteinde van mijn bed. Heb al een beetje met Google gekeken, volgens mij is het het meest eenvoudig bij de bouwmarkt een op maat gezaagd stuk triplex of spaanplaat te halen en dit te behangen of te bekleden met stof.



Ik kan echter wat tips gebruiken! Heeft iemand hier al eens aan een dergelijk projectje gewerkt?
Alle reacties Link kopieren
Wat je ook kan doen is op marktplaats kijken voor een ombouw van een ouderwets bed en daardan het headboard van gebruiken en dan bv met goud of zilver of white wash te beschilderen.



Of gewoon een headboard op de muur schilderen, zonder daadwerkelijk headboard.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou MDF nemen (want gladder) Dat in de bouwmarkt al op maat laten zagen, met lijm er schuimrubber op aanbrengen (online, op de markt of speciaalzaak te krijgen) en dan met stof bekleden.
Alle reacties Link kopieren
Hier mooie voorbeelden: http://www.hgtv.com/topics/headboards/index.html
Alle reacties Link kopieren
Handig topic hier: http://forum.fok.nl/topic/1342872
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Alle reacties Link kopieren
Kan zoiets ook met een spijlenbed? Ik denk zelf van niet, maar ik ben dan ook niet zo creatief
Alle reacties Link kopieren
Dan heb je al een hoofdeinde, namelijk spijlen.

Kun je weer hele andere creatieve dingen mee doen. Met een man en een stel sjaaltjes ofzo..
Alle reacties Link kopieren
Het bed moet nog gekocht worden en dat is inderdaad de reden dat er spijlen komen. Maareeh ik vond zo'n headboard ook wel gaaf! Maar het is dus geen geschikte combi. Maar eens even over nadenken dus.
Alle reacties Link kopieren
Ze verkopen bij ikea ook losse hoofdeindes. Maar niet zo goedkoop.
Alle reacties Link kopieren
Wat je wel zou kunnen doen is achter de spijlen een afbeelding (foto, eigen schilderij of zo) plakken, dat dan door de spijlen heen te zien is - bijvoorbeeld een tropisch strand of een foto van bos, bloemen, etc.
Alle reacties Link kopieren
Thanks voor de tips!
Alle reacties Link kopieren
Achter een spijlenbed kun je ook nog een headboard op de wand schilderen. Ligt eraan wat voor spijlenbed je hebt, maar bij een klassiek model kan het heel gaaf zijn en een mooi diepteeffect geven



zoiets erachter





of een streep zoals hier

We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Alle reacties Link kopieren
Wat je ook wel eens ziet in de VT wonen is van die handige zelfmaaktips, mocht ik ooit de ruimte hebben willen we met keukenkastjes en lades een headboard maken met daarachter opbergruimte voor boeken etc. Kan zo snel geen link vinden, sorry.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven